[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vrachtwagen rijdt op vrachtwagen met pech op A27


bituum trapper

Recommended Posts

Dat was boem.

 

Je ziet steeds vaker van dit soort ongelukken. Dit soort aanrijdingen zijn vaak onnodig. Kijk maar eens om je heen waar chauffeurs zoal mee bezig zijn onder het rijden wat niet wil zeggen dat dat bij deze chauffeur ook het geval was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zeg ook niet dat onoplettendheid de oorzaak is. Je ziet het alleen steeds vaker lijkt het wel. Net als een vrachtwagen die zonder te remmen achterop een file rijd of een actie wagen bijvoorbeeld.

 

Nu geloof ik echt wel dat een chauffeur een black out kan krijgen maar het gebeurd dan wel heel veel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

het word langzamerhand eens tijd om samenwerking te krijgen met verkeer en waterstaat om dit soort ongevallen te

voorkomen.'

Hier wil ik mee zeggen dat als je pech hebt iemand van verkeer en waterstaat kan bereiken zodat ze een matrix bord op rood kunnen zetten.

het is maar een voorbeeld wat ik geef dat hierin meer samenwerking van bepaalde instanties verwacht mag worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

heb zonet contact gehad met Rijkswaterstaat: Het is altijd beter als je pech heb om het ff te melden zodat Rijkswaterstaat,via camerabeelden en of een inspecteur welke lang gaat komen kan beoordelen of dit een veilige of onveilige situstie is ,en daarna kunnen zij bepaalde rijbanen afsluiten.

 

Zij zijn niet daar om je zelf af te slepen of bij pech te helpen dan moet je toch zelf de pechhulp inschakelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

heb zonet contact gehad met Rijkswaterstaat: Het is altijd beter als je pech heb om het ff te melden zodat Rijkswaterstaat,via camerabeelden en of een inspecteur welke lang gaat komen kan beoordelen of dit een veilige of onveilige situstie is ,en daarna kunnen zij bepaalde rijbanen afsluiten.

 

Zij zijn niet daar om je zelf af te slepen of bij pech te helpen dan moet je toch zelf de pechhulp inschakelen.

Heb het niet over pechhulp of afslepen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ze moeten medewerking verlenen. Als jij kan aantonen dat je hebt gebeld over een onveilige situatie en ze verzuimen medewerking te verlenen en er gebeurd was hebben ze een probleem. Ik heb ook ooit een rechtstreeks nummer gehad, was een stuk makkelijker

Ze geven je ook de medewerking bij een onveilige situatie,dat is het probleem niet,er staan cameras langs de weg om dit te beoordelen of via die wegcontroleur,die op de plaats kijken komt.

dat nummer o8oo8oo2 vraagt ook als eerste of je een onveilige situatie wilt melden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

heb zonet contact gehad met Rijkswaterstaat: Het is altijd beter als je pech heb om het ff te melden zodat Rijkswaterstaat,via camerabeelden en of een inspecteur welke lang gaat komen kan beoordelen of dit een veilige of onveilige situstie is ,en daarna kunnen zij bepaalde rijbanen afsluiten.

 

Zij zijn niet daar om je zelf af te slepen of bij pech te helpen dan moet je toch zelf de pechhulp inschakelen.

 

 

 

 

Niet helemaal mee eens , mijn koets liet me eens staan vlak voor het Julianaplein , ik was nog maar net buiten de auto en het hele circus was al in werking gesteld ( rijkswaterstaat , politie met veul blauw en Poort de berger kwam me ook nog even een goede morgen wensen   ;) )

bewerkt door Hendrik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Maar uiteindelijk is er weer eentje ergens tegenaan geknalt!

Lijkt, let wel op het woord LIJKT, dat zoals shompie al zegt, de collega's met heel andere zaken bezig zijn dan met het daadwerkelijk besturen van een (vracht)wagen.

Van een beroepschauffeur mag je toch enigszins verwachten serieus met zijn werk om te gaan....

Maar ik krijg, gelet op de vele oeverloze discussie's oa op dit forum, de indruk dat de heren/dames meer bezig zijn met het berekenen van het aantal rijuren, hoe lang ze nog mogen, wanneer ze een rust of pauze (moeten) kunnen inlassen en of ze dit weekend wel aan voldoende rust komen.....

bewerkt door Murphy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Snelheid begrensers eraf,  max snelheid naar 90kmpu inhaalverboden afschaffen, en je heb veel minder treintjes  die levensgevaarlijk achter elkaar aan hobbelen.

 Precies,ouwe weet hoe t werkt. :ok:  :ok:

Dit soort ongevallen heeft niks te maken met onoplettendheid,maar alles met het treintjesrijden in t inhaalverbod,en als de voorste t beste jongetje van de klas is en eerder 79 dan 80 rijdt hoeft er maar één met stukken op de vluchtsrook te staan en dan gebeuren dit soort ongevallen.

 

Ik heb er een gewoonte van gemaakt om,indien ik iets op de vluchtstrook stil zie staan,mij richtingaanwijzer naar links uit te zetten en overdreven links aan te houden,tegen de middenstreep of zelfs iets er overheen.

Dit is t minste wat je kunt doen om een achter je rijdende collega te waarschuwen.

Helaas moet ik constateren dat ik een roepende in de woestijn ben,slechts weinigen doen t zelfde.

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heeft in mijn ogen niets te maken met treintje rijden hoor.Ik vind het zo goedkoop om een hoop dingen af te wentelen op het inhaalverbod,rijtijdenwet etc etc.Het ligt puur en alleen aan het rijgedrag en de mentaliteit van de chauffeur.Hoe vaak zie je niet dat vrachtwagens honderden meters gedeeltelijk op de vluchtstrook rijden?Maarja dit was een Nederlander (zo te zien aan de foto) en dan ligt het vast niet aan de chauffeur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Van een beroepschauffeur mag je toch enigszins verwachten serieus met zijn werk om te gaan....

...

 

Die opmerking hoor en zie ik zo vaak voorbij komen vooral van automobilisten die een pest hekel aan ons soort hebben.

 

Hoezo beroepschauffeurs? Iedere kloothommel die op het asfalt zit hoort serieus bezig te zijn met het geen wat hij of zij bestuurt. Zelfs te voet.

 

Dat is hetzelfde als op een voorrangsweg een bord zetten pas op overstekende schooljeugd. Kan me daar alleen maar over opwinden. Als iedereen op de weg eens doet wat hij of zij moet doen zou het een stuk prettiger werken zijn voor ons.

 

Net zoiets die borden die uitleg geven over een rood kruis :zegtniets:  ach laat ook maar......... :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden