[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

V&D gaat distributie uitbesteden


Knoalster

Recommended Posts

  • Forumlid

Woerden 

Warenhuisketen V&D gaat zijn distributie uitbesteden aan transportbedrijf G. Snel. Alle chauffeurs, die nu nog in dienst zijn van V&D, zullen door het Woerdense worden overgenomen.

Het bedrijf wil de deal daarover op 1 april rond hebben. De uitbesteding past in de plannen van de noodlijdende winkelketen om de kosten te drukken.

 

Lees verder op de Telegraaf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en volgens t.o. mogen de jongens die er nu rijden terug komen op een jaar contract

je zal er al 10 jaar of langer werken op basis van een vaste baan dan ben je die mooi kwijt als je hier mee in zee gaat.

ik zal er maar eens goed naar laten kijken als dit maar zo mag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In ieder geval niet zomaar tekenen.

 

Maar wat ik niet begrijp, ze openen nog gewoon nieuwe winkels, net een heel nieuw DC gebouwd wat nog geen jaar draait, het gaat al jaren bergafwaarts bij V&D, was het niet tijd om in de bestaande winkels te ruimen en de winkels aan te passen aan de behoefte van de klanten, ipv er een steeds groter zooitje van te maken en de klanten weg te jagen.

 

Toen Vendex nog samen was met de KBB en de Hema hun eigendom was draaide de V&D ook al beroert, men ging toen de pareltjes verkopen om de stronthoop te kunnen financieren, nu is alles verkocht wat er te verkopen valt, KBB loopt weer redelijk goed na de volledige ommezwaai met allemaal kleine winkeltjes in de grote winkels, Hema heeft nu ook de slag even gemist, maar daar heeft men iets meer tijd om het tij te keren, en V&D die het voorbeeld kan volgen begint een beetje te eikelen om het hoofd boven water te houden.

 

Het enige wat de boel nog overeind houd is de La Place, zonder waren de deuren allang dicht geweest, ook al zie ik de deuren binnen twee jaar dichtgaan als men nu niet eens met de botte bijl er doorheen gaat

La Place komt steeds vaker buiten de winkels om in beeld, dus de verliesgever kan men makkelijker saneren om door te kunnen starten met een goed lopend kindje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

personeel wat 6% loon moet inleveren

een complete bedrijfstak afstoten 

omdat het oh zo slecht gaat bij het bedrijf 

 

maar wel een nieuw huisje kunnen kopen 

 

http://nieuws.nl/algemeen/20150219/vd-baas-vraagt-loonoffer-koopt-zelf-miljoenenhuis/

 

Mooi 'geframed' door de publicerende media.. Doet het lekker bij 't volk natuurlijk :rolleyes:

 

Dit is niet de V&D baas.. het is de mede-oprichter / eigenaar van Sun Capital. Inderdaad, de investeerder die het eigendom heeft over diverse bedrijven (deelnemingen) waarvan V&D er één van is.

 

Tuurlijk kan je er iets van vinden waarom SUN zo 'Amerikaans' erin staat en de verliezen niet langer alleen wil compenseren en aan de andere kant dat een (mede) eigenaar het privé zo goed gaat.. 

 

Uiteindelijk vind ik de verhuurders van V&D er net zo 'straf' in zitten.. Alsof er massa's huurders bij hun in de rij staan om oppervlakte van V&D te huren, na een ontruiming. :stom:

 

Nee, de verhuurders moeten, wat mij betreft, ook beseffen dat een A1 locatie in deze tijd een andere (lagere) waarde kent dan 10 jaar geleden..

Het is vandaag zaterdag. Hoe druk zal het nog zijn in menig, provinciale, winkelstraat vanmiddag? Lang zo druk niet als 10 - 15 jaar geleden, zoals ik de (gezellige) drukte van toen herinner.

 

Goed, er zullen altijd positieve uitzonderingen zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zal niet druk zijn vandaag in welke winkelstraat dan ook, tenzij het overdekt is, koud en nat drukt de klandizie.

net als dat de zon te hard schijnt, een oud werkgever zei eens, de borstjes bloot, de handel dood.

 

Maar na de opkomst van de internet verkopen gaat het hard achteruit met de winkels, alles is on-line thuis te krijgen, en een heleboel grote ketens hebben liggen slapen, zal wel niet zo'n vaart lopen, de klant wil een product zien ruiken en voelen.

Maar men vergat even dat je een product terug kunt sturen naar de aanbieder, gewoon via het postkantoor om de hoek, en in veel gevallen nog gratis ook, terwijl je bij veel winkelcentra moet betalen om je auto te parkeren en dan een product gaat kopen die aanmerkelijk duurder is dan on-line.

 

De maatschappij verandert, veel al twee verdieners, dus moeders of een geëmancipeerde vader is niet meer de hele dag thuis en koffie aan het drinken met de buren, vrije tijd word schaarser om dus even een dagje te gaan shoppen.

 

En wat de mede baas van de investeringsmaatschappij, waar vendex zijn ziel aan verkocht heeft met zijn salaris doet zal mij een worst wezen, bekt wel lekker natuurlijk maar zij willen poen zien binnenkomen, dat is hun doel, en of er werknemers zijn die dan minder verdienen, of verhuurders die minder huur vangen zal ze geen enkel biet interesseren,  het gaat om keiharde euro's, of in hun geval dollars, zo niet, af van de sondevoeding.

 

Neemt niet weg dat ze er nu nog brood in zien, anders waren de deuren al dichtgegaan, hun strategie is verdienen voor hun investeerders, want dat is zo'n bedrijf niet anders, zij werken ook met geld van anderen.

 

O ja, Sun heeft ook iets meer in bezit dan dat zielige winkelketentje in dat koude Holland: http://www.suncappart.com/?page_id=348

bewerkt door Doornekamp33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is het nadeel van al die investeringsbedrijven, ze moeten winst halen uit het bedrijf dat ze overgenomen hebben.

Winst die voorrang heeft op de winst die een bedrijf nodig heeft om te overleven.

Om uit het dal te komen moeten ze dus meer winst maken dan nodig was zonder overname.

Hetzelfde als bij de nutsbedrijven, vroegûh werd er geld verkeerd besteed, maar er werden wel
diensten voor geleverd/gedaan door Nederlandse bedrijven!

Nu vloeit dat geld naar het buitenland zonder dat daar iets tegenover staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zodra je in handen valt van zo'n maatschappij heb je je ziel aan de duivel verkocht, is zelfs een film over gemaakt, weet zo even niet meer hoe die heet.

 

Men koopt bedrijven op, verkoop de winstgevende takken met dikke winst, de rotzooi laat je ploffen en de poen is binnen, en het is nog legaal ook, want niemand kan verplichten dat de moeder maatschappij geld stopt in een dochterbedrijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

dat zit zo in hun natuur

Dat begin ik van sommigen hier wel te denken........ En die willen dus het verschil niet zien tussen een bedrijf wat in zwaar weer zit en bedrijven waar het goed gaat.

 

Ben benieuwd hoe zij reageren als het hun (werkgever) dit overkomt......

 

Maar on topic maar weer (ook voor RobNiat want zijn opmerking heeft niets te maken met V&D): En voordat dit topic weer hopeloos vervuil raakt.

 

Hoop dat V&D en Snel dit netjes doen zodat iedereen aan zijn trekken komt...

bewerkt door roadtrain
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is nu dus de vraag of V&D hun transport in een aparte bv heeft zitten, zo ja dan is het overgang van firma, zo niet dan wordt het knokken

:nee:

 

Er dient sprake te zijn van overdracht van een duurzame economische activiteit. Verkoopt V & D zijn eigen wagenpark aan een derde, bijvoorbeeld een handelaar, dan is hier geen sprake van. De Wet Overgang van onderneming is dan niet van toepassing. Dat is zuur voor de chauffeurs van V & D want die raken alle opgebouwde rechten e.d. dan kwijt. Dat ze op basis van een jaarcontract bij Snel kunnen gaan werken is een pleister op de wonde, maar of daar de wonde mee heelt? Ben er bang voor.

Het zal nog wel een partijtje juridisch touwtrekken worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Alleen in het transsport kan het goedkoper worden als je uitbesteed, die bedrijven staan stil en kunnen geen rekening sturen als ze niet rijden, als bedrijf heb je wel je personeel en vaak zijn de wagens ook wat duurder omdat ze er minder hebben.

Tevens kan er een paar man op kantoor uit, planning is ook niet meer nodig.

 

Maar gezien de omstandigheden zou ik mijn vingers er ook niet aan branden, de kans dat ze omvallen is veel te groot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uitbesteden is nog niemand beter van geworden, denk jij dat een ander het goedkoper als jezelf, kijk eens naar de zorg hoeveel alles duurder is geworden om dat ze dingen uitbesteden

Onzin.

Als V&D nu veel lege kilometers heeft, kan Snel met haar totale netwerk het wellicht goedkoper?

En zo zijn er nog wel wat redenen...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Dat dacht een transportbedrijf uit Tiel ook ooit eens toen ze onder de prijs gingen rijden bij een grote drogisterij keten in Heteren, jammer genoeg krijg je altijd veel leeggoed en retouren mee terug bij winkels en die kan je niet laten staan, dus rijd je nooit leeg en kun je die meters niet vullen met retour vracht, ze hebben het ook niet lang gedaan en nam een bedrijf uit Nijmegen het over, anders hadden ze in een ander topic hier gestaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uiteraard. En deze kerel zal er best nog meer multinationals op na houden.

Niets mis mee, maar voor het personeel van V&D komt zoiets natuurlijk niet echt erg leuk over.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

bewerkt door routier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Uiteraard. En deze kerel zal er best nog meer multinationals op na houden.

Niets mis mee, maar voor het personeel van V&D komt zoiets natuurlijk niet echt erg leuk over.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Lees post 9 maar eens terug van mij, en Marc speelt met centjes van investeerders en moet dus geld verdienen met de koop en verkoop van bedrijven, en dat kan best wel.

 

En V&D is geen multinational meer, maar een klein winkelbedrijfje met 63 filialen volgens hu eigen site, vroeger waren ze groot ja, en dat hadden ze nog kunnen zijn als ze de arrogantie hadden laten varen die  Arie van der Zwan in het bedrijf ten toon stelde, dit was met de laatste Dreesmann nooit gebeurt, maar er kwam een beetje herrie in de tent.

.

 

,,Dreesmann was een man met veel visie en lef'', zei Jan Michiel Hessels, de huidige bestuursvoorzitter van Vendex vanochtend. ,,Het is niet velen gegeven om zoveel eigen ideeën in daden om te zetten. Hij stak echt boven het Hollandse maaiveld uit.'' Dreesmann, geboren in 1923 in Amsterdam, was tot 1988 de topman bij Vendex. Hij moest toen aftreden wegens gezondheidsproblemen en een conflict met zijn kandidaatopvolger Arie van der Zwan.

 

Bron:  http://retro.nrc.nl/W2/Nieuws/2000/02/15/Vp/07.html

 

 

 

En nu krijgen ze de deksel op hun neus, en is het te laat om het tij te keren, tenzij Sun er een berg geld in pomp de komende 5 tot 10 jaar en dat zie ik niet gebeuren.

bewerkt door Doornekamp33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waarschijnlijk is het hier ergens fout gegaan.

 

Als de kinderen/kleinkinderen of erfgenamen vreemde ambities krijgen en grootheidswaanzin de overhand krijgt gaat het fout, ik heb 35 jaar Vos geschiedenis meegemaakt  :D

 

Vorige week heb ik Andere Tijden gekeken, ging over V&D. Meneer van de Zwan is daar uitgebreid aan het woord geweest, evenals een telg uit de Vroom familie. 

Wellicht was alles anders gelopen als meneer Anton jr. niet ziek werd..

 

http://www.npogeschiedenis.nl/andere-tijden/afleveringen/2014-2015/Wankel-warenhuis.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

V&D is randje failliet. en nu gaan ze transport dan maar uitbesteden. dat zo'n snel dat dan gaat doen. dacht dat dat toch een behoorlijk bedrijf was. ik zou me er de vingers niet aan willen gaan branden. tis een kwestie van geduld.

 

Alleen in het transsport kan het goedkoper worden als je uitbesteed, die bedrijven staan stil en kunnen geen rekening sturen als ze niet rijden, als bedrijf heb je wel je personeel en vaak zijn de wagens ook wat duurder omdat ze er minder hebben.

Tevens kan er een paar man op kantoor uit, planning is ook niet meer nodig.

 

Maar gezien de omstandigheden zou ik mijn vingers er ook niet aan branden, de kans dat ze omvallen is veel te groot.

 

Wat dachten jullie van vooruit betalen ??

Niks mis mee hoor.....eerst betalen, dan pas rijden  :ja:

En sterker nog....dan kun je net even ietsjes meer voor je transportjes vragen dan normaal  :zegtniets:

V&D heeft dan namelijk geen keuze meer  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

....

V&D heeft dan namelijk geen keuze meer  :D

Hoe kom je daar nou bij?

V&D heeft de keuze gewoon te stoppen.

De amerikaanse investeringsmaatschappij zal het, op zijn zachts gezegd, aan hun anus oxideren of en hoeveel Nederlandse werknemers er hun baan verliezen.

En of de Nederlandse consument er zoveel verlies aan heeft om een verouderd warenhuisconcept kwijt te raken...... :nee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vorige week heb ik Andere Tijden gekeken, ging over V&D. Meneer van de Zwan is daar uitgebreid aan het woord geweest, evenals een telg uit de Vroom familie. 

Wellicht was alles anders gelopen als meneer Anton jr. niet ziek werd..

 

http://www.npogeschiedenis.nl/andere-tijden/afleveringen/2014-2015/Wankel-warenhuis.html

Dat is 1 ding wat zeker is, als Dreesmann jr er nog was en het voor het zeggen had was het heel ander gelopen, hij was een echte familie man en had hart voor zijn "familie" die in het bedrijf werkten, zelfde verhaal met de buurman Jaap Blokker, die er ook niet meer is, ik moest zelfs gewoon Jaap tegen meneer Blokker zeggen, pracht kerel die ik nooit zal vergeten, zijn brief aan mij persoonlijk gericht bewaar ik dan ook als aandenken aan deze grootse man, is iemand waar ik met veel respect tegenop kijk.

 

Dreesmann heb ik ook persoonlijk ontmoet, ook een echte aardige man die goed op mij over kwam, heb veel grote heren ontmoet in mijn jongere jaren daar ik veel voor dat soort grote bedrijven gewerkt heb via mijn werkgever toenertijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden