Spring naar bijdragen
Forum gesloten ×

Van Halteren infra, Bunschoten Spakenburg


Recommended Posts

  • Forumlid

Op 24 maart 2015 zijn Van Halteren Infra B.V. en Bunstaete Verhuur B.V. in staat van faillissement verklaard met aanstelling van mr. Louis de Boef tot curator. Thans wordt door een team, ondermeer bestaande uit medewerkers van de curator en externe specialisten, onderzocht of een al dan niet gedeeltelijke doorstart…

Lees meer >

FAILLISSEMENT – VONNISSEN EN BESCHIKKINGEN

Bij vonnis van de Rechtbank Midden-Nederland d.d. 24 maart 2015 zijn Van Halteren Infra B.V. en Bunstaete Verhuur B.V. in staat van faillissement verklaard met aanstelling van mr. L.L. de Boef tot curator. De rechter-commissaris heeft een afkoelingsperiode van 2 maanden afgekondigd. Dat houdt in dat gedurende deze periode geen…

Lees meer >

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit bericht staat op hun site

Op 24 maart 2015 zijn Van Halteren Infra B.V. en Bunstaete Verhuur B.V. in staat van faillissement verklaard met aanstelling van mr. Louis de Boef tot curator.

Thans wordt door een team, ondermeer bestaande uit medewerkers van de curator en externe specialisten, onderzocht of een al dan niet gedeeltelijke doorstart tot de mogelijkheden behoort.

Een aantal partijen heeft inmiddels belangstelling getoond voor de door faillieten gedreven onderneming.

Bunschoten/Veenendaal, 27 maart 2015

Louis de Boef

Faillissement – vonnissen en beschikkingen ->

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

http://www.transport-online.nl/site/57908/van-halteren-transport-bv-failliet-verklaard/

 

Van Halteren Transport BV failliet verklaard

 

Van-Halteren-Infra-thumb.jpg

BUNSCHOTEN-SPAKENBURG - Begin april is voor de rechtbank van Midden-Nederland Van Halteren Transport BV failliet verklaard. Van Halteren Transport is gevestigd aan de Ampèreweg 3 in Bunschoten-Spakenburg. Het bedrijf is onderdeel van Van Halteren Infra BV.

Op 24 maart jongstleden werden Van Halteren Infra BV en Bunstateten Verhuur Bv, beiden gevestigd op hetzelfde adres al door de rechtbank in staat van faillissement gesteld.

"Thans wordt door een team, ondermeer bestaande uit medewerkers van de curator en externe specialisten, onderzocht of een al dan niet gedeeltelijke doorstart tot de mogelijkheden behoort."

"Een aantal partijen heeft inmiddels belangstelling getoond voor de door faillieten gedreven onderneming", aldus curator mr. Louis de Boef.

 
De Boef heeft tot nu toe 15 miljoen euro aan schulden gevonden: 8 miljoen bij de bank, 1 miljoen bij de fiscus en 6 miljoen bij overige schuldeisers. “Dat is tenminste hoe het er nu voor staat. De praktijk leert dat het uiteindelijk hoger uitkomt.”

 

Het faillissement is door het bedrijf zelf aangevraagd. Bij het transportonderdeel werkten volgens de Kamer van Koophandel circa tien medewerkers.

Van Halteren Infra staat bekend om haar oplossingsgerichte aanpak bij het plaatsen van damwandconstructies. Sinds 1938 groeide het familiebedrijf -onder leiding van drie generaties Van Halteren- uit tot innovatieve specialist met een gedegen reputatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

De Boef heeft tot nu toe 15 miljoen euro aan schulden gevonden

15 miljoen?????

 

Het faillissement is door het bedrijf zelf aangevraagd.

Dus het had nog verder op kunnen lopen.... als zij niet zelf de stekker er uit hadden getrokken?

 

 

innovatieve specialist met een gedegen reputatie.

Niet in geldzaken dus denk ik......

bewerkt door roadtrain
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

opeen gegeven moment kom je op een punt.

dat je als bedrijf niet verder kunt.

omdat de schuldeisers toch geld willen zien.

en als je de stekker er zelf uittrekt kun je zonder schulden een nieuwe bv opzetten.

Was het maar zo gemakkelijk

 

Je hebt altijd twee schuldeisers nodig

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

15 miljoen?????

 

Lijkt op het eerste gezicht misschien veel, maar in de tak van (tran)sport waar dit bedrijf zich bewoog zijn de investeringen in materieel enorm. Het gaat hier bovendien niet alleen om het schuldenbedrag van de transportpoot, maar van het hele bedrijf.

Als je dan van de schulden de tegenwaarde (bezittingen) aftrekt blijft er waarschijnlijk nog steeds een aanzienlijk bedrag over, maar beduidend minder dan die 15 miljoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zowel Huub als Henri hebben de klok horen luiden, maar weten niet waar de klepel hangt.

 

Waar Huub op doelt is indien een schuldeiser een faillissement wil aanvragen. Dat kan hij alleen indien hij minimaal één zogenaamde steunvordering heeft. Dat is een andere schuldeiser. Van alle vorderingen hoeft overigens er maar één opeisbaar te zijn. De overige vorderingen hoeven uitsluitend maar te bestaan. Denk bijvoorbeeld aan een factuur. De betalingstermijn hiervan hoeft zelfs niet eens overschreden te zijn. Steker nog: de eigenaar van die steunvordering hoeft niet eens in te stemmen met de faillissementsaanvraag!

 

Het aanvragen van een faillissement terwijl er maar één schuldeiser is kan uitsluitend indien het faillissement door de schuldenaar zelf wordt aangevraagd. Nu zal het in de praktijk niet vaak voorkomen dat er maar één schuldeiser is, maar in theorie kan het wel.

 

Verder kan alleen het Openbaar Ministerie een faillissementsaanvraag indienen en kan de Rechtbank een faillissement ambtshalve aanvragen (jaja).

 

Dat zijn de 4 mogelijkheden. Meer smaken zijn er niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Limboman,als je van de schulden de tegenwaarde ( bezittingen) aftrekt...........op zich is dat wel zo, alleen zitten de bezittingen meestal is een andere bv en hebben de schuldeisers alsnog het nakijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^

Waar denk je dat de bank die 8 miljoen voor heeft geleend? En denk je nu echt dat ze dat geld leende zonder enige vorm van zekerheid? Het werkt echt niet zo dat de ene BV het geld leent, en de daarmee gedane investering in een andere BV kan worden ondergebracht. Je kunt de financiering en de daaraan gekoppelde zekerheid niet scheiden. Was het maar zo, dan zat ik nu op een tropisch eiland met een cocktail in de hand. Ik zit echter gewoon in Nederland met een glas melk.

Met die bank komt het wel goed, maak je daar maar geen zorgen over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden