[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Meerijden als passagier


CrashPuppy

Vraag

  • Forumlid

Beste forumleden,

 

Om mijn dagen als volwaardig mantelzorger voor mijn jong dementerende vrouw een beetje te breken heb ik mijn broer gevraagd of het niet mogelijk zou zijn enige ritten met hem mee te rijden.

Geen probleem aldus de baas, doch wel volledig op eigen risico

Nu probeer ik dus te achterhalen op welke risico's gedoeld wordt.

Verzekeringstechnisch lijkt er nogal wat onduidelijkheid te zijn.

 

Iemand?

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Er word waarschijnlijk mee bedoeld dat jij de baas van je broer NOOIT aansprakelijk kunt stellen als er iets met je gebeurd tijdens het werk.

 

In hoeverre dit een risico is.....?

Je kunt ook op straat je enkel verzwikken, been breken, aangereden worden etc etc

 

Denk niet dat je er wakker van hoeft te liggen.

Lekker meegaan en veel plezier maken !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Ik heb geregeld passagiers........

 

Op eigen risico kan dus ook inhouden dat indien je ergens niet naar binnen mag (fabrieksterein) of met een oversteek met een ferry geen ticket krijgt...

Of iets in die richting.

Geen aansprakelijk van de werkgever kunt eisen na een ongeval......Maar dat is juridisch niet geheel waterdicht:  werkgever zou ook NEE kunnen zeggen met meerijden....

Eventueel een reisverzekering afsluiten voor een paar knaken en erbij laten vermelden dat je meerijdt op een vrachtwagen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 

Eventueel een reisverzekering afsluiten voor een paar knaken en erbij laten vermelden dat je meerijdt op een vrachtwagen...

 Niet "eventueel" gewoon altijd doen ,die reisverzekering,en je hoeft niet specifiek aan te geven dat je met een vrachtwagen meerijdt hoor,

 

Hou er ook rekening mee dat ,als je broer ADR goederen vervoert(gevaarlijke stoffen)indien hij meer geladen heeft dan in 1.3.1.a/f van het ADR genoemde hoeveelheid,(1000 punten regeling) je wettelijk niet in de auto mee mag rijden zonder dat je en dienstverband hebt met de firma en een bewustzijns cursus hebt gevolgd.

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

bewustzijns cursus???? :stom:  :D  :D

Leeft iedereen dan onbewust? Totdat ze die cursus hebben af gerond. Kost zeker ook geld heel toevallig??? :ja:  :D

 

Is dit een persoon die de bewustzijns cursus nog niet heeft afgemaakt? LOL  Of heel snel zijn les heeft geleerd?? :zegtniets:

 

Een bewustzijns cursus word gegeven door de veiligheids adviseur van het bedrijf,en is niets meer dan een instructie hoe je je moet gedragen tijdens een eventuele calamiteit.( snel wegrennen dus),die tekent een briefje waar dat opstaat en jij mag dan meerijden met de auto van t bedrijf,,,,,meerijden hé,niet zelf rijden.

 

De chauffeur die een ADR certificaat heeft weet wat ie moet doen bij calamiteit( zorgen dat je snelle schoenen al aan hebt voor er iets gebeurt,en nog sneller weg kunt rennen :D )

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden