[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Duits minimumloon


Gast tramdsm

Recommended Posts

Duitsland – eerste handhavingsacties naleving Duits minimumloon

De Duitse douane heeft de eerste handhavingsacties uitgevoerd op naleving van de nieuwe Duitse wetgeving inzake het minimumloon. Een Hongaars en Tsjechisch bedrijf hebben recent het verzoek gekregen om de volgende informatie aan te leveren, alles vertaald in het Duits:

·         Inschrijving handelsregister en belastingdienst;

·         Transportvergunningen en registratiebewijzen van de ingezette voertuigen;

·         Arbeidsovereenkomsten van de werknemers;

·         Werkroosters van chauffeurs die in Duitsland hebben gewerkt, specifieke informatie over de exacte tijden die zij in Duitsland hebben gewerkt en tijdstippen waarop een transport in Duitsland is begonnen en geëindigd;

·         Loonstroken, payrollbewijzen, betalingsbewijzen van ‘per diem allowances’ (dagtoeslagen) en andere bewijzen van betaling van het minimumloon van chauffeurs die in Duitsland gewerkt hebben over de periode van de afgelopen maand;

·         Gegevens over de tijd en de route van de chauffeurs die in Duitsland gereden hebben.

Bron tln

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat was toch uitgesteld ??????

Ik had begrepen dat er teveel weerstand tegen was in Europa en dat de Duitse regering het even in de ijskast had gezet.

Blijkbaar niet dus......

wat ze uitgesteld hebben is volgens mij de *naleving* op transitvervoer. Dus niet de controles op bestemmings/herkomstverkeer duitsland en cabotage. Als uit deze controle blijkt dat de bedrijven alleen transit dld hebben gedaan is t volgens mij einde verhaal. Maar ze zullen er heus wel bedrijven op uitgezocht hebben....
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En nu maar hopen dat de typmiep alles in orde heeft ,anders zullen deze mensen wel weer een paar dagen

extra op een parkeerplaats moeten volbrengen,wat weer negatieve reacties tot gevolgen heeft dat dit zo niet kan en mag

en dan zijn we weer terug bij af.we zullen zien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat heb ik al zo vaak gezegd.

Daarom ook mijn afkeer jegens hun.

Men zit er totaal niet mee dat jij en ik thuis komen te zitten, en gaat maar wat graag op ons stoeltje zitten.

Daarom wil men ook onze arbeidsvoorwaarden niet.

Immers, men weet dan velen van hun dan uitgewerkt zijn.

Daarom "gelijk werk, gelijk loon."

Niet om de moelander te plezieren, maar om onze werkgelegenheid zekerder te stellen.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het voornamelijk de werkgevers zijn die hun personeel opzetten tegen deze werkwijze van Duitsland.

In deze speculatie kan ik mij niet geheel vinden.

Er zal best een kern van waarheid zitten, maar Janek en Bogdan zijn echt niet op het achterhoofd gevallen.

Ook in Nederland zijn er (helaas te weinig chauffeurs) die voor hun eigen toekomst op komen.

Waarom zou dat in Polen niet kunnen?

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

bewerkt door routier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat heb ik al zo vaak gezegd.

Daarom ook mijn afkeer jegens hun.

Men zit er totaal niet mee dat jij en ik thuis komen te zitten, en gaat maar wat graag op ons stoeltje zitten.

Daarom wil men ook onze arbeidsvoorwaarden niet.

Immers, men weet dan velen van hun dan uitgewerkt zijn.

Daarom "gelijk werk, gelijk loon."

Niet om de moelander te plezieren, maar om onze werkgelegenheid zekerder te stellen.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Ik heb je lang niet begrepen Routier, en ook niet waarom jij en Shompie altijd zo botsen. Maar met deze post heb je het voor mij duidelijk gemaakt. En ieder punt dat je zegt heb je ook gelijk in hoor, begrijp me niet verkeerd. Alleen kom ik op een andere uitkomst.

'Men zit er totaal niet mee dat jij en ik thuis komen te zitten, en gaat maar wat graag op ons stoeltje zitten.' Dan denk ik meteen: En geef ze eens ongelijk. Als je jezelf kunt verbeteren ten koste van een verre Nederland, so be it, je kunt niet de hele wereld op je schouders nemen.

Ik geloof in de vrije markt. Als je betere kwaliteit levert of bij gevraagde kwaliteit goedkoper bent dan je concurrent krijg je de klus. Ben je beide niet ga je niet overleven.

Jij met anderen geloven in markt-regulatie. Misstanden moeten met regels worden aangepakt, iedereen gelijke kansen en beloning.

Ik lees je mening maar jouw oplossing zal nooit de mijne worden.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik denk dat het voornamelijk de werkgevers zijn die hun personeel opzetten tegen deze werkwijze van Duitsland.

Ongeveer zoiets als chauffeurs laten protesteren tegen de hoge brandstofprijs (is oke in de ogen vd werkgever) maar owee als je actie voert voor meer salaris dan heb je de poppen aan het dansen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ErikB, moe-landers zijn van mij van harte welkom, maar dan wel volgens onze spelregels.

Komt men hier bewust ons systeem omverwerpen, dan mag men van mij omkeren.

Zeker de chauffeurs die met gemak in eigen land aan de slag kunnen, zoals in Tsjechië en Polen.

Maar men vind dat inkomen niet toereikend, en in plaats dat men werk maakt om de eigen arbeidsvoorwaarden te verbeteren, komt men hier voor iets meer loon, wat echter lager is als het onze, de arbeidsmarkt verstieren.

Als men onze cao zou respecteren, dan hebben ze ook meer als in eigen land.

Maar dat is nu juist net niet de bedoeling.

Ik heb het in deze uiteraard wel over Moelanders, die middels schijnconstructies hier werken, "Nederlands werk" doen, en nooit naar het thuisland gaan.

Vraagje: zou jij voor Nederlands loon binnen Noorwegen of Zwitserland willen rijden?

Ik niet, het is mij de eer te na.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

bewerkt door routier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Dit vertelde Erik B "Als je jezelf kunt verbeteren ten koste van een verre Nederland........"      HUH? nou zo ver schijnt Nederland niet van Polen, Tsjechië en noem ze maar op al die voormalige Ooststaten te liggen, want ze kunnen hier wel jouw of mijn auto jatten en ermee naar die voornoemde landen rijden en zich dus wel degelijk verbeteren (€/$), dus wat is nou VER?

 

Grt. Henry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je durft te zeggen eigen mensen eerst, is het hok te klein en wordt je uitgemaakt voor racist en nog meer van dat moois.........als onze oostblok(vrienden) dat doen hebben ze ineens groot gelijk. Hoe ver afgedwaald kan een mens zijn denk ik. Mogelijk verwachten deze markt idealisten dat onze medemensen uit het Oosten straks zullen bijleggen om onze uitkeringen te kunnen betalen en ze springen ook vast bij als je dreigt je huis te worden uitgezet omdat je je rekeningen niet meer kan betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

ErikB, moe-landers zijn van mij van harte welkom, maar dan wel volgens onze spelregels.

Waar zijn onze spelregels? Die zijn er niet.

 

Er zijn Europese spelregels : Rijden op basis van EG verordening 561/2006. Dat is eigenlijk het boekje waar de spelregels in staan.

 

Maar...  Iedere speler verzint zijn eigen spelregels erbij:

 

- Duitsland met het minimumloon

- Frankrijk die je graag in het weekend 45 uur ziet zitten in een hotelletje drinkend een glas wijn.

- Wie volgt?

 

Je kan gewoonweg niet het loon van Bulgarije koppelen aan die van bijvoorbeeld Nederland.

 

Wat is de beste manier : Keiharde controle op naleving van de EG verordening 561/2006, voertuiginspectie á la Duitsland (elke centimeter voertuig/lading wordt gecontroleerd) en zorgen dat men op een fatsoenlijke manier het weekend doorkomt op al dan niet betaalde parkeerplaatsen. Daarnaast er voor zorgen dat internationaal geregeld wordt dat bedrijven/personen die denken dat de regels niet voor hun zijn gemaakt niet meer terug mogen komen op de markt als werkgever (blacklist). En boetes zo hoog maken dat de inspectie daarmee zichzelf betaald....

 

 

Maar ja : TwoCents.gif

bewerkt door mhkamp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden