[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Woon - Werk Afstand *zucht*


TheDutchGuy

Vraag

  • Forumlid

Braaf solliciteer ik bijna dagelijks op vacatures voor Internationaal Chauffeur, om vervolgens na te bellen of ze het hebben ontvangen. Over het algemeen zijn ze positief, maar word mijn sollicitatie over het algemeen afgewezen op het punt 'woon - werk afstand'. Zelfs als ik er uitdrukkelijk bij vermeld dat de afstand geen probleem is en dat ik deze voor eigen kosten wil nemen, blijven de bedrijven zich vast houden aan hun eigen opgestelde actie radius van 20 tot 40km. 

 

Ik ben van mening dat de afstanden er weinig toe doen als je Internationaal rijdt. Kijk, dagelijks heen en weer zou financieel niet eens haalbaar zijn met de huidige brandstof prijzen, maar 2x in de week een bepaalde afstand is goed te doen. Daarbij komt, het is toch ook een blijk van welwillendheid? Dat je ook daadwerkelijk echt wilt? Serieus om een baan te bemachtigen en daarvoor ook bereidt bent om aan een stukje zelf investering te doen?

 

Ondanks dat ik er wel eens moedeloos van wordt, blijf ik stug door gaan omdat de aanhouder met de tijd wint. Maar ik ben benieuwd naar jullie gedachtengang hierover. Waarom klampen met name Internationale transportbedrijven zich zo vast aan hun opgestelde woon - werk verkeer afstanden...  :confused:

 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Weet je wat nog veel effectiever is: een wet aannemen die t verbied om overuren te maken. :D  :D

 

Die enkele 65 + er( zoals ik) die de dag van vandaag nog wat bijwerkt verdringt jou echt niet van de arbeids-markt hoor.

 

Overigens is "met pensioen gaan"een recht,en geen plicht.

Nee Europeaan, mij verdring je niet van de arbeids-markt integendeel zelfs, ikzelf wil helemaal niet meer op de bok zitten van een vrachtwagen, die tijd heb ik gehad en heb gelukkig andere hobby's en daar vind ik meer genoegdoening in dan al die jaren op een vrachtwagen.

In het begin als "jochie" vind je het nog spannend en stoer maar naderhand komt de werkelijkheid om de hoek kijken en dan is opeens je "hobby" werk geworden met alle ups en downs, maar goed de slechte herinneringen vergeet je snel en de leuke blijven hangen en maar goed ook.

Maar na ruim 42 jaar op een vrachtwagen was ik ergens blij om er vanaf te stappen en de sleutels op het bord te hangen, heb met een paar goede collega's en de "Big Boss' nog een uurtje of wat gezellig wat zitten drinken en de BB vroeg of hij nog iets moest organiseren, nou nee doe maar niet, kijk maar wat je doet maar geen feestjes graag, ben niet zo'n feestganger, dus na een aantal weken kwam hij persoonlijk bij mij onverwachts op bezoek met de vrouw erbij en vroeg hebben jullie al gegeten? eehh nee hoezo?  kom op dan want ik heb wat besproken, achteraf vernam ik dat hij mijn vrouw had gesproken dus toen snapte ik ook waarom de piepers nog niet op het vuur stonden, ha ha

Kijk zo kan het ook en de envelop met inhoud die hij terloops in het restaurant in mijn jaszak had gestopt kwam ook als een verrassing, werkgevers? ja je hebt er enorme klootzakken bij maar ook die nog een oog hebben voor hun personeel maar die zijn onderhand met een kaarsje te zoeken heb ik het idee, en nee ik ben vaak gevraagd of ik zou willen rijden voor een weekje omdat er eentje ziek was, heb ik één keer gedaan maar daarna nooit weer, nee het is goed zo, mooi geweest en je moet echt een keertje afscheid nemen en heb er nog steeds geen spijt van!

 

Grt. Henry

bewerkt door Henry Neycensas
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nee Europeaan, mij verdring je niet van de arbeids-markt integendeel zelfs, ikzelf wil helemaal niet meer op de bok zitten van een vrachtwagen, die tijd heb ik gehad en heb gelukkig andere hobby's en daar vind ik meer genoegdoening in dan al die jaren op een vrachtwagen.

In het begin als "jochie" vind je het nog spannend en stoer maar naderhand komt de werkelijkheid om de hoek kijken en dan is opeens je "hobby" werk geworden met alle ups en downs, maar goed de slechte herinneringen vergeet je snel en de leuke blijven hangen en maar goed ook.

Maar na ruim 42 jaar op een vrachtwagen was ik ergens blij om er vanaf te stappen en de sleutels op het bord te hangen, heb met een paar goede collega's en de "Big Boss' nog een uurtje of wat gezellig wat zitten drinken en de BB vroeg of hij nog iets moest organiseren, nou nee doe maar niet, kijk maar wat je doet maar geen feestjes graag, ben niet zo'n feestganger, dus na een aantal weken kwam hij persoonlijk bij mij onverwachts op bezoek met de vrouw erbij en vroeg hebben jullie al gegeten? eehh nee hoezo?  kom op dan want ik heb wat besproken, achteraf vernam ik dat hij mijn vrouw had gesproken dus toen snapte ik ook waarom de piepers nog niet op het vuur stonden, ha ha

Kijk zo kan het ook en de envelop met inhoud die hij terloops in het restaurant in mijn jaszak had gestopt kwam ook als een verrassing, werkgevers? ja je hebt er enorme klootzakken bij maar ook die nog een oog hebben voor hun personeel maar die zijn onderhand met een kaarsje te zoeken heb ik het idee, en nee ik ben vaak gevraagd of ik zou willen rijden voor een weekje omdat er eentje ziek was, heb ik één keer gedaan maar daarna nooit weer, nee het is goed zo, mooi geweest en je moet echt een keertje afscheid nemen en heb er nog steeds geen spijt van!

 

Grt. Henry

 

 

Ook ik heb t in t begin( zo n 45 jaar geleden) gezien als n hobby,maar na n tijdje zie je t toch gewoon als werk.

Maar op een of andere manier heb ik nooit n hekel gehad aan mijn werk( dat schijnt tegenwoordig te "moeten" (die hekel)anders hoor je niet in t rijtje thuis)

 Natuurlijk had ik ook wel eens een baaldag,maar ging altijd fluitend naar mijn werk.

Dat ik zeven jaar geleden gestopt ben en van de pre-pensioenregeling gebruik gemaakt heb heeft niets te maken met een afkeer van t werk,maar was gewoon een afweging van allerlei omstandigheden.

Dat dinertje en die enveloppe had ik al lang voordat ik stopte met werken,maar was geen argument om door te gaan.

 

Maar t was ook niet zo dat ik t rijden de rug toedraaide,ik heb nog 6 jaar met veel plezier als oproepkracht bij mijn oud-werkgever wat hand en spandiensten verricht,op oproepbasis,dus niet verplicht.

Zelfs nu heb ik nog een baantje bij een bedrijf bij ons in Roosendaal,in t eigen vervoer,ik rij daar n paar dagen  met een sprintertje of bakwagen door Nederland en België,als t mij uitkomt hè,als ik geen tijd heb zeg ik netjes af.

 

Ik vind t heerlijk om nog wat te doen,terwijl ik ook nogal wat hobby's heb,ook wat dure hobby's,en die kan ik daarvan mooi betalen. :D

En als je onderweg bent kun je thuis met moeders geen ruzie maken. :D  :D  :D  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Denk dat als je als chauffeur in je vrije tijd op een chauffeurs forum schrijft/leest, je het werk met plezier doet. Deze Henry, waarvan ik dacht dat hij jonger was, zal na een paar maanden weer gaan rijden....... :ja:  :ja:  :p

bewerkt door corydon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Oh maar ik had ook geen hekel aan m'n werk hoor, mij hoor je niet foeteren over het chauffeur zijn, nee integendeel zelfs en ja uiteraard hebben we allemaal weleens een rotdag ertussen zitten maar waar niet?

Heb er weleens eentje onderweg in Duitsland tijdens het eten (sporadisch voor mij en alleen meestal op een vrijdagavond) in een Autohof (Waldlaubersheim geloof ik) de godganse tijd alleen maar horen schelden op z'n werkgever, totdat ik maar zei "waarom ga je niet wat anders zoeken dan als die "baas' van jou zo slecht is?" nou nee dat ook weer niet en veel bla bla bla, ben later maar ergens anders gaan zitten om van dat gemekker af te zijn, wat een druiloor.

ook ik heb hobby's maar misschien niet zo duur, ligt eraan natuurlijk en ach wie weet komende zomertijd dat ik weer eens ga kijken bij het voormalige "baasje" hij is net zo oud als ik en we spreken elkaar nog weleens via e-mail of de telefoon want hij zit wel te vlassen of ik heel misschien nog een ritje wil doen, ach nu even niet maar wellicht als het wat beter weer gaat worden dan overweeg ik het wel, een mens kan zomaar andere gedachten krijgen nietwaar, we zien wel.

En inderdaad als je weg ben kan je thuis geen mot krijgen met moeders de vrouw die overigens ook haar eigen zaakjes heeft en heel dag thuiszitten is ook niet alles en je moet elkaar nu eenmaal vrij laten anders wordt het helemaal niks en je hebt elkaar nog wat te vertellen zo nu en dan.

 

Grt. Henry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Denk dat als je als chauffeur in je vrije tijd op een chauffeurs forum schrijft/leest, je het werk met plezier doet. Deze Henk, waarvan ik dacht dat hij jonger was, zal na een paar maanden weer gaan rijden....... :ja:  :ja:  :p

Als je mij bedoeld Ibo dan is de naam sowieso al verkeerd, misschien is Henry in het zuiver Nederlands dan wel Henk of Hendrik maar daar gaat het niet om, nee ik heb de pensioendatum al bereikt en wie weet Ibo, wat in het vat zit verzuurt niet zeggen ze altijd maar voorlopig niet dus.

ben er alweer een tijdje uit hè dus mocht ik komende zomer wat inval beurten gaan doen (moet er wel heel erg goed over nadenken) zal ik toch eerst wat rondjes draaien op de parking................net zoals ons "collega's uit het verre Oosten, Roemenië, Bulgarije etc. die doen niet anders LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Sorry van de naam, zag het en het is verbeterd.

 

Als je 42 jaar rijdt, kan het niet anders dan dat je er plezier in had, anders ga je wel iets anders doen. En iedereen heeft een kloote dag af en toe. 

Had dat zelf in december en nam ontslag, gelukkig kwam het gezonde verstand even uit zijn winterslaap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ibo, bij dat bedrijf waar jij rijdt, die Olieboer Mr.Lucas dat is toch niet zo'n slechte, zoals ik gelezen heb uit jouw verhalen is hij een echte Self Made Man, chapeau voor deze mensen die dit hebben durven ondernemen en nu daarvan de rijpe vruchten plukt.

Ik las zelfs ergens dat je zo af en toe zelfs de toerist uithangt terwijl je eigenlijk met je werk bezig was, dat kunnen er niet veel zeggen denk ik, maar ook ik voelde mij af en toe en toerist maar dan hier in Europa, geen last van gejaag en gejacht, maar ja de tijden zijn wel veranderd, je hebt er soms van die klanten bij die bestellen iets en hadden het dan graag de dag ervoor al binnen gehad, die hebben waarschijnlijk te lang naar die films "Back to the Future" gekeken, ja het is soms lastig om fictie en werkelijkheid van elkaar te scheiden.......... LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik wens je uiteraard veel succes hiermee en hoop zeker voor jou dat je een baan vind naar je zin bij een werkgever die ook nog wat menselijkheid inzich draagt want uit mijn ervaringen is gebleken dat er bar weinig werkgevers zijn met maar één klein stukje van menselijke waardigheid, in mijn werkbare leven heb ik maar één werkgever gekend die dat soort eigenschappen wel bezat en nog bezit, erg begaan was met "zijn" chauffeurs, als hij 's avonds belde vroeg hij eerst of het gelegen kwam, dat maak je bijna niet meer mee.

Heb overigens nog altijd een aantal maal per jaar contact met deze man, soms per e-mail of per telefoon, een plusje waard mag ik wel zeggen en dat kan ik van de huidige generatie werkgevers bijna niet meer zeggen.

 

Werkgevers met een stukje menselijkheid, daar zijn inderdaad niet veel van te vinden, in welke branche je ook werkt. Maar gelukkig heb ik een hele dikke huid en maak me daar over het algemeen niet druk om. Zolang de betaling maar wel correct verloopt en de zaakjes met betrekking tot het werk wat je doet goed geregeld is, vind ik het al snel goed...  :ja:

 

 

Mijn afstand woon-werk is 90km enkele reis

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

 

Dan zullen ze over mijn 110km enkele reis ook niet moeilijk doen, denk ik? :D  Zal Maandag eens bellen/mailen! 

 

 

edit: je schreef 20 tot 40 km , ik dacht in minuten

maar het is inderdaad raar dat zulke eisen gesteld worden

 

 

Ik heb inderdaad ook gekeken (en kijk nog steeds) bij bedrijven uit Bergen op Zoom. Sterker nog, ben vorige week bij een afgewezen vanwege, ja wel, woon - werk afstand...  :zegtniets:

 

 

Lees net op FB dat Rien Meijndert uit de Moerdijk, meerdere chauffeurs zoekt. Is ADR werk.

 

Heb ik ook gelezen, reactie verstuurd. Maar bedankt!  :ok:

 

 

http://www.veldentransport.nl/site/?page_id=29

Verstuurd vanaf mijn One X met Tapatalk

 

 

Ik zal zo eens linkje klikken! Bedankt voor het meedenken  :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Werkgevers met een stukje menselijkheid, daar zijn inderdaad niet veel van te vinden, in welke branche je ook werkt.

Dit ben ik niet met je eens.

Als ik om mij heen kijk, hoe er in andere sectoren, ook in crisis tijd, en uitzondering daargelaten, met personeel om werd gegaan dan viel mij dat nog mee.

Maar inderdaad, in de transportsector is een zak aardappelen meer waard als een chauffeur.

Maar dat is al zo lang ik weet.

Take it, or leave it.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

bewerkt door routier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Lees net op FB dat Rien Meijndert uit de Moerdijk, meerdere chauffeurs zoekt. Is ADR werk.

 

 

 

 

 

Heb ik ook gelezen, reactie verstuurd. Maar bedankt!  :ok:

 

 

 

 

 

 

Je had daar al op de stoep moeten staan,netjes gekleed,geschoren en de haartjes gekamd. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Eigenlijk is het voor internationaal werk een beetje flauw; ik neem tenminste aan dat je niet tot diep in Groningen of Twente solliciteert. Misschien heeft het te maken met aansprakelijkheid van de werkgever tot aan je eigen voordeur bij terugkomst van je werk: als je nog twee uur moet rijden naar huis is de kans groter dat je iets overkomt dan in 'n half uurtje. Met de "I sue you and you sue me" cultuur van tegenwoordig verbaast me dat niets... Stel dat je te hard hebt moeten werken ;)  en je raakt ergens bij betrokken, een onderzoeker koppelt dat zo aan elkaar. Maar dit in combinatie met voldoende alternatieven maakt het jou lastig.

 

Bij dagwerk ligt het voor de hand: kosten, tijdige beschikbaarheid én werkelijke rust bij strak negen uur stilstand voor de wet zijn wel logische argumenten. Tegenwoordig zit ik op 60 km enkele reis, maar dat gaat bijna net zo snel dan de 37 van voor die tijd. Bovendien gebeurt het niet iedere dag. 

Feit blijft: ook al moet je wat heen- en weer rijden betaalt het altijd meer dan 't UWV doet, en plezier in je werk is zeker zo belangrijk.

Maarten 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

 

Kortom, de ouderen verdringen de iets jongere oudere van de arbeidsmarkt, al zou je er naartoe willen lopen naar die werkgever, je bent dan gewoon te OUD!!!   en heel misschien ben je ook nog te DUUR!!

 

Wat is het verschil tussen een oudere die in bijvoorbeeld d5 zit of een jonger iemand. Er word namelijk vaak gezegd dat oudere te duur zijn terwijl dat eigenlijk niet klopt. En die ene ouwe lullen dag zullen ook de kosten niet zijn lijkt mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Werkgevers met een stukje menselijkheid, daar zijn inderdaad niet veel van te vinden, in welke branche je ook werkt. Maar gelukkig heb ik een hele dikke huid en maak me daar over het algemeen niet druk om. Zolang de betaling maar wel correct verloopt en de zaakjes met betrekking tot het werk wat je doet goed geregeld is, vind ik het al snel goed...  :ja:

 

 

 

 

Dan zullen ze over mijn 110km enkele reis ook niet moeilijk doen, denk ik? :D  Zal Maandag eens bellen/mailen! 

 

 

 

 

Ik heb inderdaad ook gekeken (en kijk nog steeds) bij bedrijven uit Bergen op Zoom. Sterker nog, ben vorige week bij een afgewezen vanwege, ja wel, woon - werk afstand...  :zegtniets:

 

 

 

Heb ik ook gelezen, reactie verstuurd. Maar bedankt!  :ok:

 

 

 

 

Ik zal zo eens linkje klikken! Bedankt voor het meedenken  :ok:

 

aangezien je ook in belgie kijkt.

http://www.sitra-group.com/nl/vacatures-5.htm

 

geen idee oft n fatsoenlijke baas is maar zag t pas staan toen ik wat aan het rondsnuffelen was over het feit dat hun werk van de suikerunie gingen doen. (zoeken iig tankwagen chauffeur op belgisch contract)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

aangezien je ook in belgie kijkt.

http://www.sitra-group.com/nl/vacatures-5.htm

 

geen idee oft n fatsoenlijke baas is maar zag t pas staan toen ik wat aan het rondsnuffelen was over het feit dat hun werk van de suikerunie gingen doen. (zoeken iig tankwagen chauffeur op belgisch contract)

Dat is op dit moment een zootje daar bij de suiker unie , alles moet goedkoper net als bij aviko beide onderdeel van cosun, moet nog zien of daar straks nog nederlanders rijden met een paar jaar ... net als bij aviko .. word niet meer gekeken naar kwaliteit van het werk maar alleen maar wie het transport het allergoedkoopst kan doen .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

aangezien je ook in belgie kijkt.

http://www.sitra-group.com/nl/vacatures-5.htm

 

geen idee oft n fatsoenlijke baas is maar zag t pas staan toen ik wat aan het rondsnuffelen was over het feit dat hun werk van de suikerunie gingen doen. (zoeken iig tankwagen chauffeur op belgisch contract)

 

 

Sitra is een hele grote,die zitten ook in Nederland hoor,in Amsterdam

 

http://www.sitra-group.com/nl/home-1.htm

 

Jaren terug ( in 1992 geloof ik) hebben ze Binfurst over genomen van v Ommeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Eigenlijk is het voor internationaal werk een beetje flauw; ik neem tenminste aan dat je niet tot diep in Groningen of Twente solliciteert. Misschien heeft het te maken met aansprakelijkheid van de werkgever tot aan je eigen voordeur bij terugkomst van je werk: als je nog twee uur moet rijden naar huis is de kans groter dat je iets overkomt dan in 'n half uurtje. Met de "I sue you and you sue me" cultuur van tegenwoordig verbaast me dat niets... Stel dat je te hard hebt moeten werken ;) en je raakt ergens bij betrokken, een onderzoeker koppelt dat zo aan elkaar. Maar dit in combinatie met voldoende alternatieven maakt het jou lastig.

Bij dagwerk ligt het voor de hand: kosten, tijdige beschikbaarheid én werkelijke rust bij strak negen uur stilstand voor de wet zijn wel logische argumenten. Tegenwoordig zit ik op 60 km enkele reis, maar dat gaat bijna net zo snel dan de 37 van voor die tijd. Bovendien gebeurt het niet iedere dag.

Feit blijft: ook al moet je wat heen- en weer rijden betaalt het altijd meer dan 't UWV doet, en plezier in je werk is zeker zo belangrijk.

Maarten

Dadelijk verandert het werk ineens en moet je wel elke dag heen en weer, tegen alle afspraken in... Je raakt gedemotiveerd, uiteindelijk meldt je je maar ziek van ellende omdat het je klauwen vol met euro's kost.

Ff hypothetisch dan hè. 😆 Dan wordt het woon- werkverkeer een duur geintje.

Ook ken ik bedrijven waarbij je soms om een uur of negen begint in de ochtend, tot een uur of vier, dan even naar huis mag of in de avond weer naar de boot te rijden. Dan heb je ook weinig aan mensen die ver weg wonen.

Zelf zou ik ook kiezen voor iemand uit de buurt. Net even flexibeler. Tenzij het een toppertje is die je bijna niet meer vind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Ach, tegenwoordig met alle flexwerk en tijdelijke contracten ga ik me nog geen zorgen maken over dingen die op langere termijn eventueel zouden kunnen veranderen...

Voorlopig heb ik werk naar m'n zin, ziek melden uit onvrede is het laagste wat je kunt doen (en je geeft gelijk je ongelijk toe, al dan niet terecht) en wie dan leeft wie dan zorgt  ;)

 

En misschien is de huizenmarkt dan wel iets anders en is verhuizen (weer) een mogelijkheid? Niet alles tegelijk op de kop willen gooien...

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden