[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

tolweg naar oostburg (westerschelde tunnel)


rotaruud

Vraag

  • Forumlid

Ik moet morgen vanuit utrecht naar oostburg en de beste optie lijkt mij via de westerschelde tunnel , daar moet je dus tol betalen. Hoe gaat dat daar , betalen met pin of kun je ook met geld betalen.staat dat aangeven per tolpoortjes of is er maar één? Wie ka me wat info geven hierover.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Ik zag dat ik ook via antwerpen kan zonder tol , maakt voor de afstand niks uit. Vanaf breda kun je rechts om antwerpen en daar heb je tol , maar je kunt ook links om antwerpen en dat kost niks. Is dat een beetje te doen om er links om heen te gaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik zag dat ik ook via antwerpen kan zonder tol , maakt voor de afstand niks uit. Vanaf breda kun je rechts om antwerpen en daar heb je tol , maar je kunt ook links om antwerpen en dat kost niks. Is dat een beetje te doen om er links om heen te gaan

De ene keer wel de andere keer niet, het blijft mij een raadsel waarom het de ene keer wel opschiet en de andere keer niet...

Je mag me kenteken bewijs wel lenen voor de Westerschelde tunnel kun je gratis :+

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

was eergisteren in hulst via de liefkeshoektunnel, voor mij ook wereldvreemd.

Had wel een pasje van de liefkeshoektunnel zelf en dacht door de eerste 3 tolpoortjes rechts te kunnen, werkte niet.

Moest weer achteruit en had toen maar het 4de tolpoortje van rechts genomen , met een dame in het hokje.

Op de terug weg werd mij verteld dat ik mijn pasje voor een scanner moet houden ergens vooraan.

Volgende keer eens die scanner opzoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

was eergisteren in hulst via de liefkeshoektunnel, voor mij ook wereldvreemd.

Had wel een pasje van de liefkeshoektunnel zelf en dacht door de eerste 3 tolpoortjes rechts te kunnen, werkte niet.

Moest weer achteruit en had toen maar het 4de tolpoortje van rechts genomen , met een dame in het hokje.

Op de terug weg werd mij verteld dat ik mijn pasje voor een scanner moet houden ergens vooraan.

Volgende keer eens die scanner opzoeken.

Scanner is een wit bord (vol met krassen) aan het begin vd doorgang .

Staat liefkenshoektunnel op , pas ervoor houden boom gaat open.

"Appeltje eitje"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^ die zien we eerdaags wel op een foto hier voorbij komen....chauffeur probeerd op tolplein Westerscheldetunnel te draaien en te draaien en te draaien en te draaien.... LOL

Of vermiste chauffeur na weken gevonden op industrieterein vlakbij Westerscheldetunnel. Chauffeur wachtte naast de truck, met lege accu's, op advies van het thuisfront.....door de lege accu's en de baard van 8 weken heeft de bestuurder de telefoon niet kunnen horen..... :p

 

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Je kan ook met je tankpas door de poortjes heen waar geen kassa is, in zowel de Liefkenshoek tunnel als de Westerschelde tunnel.

Er staat namelijk iets verder gewoon een automaat waar jij je tankpas in kan duwen, komt er gelijk weer uit, even op het knopje voor het bonnetje duwen en je kan weer verder. ( als je een bonnetje wil hebben natuurlijk, hoeft niet..kan wel..staat je vrij dus om op dat knopje te drukken... :p )

En voor de mensen die geen tankpas bij zich hebben of geen contant geld, bij de kassa kan men gewoon met Maestro betalen.

Vroeger weleens omgereden ervoor omdat ik geen contant geld bij me had, maar tegenwoordig kan men ook gewoon pinnen.

bewerkt door Valkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast DieRooie

Toen die tunnel net open was reed ik nog met een volvo met neus (nh) toen hadden ze al een high tech auto herkenning systeem en ging ik voor het auto met caravan tarief de tunnel door, ging ongeveer een jaar goed daarna het volle pond betalen.....

Je hebt geen reet aan dit verhaal, maar ik vond het wel een leuk feitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Freddepet

Voor de Liefkeshoektunnel maak ik gebruik van een kastje dat aan t raam geplakt zit. Daar wordt de tol in Frankrijk, Spanje en Portugal mee geregistreerd. Evenals betaalde parkings in Frankrijk en een paar tunnels in Duitsland. Scheelt wel, je kunt meestal zo door rijden. Vooral in Frankrijk bij de Peage scheelt het enorm, Je rijdt er met 30 km/h doorheen!

 

Voor de Westerscheldetunnel maak ik gebruik van de DKV-crd, uiterst rechts de poort voor de creditcards gebruiken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Voor de Liefkeshoektunnel maak ik gebruik van een kastje dat aan t raam geplakt zit. Daar wordt de tol in Frankrijk, Spanje en Portugal mee geregistreerd. Evenals betaalde parkings in Frankrijk en een paar tunnels in Duitsland. Scheelt wel, je kunt meestal zo door rijden. Vooral in Frankrijk bij de Peage scheelt het enorm, Je rijdt er met 30 km/h doorheen!

 

Voor de Westerscheldetunnel maak ik gebruik van de DKV-crd, uiterst rechts de poort voor de creditcards gebruiken!

Welke tunnels bedoel jij?

Ik ben al een tijdje van de route af, maar zou me niet een toltunnel kunnen opnoemen.

(wat niet betekend dat ze er niet zouden zijn.... ;) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Freddepet

Welke tunnels bedoel jij?

Ik ben al een tijdje van de route af, maar zou me niet een toltunnel kunnen opnoemen.

(wat niet betekend dat ze er niet zouden zijn.... ;) )

 

Het zijn de Herrentunnel bij Lübeck en de Warnowtunnel bij Rostock

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden