[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Code 95/nascholing


Recommended Posts

  • Forumlid

Het is toch werkelijk van de zotte eerst een chauffeursdiplama uitspraak van CCV is je leven lang geldig NOU mooi niet dus alleen maar verplicht in Nederland dus er buiten een waardeloos stukje papier dat veel geld gekost heeft .

 

Nu komt het CCV weer met iets nieuws aanzetten nou hebben ze het wel voor elkaar gekregen dat het CODE  code 95 heet en dat het verplicht word in Europa maar wederom niets is minder waar niet alle EU landen doen er aan mee en wat kost het weer geld dus jantje chauffeur is weer de melkkoe voor het ccv .

IK als Rijschoolhouder en dan wel specifiek voor de cat. CDE  heb me hier steeds met hand en tand tegen verzet omdat het ccv zelf de regels bepaald 

zo kocht ik in 1997 een splinternieuwe vrachtauto met aanhanger en wel triangel want mijn motto is ik kan iemand die met een aanhanger kan rijden met een oplegger weg sturen maar niet andersom iedereen werd door mij opgeleid in het achteruitrijden met aanhanger en aan een dock aanzetten .

Al voor het bij het cbr /ccv verplicht was om alleen maar achteruit te kunnen rijden recht dan wel te verstaan .

 

Goed die nieuwe auto werd afgeleverd gekeurd en wel Bij het eerst volgende ccv examen auto afgekeurd door examinator van het ccv en wel om de volgende reden de combinatie meette een totale lengte van toender tijd in de wet vast gelegd 18.35 meter nee zij het ccv 18 .00 meter wij ,maken hier de wet dat was de uitspraak van de voorzitter van de commissie van het ccv dus waardeloze uitspraak .

Nu het chauffeurs diploma allang weer vergaane glorie is is de code 95 aan de beurt .

Chauffeurs van 60 jaar en ouder zouden aanvankelijk vrijgesteld zijn van code 95 NU IS DEZE REGEL ALWEER TERUG GEDRAAID OOK ZIJ MOETEN NU MET INGANG  JUNI DEZE NASCHOLING GAAN DOEN  

Onlangs sprak met een directeur van een groot transport bedrijf met een kleine 200 eenheden waaronder ook een aantal POOLSE jammer maar oke 

HIj vertelde mij en dat werd ook bevestigd door een aantal poolse chauffeurs dat zij de code 95 voor 100euro kochten in Polen daar gingen zij ergens heen en werden de 100 euro betaald en alles werd binnen een halfuur geregeld ik heb de rijbewijzen bekeken en ze zijn voor de volle 100% in orde 

Dus wat is het weer waard helemaal niks waren onze chauffeurs vroeger  dan zo slecht nee zij waren in staat om zelf een reparatie uit te voeren en dat kunnen we met alle opleidingen  niet meer zeggen nu kunnen de meeste nog geen wiel meer wisselen of een kleine li=ucht lekkage verhelpen of wat nog erger is geen lamp meer vervangen en dat laatste zag ik onlangs nog op een parkeerplaats 

DUS CODE 95 is en blijft een melkkoe voor het ccv

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou ik vind dit wel erg kort door de bocht ben zelf ook al 30 jaar chauffeur en niet alles is de schuld van Nederlandse instanties .

Het zijn Europese regels die gelden voor alle Europese lidstaten Mogen blij zijn dat we ontheven zijn tot september 2016 omdat wij als een van de weinige landen

al een vakdiploma hadden

verder is er geen ontheffing in heel Europa voor oudere chauffeurs (maar goed ook die zijn niks beter als jongere chauffeurs)

verder zijn hier cursussen als adr en vca heftruck die in het in ander landen gewoon niet tellen voor code 95 hier wel

die moeten dus andere cursussen   volgen plus ADR

was vroeger ook met het chauffeursdipoma oude hoeven het niet te halen die waren ontheven hiervan maar ook daar zag je chauffeurs terug komen die wel groot rijbewijs hadden maar GEEN ERVARING

her beroep weer oppakken ten onrechte vind ik

en bewezen dat ze wel eens omkiepte of niet wisten wat een retarder was en stonden te branden onder aan een afdaling

dus je kunt er wel op vloeken maar de regels worden door de jaren altijd veranderd want hoe zeggen we dat in de transport

 

in de transport moet je blijven groeien en bijleren anders sta je stil

 

denk gewoon positief en zie het vak voor wat het is je raakt nooit uitgeleerd als je er LOL in hebt en geen uitdaging uit de weg gaat

 

natuurlijk als je er wat langer in zit heb je het wel allemaal eens gedaan maar ook dat is een uitdaging

 

en ja er zullen altijd mensen in zitten die het kopen maar vallen van zelf door de mand want je zult er toch echt wat voor moeten leren

 

anders wordt je nooit een goede chauffeur en neem van mij aan als een baas egaal hoe groot te vaak met kapot materiaal en kapotte banden

teveel aanrijdingen enz.... problemen krijgt met de verzekering of zelfs helemaal geen meer krijgt zonder aan bepaalde eisen te voldoen

 

Maar zover ik weet als je wilt en van het vak houd is dit toch echt geen dilemma om met het vak op te houden cursus hier kost de goedkoopste  

 

475 euro en je hebt je code 95 op een salaris kun je dat wel eens in de 5 jaar betalen of niet en als je een vast baan hebt betaald je baas dat

 

in andere sectors is dit toch ook niet anders in de bouw standaard VCA-B en in elk vak moet je wel iets hebben 

 

maar dacht het eens positief te benaderen of niet.............................

 

Een chauffeur die wel van zijn vak houd (helaas wel nog thuis ) rij graag wilde touren en dat is niet meer zo gevraagd

 

ga wel tegen minder loon weer eens wat rijden

moet toch wat al 4 maanden thuis is te lang voor mij

 

dan maar rond de kerk (vroeger minimaal 4 tot 6 weken weg) maarja dat is er niet meer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

 

 

Onlangs sprak met een directeur van een groot transport bedrijf met een kleine 200 eenheden waaronder ook een aantal POOLSE jammer maar oke 

HIj vertelde mij en dat werd ook bevestigd door een aantal poolse chauffeurs dat zij de code 95 voor 100euro kochten in Polen daar gingen zij ergens heen en werden de 100 euro betaald en alles werd binnen een halfuur geregeld ik heb de rijbewijzen bekeken en ze zijn voor de volle 100% in orde 

 

Haa das nog niks, ik ken er 1 persoonlijk die alleen een bakwagen rijbewijs had.

Was ff ee kleine week naar Polen geweest en voila>  rijbewijs compleet met code95 en hij mocht ook nog alle soorten vee rijden terwijl hij amper het verschil tussen een koe en een varken wist.

bewerkt door Kiepenboer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hallo.

Ik lees steeds dat je code 95 voor chauffeurs geboren voor 01-07-55 zomaar op je rijbewijs

er bij krijgt als je gaat verlengen of vernieuwen voor 01-07-2015.

Maar ik lees dit op de website van Brunen:

http://brunen.nl/uncategorized/beroepschauffeurs-opgelet-geb-voor-01-07-1955/

Wat denken jullie hier van.

Gr. Dick.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Verlengen met medische keuring, ingediend voor 1 maart 2015 (dus nog 3 dagen) worden voor 1 juli afgehandeld. Na 1 maart geeft CBR geen garantie.

En heb je als oudere chauffeur geen code 95 op je rijbewijs op 1 juli 2015 zul je inderdaad die 35 uur scholing moeten gaan doen

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Lees dit ook eens van de site van Brunen:

Het onderzoek van de Europese Commissie richt zich o.a. op een bijzondere NL regel, namelijk dat chauffeur die geboren zijn voor 30 juni 1955 vrijgesteld zijn van de verplichte periodieke nascholing code 95. Andere Europese landen verwonderen zich over deze regel en vinden dat Nederland hiermee over de schreef gaat. Leeftijdsdiscirminatie, staatssteun, concurrentievervalsing

Het Ministerie van Infrastructuur en Milieu heeft naar eigen zeggen,vernomen dat de Europese Commissie heeft geconstateerd dat deze uitzondering in strijd is met de Europese richtlijn 2003/59. De Europese Commissie heeft het Nederlandse Ministerie gesommeerd de nationale wetgeving aan te passen, zodat deze wel in lijn is met de Europese Richtlijn.

Het onderzoek van de EC richt zich daarnaast op meerdere vrijstellingen die NL toepast die niet overeenstemmen met de EU richtlijn 2003/59.

Er zijn belanghebbende partijen geweest in NL die o.a.hebben gepleit voor deze vrijstelling voor beroepschauffeurs geboren voor 01-07-1955, ondanks de duidelijke EU richtlijn 2003/59.

Saillant detail, NL heeft zitting in de EU werkgroep sinds de uitwerking van deze richtlijn. En sinds de invoering in 2008/2009 heeft men 6 jaar de tijd gehad om de implementatie van deze richtlijn te controleren.Een ingecalculeerde risico of een blunder?

bewerkt door diklin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Verlengen met medische keuring, ingediend voor 1 maart 2015 (dus nog 3 dagen) worden voor 1 juli afgehandeld. Na 1 maart geeft CBR geen garantie.

En heb je als oudere chauffeur geen code 95 op je rijbewijs op 1 juli 2015 zul je inderdaad die 35 uur scholing moeten gaan doen

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Ik weet niet of dit een reactie op mijn bericht isHet onderzoek van de Europese Commissie richt zich o.a. op een bijzondere NL regel, namelijk dat chauffeur die geboren zijn voor 30 juni 1955 vrijgesteld zijn van de verplichte periodieke nascholing code 95. Andere Europese landen verwonderen zich over deze regel en vinden dat Nederland hiermee over de schreef gaat. Leeftijdsdiscirminatie, staatssteun, concurrentievervalsing

Het Ministerie van Infrastructuur en Milieu heeft naar eigen zeggen,vernomen dat de Europese Commissie heeft geconstateerd dat deze uitzondering in strijd is met de Europese richtlijn 2003/59. De Europese Commissie heeft het Nederlandse Ministerie gesommeerd de nationale wetgeving aan te passen, zodat deze wel in lijn is met de Europese Richtlijn.

Het onderzoek van de EC richt zich daarnaast op meerdere vrijstellingen die NL toepast die niet overeenstemmen met de EU richtlijn 2003/59.

Er zijn belanghebbende partijen geweest in NL die o.a.hebben gepleit voor deze vrijstelling voor beroepschauffeurs geboren voor 01-07-1955, ondanks de duidelijke EU richtlijn 2003/59.

Saillant detail, NL heeft zitting in de EU werkgroep sinds de uitwerking van deze richtlijn. En sinds de invoering in 2008/2009 heeft men 6 jaar de tijd gehad om de implementatie van deze richtlijn te controleren.Een ingecalculeerde risico of een blunder?

Maar lees dit bericht ook eens:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat kan jij nou wel zeggen "oude informatie"

maar aan deze tekst te zien:

(Saillant detail, NL heeft zitting in de EU werkgroep sinds de uitwerking van deze richtlijn. En sinds de invoering in 2008/2009 heeft men 6 jaar de tijd gehad om de implementatie van deze richtlijn te controleren.Een ingecalculeerde risico of een blunder?)

is het bericht niet oud.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

Wil Reageren op dat code 95 gelul, nou ben ik buschauffeur en werk bij het GVB in Amsterdam via het uitzendburo, daar moet ik ten eerste me cursus zelf betalen kosten 1069 euro die cursus moest ik voor 10 September 2015 gevolgd hebben.

Het volgende is dan gebeurd. ik mocht vanaf 10 September niet meer rijden sta op non-actief hetgeen betekend dat ik geen inkomsten heb, vervolgens ga ik de code 95 cursus volgen de verplichte 35 uur ik heb nu 4 dagen de code 95 cursus gevolgd in afwachting voor mijn laatste dag en dat is de praktijkdag (het nieuwe rijden) hetgeen wat ik tot nu toe gevolgd heb is alleen maar gelul over vrachtwagens over het laden en lossen en over digitale tachograafschijven, vrachtbrieven, verzegelen van ladingen chauffeurdag module, kortom alleen maar gebaseerd op vrachtwagenchauffeur.

Ik heb in mijn werk daar werkelijk niets mee van doen met geen enkele module van wat ik tot nu toe gevolgd heb, nou vraag ik me eigen toch echt af waar moet ik in godsnaam ruim 1000 euro voor betalen waar ik totaal niet aan heb, het heeft werkelijk niets met mijn werk als buschauffeur bij het openbaar vervoer te maken.

Dit is echt weer een gevalletje geldklopperij van Brussel waar ik gewoon ruim 1000 euro in de vuilnisbak kan gooien het kost me ook met dit gelul ook nog een 5 vrij dagen die ik moet opnemen, code 95 bijschrijven op me rijbewijs die ik dan weer opnieuw moet aanvragen, dus ga maar na wat dit geintje allemaal kost en voor wat kotsmisselijk word ik hier van.

 

Mvg Ferrie 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wil Reageren op dat code 95 gelul, nou ben ik buschauffeur en werk bij het GVB in Amsterdam via het uitzendburo, daar moet ik ten eerste me cursus zelf betalen kosten 1069 euro die cursus moest ik voor 10 September 2015 gevolgd hebben.

Het volgende is dan gebeurd. ik mocht vanaf 10 September niet meer rijden sta op non-actief hetgeen betekend dat ik geen inkomsten heb, vervolgens ga ik de code 95 cursus volgen de verplichte 35 uur ik heb nu 4 dagen de code 95 cursus gevolgd in afwachting voor mijn laatste dag en dat is de praktijkdag (het nieuwe rijden) hetgeen wat ik tot nu toe gevolgd heb is alleen maar gelul over vrachtwagens over het laden en lossen en over digitale tachograafschijven, vrachtbrieven, verzegelen van ladingen chauffeurdag module, kortom alleen maar gebaseerd op vrachtwagenchauffeur.

Ik heb in mijn werk daar werkelijk niets mee van doen met geen enkele module van wat ik tot nu toe gevolgd heb, nou vraag ik me eigen toch echt af waar moet ik in godsnaam ruim 1000 euro voor betalen waar ik totaal niet aan heb, het heeft werkelijk niets met mijn werk als buschauffeur bij het openbaar vervoer te maken.

Dit is echt weer een gevalletje geldklopperij van Brussel waar ik gewoon ruim 1000 euro in de vuilnisbak kan gooien het kost me ook met dit gelul ook nog een 5 vrij dagen die ik moet opnemen, code 95 bijschrijven op me rijbewijs die ik dan weer opnieuw moet aanvragen, dus ga maar na wat dit geintje allemaal kost en voor wat kotsmisselijk word ik hier van.

 

Mvg Ferrie 

Ja jonge das nou pech :D 

Verders zie bericht 5 van RobNiat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar ik vraag me af, wordt er bij controle onderweg straks wel naar gevraagd of gekeken of je code 95 hebt

Een kennis hier uit het dorp heeft jaren zonder chauffeurs diploma gereden in de periode 1990 tot 2000 want zijn werkgever 
( een varkenshandelaar ) zei tegen hem van >>> bende toch gek, dor let de pliesie toch nie op)
En inderdaad daar lette de toenmalige RVI niet op

Alleen toen hij na een paar jaar niet gereden te hebben weer aan het werk wilde bij een transportbedrijf moest hij alsnog in de schoolbanken voor zijn diploma.
Die wilde een copie van zijn diploma wat hij niet had :D 

Zelf heb ik het ook nooit meegemaakt dat er naar het diploma werd gevraagd.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar ik vraag me af, wordt er bij controle onderweg straks wel naar gevraagd of gekeken of je code 95 hebt

Een kennis hier uit het dorp heeft jaren zonder chauffeurs diploma gereden in de periode 1990 tot 2000 want zijn werkgever

( een varkenshandelaar ) zei tegen hem van >>> bende toch gek, dor let de pliesie toch nie op)

En inderdaad daar lette de toenmalige RVI niet op

Alleen toen hij na een paar jaar niet gereden te hebben weer aan het werk wilde bij een transportbedrijf moest hij alsnog in de schoolbanken voor zijn diploma.

Die wilde een copie van zijn diploma wat hij niet had :D

Zelf heb ik het ook nooit meegemaakt dat er naar het diploma werd gevraagd.

da was inderdaad zo maar nou staat t er gewoon bijgeprint op je rijbewijs... valt wat meer op als t er niet staat denk ik. heb ook al gehoord van collegas dat ze er bij de busjongens al flink op beginnen te controleren. ...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden