[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

teamflex en logistic force


rotaruud

Vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Teamflex had me wel eens uitgenodigd voor een gesprek, daarna nooit meer wat gehoord.

Ze adventeren vaak met mogelijkheden tot behalen van een rijbewijs, maar voor iemand die net zijn rijbewijs heeft, zijn er geen mogelijkheden.

 

Randstad transport eigenlijk hetzelfde verhaal,totdat ik een jaar later eindelijk werd uitgenodigd voor een gesprek, ze vonden dat ik wel eens een kans verdiende.

Achteraf niet meer nodig omdat ik nu als oproepkracht op zaterdag werkt. ( is hele goeie ervaring opdoen voor mijn CV )

 

Was wel content met consolid, gezien mijn minimale ervaring konden ze me wel helpen aan wat werk. werd wat lastiger omdat ik alleen als oproepkracht aan het werk kon

en ik dat al had 5 dagen in de week gegarandeerd.

 

Logistic force, misschien ooit gesolliciteerd, nooit iets vernomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Logistic Force is een prima uitzendorganisatie waar veel inzet van de intercedenten is. Althans dat is mijn ervaring. Werkzaam bij de vestiging Alkmaar.

Over Consolid kan ik ook zeer positief berichten.

Op dit moment ben ik voor zowel Logistic Force aan de gang en ook nog bij Drive-Jobs. Deze laatste is gespecialiseerd in busvervoer hetgeen ik graag wil. per april start ik hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Als je zo al die uitzendbureau namen voorbij ziet komen, dan zou je haast denken dat er werk bij de vleet is. :p

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 veel inzet van de intercedenten is. 

HHHOOOOO hooooo...

Nou kan je dat wel googlen, maar wat is intercedenten???

Heb je dat nadat je iets verkeerds hebt gegeten, of met een heel makkelijke mevrouw hebt geslapen???? En ben, of was dus, redelijk goed met de NL taal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

HHHOOOOO hooooo...

Nou kan je dat wel googlen, maar wat is intercedenten???

Heb je dat nadat je iets verkeerds hebt gegeten, of met een heel makkelijke mevrouw hebt geslapen???? En ben, of was dus, redelijk goed met de NL taal.

 

Here ya go sonny, you're welcome : http://www.encyclo.nl/begrip/Intercedent

bewerkt door JPVisser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Als je zo al die uitzendbureau namen voorbij ziet komen, dan zou je haast denken dat er werk bij de vleet is. :p

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Is er ook...LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Tsja, Ibo....

Dat is de keerzijde van het afstaan van de Nederlandse nationaliteit......

(in jouw geval NL } USA = hersencellen afstaan......)

 

Ik denk overigens dat (wat Heuker al aangaf) dat de inzet van de intercedenten op een bepaalde vestiging heel belangrijk is en dat DAT het verschil kan maken tussen een goede en een minder goede uitzendorganisatie. Uiteindelijk heeft zo'n organisatie zijn/haar goede naam te danken aan juist DIE mensen die het verschil maken....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ik heb sinds een aantal weken wat meer zicht gekregen in het "verdienmodel" van een uitzendbureau.

Kan iemand mee nu eens proberen uit te leggen waarom werkgevers fors meer bereid zijn te betalen voor personeel via een uitzendbureau ipv "goedkoper" zelf personeel aan te nemen.

Je zou zeggen dat ze dan beter kunnen concureren met de goedkope collega's dan als ze uitzendkrachten inhuren.

Ook zouden werkgevers er voor kunnen kiezen om dat geld in een beter cao te kunnen stoppen. Ik denk dat onze vakbondsrakkers gelijk ik kattenzwijm vallen als ze de loonsverhoging zouden zien.

Als mensen deze logica kunnen begrijpen begrijpen ze gelijk een groot deel van de problemen in onze sector.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

en wat doe je als je tijdelijk iemand voor zeg 2 maanden nodig hebt ?

Ja, een contract van 2 maanden aanbieden.........

Maar dan weet je nog niet wie je aanneemt en hoe die persoon bevalt

 

Via uitzendbureau heb je geen gezeur met personeel.

Als er even geen werk is of een personeelslid bevalt je niet......dan stuur je hem per omgaande naar huis.

 

Die mogelijkheid is werkgevers wel wat extra waard !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Maar denk je niet dat als de "ouderwedse" loondienst chauffeur eens wat flexibeler word dat geld misschien voor andere dingen gebruikt kan worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Maar denk je niet dat als de "ouderwedse" loondienst chauffeur eens wat flexibeler word dat geld misschien voor andere dingen gebruikt kan worden.

 

Theoretisch gezien zou je wel denken ja.

Maar in de praktijk komt het steeds vaker voor dat je met pieken moet werken.

De ene keer heb je mensen te kort en de andere keer zitten ze uit hun neus te eten.

Werk is er...of is er niet.

Die tendense zou je moeten zien te doorbreken (maar hoe ?????).....en dan heb jij helemaal gelijk  :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Als het voor werkgevers makkelijker of goedkoper zou worden om van overbodig personeel af te komen los je een deel van het probleem op naar mijn idee.

En ik weet dat mijn mening haaks staat op hoe de bonden er over denken.

Maar zolang niemand iets doorbreekt blijft de Nederlandse chauffeur achter de feiten aanlopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ik heb alleen weleens begrepen dat bij schades de uitzendbureaus niet ter verantwoording geroepen kunnen worden en de schade voor rekening van het bedrijf komt.

Weet iemand daar iets meer over??

Wel schades gereden bij Van Gansewinkel. Formulieren invullen en je hoort er niets meer over, tenzij ze nog wat aanvullende vragen hebben.

 

Ze gaan wel moeilijk doen wanneer je achteruit rijdend schade maakt, maar je bijrijder op de stol blijft zitten. Dat kan voor beide ontslag zijn (zeker met uitzendkrachten is dat makkelijk).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bij voertuigen is het allemaal heel simpel bij schade.

Je werkgever geeft je opdracht, en dus toestemming om op zijn  wagen te rijden.

Dan is alle schade welke met die wagen gereden word ook voor ZIJN rekening....nooit voor de chauffeur.

Maakt dan niks uit of je in vaste dienst bent, freelancer, uitzendkracht of de broer van  ;)

Dit is wettelijk bepaald zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Je hebt gelijk. Heb geen ervaring met de beide uitzendbureaus maar werk zelf met volle tevredenheid voor Jobtrans. Zitten in Genemuiden en Harderwijk, hebben veel werk bij bedrijven in met name de regio, houden rekening met wensen en voorkeuren en doen er veel voor om je voor vast ergens te plaatsen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wat ik bij ons begreep is dat het vanaf de kerst tot, zeg maar, eind februari rustig is en daarna weer vol gas door met in de zomer regelmatig te weinig chauffeurs. Die tendens herhaalt zich elk jaar, zouden ze ook de contacten hebben in winkeldistributie dan was er zelfs helemaal geen dip. En dat laatste zijn ze nu mee bezig dus die dip gaat er ook wel uit, tis niet voor niets dat er steeds meer uitzendbureaus in transport zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden