[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

patronaal attest afgeschaft


hellbengel

Recommended Posts

  • Forumlid

Als dat zo is ,dan is het niet bevorderlijk voor de verkeersveiligheid je word weer door iets afgeleid

Waarom?

Je hoeft geen knopje te drukken om iets te bevestigen.

Je kan het niet stoppen.

Het kan ook gedaan worden op een willekeurig moment.

Het stopt niet de registratie.

Het is een automatisch proces, waaar jezelf niets aan hoeft te doen, activeren of instellen.

En je weet dat het af en toe gebeurd, niets engs....

 

En zeker als er niets mis is, is dit de ideale manier. Geen boete, geen tijdsverlies, gewoon je eigen plan trekken.

Bijkomend voordeel is, je frequentie van gecontroleerd worden, gaat omlaag.

Daardoor krijgen de instanties meer tijd, om de rotte appels eruit te pikken (ze kunnen meer controleren, zeker in combinatie met een GPS verbinding/magneet....)

 

Gewoon doorrijden. Wees blij dat het zo gebeurd, anders sta je weer een uurtje langs de kant....en dat is meestal als het niet uitkomt.

 

Groet ron

bewerkt door ayla
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit is ook voor het eerst dat ik dit hoorde dat het gebeurt.

 

Maar heb zelf de mail van het IL & T gezien dat er op afstand gecontroleerd is. Het gaat om een auto van nu ruim een jaar oud.

 

Alle gecontroleerde data was correct bevonden.

Vraag mij af hoe dit mogelijk is. Om een digitale tachograaf te kunnen downloaden moet deze eerst worden vrijgegeven (poort open gezet) door een bedrijfskaart, controlekaart of werkplaatskaart. Wanneer bedrijven de mogelijkheid hebben om op afstand te kunnen downloaden via b.v. de boardcomputer of andere soorten hardware zal er altijd op het bedrijf een bedrijfskaart in een kaartlezer zitten waarbij de tachograaf kijkt of het juiste bedrijf contact met hem maakt zodat de uitleespoort word vrijgegeven. Is de poort niet vrijgegeven zal er ook niet gedownload kunnen worden. Tenzij de politie onder het rijden de controlekaart aan de chauffeur heeft gegeven en gevraagd heeft om deze in de tachograaf te stoppen kan ook de politie niets uitlezen. (sowieso niet mogelijk geweest want je kan tijdens het rijden de kaart niet plaatsen).  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waarom?

Je hoeft geen knopje te drukken om iets te bevestigen.

Je kan het niet stoppen.

Het kan ook gedaan worden op een willekeurig moment.

Het stopt niet de registratie.

Het is een automatisch proces, waaar jezelf niets aan hoeft te doen, activeren of instellen.

En je weet dat het af en toe gebeurd, niets engs....

En zeker als er niets mis is, is dit de ideale manier. Geen boete, geen tijdsverlies, gewoon je eigen plan trekken.

Bijkomend voordeel is, je frequentie van gecontroleerd worden, gaat omlaag.

Daardoor krijgen de instanties meer tijd, om de rotte appels eruit te pikken (ze kunnen meer controleren, zeker in combinatie met een GPS verbinding/magneet....)

Gewoon doorrijden. Wees blij dat het zo gebeurd, anders sta je weer een uurtje langs de kant....en dat is meestal als het niet uitkomt.

Groet ron

Ik bedoel ermee dat je toch gaat kijken wat er is met de tacho als er blokjes ed komen.

Misschien komt er wel een signaal of iets dergelijks dat hij uitgelezen word.

We zullen zien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vrachtwagen is uitgerust met een tachograaf van VDO.

 

Geen bijzonderheden aan te zien?  Bij ons zit, waar je normaal de data stick in steekt om de tacho uit te lezen, een soort van blokje met een draadje eraan welk weer achter de tacho verdwijnt. Ik ga er van uit dat dit een soort van antenne is. Is ook een VDO met lange aanmeldtijd en 29 seconde regeling.

 

. Eens in de zoveel tijd zie ik  dat soort van molentje draaien als ik op standplaats ben. Onderweg is het me nog niet opgevallen dat er uitgelezen wordt zoals diklin beschrijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat draadje gaat naar een verzendeenheid, die heeft wat lampjes en die gaan knipperen zodra er data overdracht is.

Maar dat een ander dan je eigen bedrijf dat kan uitlezen is nieuw voor mij, tenzij de boel gekraakt word.

 

Dat denk ik dus OOK nog steeds.

DAt je eigen bedrijf het op afstand kan uitlezen....dat weet ik.

Ik heb zelf uitleesprogramma's op mijn laptop staan.

Nu doe ik de overdracht met een stikkie.....maar als ik een paar honderd euro extra investeer, kan ik dat doen met een dongel en op afstand

 

Maar dat een ANDER dat bij jou kan doen......heb er eerlijk gezegd mijn twijfels over.

Waarom word er dan aangekondigd dat het in 2017 mogelijk zou kunnen gaan worden ??

Maar ja...enkele hier hebber er dus wel degelijk meegemaakt in de praktijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Auto is van bedrijf met 1 vrachtwagen en 1 vaste chauffeur.

Er is onderweg nooit een controle geweest van de tachograafgegevens door een staande houding en ook geen bedrijfscontrole.

Toch krijgt de eigenaar/werkgever bericht van de IL&T dat de tachograaf gegevens van de vaste chauffeur zijn gecontroleerd en dat er geen overtredingen zijn geconstateerd.

Dan blijft er maar 1 optie over.

Maar bij aanschaf van deze auto, die in november 2013 is afgeleverd, is ook niet besproken dat er deze mogelijkheid op zat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'op afstand, of fysiek' als je aan de beurt bent....is het niet anders.

We maken ons drukker over de 'geregistreerde' fouten/vergissingen (ja hoor M/V rechter, ik ben zo af en toe net een mens)/overmacht.....de rest kunnen jullie wel verzinnen   :D

 

Het gaat toch nergens over ??

 

De helegodganse dag bezig zijn met hoeveel, hoe lang (ja daaaaag, Hoelang ken ik niet) en vooral 'wanneer !

Neeee, da's goed voor de verkeersveiligheid  :bey:

 

Het hele gedoe (kleur de plaatjes en maak het verhaaltje zelf af ((gejat !!))  rondom ons VAK levert div. overheden miljoenen op, niets meer, niets minder.

 

Zo  :bey: lang (broer van...... :p ) wij.............(wakker !).....het niet langer pikken blijft dat zo !

 

Als de werkdruk wordt gedomineerd door de regelgeving i.p.v. 'het werk' is er in feite iets mis met de controles van de wetgeving, en de manier waarop een controlerende ambtenaar e.e.a. ziet.

 

 

 

EN DAAR IS NOG WAT WINST TE BOEKEN !

 

 

Djunogges, wordt nog sachiedinges.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wij hebben nieuwe tolkasten op het raam voor de franse autoroutes, van die grote zwarte kastjes en daar zit gps op. Zijn van eurotoll geloof ik, word je gecontroleerd door de franse inspectie, lopen ze gewoon je tolkast na, kunnen precies zien waar je geweest bent  en of dat overeenkomt met je tacho qua rust / lostijden. hey chauffeur, heb jij midden in de stad gepauzeerd? Volgens mij zit daar een bloemenwinkeltje en dat is lostijd  :D

 

 

Er is bij mij trouwens echt nog nooit naar dat papiertje gevraagd.

bewerkt door deMoer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wij hebben nieuwe tolkasten op het raam voor de franse autoroutes, van die grote zwarte kastjes en daar zit gps op. Zijn van eurotoll geloof ik, word je gecontroleerd door de franse inspectie, lopen ze gewoon je tolkast na, kunnen precies zien waar je geweest bent  en of dat overeenkomt met je tacho qua rust / lostijden. hey chauffeur, heb jij midden in de stad gepauzeerd? Volgens mij zit daar een bloemenwinkeltje en dat is lostijd  :D

 

 

Er is bij mij trouwens echt nog nooit naar dat papiertje gevraagd.

 

 

Je ziet spoken kerel,al zouden ze je kunnen volgen met zo n GPS systeem ,dan denk ik dat er heel wat wetten voor nodig zijn om dat als bewijs tegen jou te mogen gebruiken.

zoals in Duitsland jaren terug ,toen die bewaker doodgereden was op een autohof,ergens langs de A6 ,justitie wilde toen ook de gegevens gebruiken voor t opsporen van de vrachtwagen waarmee dit ongeval veroorzaakt was,maar kreeg daarvoor geen toestemming van de opperste rechters daar,zelfs niet voor t oplossenvan een moord,alles i.v.m bescherming van de privacy.

 

Overigens registreerd die tolkast alleen het traject wat je op de tpolweg rijdt,zodra je eraf gaat stopt t met registreren,net als de Duitse OBU.

 

Nu is Duitsland geen Frankrijk ,maar ik denk dat de wetten op bescherming van de privacy daar niet wezenlijk anders zullen zijn dan in Duitsland of Nederland,t zijn daar toch geen holbewoners.

 

Dat van dat bloemenwinketje slaat helemaal nergens op,dat weet je zelf ook,dan zou je op geen enkel industrie terrein je rust meer kunnen maken.

Het enige wat ze op afstand kunnen uitlezen zijn de gegevens die jij zelf en het voertuig daar invoeren,en niet meer.

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Naast dat bloemenwinkeltje zit een leuk kroegje....

Of misschien heeft dat bloemenwinkeltje wel een leuke eigenaresse en heb jij daar boven het winkeltje, met haar ff.....maar dat kan de Gendarmerie niet gebruiken, want dan weet haar man het ook....

 

Zoveel mogelijkheden :p

 

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Onze tolkasten stoppen niet met registreren, de planner kan via de tolkast inloggen en precies zien waar we uithangen, hierdoor hebben ze carrierweb bij ons afgeschaft, en als de planner het kan..........

Staat toch duidelijk een groen smoeltje naast dat bloemenwinkeltje

bewerkt door deMoer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je ziet spoken kerel,al zouden ze je kunnen volgen met zo n GPS systeem ,dan denk ik dat er heel wat wetten voor nodig zijn om dat als bewijs tegen jou te mogen gebruiken.

zoals in Duitsland jaren terug ,toen die bewaker doodgereden was op een autohof,ergens langs de A6 ,justitie wilde toen ook de gegevens gebruiken voor t opsporen van de vrachtwagen waarmee dit ongeval veroorzaakt was,maar kreeg daarvoor geen toestemming van de opperste rechters daar,zelfs niet voor t oplossenvan een moord,alles i.v.m bescherming van de privacy.

 

Overigens registreerd die tolkast alleen het traject wat je op de tpolweg rijdt,zodra je eraf gaat stopt t met registreren,net als de Duitse OBU.

 

Nu is Duitsland geen Frankrijk ,maar ik denk dat de wetten op bescherming van de privacy daar niet wezenlijk anders zullen zijn dan in Duitsland of Nederland,t zijn daar toch geen holbewoners.

 

Dat van dat bloemenwinketje slaat helemaal nergens op,dat weet je zelf ook,dan zou je op geen enkel industrie terrein je rust meer kunnen maken.

Het enige wat ze op afstand kunnen uitlezen zijn de gegevens die jij zelf en het voertuig daar invoeren,en niet meer.

Ben ik niet met je eens. Ook de duitse tolkasten zien constant waar jij je bevind. Doordat die steeds jouw locatie verzenden is wel degelijk te zien waar jij bent, of waar je geweest bent. Dat instanties daar niets mee mogen dat is idd wel zo. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Sinds een wetswijziging in 2013 die de hele EU heeft aangenomen, mogen overheden voor sommige MISDRIJVEN ( dus niet OVERTREDINGEN waar we het over hebben bij het overschrijden van je rij- en rusttijden ) alle GPS data opvragen bij de verstrekker van het GPS signaal.

Verschil is wel dat wij in Nederland meer dingen onder de noemer misdrijven hebben gegooid dan dat de EU er onder verstaat. 

 

 

Je ziet spoken kerel,al zouden ze je kunnen volgen met zo n GPS systeem ,dan denk ik dat er heel wat wetten voor nodig zijn om dat als bewijs tegen jou te mogen gebruiken.
zoals in Duitsland jaren terug ,toen die bewaker doodgereden was op een autohof,ergens langs de A6 ,justitie wilde toen ook de gegevens gebruiken voor t opsporen van de vrachtwagen waarmee dit ongeval veroorzaakt was,maar kreeg daarvoor geen toestemming van de opperste rechters daar,zelfs niet voor t oplossen van een moord,alles i.v.m bescherming van de privacy.

 

 Juist om deze reden is die wet veranderd. 

 

Een tweede verandering van deze wet houdt ook in dat camera's die voor verkeerstoezicht zijn ook mogen gebruikt worden voor opsporing. Bijvoorbeeld het zoeken naar een kenteken omdat de bestuurder gezocht wordt. 

bewerkt door HIT
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb je ook een verwijzing naar t feit dat deze wetgeving daarvoor aangepast is? Toll-Collect,de beheerder van het Duitse mautsysteem beweerd t volgende:( op 14-11-2014)

 

Die rund 300 Kontrollbrücken nutzen die in den Fahrzeugen verbauten DSRC-Module zur Kontrolle. Konkret wird per DSRC überprüft, ob ein Lkw korrekt in das Mautsystem eingebucht ist.

Nähert sich zum Beispiel ein Lkw einer Kontrollbrücke, überträgt das DSRC-Modul innerhalb von Sekundenbruchteilen die auf der OBU gespeicherten Daten: das Kennzeichen, die Kundenummer, die Achsanzahl, die Schadstoffklasse und die zuletzt befahrene mautpflichtige Strecke.

Dann überprüft die Brücke, ob ein Mautverstoß vorliegt. Wenn alles passt, werden die Daten verworfen.

 

Alleen wanneer er niet of niet correct betaald is worden de gegevens bewaard;

 

Nur die Informationen von Fahrzeugen, bei denen der Verdacht besteht, dass die Maut nicht korrekt oder gar nicht entrichtet wurde, bleiben bis zur finalen Klärung im Mautsystem. Dazu werden die Daten verschlüsselt an das Kontrollzentrum von Toll Collect übermittelt, innerhalb von 48 Stunden geprüft und anschließend gelöscht. 

 

Bron :http://www.toll-collect-blog.de/maut-abc-was-bedeutet-dsrc/

 

http://www.toll-collect-blog.de/datenschutz-mautsystem-deutschland/

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ben ik niet met je eens. Ook de duitse tolkasten zien constant waar jij je bevind. Doordat die steeds jouw locatie verzenden is wel degelijk te zien waar jij bent, of waar je geweest bent. Dat instanties daar niets mee mogen dat is idd wel zo. 

  Volgens toll-collect worden alleen de gegevens van de gereden mautplichtige routes aan het rekencentrum van TC door gegeven.en ook alleen de gegevens die nodig zijn voor het berekenen van de maut.

De satteliet "ziet"waar je rijdt en dit word in de OBU opgeslagen,zodra je onder een controleportaal doorrijdt worden de gegevens doorgestuurd naar t rekencentrum.de gegevens uit de OBU worden gelijk vernietigd,de gegevens worden dus niet door de satelliet naar het rekencentum gestuurd

Zolang je dus niet op mautplichtige stukken rijd ben je ook onzichtbaar volgens mij,althans voor wat betref Toll-Collect.

 

Bron :http://www.toll-collect-blog.de/datenschutz-mautsystem-deutschland/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Onze tolkasten stoppen niet met registreren, de planner kan via de tolkast inloggen en precies zien waar we uithangen, hierdoor hebben ze carrierweb bij ons afgeschaft, en als de planner het kan..........

Staat toch duidelijk een groen smoeltje naast dat bloemenwinkeltje

 

Als je ,als bedrijf ,alleen maar wilt zien waar je auto staat heb je aan een mobieltje genoeg.

Als je werkelijk wilt communiceren met je mensen en je administratie wilt automatiseren moet je iets hebben als carrierweb o.i.d.

Dan heb je aan dat Duitse mautsysteem geen ene f*ck,dat is ontworpen om maut te vangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

Zolang je dus niet op mautplichtige stukken rijd ben je ook onzichtbaar volgens mij,althans voor wat betref Toll-Collect.

 

Collega van mij werd eind vorig jaar aangehouden omdat zijn mautkastje niet werkte.

 

Toe ie zei dat ie daar geen idee van had, kon de controleur hem haar fijn uitleggen dat het kastje 3 dagen eerder op de A7 ter hoogte van Wognum voor de laatste keer een signaal had uitgezonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

  Volgens toll-collect worden alleen de gegevens van de gereden mautplichtige routes aan het rekencentrum van TC door gegeven.en ook alleen de gegevens die nodig zijn voor het berekenen van de maut.

De satteliet "ziet"waar je rijdt en dit word in de OBU opgeslagen,zodra je onder een controleportaal doorrijdt worden de gegevens doorgestuurd naar t rekencentrum.de gegevens uit de OBU worden gelijk vernietigd,de gegevens worden dus niet door de satelliet naar het rekencentum gestuurd

Zolang je dus niet op mautplichtige stukken rijd ben je ook onzichtbaar volgens mij,althans voor wat betref Toll-Collect.

 

Bron :http://www.toll-collect-blog.de/datenschutz-mautsystem-deutschland/

Toll collect kan zeggen wat ze willen. Als jouw uitleg klopt en ik weken niet onder een portaal rij die alleen in duitsland staan, word er dus niks gewist. 

Hij ziet ook dat ik me ergens bevind waar ik geen tol hoef te betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden