[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Italianen willen Europees minimumloon voor truckers


hellbengel

Recommended Posts

  • Forumlid

De Italiaanse vakbond Conftrasporto heeft vorige week bij de Commissie Sociale Zaken van de Europese Unie gepleit voor een verplicht minimumloon voor vrachtwagenchauffeurs in alle lidstaten van de Unie.

 

 

 

http://www.totaaltrans.nl/italianen-willen-europees-minimumloon-voor-truckers/

 

 

 

volgens mij zijn die niet helemaal wijs in hun hoofd 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

niet zo negatief !!!!!!

Negatief? U weet dat de loonlasten in Europa zo laag mogelijk dienen te zijn, teneinde te trachten de concurentie met landen buiten de EU aan te gaan?

Kom op nou, denk je nu echt dat de EU is opgericht omdat je nu makkelijker met de sleurhut naar Frankrijk kan?

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

bewerkt door routier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoe hoog het wettelijke Europese minimumloon moet bedragen is volgens Russo nog niet bekend. Hij zit voorlopig te denken aan een bedrag van rond de 1.000 euro per maand

 

:D  :D  :D ... sorry hoor.... En Italie is toch een duur land dacht ik......

Waarom niet hetzelfde wat ze in Brussel verdienen? Dat lijkt me eerlijk.. :ja: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In het artikel van totaaltrans staan div verwijzingen:

Als je op de site kijkt van "confrasporto"staat daar een kopje naar verwijzing'minimumloon Duitsland:

 

Germania. Sospensione della normativa sul salario minimo per i trasporti in transito.

 

Daar kun je alleen op als geregistreerde gebruiker.

 

Als je op de site van totaaltrans echter op hun bronvermelding klikt,Trasportounito,

 

http://www.trasportoeuropa.it/index.php/home/archvio/9-autotrasporto/12110-trasportounito-chiede-sospensione-salario-minimo-germania

 

kun je wél naar een artikel over dit item:

 

dit artikel begint met de kop:

 

Trasportounito chiede sospensione salario minimo Germania

 

En als je dat dan "in het Nederlands vertaald staat daar letterlijk dat men wil dat de maatregel opgeheven word.

( sospenzione:schorsing,opheffing,uitstel)

 

Dat men t voor Italië ook in wil voeren kan ik nergens uit opmaken,ook niet van die € 1000/maand :nee:  :nee:

 

:D  :D

 

 

Nogal tegenstrijdig met t artikel van totaaltransport.

Zo komen de praatjes in de wereld: de ene verteld wat,de andere verteld t door zonder te controleren . :hamer:  :kill:

Slechte journalistiek ,wie zijn dat overigens;totaaltransport? zijn dat mensen van TOL of TTM die voor zichzelf begonnen zijn met een transport gerelateerde zoekmachine?? :mad:

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

peter op die site kun je ook mooi dit bericht vinden

 

hier pleitten al 13 landen voor het schrappen van deze maatregel door de duitsers.

 

nederland staat er niet bij dus die zullen wel voor zijn.

de meeste landen die er tegen zijn zijn de zogenaamde oostelijke en zuidelijke landen...oh ja ierland ook, maar daar trof ik meestal in de haven van dublin meer oost europeanen dan ieren :D

 

http://www.trasportoeuropa.it/index.php/home/archvio/9-autotrasporto/12040-tredici-paesi-chiedono-sospensione-salario-minimo-in-germania

 

en als die man idd 1000 euro per maand netto bedoeld mag ie toch niet door germania rijden.

je komt dan op 1000/ 160 uren is veel minder dan het mindestlohn..... :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die 13 landen zijn de meeste oost Europese landen en die pleiten ervoor om deze maatregel van tafel te krijgen voor wat betreft t verkeer wat er laad en lost en het transitverkeer,ergens begrijpelijk.

Dat die Duitser deze eis op tafel legt voor wat betreft het innerdeutsch verkeer,cabotage dus,is ook wel te begrijpen

Voor Nederland is dit niet zo relevant,wij zitten  boven die mindestlohn eis ,maar men zou voor cabotage dit ook kunnen eisen,maar wie gaat dat weer controleren,en hoe??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Stopte laatst aan houten/nieuwegein bij de bp. Kwam na mij een pool aangereden. Man had een beetje last met parkeren dus even geholpen. Kreeg spontaan een biertje van hem. Nog dik een uurtje zitten buurten met deze man. Hij deed 3 ritten duitsland ritje nl/b 3 ritten duitsland. Dan weekend polen. En dan weer het zelfde. Vriendelijke man. Maar als je ziet wat die gasten weg rijden aleen al in duitsland. Bedrijf had 250 auto's en deden aleenduitsland en voor de cabotage een keer een nl/b tussendoor. Lossen nl/b en als een speer terug naar dusseldorf of aachen. Daar weer laden

bewerkt door helo32
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Die 13 landen zijn de meeste oost Europese landen en die pleiten ervoor om deze maatregel van tafel te krijgen voor wat betreft t verkeer wat er laad en lost en het transitverkeer,ergens begrijpelijk.

Dat die Duitser deze eis op tafel legt voor wat betreft het innerdeutsch verkeer,cabotage dus,is ook wel te begrijpen

Voor Nederland is dit niet zo relevant,wij zitten boven die mindestlohn eis ,maar men zou voor cabotage dit ook kunnen eisen,maar wie gaat dat weer controleren,en hoe??

Vandaar dat de Duitsers het op hun manier proberen op te lossen. Alleen deze eis bij carbotage is inderdaad niet te controleren. Op zich een slimme zet om de Oost Europeanen een hak te zetten, alleen jammer dat "Brussel" voor de Oost Europeanen is.........
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Best eigenaardig.

Taxi chauffeurs gaan de valse concurentie met uberpop chauffeurs aan.

Begrijpelijk, want zij zien hun inkomsten verdwijnen.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/taxi-oorlog-chauffeurs-rijden-uberpop-rijders-klem~a3870657/

Daarintegen vind de gemiddelde collega onder ons dat valse concurentie middels schijnconstructies met medewerking van moe-landers jammer maar begrijpelijk.

We kijken ernaar en slapen rustig verder.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Best eigenaardig.

Taxi chauffeurs gaan de valse concurentie met uberpop chauffeurs aan.

Begrijpelijk, want zij zien hun inkomsten verdwijnen.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/taxi-oorlog-chauffeurs-rijden-uberpop-rijders-klem~a3870657/

Daarintegen vind de gemiddelde collega onder ons dat valse concurentie middels schijnconstructies met medewerking van moe-landers jammer maar begrijpelijk.

We kijken ernaar en slapen rustig verder.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

 

 

Het in transit passeren van een land is toch geen valse concurrentie middels een schijn constructie? of wel?

En daar ging t hier toch om: chauffeurs die ergens(in duitsland,Italië) laden voor een internationale bestemming of een land doorkruisen met bestemming een ander land,zouden op het grondgebied van dat bepaalde land het daar geldende minimumloon moeten hebben.

 

Pas maar op,Au contraire:dan zouden Nederlandse bedrijven ook kunnen stellen dat je,zolang je in Duitsland,Italië of waar dan ook rijdt  dat men je daar slechts het daar geldende minimumloon hoeft te betalen.( wat soms(  :D ) minder is dan in Nederland)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt opzich wel gelijk.

Maar je snapt mijn insteek wel.

Ook wat betreft cabotage overtredingen knijpen wij rustig een oogje toe.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als we gaan denken dat het hele verhaal met dat minimum loon onze problemen gaan oplossen denk ik toch dat we het mis hebben..........geef een bulgaar of roemeen het minimumloon van laten we zeggen 1500 euro.......zij rijk en nog steeds veel goedkoper dan ons!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

(..), ze mogen je helaas niet meer betalen als wat in de CAO is afgesproken, dus je kunt in dat land dan geen werkzaamheden verrichten  :p

Als er sprake is van een 'standaard-cao'. Wanneer er binnen de bedrijfstak een 'minimum-cao' is afgesproken, mag daar, ten gunste van de werknemer, op worden afgeweken.

http://www.wetrecht.nl/de-collectieve-arbeidsovereenkomst-cao/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden