[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Chauffeurskaart uitlezen


M-H

Vraag

  • Forumlid

Hallo,

In heb onlangs bij twee transportbedrijfen gereden voor 1 dag.

Bij beide bedrijven wou ik mijn chauffeurskaart uitlezen maar kreeg daar geen mogelijkheid toe.

1 van die twee bedrijven kon het helemaal niks schelen, ik kreeg het antwoord " nou dat weet Ik niet hoor, zoek het maar uit".

Dit is werk via een uitzendburo.

Mijn vraag is maakt het uit waar ik. Mijn kaart uitlees?

Ik ben nog redelijk nieuw met chauffeurskaarten, ik kom uit de tijd van de schijven.

Toen de dichitale tachograaf uitkwam, had ik een eigen bedrijf en heb jaren niet gereden.

Wie weet hier een duidelijk antwoord op??

Ik krijg wel erg het gevoel dat je als uitzendkracht erg misbruikt wordt.😡

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Niet druk om maken, het bedrijf heeft de gegevens nodig, niet jou verantwoording en probleem als zij de gegevens niet willen hebben.

Jij moet alleen de kaart gebruiken en bij je hebben.

 

Is dat ook als je via een uitzendbureau werkt ???

 

Ik kan me zo voorstellen dat je voor dat uitzendbureau werkt en dat ZIJ dan je werkgever zijn.

Dat ze je bij 2 andere bedrijven tewerkstellen.....tja, dat moeten ze zelf weten.

Of zie ik dat niet goed ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Auto staat niet op naam vam het uitzendbureau maar op naam van het inlenende bedrijf. Als die je niet de gelegenheid bieden of geïnteresseerd zijn in het uitlezen van je kaart houdt het op. Jij hebt in ieder geval de gegevens op je kaart staan voor de vereiste periode en kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor lacunes in de administratie van het bedrijf.

Het uitzendbureau is op dat moment misschien wel je werkgever, maar heeft verder niets met je digipas te maken. Ook niet als deze verlengd moet worden trouwens ( iets waar ik zelf nu achter kom ).

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik rijdt ook via een uitzendbureau, wat ik elke dag (en bij 2 opdrachtgevers per dag dus 2x) aan het eind van de rit doe is een uitdraai maken. In principe hoef je het niet te doen maar mochten er vragen komen over de door jou gedeclareerde uren dan heb je bewijs. En als er inderdaad zo bot gereageerd wordt op het uitlezen ervan dan is die kans reeel aanwezig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden