[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nachtwerk


Werner Segveld

Recommended Posts

  • Forumlid

Waar een wil is is een weg, je gaat me niet vertellen dat je de hele auto alleen moet laden/lossen en naar de volgende locatie moet rijden, je zou dus best 9 uur pauze kunnen maken ipv van 8, dat je het niet wil is een ander verhaal. 

 

Dat heb ik je zojuist dus wel vertelt !!

Auto zit enkel en alleen voor die voostelling vol, niet meer en niet minder !!

 

Je bent me af en toe een beetje te kortzichtig.

Dat JIJ niet wil zien dat er andere transportverplaatsingen zijn die last hebben van de RTW kan IK niks aan doen.

dat JIJ dat niet wil inzien is inderdaad een heel ander verhaal  ;)

 

Maar goed: mijn mening blijft dat de RTW af en toe eens een uitzondering moet kunnen maken voor bepaalde tak van transport !!

Dat was het punt in deze discussie....en niet hoe ik mijn werk moet doen (of juist niet moet doen)

bewerkt door frank501
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

Elk tak van sport kan uitkomen met 15 diensturen per dag, maar het is nooit genoeg.

Met 50/55 uur per week heb ik een best loon en tijd voor mijn gezin, er was een tijd dat het bij mij ook niet op kon, maar toen was ik nog niet half invalide. Nu denk ik wat beter na, en ik moet nog 9 jaar, als ik dat red.

 

die uren maak ik op mijn gemakkie van maandag morgen tot vrijdag middag, niks stress. En als er niet meer mensen naar vergaderingen gaan komen die net als jij dag en nacht willen werken dan kan ik je garanderen dat we dadelijk nog minder gaan werken.

 

Nog even een aanvulling, jullie leggen allemaal het probleem van de werkgever bij de werknemer neer, hoe dom kun je zijn  :stom:

 

Niet iedereen werkt van maandagmorgen tot vrijdagmiddag Ger,

Wanneer ga jij dat door hebben?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ff los van de discussie of Frank het anders kan organiseren (sommige loonjongens zijn net zo flexibel als een omgevallen tramhokje en zullen nooit iets begrijpen) heb ik veel ervaring met nachtwerk. Ik doe niet alleen altijd nacht maar heb ook diabetes. Ik ben van mening dat het nachtwerk niet gezond is. Je kunt eenvoudigweg niet tegen je bioritme strijden. De natuur heeft bepaal dat je als het licht is wakker moet zijn en als het donker is moet je rusten. Ook je eetpatroon is daar op aangepast. Ik heb tijden lang bijvoorbeeld snachts niet gegeten (op een appeltje na) en als ik thuis kwam deed ik ontbijten, daarna ging ik slapen om vervolgens rond de middag weer wakker te worden om te eten en daarna weer te slapen. Als ik dan uit bed kom om een uur of twee, douche ik en spring als het weer het toelaat op de racefiets om een uur/anderhalf te gaan fietsen. Nu is het winter geweest en ik ben veel gewisseld, dan weer dag dan weer nacht. Strooien met nacht en ontij. Dan weer een dag vrij, om vervolgens een dag en een nacht achter elkaar te werken. Noem maar op. Reslutaat: een verstoorde spijsvertering, een verstoord eetschema en een verhoogde suikerspiegel. En a passant ook nog eens 4 kilo aangekomen. Funest voor een diabeet. Nu komt de regelmaat wel weer terug maar ik voel me behoorlijk klote. Moe, landerig en kan soms amper de nacht aan. Erg treurig want ik doe het echt heel erg graag! Toch moet ik gaan besluiten om eens een langere periode dagdienst te gaan doen (dit moet bij een andere opdrachtgever) en kijken hoe mijn lichaam daar op reageert. 1 en ander moet er gaan veranderen, dat is zeker.

 

Maar inderdaad ik moet de topicstarter gelijk geven: Het is niks waard dat gewissel en vooral niet als je langere tijd in de nacht zit. Ik bedoel dan periodes van een jaar of meerdere jaren. Het is weliswaar zo dat je niet kunt strijden tegen de mechanismen in je lichaam maar ietwat verschuiven kan natuurlijk wel. Je hebt a mensen en b mensen. Dit schijnt een officiele term te zijn (ik heb dat niet gegoogeld). Een a mens is een ochtendmens en een b mens een avond mens. Dus verschil is er wel. Ik ben overigens een b-mens. Heel sec: nachtwerk is op termijn ongezond. Wisselen is erg vervelend. In de wegenbouw worden zogenaamde slaapdagen gehanteerd bij sommige aannemers. Wij hebben dat ook. De ene week doen we vijf nachten en de week erop vier. Dan ben je vrijdags klaar, je ligt dan smorgens in bed en dan ga je er op tijd uit om vervolgens vrijdagavond op tijd in bed te gaan 10 of 11 uur. Dan zit je zaterdagmorgen in het dagritme máár dan krijgt je inwendige klok weer een duw. Vervolgens ga je zondagavond naar bed om een uur of twaalf (dan heb ik het al knap uitgehouden trouwens want ik trap zondags altijd tegen de 100 kilometer weg)| om maandagmorgen wakker te worden en savonds pas te beginnen. Die nacht is taai vaak. Maar het kan niet anders

 

Anderzijds: als ik dag heb en ik moet er om half vijf uit en dat de hele week ben ik ook verrot aan het eind van de week. Het is moeilijk......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Jep....eigen rijder met 1 man personeel: ik dus  :bey:

Moet ik dan mijn toko maar sluiten omdat de wetgeving net niet zo flexibel is ??

Dat ik maar 8 uur rust heb ipv 9 of 11 uur ??

Dat ik maar hooguit 30 uur per weer rij ????

Dat ik dus gedwongen ben om in mijn truck te overnachten omdat ik niet aan de wet kan houden ????

Terwijl ik binnen 1 uurtje thuis kan zijn en slapen ????

Ja........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Kan ze af en toe ook wel gebruiken hoor. We worden regelmatig opgehaald omdat we 10 rij uren hebben. Gewoon binnenland toerist. En een uurtje/ anderhalf te weinig om thuis te komen en gewoon binnen de diensttijd. Rondje Zeeland, kom je ook anderhalf uur te kort om thuis te komen maar wel al om 18 uur stil staan met 14 diensturen en 10 rijuren. Zit je in Rotjeknor, ben je al 5 uur kwijt om op en neer te rijden, heb je nog 5 uur over en als je de maasvlakte op moet en nog ff in oud beijerland en omgeving kijkt gaat het heel rap met de uren. Zuid Limburg komen wij niet eens of het moet zoveel zijn dat het wil. anders doet een vervoerder uit de regio dat, Veel verder dan Echt komen we niet. Das ook 3 rijuren. En ver zat.

Tja, dat heeft toch echt met plannen te maken......... Als de afstanden dus te groot zijn voor een dag rit, moet de planner er een 2daagse rit van maken, zo simpel is dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Dat heb ik je zojuist dus wel vertelt !!

Auto zit enkel en alleen voor die voostelling vol, niet meer en niet minder !!

 

Je bent me af en toe een beetje te kortzichtig.

Dat JIJ niet wil zien dat er andere transportverplaatsingen zijn die last hebben van de RTW kan IK niks aan doen.

dat JIJ dat niet wil inzien is inderdaad een heel ander verhaal  ;)

 

Maar goed: mijn mening blijft dat de RTW af en toe eens een uitzondering moet kunnen maken voor bepaalde tak van transport !!

Dat was het punt in deze discussie....en niet hoe ik mijn werk moet doen (of juist niet moet doen)

Nu dacht ik even, dat we de wetgeving moesten vergemakkelijken, en nu wilt U weer meer uitzonderingen. Zo komen we er nooit uit he

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

^^^^ Tuurlijk kan dat wel, alleen is dat anders plannen. Kijk bijvoorbeeld naar een Zeeman (ja, die van de textiel supers). Daar rijd men normaal een route leeg, komt terug in Alphen a/d Rijn, wisselt van oplegger, en gaan weer verder met een nieuwe rit, en andere oplegger...... 

Kijk, als U vanuit het noorden naar de andere kant van Nederland gestuurd wordt, diverse stops heeft om te lossen, en dan ook nog eens moet terugladen (stukgoed voor meerdere route's de volgende dag, dan moet er dus anders gepland worden, zodat die auto wel binnen de 10 rij uren binnen is. Of dit dan financieel interessant is, is weer een andere zaak. Het is meerdere belangen tegen elkaar afwegen. Alles kan, maar of men het ook wil?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nu dacht ik even, dat we de wetgeving moesten vergemakkelijken, en nu wilt U weer meer uitzonderingen. Zo komen we er nooit uit he

Vergemakkelijken is ook al oke. :D

 

Maar het probleem blijft dat de RTW voor de 1 goed uitpakt en voor de ander minder goed.

Dat is wat ik al de hele tijd probeer duidelijk te maken maar dat wil er bij sommige niet in  ;)

 

En....je stelt het wel heel simpel dat ik mijn toko maar moet sluiten omdat ik dagelijks een 1/2 tot 1 uurtje te kort kom ! :mad:

Wetende dat ik maar 20 uurtjes per week rij dus het rijden maar bijzaak is en niet zoals bij de meeste van jullie, hoofdzaak dus !!

bewerkt door frank501
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Vergemakkelijken is ook al oke. :D

 

Maar het probleem blijft dat de RTW voor de 1 goed uitpakt en voor de ander minder goed.

Dat is wat ik al de hele tijd probeer duidelijk te maken maar dat wil er bij sommige niet in  ;)

 

En....je stelt het wel heel simpel dat ik mijn toko maar moet sluiten omdat ik dagelijks een 1/2 tot 1 uurtje te kort kom ! :mad:

Wetende dat ik maar 20 uurtjes per week rij dus het rijden maar bijzaak is en niet zoals bij de meeste van jullie.

Hoo vriend Frank..... Ik heb nergens gezegd dat U de toko maar moet sluiten hoor??? Ik zeg alleen dat iedereen moet leren plannen naar de wetgeving. Dat U met de prijs niet uit kan komen om een 2e chauffeur in te zetten, omdat het U niet uitkomt, is niet de schuld van de wet hé. Er zijn meer werkgevers zoals U werkzaam in de podium en artiesten industrie die het (volgens mij) wel goed regelen, met flexibele chauffeurs. Neem als voorbeeld Pieter Smid.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

haha Pieter Smit ??

Spreek jij die chauffeurs wel eens ??

Vraag eens hoe ze dat doen voor de gein.

En dan niet schrikken he....als de meeste zonder blikken of blozen zeggen dat ze gewoon het pasje eruit rukken  :zegtniets:

 

Kijk...dan doe ik het netjes en hou mijn pasje erin !

Ik los het op door overdag niet naar huis te gaan maar op lokatie te blijven.

Alleen zo jammer van mijn nutteloze tijd die ook thuis had kunnen doorbrengen  :D

Maar goed....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Maar beste man.... Als U bekend was met die tak van transport, had U dat toch ook van te voren geweten???? Daarom wordt er veel met losse flexibele chauffeurs gewerkt, en niet met vast personeel. Volgens mij was er enkele weken geleden ook nog een topic hier op het forum met een podium bouwer uit de regio Rotterdam (meen ik), die werkte ook met ZZPérs en los personeel (omdat dit ook onregelmatig werk betreft). U heeft eigenlijk net zulk werk. Dan moet U uw personeel daar ook op aanpassen, of stoppen met dit werk, als het niet te combineren is.... Toch???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Niet boos worden Frank, ik bedoel het echt goed. Maar wees eerlijk. Blijkbaar is het werk dat u aangenomen heeft niet alleen te doen binnen de wet, toch???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Niet boos worden Frank, ik bedoel het echt goed. Maar wees eerlijk. Blijkbaar is het werk dat u aangenomen heeft niet alleen te doen binnen de wet, toch???

 

Ik ben niet boos hoor. :kiss:

Ik doe dit zelfde werk al 25 jaar.....altijd binnen de regeltjes van de wet.

Maar de regeltjes worden steeds strenger zodat ik , helaas, af en toe de wet moet overtreden !!

Dus ik doe het alles al 25 jaar  hetzelfde en de regering maakt het onmogelijk voor me...dus is papa een beetje verdrietig  :zegtniets:

 

Maar ik haalde alleen dit even aan om duidelijk te maken dat de RTW niet gemaakt is voor alle takken van transport.

Dus wat voor de 1 ideale regels zijn....zijn voor andere een ware hel !!

Dus het zal moeilijk zijn om een RTW aan te passen waar IEDEREEN zich gelukkig bij voelt

 

Het was dus gewoon een voorbeeld waar bepaalde gasten ineens zeggen dat het allemaal aan MIJ lag en IK me niet wou aanpassen.

Daar gaat het helemaal niet over.....vandaar mijn opmerking dat ik er niet meer op in ga (behalve nu dan even  :zegtniets: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ben niet boos hoor. :kiss:

Ik doe dit zelfde werk al 25 jaar.....altijd binnen de regeltjes van de wet.

Maar de regeltjes worden steeds strenger zodat ik , helaas, af en toe de wet moet overtreden !!

Dus ik doe het alles al 25 jaar  hetzelfde en de regering maakt het onmogelijk voor me...dus is papa een beetje verdrietig  :zegtniets:

 

Maar ik haalde alleen dit even aan om duidelijk te maken dat de RTW niet gemaakt is voor alle takken van transport.

Dus wat voor de 1 ideale regels zijn....zijn voor andere een ware hel !!

Dus het zal moeilijk zijn om een RTW aan te passen waar IEDEREEN zich gelukkig bij voelt

 

Het was dus gewoon een voorbeeld waar bepaalde gasten ineens zeggen dat het allemaal aan MIJ lag en IK me niet wou aanpassen.

Daar gaat het helemaal niet over.....vandaar mijn opmerking dat ik er niet meer op in ga (behalve nu dan even  :zegtniets: )

Ik blijf het onzin vinden wat jij verteld.

Ik heb alle soorten transport gedaan zowel nationaal als internationaal, met allerlei soorten voertuigen en zoals ik al aangaf in al die tijd slechts 2 keer een foutje op de kaart.

Het ligt (meestal) gewoon aan jezelf als je de fout ingaat.

Groet Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^^^ Tuurlijk kan dat wel, alleen is dat anders plannen. Kijk bijvoorbeeld naar een Zeeman (ja, die van de textiel supers). Daar rijd men normaal een route leeg, komt terug in Alphen a/d Rijn, wisselt van oplegger, en gaan weer verder met een nieuwe rit, en andere oplegger...... 

Kijk, als U vanuit het noorden naar de andere kant van Nederland gestuurd wordt, diverse stops heeft om te lossen, en dan ook nog eens moet terugladen (stukgoed voor meerdere route's de volgende dag, dan moet er dus anders gepland worden, zodat die auto wel binnen de 10 rij uren binnen is. Of dit dan financieel interessant is, is weer een andere zaak. Het is meerdere belangen tegen elkaar afwegen. Alles kan, maar of men het ook wil?????

 

 

terugladen doen wij niet als we het land in gaan. 80% komt leeg terug. Wat er terug geladen word is bij onze collega's als die denken dat het veel word en voor een paar hoogeveense vervoerders nemen we wat mee. maar voor de rest altijd leeg terug. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dus alleen als je van maandag tot vrijdag werkt kun je de arbeid goed indelen  :confused:

Hmm je moet blond zijn  ;) nee dat is een geintje, maar mijn buurman werkt bijvoorbeeld maar 34 uur, in de 5 ploegen dat wel, maar de fabriek draait 24/7 en het is goed georganiseerd, alleen omdat wij in de transport zitten zou het niet kunnen? Ik zeg dat het wel kan, maar dat we niet willen.

 

Een auto is net als een fabriek 24 uur draaiende te houden, wanneer hebben we dat nou eens door.

Het is alleen een kwestie van organiseren, ook internationaal kan het, kijk maar naar de vliegtuigen en de schepen.

Dat dit (nog)niet efficiënt is begrijp ik ook, maar er zal meer georganiseerd moeten gaan worden wil je nog kunnen concurreren in de toekomst, en wil de werknemer de pensioengerechtigde leeftijd nog kunnen halen.

Wat ik probeer te zeggen Ger is dat er ook jongens zijn die wel graag door willen, uren maken.

Die in de nacht willen werken, voor de rust op de weg of de centen of omdat het werk niet overdag kan worden gedaan.

Jongens en meiden die dat een ideale baan vinden omdat ze vrijgezel zijn en geen zin hebben om 's avonds bij pa en ma op de bank te zitten

en daarom anders toch maar in de kroeg zitten wat weer veel geld kost en waar ze ook niet fitter van worden om de volgende dag weer achter het stuur te klimmen. ;)  :D  

 

Wanneer het gezinnetje er komt of het werk te zwaar wordt, kunnen ze altijd nog bij een bedrijf als  Simon Loos/ Peter Appel aan de gang.

Bedrijven waarmee met een gedeelte van het wagenpark 24 uur per dag wordt gereden. Of op de bulk bij Vos met regelmatigere tijden.

Maar ook de jongens/meisjes van Simon Loos of Peter Appel werken graag of alleen 's nachts of alleen dagdiensten.

En niet dat gewissel wat nu collega's wordt opgelegd die in de nacht werken.

 

 

 

 

Nachtwerk. Ik doe het eigenlijk al jaren, en al ruim anderhalf a twee jaar bij mijn huidige werkgever. Sinds begin dit jaar

zijn voor de "vaste" nachtwerk chauffeurs de regeltjes op het werk veranderd, omdat mijn werkgever zo graag het convenant wil

hebben van de ILT.

 

De topic starter zou een collega van mij kunnen zijn.

Een collega van een bedrijf wat is overgenomen door mijn werkgever die dus convenant heeft.

Daar zal zo'n collega niet altijd blij blij mee zijn.

Ik ook niet!!! omdat ik nu nog wel eens in plaats van dat ik rond 3 uur 's ochtends in mijn bed lig

een dienst krijg waarbij ik 2 uur 's ochtends mijn wekker moet zetten omdat deze chauffeur niet meer in de nacht mag rijden.

En dat sloopt je  :stom:

 

Ger het chauffeurs vak was eens zo vrij, zeker toen jij nog in je jonge sterke jaren zat toen je alles nog kon hebben :ja:  maar de touwtjes worden al meer aangetrokken tot een strop.

Het is toch mooi dat je wanneer je jong bent een klap geld kan verdienen om zo een mooie start te maken voor je aan een gezinnetje begint.

Laat dat de keuze van de chauffeur zelf zijn. Als die het gejaag in de nacht zat is kan die altijd nog op zoek gaan voor ander werk.

Er is zo veel verschillend werk ( het grootste verschil is al nationaal en internationaal) daar kan je geen 1 CAO en rijtijdenwet op zetten.

bewerkt door lientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo zijn er ook collega's die niet anders kunnen dan in de nacht. Lekker makkelijk koppelwerk, maar dat moet ook gebeuren. Van die collega's heb ik ook. Uurtje of 4 rijden, koppelen pauze en terug. Meer doen ze niet. Anders waren ze waarschijnlijk afgekeurd geweest, maar nu kunnen ze mooi dit doen.

We hebben nog ander mooi ritje van 8,5 rijuren 2 x deuren open doen meer hoef je niet te doen, perfect werk voor hun.

Kijk ik en nog een paar collega willen geen nachten tot 7 uur smorgens anderen willen het graag laat hun dat dan doen die nachtvergoeding boeit me niet. Wel best laat werken maar om een uur of 3 in bed is laat zat. Dan slaapt ik nog een uur of 5 a 6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden