[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

teamflex en logistic force


rotaruud

Vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Here ya go sonny, you're welcome : http://www.encyclo.nl/begrip/Intercedent

In Den Haag noemen ze dit gewoon een "bemiddelaar" hoor en tja alleen het schijnt ook nog wel aardig te verdienen heb ik vernomen, als je dit op freelance basis doet kan je aardig binnenlopen daar in Den Haag op bepaalde ministeries, op 1 na dan sinds vorige week want die gaan ze nu helemaal binnenste buiten keren......................heb vernomen ze zoeken nog een paar bonnetjes, kan aardig wat opleveren €50.000,- heb ik gehoord toch lucratief niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb sinds een aantal weken wat meer zicht gekregen in het "verdienmodel" van een uitzendbureau.

Kan iemand mee nu eens proberen uit te leggen waarom werkgevers fors meer bereid zijn te betalen voor personeel via een uitzendbureau ipv "goedkoper" zelf personeel aan te nemen.

Je zou zeggen dat ze dan beter kunnen concurreren met de goedkope collega's dan als ze uitzendkrachten inhuren.

Ook zouden werkgevers er voor kunnen kiezen om dat geld in een beter cao te kunnen stoppen. Ik denk dat onze vakbondsrakkers gelijk ik katzwijm vallen als ze de loonsverhoging zouden zien.

Als mensen deze logica kunnen begrijpen begrijpen ze gelijk een groot deel van de problemen in onze sector.

Ik heb er werkelijk geen idee van waarom werkgevers uzkr aannemen op tijdelijke basis dan, ikzelf heb het echt jaren geleden meegemaakt , zat bij een uzb en die hadden werk voor mij, mooi prima maar ik wil eerst wel ff weten wat voor bedrijf het is en hoe de mensen zijn, geen probleem en op vrijdag ernaartoe, prettige mensen goed ontvangen, bakkie koffie etc.wagen gezien waarmee ik eventueel de maandag erop zou gaan rijden allemaal mooi.

Na een week of drie komt die directeur naar mij toe en vertel mij het volgende "wij zijn van plan om jouw in vaste dienst te nemen, mits het uzb hieraan wil meewerken en uiteraard of jij het ook goed vind etc." oké zei ik geen probleem mee gaan we straks even om de tafel zitten.

Ik had een contract voor 3 maanden bij dat uzb en wat denk je wat dat bedrijf heeft betaald aan dat uzb om mij daar "weg te kopen" ? ruim FL.10.000,- (guldens hè) en zonder blikken of verblozen trokken ze de knip en hoppa ik was binnen no time van werkgever veranderd, van uzkr. naar vaste chauffeur en een prima salaris verdiend daar nadat we om de tafel hadden gezeten, moet wel erbij zeggen dat ik de enige chauffeur was daar en alle rompslomp wat die trekker en oplegger aanging op mijn bordje kwam, maar goed na vier jaar toch maar weer internationaal gaan rijden, rondje om de kerk had ik onderhand wel gezien, maar zo kan het ook dus.

bewerkt door Henry Neycensas
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

^^ Dat is nog uit de tijd dat roken heel gezond zou zijn. We leven tegenwoordig en het liefst pesten ze je weg zodat je zelf ontslag aanvraagt. Scheelt weer wat euro's voor de werkgever en jij geen WW-uitkering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nee hoor....dat is nu waarom werkgevers iemand via een uitzendbureau nemen.

Je zit nergens aan vast en kunt op je gemak kijken hoe iemand bevalt binnen je eigen personeel.

Geen gezeur en geen gezeik: niet goed..bedankt maar tot ziens.

En geen gedoe met contracten en opzegtermijnen.

Werkgevers willen best even wat extra per uur betalen: een soort risico afkopen zeg maar  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

^^ Dat is nog uit de tijd dat roken heel gezond zou zijn. We leven tegenwoordig en het liefst pesten ze je weg zodat je zelf ontslag aanvraagt. Scheelt weer wat euro's voor de werkgever en jij geen WW-uitkering.

Precies! De spijker op zijn kop.

Welkom in de sector anno 2015. :angry:

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Best verhelderend om te lezen hoe de moderne werkgever denkt en een beetje neerkijkt op die zielepoten die werknemer zijn. Zo modern is dat trouwens niet voor iemand die opgelet heeft op school. O ja en als het zaakje klapt zijn ze nog net zo zielig als 20 jaar geleden. :bey:  :bey:  :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Precies! De spijker op zijn kop.

Welkom in de sector anno 2015. :angry:

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Jij zou eens een tijdje werkgever moeten worden. En dan de hele dag het gezeik en gezeur moeten aanhoren van mensen zoals jij bijvoorbeeld.

Dan word je nog zuurder als dat je nu al bent denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ik reageerde niet op jou Jan, sorry. Ik reageerde opiemand die denkt dat alle werkgevers zakkevullers zijn en dat die mensen eigenlijk allemaal op moeten rotten.

Alleen waar we moeten werken met zijn alle weet hij niet.

O nee, die paar Nederlandse chauffeurs die er nog rijden kunnen gelijk wel de ww in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

^^ Ron voor het geval je niet weet wat hautain betekent "jezelf heel goed vinden en op andere neerkijken" volgens mij ken ik maar één persoon hier waar dat bij past  ;)

 

en wat deze regel betreft.

hier los je niets mee op, er komen alleen meer mensen bij die geen hypotheek kunnen krijgen en geregeld van de sociale voorziening moeten leven, we moeten juist meer naar vaste contracten om de economie te stimuleren, iemand die weet dat hij elke dag ontslagen kan worden blijft op zijn centen zitten.

 

 

Ger, wat jij wilt.

 

En je moet nu ondertussen toch wel eens weten dat het mij werkelijk waar geen ruk kan schelen wat iemand van mij vind. En zeker jou mening daarover niet LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

 

hier los je niets mee op, er komen alleen meer mensen bij die geen hypotheek kunnen krijgen en geregeld van de sociale voorziening moeten leven, we moeten juist meer naar vaste contracten om de economie te stimuleren, iemand die weet dat hij elke dag ontslagen kan worden blijft op zijn centen zitten.

 

 

En wat hebben we nu bereikt dan.

 

Vergeet niet dat we onder aanvoering van de bonden, dus eigenlijk jullie want jullie zijn de bond predikten jullie altijd op het randje van de afgrond staan.

 

En nog willen jullie niet luisteren en weten jullie alles beter.

 

Word toch eens wakker en kijk eens echt om je heen waar het probleem ligt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast DieRooie

Geen hypotheek kunnen krijgen zonder vast kontrakt is onzin, ddan moet je echt op zoek naar een betere adviseur

ik heb ook als zelfstandige in nl nog een hypotheek gekregen , en een kennis van mij vorig jaar nog met een jaar kontrakt en een intentie verklaring van zijn werkgever

9s niet echt netjes om shomp arrogant en hautain te noemen, ik ken de man verder ook niet persoonlijk maar ik kan niet de indruk krijgen dat ik hem arrogantie kan verwijten , hooguit een sterke eigen mening die hij dan ook graag ventileert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Soms is alleen lezen veel leuker dan te reageren, mooi om te lezen hoe anderen elkaar in de virtuele haren vliegen zodra het Bondsgevoel weer boven komt drijven, maar laten wel wezen, wat heeft een vakbond, van welke signaturen dan ook, de afgelopen twintig jaar voor hun leden bereikt.

Ergens in de jaren zestig kon ik mij er nog wel iets bij voorstellen want toen werkte de gemiddelde arbeider voor een habbekrats en werd het wel eens tijd ja dat er wat meer pegels in de knip kwamen, maar na die roerige jaren zestig, zeg zo'n beetje jaren tachtig wat hebben die bonden nu allemaal voor elkaar gekregen behalve dan CAO afspraken etc. er waren toch geen wereldschokkende conflicten meer dacht ik zo, ja een stakinkje hier en daar maar dat liep met sisser af maar echt wekenlange stakingen en gedoe heb ik de laatste twintig jaar niet echt meegemaakt dat de ME te paard (en ezel) de meute uit elkaar moest slaan, nee want wij NL'ers zijn zeer beschaafd en laten liever anderen de kastanjes uit het vuur halen, ik heb makkelijk lullen want ik ben nog nooit lid geweest van welke club dan ook en dat bespaart veel geld kan ik zeggen.

Dus beste bekvechters en voor en tegenstanders van wat voor bondsorgaan dan ook, discussieer erop los maar heb wel enig respect voor je opponent, dat heet normen en waarden, ok ik tel af 3, 2, 1  GO!  moet ik al de hulpdiensten gaan bellen? LOL

 

Grt. Henry

bewerkt door Henry Neycensas
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Vakbonden waren ooit heel sterk, wat zijn voor en nadelen had.

Helaas is het nu ieder voor zich, en nde bond leiders lieten wel hun ware aard zien, denk dat Wim Kok de bond een ongeloofenlijk diepe steek in de rug heeft gegeven waarna het rap naar beneden ging.

 

Wat kost het nu aan lidmaatschap? Zo heel veel was het ook weer niet meen ik me te herrineren.

Wat ik jammer vind is, dat sommige leden de mening van een ander totaal niet respecteren, als je nooit naar een ander luisterd, dan krijg je nooit een goede visie of mening over een bepaals onderwerp. En je leert niks, niemand was geboren met een stel hersens dat alles wist wat er te weten valt.

Stel, je bent getrouwd en je luisterd nooit naar je vrouw, het is "your way or the highway", dat kan nooit lang goed gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ervaringen met een uzb kan men niet laten afhangen van anonieme recensies.

Ik kan bv bij het ene uzb aangeven waar mijn voorkeuren liggen binnen de transport, dan staat er tegenover dat ik dan mij ook in mijn element voel.

Word hier niet naar geluisterd, dan zou ik minder gemotiveerd zijn.

Dan kan ik wel afgeven op een uzb, dan ligt het probleem ook bij mezelf.

Een uzb is bij uitstek geschikt om ergens een voet tussen de deur te krijgen.

Bevalt het of niet, vooral dat laatste, kan men dan doorgeven zonder veel gevolgen aan het uzb.

Maar zoals voor elk beroep geld, het begint met je eigen inzet.

Stel.je weinig eisen, bent bereid om direct in de auto te springen om het uzb uit de brand te helpen, ook al is dat om 13.00 uur, dan weet een uzb ook, kijk, daar hebben we iets aan.

En soms dan is er geen klik tussen jouw en het uzb, te vergelijken dat je een baan hebt aangeboden gekregen waar je achteraf denkt, dat word hem niet echt.

Doe je eigen ervaring op, dan hem te laten afhangen van die paar meningen hier.

Wat een ander goed of fout vind, hoeft niet voor jouw zo te zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Geen hypotheek kunnen krijgen zonder vast contract is onzin, dan moet je echt op zoek naar een betere adviseur

ik heb ook als zelfstandige in nl nog een hypotheek gekregen , en een kennis van mij vorig jaar nog met een jaar contract en een intentie verklaring van zijn werkgever

Inderdaad, maar dat is het een kwestie van geluk : Mede dat ik in 2012 goed verdiend heb kon ik mijn huurwoning voor nog geen 88-duidend euro kopen. Ik moest, en dat mede dankzij mijn pa, wel €2.000 zelf bijleggen.

 

Ik durf nu te zeggen dat ik, als ik hem nu had willen kopen, geen kans van slagen heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast DieRooie

Tiden veranderen, hypotheek verstrekkers gaan gewoon mee met de markt

als er steeds meer flexwerkers komen gaan de banken daar echt een oplossing voor zoeken/aanbieden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden