[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

charter


rotaruud

Vraag

  • Forumlid

Beste forumleden ,

Als ik ZZPer zou worden , kan ik dan met alleen een trekker charter werkzaamheden gaan uitvoeren voor een bedrijf ?

Dus zonder verdere papieren die je nodig hebt voor als je voor je eigen wil beginnen.

En dan een trekker huren ( en wat kost dat) of kopen ?

Dus is er verschil tussen voor je eigen beginnen of ZZPer zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
Gast DieRooie

Er zijn bedrijven die constructies aanbieden waar jij zonder vergunningen kan charteren..

ik zou het zelf nooit doen, naar mijn inzien ben je dan veel te afhankelijk van zo iemand

wil je graag eigen baaszijn ga dan all the way, haal dat vakdiploma dan weet je ook gelijk hoe vrachtprijzen opgebouwd worden

en de rest wat er bij komt kijken

als je dan je eigen vergunningen hebt kan je gaan en staan waar je wil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast tramdsm

Beste forumleden ,

Als ik ZZPer zou worden , kan ik dan met alleen een trekker charter werkzaamheden gaan uitvoeren voor een bedrijf ?

Dus zonder verdere papieren die je nodig hebt voor als je voor je eigen wil beginnen.

En dan een trekker huren ( en wat kost dat) of kopen ?

Dus is er verschil tussen voor je eigen beginnen of ZZPer zijn?

Sorry rotaruud.... kansloos. Of linea recta naar de afgrond, dat kan ook.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Hebben we eindelijk weer eentje met de VOC mentaliteit wordt hij door jullie allemaal de grond ingeboord...... :stom:

Ga ervoor Rotaruud!

Ga naar een verhuurbedrijf of dealer, haal een truck uit het schap en ga km maken.

Die prijs is niet zo belangrijk want alle tekorten zitten in de bv die je na een maand of 6 laat klappen!

Zorg er wel voor dat je vrijdags op tijd thuis bent, want dan kan je de administratie van de week nog gauw ff invoeren en misschien, heel misschien kan je de btw met de belasting VOORverrekenen, zodat je het weekend met een volle knip in gaat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik stond inderdaad in de truckstar en daar ben ik trots op , maar heb wel werk hoor. Door de weeks in de ploegendienst in een fabriek en op zaterdag als chauffeur op een bakwagen bij huuskes. ik ben verder gewoon erg geintresseerd in het chauffeursvak in wat voor vorm dan ook. Hoop binnenkort te starten als fulltime chauffeur bij peter appel. Heb mijn hele leven ( ben 51 jaar) maar iets meer dan een jaar in de ww gelopen maar sommige denken dat ik al jaren op zoek ben naar werk. Ik ben gewoon gek van vrachtwagens en het vak zelf en wil er graag meer van leren. Vandaar deze vraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast tramdsm

Rotaruud ga lekker eerst chauffeur worden voor je weer begint over zzpen of voor jezelf beginnen. Daar heb je al eerder naar gevraagd. http://www.chauffeursforum.nl/index.php?/topic/31695-Een-vrachtwagen-kopen-of-leasen-?#entry578619 '> http://www.chauffeursforum.nl/index.php?/topic/31695-Een-vrachtwagen-kopen-of-leasen-?#entry578619 .

En in januari wist je nog niet hoe je moest schakelen. Enthousiasme is leuk maar realiteitszin is beter. Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Even verder lezen dan je neus lang is , om te kunnen rijden heb ik naast mijn baan in de drie ploegendienst nu een bijbaan als zaterdagchauffeur. Ik blijf me orienteren op de banenmarkt en daar is volgens mij niks mis mee. Maar als je je stoort aan mijn vragen die op elkaar lijken dan lees je ze toch niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

En over dat schakelen , iedereen die met alleen een automaat rijd zal daar weer even aan moeten wennen. Ik heb alleen gelest met een handgeschakelde bak. Bij simon loos , frans kuiper en huuskes heb ik alleen maar met automaat gereden. Maar goed , jij zal het allemaal wel beter weten .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast tramdsm

Oeh... heb ik je beledigd? En dan is aanval de beste verdediging, niewaar?

Ik wenste je succes om eerst s van je bijbaan een echte baan te maken. Ik zeg dat enthousiasme leuk is. Dat ga je nodig hebben om een goeie chauffeur te worden. Als je ervaring hebt opgedaan... zoals op elke willekeurige schakelbak probleemloos wegrijden.... en al die andere honderdduizend dingen die je nog te leren hebt... dan ben je van harte welkom met goeie geïnformeerde vragen over het hoe of wat van voor jezelf beginnen. Vriendelijk toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik rij probleemloos weg met een schakelbak , daar ging het niet om. Het ging over het splitten en hoog en laag. Ik zet een trekker oplegger en wipkar probleemloos aan het dock en meer van dat soort dingen. Dat er een hoop zijn die dat niet kunnen en toch op een vrachtwagen rijden dat zou een zorg moeten zijn. Als ik dan een vraag stel over de zaken er om heen dan loop jij me af te zeiken alsof ik een snotneus ben. Nogmaals eerst goed lezen en als je de vraag niet wil beantwoorden omdat jij denkt dat ik hem al eens gesteld heb dan antwoord je lekker niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Sterker nog! ik zou mij wel 10x bedenken eer ik voor mijzelf zou gaan beginnen, je vergooid je pensioen, bouw je niet meer op als ZZP'er mits jezelf daar een x bedrag aan wil gaan betalen en je verzekeringen kosten ook geld zoals daar zijn aansprakelijkheid, lading, transport etc. moet je allemaal van je zuurverdiende km geld betalen ik ben erg benieuwd wat je maandelijks (of per 4 weken) overhoudt, ik ken er helaas, moet ik zeggen, genoeg die nog minder netto overhouden dan ze ooit bij een "baasje' verdienden, maar ja ze hebben allemaal op één na een hele dikke trekker met van alles erop en eraan, mooi allemaal maar kan je er ook van eten van al die onnodige zooi? neen dus.

Bezint eer men begint en als je naar de filistijnen gaat dan hoop ik echt voor je dat je nog wat geld achter de hand hebt want ook daar zijn voorbeelden van te over en oh ja voordat ik het vergeet "jezelf rijk rekenen" ook al zo'n heikel punt een bandje stuk en je bent weer een paar honderd euro armer, ik zou er nog maar eens heel goed over nadenken en niet in die roze wolk blijven rondlopen, ergo zoek een werkgever kan je veel ellende besparen!!

 

Tip! nooit met een huurwagen naar de UK gaan althans als er met grote koeienletters de verhuurmaatschappij op staat, beter een blanco wagen anders ben je elke keer de pisang bij de "Customs" ken er genoeg die zich afvroegen waarom zij er nu net altijd tussenuit werden gehaald, nou daarom dus.

 

Grt. Henry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik zeg helemaal niet dat ik een goeie chauffeur ben en ook niet dat het schakelen iets met aandocken te maken heeft. Misschien ook eerst eens goed lezen. Ik ben ook niet echt een chauffeur , daar doe ik het inderdaad te weinig voor , maar vind het wel mooi om te doen. Belachelijk commentaar geven daar zijn er een hoop goed in hier. Maar antwoord op je vraag geven dat doen er een hoop niet. (Gelukkig een paar wel) verbeter de wereld en begin bij jezelf. En ik doe het zeker niet voor het geld ( werk al in ploegen) , vind het gewoon leuk om te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Rotaruud, beste dat er lieden zijn die er altijd erop geilen om iemand compleet af te branden dat is een bekend verschijnsel hier van sommigen, trek het je niet aan, heb je een virtuele papierversnipperaar? mooi gooi je daar al die negatieve opmerkingen in  en je bent er vanaf, of je rug insmeren met groene zeep ook dat helpt! (heb dat hier al eens verwoord als er iemand een vraag stelt die dan compleet werd afgebrand, geen wonder dat de TS gelijk weg is)

Ik heb je wat tips gegeven omtrent het voor jezelf te gaan beginnen, let op maar vooral Pas Op! laat je niet omlullen door die of gene die het allemaal denken te weten en zaken soms rooskleurige in de etalage zetten dan ze werkelijk zijn.

 

Ik ken in ieder geval één zaak waarvan je niet hoopt dat het jezelf zal overkomen, maar deze man is er compleet aan onderdoor gegaan toen het zaakje klapte omdat er bepaalde opdrachtgever(s) de facturen niet meer betaalden en dat doen ze op een geraffineerde manier zodat het er heel langzaam naartoe kruipt totdat je je diesel niet meer kunt betalen en je vaste lasten etc.

 

Een van zijn kinderen heeft toen het vakdiploma gehaald, kosten: €4000,- in totaal, op deze manier behield hij het wel in de familie en deed hiernaast de administratie en onderhield contact met de opdrachtgever(s) alles prima geregeld zou je zeggen.

Maar er komt meer bij kijken, je truck/trekker geleased tegen een redelijk tarief, en zoals ik mijn vorig schrijven al aanhaalde de rest wat er allemaal bij komt kijken.

 

Kortom toen de balans werd opgemaakt heeft deze man eigenlijk voor een habbekrats gereden, ja okay hij kon zijn vaste lasten betalen maar extraatjes zaten er niet meer in en die had hij nog wel toen hij nog voor een "baasje" reed.

 

Deze man is compleet geestelijk doorgedraaid, het is een schim geworden van wat hij eens was, bang voor iedereen, vertrouwen weg en veel wantrouwen jegens alles en iedereen en het heeft weinig gescheeld of hij had het tijdelijke met het eeuwige verwisseld, gelukkig konden we hem ervan weerhouden en met hulp gaat het nu na en aantal jaar weer redelijk, de schuldsanering was/is overleven maar ja dat moest hij ook toen hij nog zelfstandige was alleen dat viel niet op.

 

Ik wil hiermee zeggen dat je de zaken goed en doordacht moet aanpakken, je hebt nu zekerheden omdat je in loondienst bent, maar zodra je voor jezelf gaat beginnen vallen al die zekerheden direct weg, je hebt ook geen recht op een WW uitkering mocht de boel klappen, klaar ben je ermee, je kan zomaar van de ene op de andere dag in één grote beerput van sociale ellende vallen, dus denk er goed over na!!!!  beter voor een werkgever blijven rijden is mijn motto of je moet de jackpot winnen, ja dan kan je je van alles permitteren dus ook incluis op je "bek" gaan maar dat is maar voor weinigen weggelegd, een gewaarschuwd mens telt voor twee maar in het transport gebeuren telt dit gewoon DUBBEL!!   succes met wat je gaat doen maar blijf met beide benen op de grond staan, laat je niet verleiden tot dingen waar je later ontzettend veel spijt van zou kunnen krijgen.

 

Grt. Henry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bedankt spl en henry , zoals het er nu voor staat ga ik gewoon via logistic force woensdag een dag (mee)rijden bij vonk en co uit Tiel. Hoop dat ik daar kan beginnen en dat lijkt me een mooi begin. Ze rijden daar van alles dus goede leerschool denk ik.

Ik hou jullie graag op de hoogte.

Gr. Ruud

bewerkt door rotaruud
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hoi Ruud,

Wil je een advies geven.

Zorgen dat je eerst toch een paar jaar als loondienst chauffeur meerdere taken van transport gedaan heb.

In die tussentijd je papieren halen en je vergunning aanvragen.

Dan zou je zzp zonder auto of met auto kunnen worden.

Zonder auto zzp zijn is wel eerst moeilijk want je moet er tussen komen je prijs en kwaliteiten wel hebben.

Is allemaal netwerken.

Met auto zou je kunnen charteren maar dat is ook een rekensommetje.

Gr arne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dan maar de ervaringsdeskundige?

 

Ben er letterlijk ingerold als zzp-er in het transport, het is gewoon hard werken en inderdaad de boekhouding erbij.

Zeg niet dat het mij niet bevalt, maar het is wel een mentaliteit die je ervoor moet hebben en ook een thuis die het begrijpt.

Echter met een habbekrats aan ervaring zou ik het nooit hebben gered.

 

Het is een harde wereld, je moet opkomen voor je eigen belangen, je hebt geen mentor, want dat ben jezelf, je moet de slag in het werk hebben om een stap sneller te kunnen zijn als het vaste personeel,

secuur, vlot en zonder schade, eigenlijk niet anders dan charter zijn.

 

Mijn CV is jaren uitzendwerk, waarvan de laatste jaren contract chauffeur, ik zat daarmee warmpjes, werk voor het uitkiezen met regelmaat en elke 4 week je salaris.

 

Oh ja, zet mij na al die jaren op een schakelwagen en ik ben ook eerst weer aan het zoeken... laatste jaren is het alleen maar automaat geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

je kan prima jezelf als chauffeur verhuren zonder vergunningen, je moet alleen niet bij een beroepsgoederenvervoerder gaan werken want dan heb je NIWO nodig. wil je een eigen auto en heb je geen vergunning dan kun je voor veel te veel salaris een vervoersmanager in dienst nemen die dat voor je regelt, als je dat laatste wilt kun je beter zorgen voor een opdrachtgever die heeeeeeeeel goed betaald... maar die zoekt iedereen natuurlijk ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Sterker nog! ik zou mij wel 10x bedenken eer ik voor mijzelf zou gaan beginnen, je vergooid je pensioen, bouw je niet meer op als ZZP'er mits jezelf daar een x bedrag aan wil gaan betalen en je verzekeringen kosten ook geld zoals daar zijn aansprakelijkheid, lading, transport etc. moet je allemaal van je zuurverdiende km geld betalen ik ben erg benieuwd wat je maandelijks (of per 4 weken) overhoudt, ik ken er helaas, moet ik zeggen, genoeg die nog minder netto overhouden dan ze ooit bij een "baasje' verdienden, maar ja ze hebben allemaal op één na een hele dikke trekker met van alles erop en eraan, mooi allemaal maar kan je er ook van eten van al die onnodige zooi? neen dus.

Bezint eer men begint en als je naar de filistijnen gaat dan hoop ik echt voor je dat je nog wat geld achter de hand hebt want ook daar zijn voorbeelden van te over en oh ja voordat ik het vergeet "jezelf rijk rekenen" ook al zo'n heikel punt een bandje stuk en je bent weer een paar honderd euro armer, ik zou er nog maar eens heel goed over nadenken en niet in die roze wolk blijven rondlopen, ergo zoek een werkgever kan je veel ellende besparen!!

 

Tip! nooit met een huurwagen naar de UK gaan althans als er met grote koeienletters de verhuurmaatschappij op staat, beter een blanco wagen anders ben je elke keer de pisang bij de "Customs" ken er genoeg die zich afvroegen waarom zij er nu net altijd tussenuit werden gehaald, nou daarom dus.

 

Grt. Henry

En daar heeft Henry een heel goed punt te pakken.

Zo mag ik bv. heel graag kijken naar 'The Outbacktruckers' op (wat is het?) Discovery of Nat.Geographic. Ik vind het machtig om naar die jongens (en meiden) te kijken hoe zij daar met die 'roadtrains' rijden door de bush. Maar wat ik wel weer iedere keer erg storend vind om te moeten vernemen is het gesnotter en geweeklaag over de panne die zij onderweg kunnen oplopen die dan ook "Thouuuuuusands of Dollars" gaan kosten of de lange tijden die de heren van huis moeten zijn van vrouw en kindjes en dan daar weer over gaan snotteren.

Er zitten daar ook een aantal 'eigen rijders' tussen. Ook dan denk ik iedere keer weer: Maar jij hebt hier toch bewust en vrijwillig voor dit leven gekozen?

En dan komt de afmaker aan het einde van het uurtje; "Ik zou niks anders liever dan dit willen doen".

Sorry hoor, vind ik dan zo wel heel erg verwarrend ...  :confused: 

bewerkt door jdinverbazing
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden