[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Code 95 betaald door uvw


rondentrucker

Recommended Posts

  • Forumlid

Ja ik begrijp je wel.

OOk voor mij in het thuis zitten is niet makkelijk en zeker financieel gezien.maar dit terzijde.

Ook ik ben in deze periode bezig geweest om me op een of andere manier weer terug te vechten in het arbeidsproces.

Ben ook tijdens mijn herstel na bij een komsten geweest van hoe moet ik het gaan aanpakken,ik had mijn zinnen gezet

om een friture te beginnen .

Ik blijf nu ook in mezelf investeren en dat is wat vele vlgs mij niet doen.

Daarvoor zeg ik waar een wil is is een weg,alleen is die weg voor sommige moeilijker als voor andere,maar blijf in je zelf investeren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ga jij me nu vertellen wat ik bedoel met mijn postings JD?

 

Nouja, vooruit. Ik heb er net 1300 kilometer op zitten (2 trailers, drie stops. De eerste na een uur voor diesel. Vervolgens na vier uur een half uur aan de kant om te eten en toen na 5 1/2 uur nog eens om weer te tanken en nog maar wat te eten...) Ik heb zelf een trailer gelost en het is nu kwart voor zes in de ochtend. Eigenlijk ben ik en beetje klaar, maar ik zal speciaal voor JD (en Routier) mijn zin ietsjes aanpassen.

 

Ik bedoelde natuurlijk te zeggen dat ik verhoudingsgewijs veel vrienden heb die sturen. Ik ken nog veel meer chauffeurs, maar alleen van onderweg of van dit forum. En dat telt in mijn ogen niet echt als 'kennen'.

En van al mijn vrienden is er nog nooit iemand onvrijwillig werkloos geweest. Precies zoals ik het bedoel.

 

Dat 'onvrijwillig werkloos' JD slaat eigenlijk vooral op mezelf. Ik ben zelf namelijk meerdere malen 'werkloos' geweest. En ik kan je nu al vertellen dat ik over en maandje weer voor een periode van minimaal een maand of vier zonder werk zit. Werkloos, maar niet werkzoekend dus. Dit is voor mij een geheel vrije keuze. Ik heb genoeg verdiend en ga eerst even een tijdje in de zon luieren.

Zo bedoelde ik het te zeggen.

 

 

Wie er mee is begonnen om mij een alwetende God te noemen weet ik niet meer trouwens. Dat is alweer zo lang geleden... Ik heb wel alle begrip voor zogenaamde 'supersterren' en topsporters gekregen erdoor. Wanneer je steeds maar weer wordt verteld hoe geweldig je bent is het moeilijk om niet naast je schoenen te gaan lopen.

Mij gaat dat redelijk goed af meest -waarschijnlijk omdat ik gewoon mezelf ben en niet in een rol zit zoals de meeste 'sterren'- maar bij deze mijn excuses als ik soms eens wat arrogant overkom. Ik zal er aan blijven werken... :rolleyes:

En kijk, van dit soort nuanceringen word ik wel heel erg blij.

Er is dus ruimte voor verschillende opvattingen en persoonlijke belevingen van situaties en omstandigheden.

Zouden een aantal alhier een voorbeeld aan kunnen nemen.

Jouw excuses worden dan ook van harte aangenomen.

Als jij dan na 4 maanden van vrijwillige werkeloosheid weer aan het werk wilt, moet jij dan ook gewoon weer solliciteren of heb je een soort van regeling daarover afgesproken met je toenmalige werkgever ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Huh? Ik maakte geen excuses. Lichtte alleen even toe wat ik bedoelde...

 

Jij noemde dat ik nog niet genoeg chauffeurs kon blijkbaar, omdat ik er geen ken die zonder werk zitten. Maar die hoef ik helemaal niet te leren kennen.

 

 

Wat ik over vier maanden ga doen weet ik nog niet. Wat ik wel weet is dat mensen waar ik voor gewerkt heb me graag weer terug zien komen. Of ze hebben er spijt van dat ze me niets te bieden hebben. En dan zijn er dus veel vrienden die rijden -of een transportbedrijf hebben of runnen- en die mij kennen en weten hoe ik ben en werk. Ik zit dus nergens over in JD.

 

Met het risico om nu uit de hoogte te klinken: in april 2013 kwam ik terug in Nederland. Middenin de crisis dus. En -vooral ingegeven door dit forum- maakte ik me best wel zorgen of ik wel ergens aan de bak zou komen. De berichten waren immers niet erg rooskleurig.

Puntje bij paaltje had ik de keuze uit DRIE werkgevers die mij fulltime aan de gang wilden hebben en was er eentje waar ik een ritje voor heb gedaan, die zo tevreden over me was dat hij aan iedreen die het maar horen wilde vertelde dat hij er spijt van had dat hij me niets meer te bieden had.

 

Ik zal mezelf absoluut geen goede chauffeur noemen JD, maar ik begrijp werkelijk waar niet waarom ik overal zomaar in lijk te rollen en anderen jarenlang thuis moeten zitten. En dat meen ik echt.

Posting # 57; "maar bij deze mijn excuses als ik soms eens wat arrogant overkom. Ik zal er aan blijven werken...  :rolleyes:".

 

Een excuus is een excuus en deze heb ik  :p 

Met jouw bovenstaande verhaal kan het voor jou misschien interessant zijn een artikel in de Volkskrant bijlage te lezen van 14 febr. 2015.

De titel van dat artikel is: Blijf in je comfortzone waarin Jacq. Veldman vijf optimistische 'geluk maak je zelf' doorprikt . Dit even gezegd met jouw opmerking hierboven over jouw onbegrip over waarom het jou toch steeds wel meezit en een ander niet.

Heb je die niet of kun je er niet meer aan komen dan kan ik em je nog wel leveren (of anders misschien een korte samenvatting alhier).

bewerkt door jdinverbazing
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Johannie

Posting # 57; "maar bij deze mijn excuses als ik soms eens wat arrogant overkom. Ik zal er aan blijven werken... :rolleyes:".

Een excuus is een excuus en deze heb ik :p

Met jouw bovenstaande verhaal kan het voor jou misschien interessant zijn een artikel in de Volkskrant bijlage te lezen van 14 febr. 2015.

De titel van dat artikel is: Blijf in je comfortzone waarin Jacq. Veldman vijf optimistische 'geluk maak je zelf' doorprikt . Dit even gezegd met jouw opmerking hierboven over jouw onbegrip over waarom het jou toch steeds wel meezit en een ander niet.

Heb je die niet of kun je er niet meer aan komen dan kan ik em je nog wel leveren (of anders misschien een korte samenvatting alhier).

Wat ben jij ineens weer veel op het forum te vinden, JD? Heb je al weer werk?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Allereerst, nee ik heb geen werk meer. Sinds eind januari niet meer. Het contract werd niet meer verlengd.

Heel eerlijk gezegd ben ik daar ook niet bepaald rouwig om, vanwege een aantal redenen (een aantal heb ik hier al genoemd in vorige postings).

Ik mis dát werk dus niet maar wel de bezigheid of beter gezegd, ik mis het bedrijf niet. Het werk kon ik verder gelukkig goed doen.

Vóórdat nu iedereen weer eerst begint te schreeuwen over mij (het zal je eigen schuld wel zijn !) (en jawel , het was ook voor een deel mijn eigen schuld), is het misschien ook verhelderend om te weten dat het met de drukte bij de AH tijdens de decembermaand, daarvóór en daarná het verbazingwekkend meeviel.

Daar waar wij chauffeurs toegekrijst werden dat het absoluut verboden was vrije dagen of momenten op te nemen tijdens de decembermaand, daar zag ik 6 van de 11 trekkers stil staan op 1 dag voor 1e Kerstdag.

En dan praat ik alleen nog maar even over Cornelissen. Ook voor de andere charters gold hetzelfde verhaal.

Ik stond op contract voor 32 uur per week en dat is per 4 weken 168 uur. Dat gemiddelde nu, heb ik nooit gehaald. Een paar keer eroverheen maar meestal zat ik eronder.

En nog maar es, nee hoor , ik was niet de enige die zijn gemiddelde contracturen niet haalde.

Ik vind het jammer maar helaas maar kan als positieve noot wel zeggen dat ik dankzij deze ervaringen weer een stukje beter ben geworden als chauffeur.

 

Het tweede deel zal ik ietwat later gaan neerpennen want daarvoor moet ik het artikel nog een keer lezen om het enigzins bondig samen te kunnen vatten.

Ik zou zeggen; Kom maar op met uw recensies over bovenstaande  :p  :ja: 

bewerkt door jdinverbazing
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

is het misschien ook verhelderend om te weten dat het met de drukte bij de AH tijdens de decembermaand, daarvóór en daarná het verbazingwekkend meeviel.

Daar waar wij chauffeurs toegekrijst werden dat het absoluut verboden was vrije dagen of momenten op te nemen tijdens de decembermaand, daar zag ik 6 van de 11 trekkers stil staan op 1 dag voor 1e Kerstdag.

En dan praat ik alleen nog maar even over Cornelissen. Ook voor de andere charters gold hetzelfde verhaal.

 

Ik zou zeggen; Kom maar op met uw recensies over bovenstaande  :p  :ja: 

 

Ik denk dat je nog niet helemaal weet hoe het werkt bij de supermarktdistributie voor de kerst   :nee:

Bedenk je maar eens waar al die goederen waarvan sommige al maanden van te voren worden geproduceerd en vervoerd, de dag voor kerst horen te liggen.

 

Met de kerst kan veel op voor worden gewerkt.

Met de feestdagen die er aankomen is dat een stuk onvoorspelbaarder. Wordt het thuis of wordt het camping/ wordt het Gourmet of wordt het BBQ? 

Dat er geen vrij kan worden gevraagd misschien te maken dat als het nodig is een blik kan worden opengetrokken. 

Nogmaals, een goede chauffeur weet wanneer hij nodig is en vraagt dan geen vrij  :zegtniets:

Het kan altijd gebeuren dat er collega's echt ziek zijn die tijd.

En sommige collega's werken zo snel dat er twee vervangers nodig zijn als die ziek worden.

bewerkt door lientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verklaar je nader........heb jij dan ook collega's die NEP ziek zijn ???

Ik weer wel iemand die zich op zondagavond ziek meld, en op voorhand weet te vertellen dat zoiets 8 werkdagen duurt. :rolleyes:

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Verklaar je nader........heb jij dan ook collega's die NEP ziek zijn ???

 

 

Vergeet jij hier een smiley neer te zetten?  :D

 

 

 

 

 

 

 

 

Maar er is een verschil tussen uitgeschakeld zijn, ziek zijn en ziek voelen   :ja:

bewerkt door lientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik denk dat je nog niet helemaal weet hoe het werkt bij de supermarktdistributie voor de kerst   :nee:

Bedenk je maar eens waar al die goederen waarvan sommige al maanden van te voren worden geproduceerd en vervoerd, de dag voor kerst horen te liggen.

 

Met de kerst kan veel op voor worden gewerkt.

Met de feestdagen die er aankomen is dat een stuk onvoorspelbaarder. Wordt het thuis of wordt het camping/ wordt het Gourmet of wordt het BBQ? 

Dat er geen vrij kan worden gevraagd misschien te maken dat als het nodig is een blik kan worden opengetrokken. 

Nogmaals, een goede chauffeur weet wanneer hij nodig is en vraagt dan geen vrij  :zegtniets:

Het kan altijd gebeuren dat er collega's echt ziek zijn die tijd.

En sommige collega's werken zo snel dat er twee vervangers nodig zijn als die ziek worden.

En idd. dat klopt. Ik weet ook nog niet hoe het allemaal precies werkt in de supermarktdistributie. 

Daar heb ik nog niet lang genoeg voor gewerkt in deze tak van sport.

Daar ging het ook niet om. De essentie was dat het bedrijf op voorhand aankondigde dat er geen vrije dagen opgenomen konden worden voor de Kerstdagen en dat werd ons even duidelijk gemaakt vanwege de 'te verwachten drukte'. Welnu, het viel dus mee met de 'drukte'.

En deze observatie sloot dan ook weer mooi aan op de economie-artikelen waarin gesteld werd dat met name AH (maar ook andere ketens) minder omzet en 'drukte' hadden gekend in 2014 decembermaand.

Ikzelf had overigens geen vrij gevraagd hoor maar het kan de gedachte van de planners zijn geweest om iedereen en de nieuwe chauffeurs in het bijzonder (ikkuh o.a. dus) , even goed duidelijk te maken dat vrij vragen niet kon.

bewerkt door jdinverbazing
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt helemaal gelijk. My mistake...

Ik begrijp het niet. Afgeven afgeven en afgeven. Dat is wat je doet. Je had werk maar er mankeerde van alles aan. Je bent eigenlijk blij dat je op de bank zit.

En nu heb je zeker uit principe geen uitkering aangevraagd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Al eens bij stilgestaan wat voor invloed het weer heeft? 

Een paar cm sneeuw en alles en iedereen is nodig.

 

Die wagens waar jij overdag winkel mee bevoorraad, worden ook gebruikt om

in de avond / nacht  DC's mee aan te vullen. Of een brood rit.

Met extra chauffeurs  :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Al eens bij stilgestaan wat voor invloed het weer heeft? 

Een paar cm sneeuw en alles en iedereen is nodig.

 

Die wagens waar jij overdag winkel mee bevoorraad, worden ook gebruikt om

in de avond / nacht  DC's mee aan te vullen. Of een brood rit.

Met extra chauffeurs  :ja:

Nee Lientje, ook daar had ik nog niet aan gedacht want nog maar es, zoveel ervaring en zolang had ik nog niet in deze tak van sport gewerkt.

Dat de auto's waarop ik reed zo'n beetje 24/7 worden ingezet , dat wist ik want ik heb vaak genoeg een auto overgenomen van een collega.

Het kan dus allemaal. De constatering was echter; Het viel mee met de 'te verwachten drukte'.

En zoveel sneeuw hebben we deze winter niet gehad. Toch ?  :p 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik begrijp het niet. Afgeven afgeven en afgeven. Dat is wat je doet. Je had werk maar er mankeerde van alles aan. Je bent eigenlijk blij dat je op de bank zit.

En nu heb je zeker uit principe geen uitkering aangevraagd?

Dit zal de eerste en laatste keer zijn dat ik op een posting van jou op de mijne zal reageren.

Allereerst dacht ik dat het Chauffeursforum bestond om kennis en ervaring van zeer ervaren en beginnende chauffeurs uit te wisselen en te delen.

Dat vond en vind ik een bijzonder mooi en prettig uitgangspunt. Zo leren we allemaal wat.

Jij maakt er echter iets heel persoonlijks en slechts van waardoor ik er bijna geen zin meer in heb mijn ervaringen hier neer te pennen. Bijna.

Als jíj dan zoveel moeite hebt met mijn inbreng hier, lees ze dan gewoon niet !

En als jíj ze dan toch wilt lezen, onthoudt je dan gewoon van commentaar.

Zo frustreer jij jezelf niet en vooral, jij valt anderen niet lastig met je gelul. 

Ik zou zeggen; Put an cork in it !

Gewoon je bek houden dus.

En jawel, ik heb gewoon weer een uitkering aangevraagd. Het 'principe' nl. is dat je daar gewoon recht op hebt.

 

Voor alle anderen die nog wel geïnteresseerd zijn begin ik een nieuw Forumonderwerp ivm. met deel 2 (posting #70) en dat hoort hier niet echt thuis.

Het onderwerp zal zijn; Het leven is geen feestje en gaat over een paar geluksmythes die door geprikt worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijnheer kan slecht tegen kritiek. Maar ik reageer gewoon op jou inbreng hier. Je vind het niet erg dat dat werk ophield en je vond het wel goed. Hufters waren het, word je ingehuurd om de drukke tijd te overbruggen in December, mag je niet eens op skie vakantie.

Je heb echt helemaal gelijk. LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit zal de eerste en laatste keer zijn dat ik op een posting van jou op de mijne zal reageren.

Allereerst dacht ik dat het Chauffeursforum bestond om kennis en ervaring van zeer ervaren en beginnende chauffeurs uit te wisselen en te delen.

Dat vond en vind ik een bijzonder mooi en prettig uitgangspunt. Zo leren we allemaal wat.

Jij maakt er echter iets heel persoonlijks en slechts van waardoor ik er bijna geen zin meer in heb mijn ervaringen hier neer te pennen. Bijna.

Als jíj dan zoveel moeite hebt met mijn inbreng hier, lees ze dan gewoon niet !

En als jíj ze dan toch wilt lezen, onthoudt je dan gewoon van commentaar.

Zo frustreer jij jezelf niet en vooral, jij valt anderen niet lastig met je gelul. 

Ik zou zeggen; Put an cork in it !

Gewoon je bek houden dus.

[

En zo is het.
  • Like 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En zo is het.

Elzen, ga die posting nog eens nalezen voordat jij je inteligente bijdrage geeft.

Heer de verbazing is een heel eng mannetje als hij dit soort uitspraken doet, heel veel enger dan dat ik ben.

Maar buiten dat, heb jij wel een eigen mening, het enige wat ik hier van jou zie is meelullen met slap gelul, echt een bijdrage hier.

Als je dan toch ff persoonlijk wou worden, du..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden