[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

contract niet verlengd


Gast rik bos

Vraag

ik kreeg deze een vraag die ik niet kan beantwoorden.

in gesprek met en chauffeur vertelde deze dat hij nu al anderhalf jaar voor de zelfde werkgever werkt onder een contract. eerst een van een half jaar toen een van een jaar deze loopt in april af.

door omstandig heden thuis en op het werk raakte hij in een burn-out.

nu is hij op basis van reintregatie weer aan het werk voor 4 ochtenden in de week en wil deze uitbouwen tot normaal.

nu heeft hij te horen gekregen dat zijn contract niet word verlengd.

nu mijn vraag kan een werkgever het contract beeindigen met iemand die ziek is en voor de helft nog in de ziektewet zit.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
Gast shompie

Zegt de ene transportondernemer tegen de andere:  "Ik wens je heeeeeeeel veeeeeeeeel personeel, bij voorkeur Nederlands personeel"

Als je als werkgever tegenwoordig met vast Nederlands personeel durft te werken word je voor gek verklaard, en dat heeft in heel veel gevallen niet eens wat met de kostprijs te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast routier

Mompelt iets over "we moeten dezelfde mentaliteit hebben als de oosterlingen, om te kunnen blijven werken" ;)

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

Ik ben nu 2 dagen weg, iets met een reunie en biertje enzo, als ik terug kom zondag middag dan moet ik even uitrusten en dan maandag en dinsdag OR cursus dus niet piepen dat ik niet reageer  :p

Ger, we hebben er alle begrip voor. (Ik in ieder geval)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ben ooit in m'n jonge jaren ( ja ook ik ben ooit jong geweest al mochten sommige daaraan twijfelen  :D ) eens mee geweest op uitnodiging van enkele collega's naar de Jaarbeurs in Utrecht want daar was een tweedaags congres aan de gang van het FNV, nou geweldig, het begin was nogal spannend, nee niet in de zaal maar aan de koffietafel, er was geen suiker namelijk, nergens een klontje, zakje of zelfs een zoetje te bekennen maar na lang zoeken kwam er toch suiker op tafel, ja lekker koffie koud inmiddels.

Goed dat was wel het enige spannende wat ik die dag heb meegemaakt, oh nee er was toch nog één belangrijk dingetje nog te vermelden en dat was na afloop, sommige van die mannen die al meer dan 25 jaar lid waren van de vakbond kregen een soort van consumptiebon, dat deden ze niet vaak kreeg ik te horen, liever gezegd sporadisch dus.

Daar kon je dus in het Jaarbeurs restaurant een vette hap voor krijgen oftewel friet met een uit gelubberde kroket en mayo, wou je iets anders dan dat, dan moest je bijbetalen, ok die tweeguldenenvijftigcent kon er nog wel vanaf.

Maar helaas het gemekker wat er in zaal afspeelde daar was ik snel klaar mee, oeverloos geleuter over en weer nee dan maar liever wat extra overuren maken en het voor mijzelf gezellig maken, dus eens en nooit weer!!

En nog vonden ze het vreemd waarom ik nooit geen lid ben geworden, nee hoor heb niets tegen vakbonden integendeel zelfs we mogen blij zijn dat ze er zijn, maar als je het zelf kan regelen met de Baas dan moet je dat doen, komt wel bij dat het toen wel andere tijden waren dan nu hè. het lijkt erop als je je verspreekt in het bijzijn van een werkgever dat direct je contract niet meer verlengd wordt, of zie ik het nu te zwartgallig? :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast routier

Ook zonder dat je je verspreekt, worden tijdelijke contracten niet meer verlengd.

Dus je ziet het niet zwartgallig genoeg! ;)

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

Ook zonder dat je je verspreekt, worden tijdelijke contracten niet meer verlengd.

Dus je ziet het niet zwartgallig genoeg! ;)

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Maar geef jij nu eens antwoord waarom de tijdelijke contracten niet omgezet worden in vaste aanstellingen ?

Ik ben wel heel erg benieuwd hoe jij daar over denkt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het komt zo over

Dat het nog erger is als de politiek

Daarbij de man die over de centen gaat Heeft nog altijd het laste wordt

Huub

Sorry ik geef het op..........het Nederlands is het Nederlands niet meer dank zij Huub................ LOL   heeft er iemand nog zo'n ouderwets "wat en hoe" boekje over?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Mijn ziekte:de legionella besmetting opgelopen tijdens mijn weekend rust in Frankrijk staat los van het feit of het nu wel of niet werkgerelateerd is.

Mijn baas (EX) weet precies wat hij moet doen en is ook niet laks geweest met reintergratie.

In mijn eerste ziekte jaar 2012,zat ik in mijn 3de jaarcontract wat afliep in 2013,waardoor ik ziek uit dienst ging.

Er werd netjes mijn ziekegeld betaald door het UWV .

Daar in het eerste en tweede ziekte jaar van mij geen mogelijkheid bestond om aan reintergratie deel te nemen bleef ik dus 2 jaar in de ziektewet.

Dit kwam deels door revalidatie en 3 operatieve ingrepen waarbij 1 met spoed,waardoor ik telkens opnieuw weer aan de basis van revalidatie

kon beginnen.

Nu na 2 jaar heeft het UWV mij voor 80-100 % afgekeurd maar heeft inplaats van een iva een wga uitkering gegeven

En Hier zit het probleem zolang ik geen iva uitkering van het uwv krijg is mijn ex werkgever verantwoordelijk vraag me niet hoe ze het doen ze doen het gewoon.

En als dank word de premie die mijn baas moet betalen verhoogd met factor 3 a4.

En waarom verhogen ze die voor de baas ,om er voor te zorgen dat jij zo snel mogelijk weer terug keert op je werkplek.

Alleen in mijn geval kan dat helaas niet meer.

Lijkt mij een vreemde beslissing. Bij jouw afkeuringspercentage gaat men er van uit dat werkhervatting niet mogelijk geacht wordt. Dan dient er een IVA  (Inkomensvoorziening Volledig Arbeidsongeschikten) uitkering toegekend te worden. Wordt (gedeeltelijke)werkhervatting wel mogelijk geacht dan wordt er een WGA (Werkhervatting Gedeeltelijk Arbeidsgeschikten) uitkering toegepast. De IVA en WGA vormen samen de WIA.

Je geeft aan dat terugkeren op je werkplek in jouw geval niet mogelijk is, naar ik aanneem is dit vastgesteld door het UWV. Zou jij dan toch de eerste zijn waar het UWV een fout bij maakt?

Nu maakt men bij het UWV geen fouten, zelfs geen vergissingen. Nou ja, ze maken maar één vergissing: ze denken dat ze geen fouten maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

geheel terecht.

 

Maar weet jij hoeveel mensen het er maar bij laten zitten omdat ze bang zijn dat je tegenover een overheidsinstantie geen kans maakt.

Heel Veel, worden veelal geïntimideerd door deze instantie die de spreuk (PvdA modus aan) "werk is er genoeg" in hun vaandel hebben staan (PvdA modus uit), maar als je op hun geweldige superwebsite gaat kijken oftewel werk.nl dan zie je daar heel veel UZB's staan en ook heel veel malafide bedrijfjes zonder enige info zoals een website of andere info.Ook ik ben ooit een rechtszaak tegen het UWV begonnen en jullie raden het al...........................verloren natuurlijk en hoe kwam dat? ik had een nogal vrij jonge advocaat en die was even vergeten om nader in de jurisprudentie te kijken want er lag namelijk al een uitspraak van de hoge raad, tja! sorry mijnheer dat had ik even niet gezien, daarna wordt je keihard aangepakt door het UWV, wat denk jij wel om tegen ons "superieur bedrijf"  een rechtszaak te gaan beginnen, de rest laat ik maar buiten beschouwing, te triest om dat hier te verwoorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Lijkt mij een vreemde beslissing. Bij jouw afkeuringspercentage gaat men er van uit dat werkhervatting niet mogelijk geacht wordt. Dan dient er een IVA  (Inkomensvoorziening Volledig Arbeidsongeschikten) uitkering toegekend te worden. Wordt (gedeeltelijke)werkhervatting wel mogelijk geacht dan wordt er een WGA (Werkhervatting Gedeeltelijk Arbeidsgeschikten) uitkering toegepast. De IVA en WGA vormen samen de WIA.

Je geeft aan dat terugkeren op je werkplek in jouw geval niet mogelijk is, naar ik aanneem is dit vastgesteld door het UWV. Zou jij dan toch de eerste zijn waar het UWV een fout bij maakt?

Nu maakt men bij het UWV geen fouten, zelfs geen vergissingen. Nou ja, ze maken maar één vergissing: ze denken dat ze geen fouten maken.

Dus als ik het goed begrijp dan staat een WIA uitkering gelijk aan 100% arbeidsongeschikt? zeg maar de vroegere benaming WAO, waarom doet het UWV dan zo moeilijk, denken ze nou werkelijk dat als er iemand is die (wat je ook veel ziet/leest) tussen de 80 en 100% is afgekeurd, waarom geen 90% bijvoorbeeld?, nog genoeg gemotiveerd zou zijn om voor amper 3,6 uurtjes per week, uitgaande van een 36 uurige werkweek, want daar komt het op neer, nog aan de slag zou gaan?

Maar ja die Arbeidsconsulenten die werkzaam zijn bij het UWV moeten ook aan het werk blijven nietwaar en komen met de gekste voorstellen om je maar te motiveren om dat maar te gaan doen, maar het is helemaal geen interessant werk en ik denk eerder diegene die al jarenlang chauffeur is geweest of het nu inter of nationaal is zal niet zoveel uitmaken, die moet je niet tussen vier muren zetten op een duf kantoor, dat gaat nooit werken, deze mensen hebben altijd een soort van vrijheid gekend en er werd nooit op hun vingers gekeken etc.nee sorry dat zal het niet gaan worden, althans ik zou het zeker nooit doen.

 

Voorbeeldje van een oud collega die ik zeer goed ken van nabij, zat ook in zo'n 80 100% situatie, deze beste man werd voorgesteld om zich maar te laten omscholen, de man was nota bene 62 jaar, hij vroeg aan deze superwerkneemster van het UWV, "hoelang gaat zo'n omscholing dan wel duren wat u voorstelt?" nou ongeveer 3 jaar maar kan uitlopen naar 4 jaar, dan is die man al lang en breed met pensioen!!!  Hij heeft haar netjes een hand gegeven en ze bleef verbouwereerd achter op haar bijna versleten bureaustoel.

Daarom staat er ook in het ROOD "ze denken" neen FOUT!  dat mogen ze niet namelijk, er mag zeker niet zelfstandig gedacht worden door personeel van het UWV, dat wordt namelijk wel voor hun gedaan van bovenaf, je hebt een handboek gekregen van het UWV en daarin staan veel onzin voorstellen en daar moet je je aanhouden, het woordje "fouten" komt ook niet in dat boekje voor, dus wees niet bang dat ze dat woord ook zullen herkennen of zelfs kennen, sterker nog ze weten niet eens hoe je dat woord moet schrijven.

Dit is mijn uitspraak en hiermee zult u het moeten doen..................oeps sorry ander programma LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Kijk ik wil hier verder wel op ingaan maar daar alles bij de advocaat licht kim ik hier liever op terug als er een rechtzaak gaat komen en ik hier meer over weet.

Je weet nooit wie er mee leest in ieder geval kan ik jullie vertellen dat het slopend is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik begrijp Ger; maar mijn advocaat die samenwerkt met zijn eigen verzekeringsarts zijn het allemaal aan het uitzoeken,en tot nu toe

hebben ze op alle vragen nog geen antwoord gehad .

En het UWV geeft ook niet zo veel prijs over het hoe en waarom,zij zien namelijk nog een kans op herstel als is die heel klein en dat is

voor hun voldoende reden om geen iva toe te kennen .

Op de vraag wat ze dan willen berijken met mij of van plan zijn,geven ze geen gehoor aan.

Alleen als je het niet eens bent kun je in beklag wat ik al meerdere keren heb gedaan,en nu is het woord aan de advocaat.

Of het tot een rechtzaak gaat komen weet ik nog niet dat zijn ze namelijk nog aan het uitzoeken,maar mocht het toch zover komen dan geef ik jullie de inhoud wel van hoe en wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ja dat kun je wel zeggen fleur,als de zaak dient dan zijn er 2jaar en 10maanden voorbij.

Het ligt nu in handen van de jurist en zijn verzekeringsarts.

En ook nu weer zal ik jullie wat meer kunnen vertellen als de eerste dag in maastricht voorbij is.

Dus zoals zo vaak word gezegd afwachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik dacht het loopt wel vanzelf de goede kant op.

Maar tot mijn verbazing toch niet.

Nu dat de datum voor het gerecht er aan komt word het me toch allemaal ff teveel.

DE energie is op en de kracht is weg ,zodat ik gisteren met blauwlicht werd afgehaald en terecht kwam op de cardiologie.

Ik dacht ik had toch al problemen genoeg met me gezongheid maar daar komt nog ff iets anders bij,en dan schrik je wel ff.

na langdurig onderzoek blijk ik een probleem te hebben met mijn zuurstof,er is namelijk zuurstof tekort gemeten,nu weten ze niet precies of dit van

het hart of van de longen afkomt.

zodoende ben ik na huis mogen gaan met medicatie en wacht op de nucliere scan welke ze gaan nemen van mijn hart.

De test die ze hebben gedaan vonden ze namelijk niet betrouwbaar daar ik een medische voorgeschiedenis had.

nu moet ik dus rust nemen en kijken of ik de rechtzaak wel aankan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden