[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nachtwerk


Werner Segveld

Recommended Posts

  • Forumlid

Beste mensen,

 

Ik hoop dat ik hier aan het goede adres ben, en bij het juiste forum gedeelte, mijn excuus als dat niet

zo zou zijn.

Nachtwerk. Ik doe het eigenlijk al jaren, en al ruim anderhalf a twee jaar bij mijn huidige werkgever. Sinds begin dit jaar

zijn voor de "vaste" nachtwerk chauffeurs de regeltjes op het werk veranderd, omdat mijn werkgever zo graag het convenant wil

hebben van de ILT.

 

Dus mijn werkgever moet zich aan de regels houden. Dat betekend dat we ook niet meer constant nachtwerk mogen verrichten,

uiteraard zit dat niet goed bij mijn collega's en mijzelf, er zijn collega's die nou nacht werk moeten doen, terwijl ze dat niet willen, en wij

moeten dag ritten doen terwijl wij dat niet willen, uiteraard moeten we ons aan de wet houden.

Maar is er nou nergens een ontheffing of iets dergelijks te krijgen?

Ik weet dat we inclusief de verruiming voor bijzonder vervoer 52 nachtdiensten mogen maken in 16 weken. maarja dan hebben we nog
28 dagen waar we geen nachtdienst zouden mogen maken?

 

We zitten op dit moment met een schema 1 week nacht, 1 week dag, en we zijn 3 maanden verder, en het heeft tot nou toe vooral een

negatief effect op ons.(gezondheid) en de verkeersveiligheid komt ook niet ten goede, fris opweg, dat zit er niet meer in. na een paar uurtjes

zitten we al te gapen.

 

Dus.... is er hier niks op te vinden?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast DieRooie

Geen idee of het mogelijk is, maar ik denk dat de enige mogelijkheid is dat je werkgever kan proberen om een vrijstelling van de regels te bemachtigen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid