[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Dromen is leuk (eigen zaak starten)


Butra

Vraag

  • Forumlid

Hey allemaal,

 

Ik zou graag een beeld willen krijgen van wat als ik een eigen zaak zou opstarten, de ditributie sector zou in gaan...hoe het financiële plaatje eruit zou zien.

 

Enkele (vage) vragen waar ik niet direct een antwoord op kan vinden, neem vanalles maar gemiddeld (het is maar om een algemeen beeld te krijgen):

 

1) Hoeveel zou een volvo fh16 650HP of 750HP ongeveer kosten, slaap kabine van 171 cm hoog (middelmatig)? (hangt natuurlijk van vele zaken af, niet te veel accesoires etc...) vind het niet op het internet. => 180000 euro?

2) Nieuwe trailer (curtainsider) komt ongeveer neer op 20000 euro?

3) Is het niet veiliger (tegen diefstal) om in plaats van een curtainsider trailer gewoon een platte trailer te nemen om hierop een container op te plaatsen waar je de goederen in kan opbergen? wat zijn de nadelen? of is een keefer trailer dan misschien iets beters?

4) hoeveel kosten aan brandstof heb je gemiddeld per 100KM? (neem een gemiddelde lading, motor heeft een gemiddeld verbruik)

5) is het gebruikelijk dat als je iets levert in het buitenland, dat je ook gelijk goederen op je terug weg vervoerd? Waar ik naartoe wil is... stel ik heb een eigen bedrijf en ik zorg dat ik zowel bij de heen tocht als op de terug tocht, grotendeels goederen ben aan het vervoeren... heb ik dan een "voordeel" tegenover andere transport bedrijven aangezien hun prijs gebasseerd is op slechts de heen tocht?

 

Ik ken hier dus niks van maar al wel wat liggen opzoeken. Met deze informatie zou ik wel wat verder onderzoek kunnen doen :)

 

Alvast bedankt,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Ik snap niet dat als je goede baan heb als boekhouder om zoiets te starten,zou het als een neven inkomsten gaan doen,er mee beginnen en gewoon je normale job erbij houden. Zo deed ik het eigenlijk ook,had transport maar daarnaast ook handel en verhuur

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Met die vette PK's is die afstand toch een peuleschilletje?

En neem een abbo bij het CJB in Leeuwarden, krijg je kortingen :D

Al heb je nog meer PK´s --------------- de afstand blijft volgens mij gewoon het zelfde

en sneller met meer ezels onder de kap ?------------ hij is net zo begrenst als een ander 86 km/pu  :ja:

hij trek misschien wat sneller op , zolang er niet een langzamere verkeers deelnemer voor je staat

bewerkt door lambiek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Een boekhouder die in staat is om binnen de grenzen van de wet creatief te boekhouden is goud waard voor het bedrijf, verdiend genoeg en heeft zoveel werk dat hij of zij geen tijd heeft om te zitten dagdromen. daarnaast is deze boekhouder financieel zo onderlegd dat hij met ter zake doende vragen komt als dit al van toepassing zou zijn. :bey:  :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Een boekhouder die in staat is om binnen de grenzen van de wet creatief te boekhouden is goud waard voor het bedrijf, verdiend genoeg en heeft zoveel werk dat hij of zij geen tijd heeft om te zitten dagdromen. daarnaast is deze boekhouder financieel zo onderlegd dat hij met ter zake doende vragen komt als dit al van toepassing zou zijn. :bey:  :bey:

Kortom, een waanzinnig goede chauffeur.................op een wagen met schijf tacho...............in 1980...............of is dit 'iets' te optimistisch ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

hij vraagt toch alleen maar informatie moet dat dan gelijk weer in het belachelijke getrokken worden .

kunt hem toch ook fatsoenlijk antwoorden of helemaal niet. kom op jongens wij weten ook niet alles maar wel iets dat is toch waar dit forum voor gemaakt is.

anderen op weg helpen . Weet dat de transport veel diepte punten heeft maar ook mooie kanten.

tenminste ik vind het nog steeds het mooiste beroep voor mij .

nou om on topic te komen als eerste je moet goed nadenken welke sector je in wild gaan transporteren er zijn nog sectors waar je een aardige boterham kunt verdienen .

dan ga langs bij transporteurs die er goed in zijn die kunnen je de nadelen en de voordelen precies vertellen.

dan zorgen dat je de juiste papieren hebt . afval heeft andere eisen als bloemen of vers producten . 

dan wat zijn de afstanden en de km die afgelegd worden plus het gewicht daar koop je de auto naar .

wat is de betalingsmoraal van de klant soms tot 8 weken maar als er goede afspraken zijn ook binnen 4 weken mogelijk .

dan zit je onder de 300 km nooit op km prijs rijden maar uur prijs wat meestal ook gebeurt bij korte afstanden

start kapitaal is afhankelijk van het soort werk al zeg dat de meeste hier niets

vergunnings aanvraag kost altijd 450 euro van de niwo 150 euro accountant 270 euro niwo en 30 euro vog verklaring

dan KvK 50 euro

hoppa je hebt een transport firma

tenminste op papier hihihi 

nu de lopende kosten

ook eigenlijk simpel iedereen begint al met borg tolpas dieselpas nope niet nodig

wel heel belangrijk een creditpas met een vrij hoge Balance

of een hoop cash mee (niet aan te raden )

dan lopende kosten diesel tol van een week Benelux aan 2500 km tot 3000 km

bedragen netto want btw krijg je terug 900 euro diesel en een vignet voor een maand 125 euro maak niet uit welke euro klasse 3 tot 6 is het zelfde

ook Frankrijk is dit niet aan de orde qua milieu klasse alleen de tol moet je 10 cent km rekenen 

normaal moet je in de week zonder de chauffeur rekenen op 1400 tot 1500 euro onkosten

nou als je zelf gaat rijden zijn alleen je lopende kosten (zonder chauffeur ) voor 4 weken 6000 euro

daarom kun je niet werken onder de 0,75 cent km dat is kostprijs met een Bulgaar erop

dit is een klein voorbeeld van de kosten

aanschaf auto is dus altijd afhankelijk van je werk

dicht bij huis kun je ook rustig met een goede tweede hands beginnen ga je echter ver van huis niet aan te raden

alleen wegens de kosten als de bus komt staat de teller al op 300 euro zonder uit te stappen reparaties onderweg altijd veel duurder als thuis

hoop dat je hier een paar antwoorden heb gevonden wat je zocht

anders sta altijd klaar om iemand fatsoenlijk te woord te staan 

 

m.v.g. rondentrucker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Stuur mij het nummer van jouw accountant eens? Die man moet ik ook hebben voor dat tarief!

Mijn eerste aanvraag kostte 900 bij de accountant. Na bezwaar ging er wat af maar het bleef veel geld.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

praat alleen over de opening Balance deze heeft hij op 1 veltje a4 gezet  en koste 150 euro nou dat zou ik ook wel willen verdienen

bij gevoegd opening van de zakelijke rekening met voldoende geld voor vergunningen en meer

thats it . Voor de rest moet ik gewoon betalen per kwartaal en jaar Balance betalen daar hij mijn accountant gebleven is maar die kosten vallen ook wel mee

is gewoon goede man die niet een uur loon heeft van een advocaat 

jaar rekening zo om de 700 tot 900 euro

valt wel mee he   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Veel vragen worden behandel in de studie voor de NIWO papieren....

Althans kostprijs berekening is een onderdeel daarvan. 

 

Is die verplichte kost toch ergens goed voor... want kolommen balansen doe ik niet meer anno 2015.

 

Als je een opdrachtgever kan vinden die goed genoeg betaald, dat jij er een fatsoenlijk betaalde chauffeur op de auto kan zetten en er iets aan overhoud, dan moet je dat vooral niet hier posten, want iedereen zoekt die.

De eigenrijders special is leuk van de truckstar, maar behandel nog steeds succes verhalen en vind ik nog steeds rooskleurig beeld geven. Niemand die verteld dat die van ellende een maand lang letterlijk bruinen bonen uit blik at met daarnaast water en brood toe omdat er even een tegenslag was in vorm van lekke band, brandstofdiefstal oid oid.

 

Als jij met handel in je auto geld wil verdienen ben je eigenlijk de ouderwetse melkboer... het is een niche markt waar je of een goed concept moet hebben of iets over kan nemen. Behalve bloemen, is het ook met gereedschap, werkkleding, gordijnen (op bestelling) en wat ik nog meer zo voorbij zie komen af en toe. 

Uiteraard verdien je het meeste met 'groene vingers' en eigen transport, maar je daar betaal je ook de prijs voor als je al (letterlijk) tegen een warmelamp aanloopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden