[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Toch weekendrust in de cabine?


hellbengel

Recommended Posts

  • Forumlid

Beter zou zijn dat de de H.H. vertegenwoordigers van ons( de bonden dus) zouden ijveren om ,in tegenstelling tot een verbod in de cabine,de minimale eisen waaraan een cabine moet voldoen om er überhaupt in te mogen overnachten vast te leggen in regels die gemakkelijk te controleren zijn.

Denk aan leefruimte,(stand) airco,standkachel,afmetingen bed oid)

Dan heb je gelijk alles in Europa onder controle.

Nu,met wat men nu denkt te controleren ,heb je alleen mensen die onder EU561/2006 vallen.

Als je aan"cabines waarin overnacht word"in zijn algemeenheid eisen kunt stellen ben je gelijk bij die grote groep cowboys die met Sprintertjes,Crafters,Transitjes en wat nog meer,de Europese wegen onveilig maken en de prijzen naar de kloten rijden.

Want zolang ze niet boven de 3500kg gaan vallen ze ook niet onder 561/2006

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Europeaan het is wel erg kort door de bocht om de sprintertjes de schuld te geven dat de prijzen kapot rijden voor het transport in het algemeen, daar moet je in de eerste plaats voor bij de transportbedrijven zelf zijn.Die sprintertje zijn een rand verschijnsel van de gehele tendens binnen het transport die al jaren bezig is en over onveilig zou ik ook niet zo hard roepen als je de bijna dagelijkse ongevallen met vrachtwaggels in ogenschouw neemt.

Op zich weer het bekende liedje, het zijn die anderen die de zaak kapot maken en wij tsja onze naam is haas. :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Weet ik niet, Jan45.

Als je al die sprintertjes en look a likes nu eens de lading in een gewone vrachtwagen zou stoppen.....

Dan praten we over een beste rij wagens. Ik ben er wel van overtuigd dat deze "mautkillers" wel degelijk een negatief effect hebben op de vrachprijzen.

We praten wel over deze groep die de langere ritten doen, niet de regionale expresdiensten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wel enig sinds met je eens Murphy ik kom die gasten ook continu tegen,maar of die zo veel invloed hebben op de prijs in het reguliere transport geloof ik niet,dat ze de prijs kapot gemaakt hebben voor soortgelijke bedrijven die zich gespecialiseerd hebben in spoedjes is wel zeker. Trouwens de meeste van die gasten rijden gewoon nationale ritten in het land waar ze (gestationeerd) zijn en dat laatste zijn ze over heel Europa.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

 

, ik kan me niet voorstellen dat ze er mee wegkomen om te zeggen dat de chauffeur weken gebonden aan de cabine mag zijn. Een ding is zeker, er zal echt wel een betere uitleg komen nu, en wat daar instaat, we zullen zien.

 

 

 

 

Een chauffeur is nu ook niet "aan de cabine gebonden" Ger.

Het is je vrij om je tijd te besteden zoals je wilt,je mag gerust de trein of de bus nemen en steden of wat te bezoeken.

Het is je zelfs toegestaan om,(zoals sommigen van mijn oud collega's doen) een budgetvlucht van Ryanair naar Polen te nemen en daar je gezin(wat daar woont) te bezoeken.

 

Maar als je als een dood vogeltje op een parking,waar dikwijls niet eens een toilet bij is, je 45 uur rust doorbrengt ,moet je dat niet met wetten zien te verbieden.

Je moet dan de mentaliteit van de mensen die dit doen veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Europeaan het is wel erg kort door de bocht om de sprintertjes de schuld te geven dat de prijzen kapot rijden voor het transport in het algemeen, daar moet je in de eerste plaats voor bij de transportbedrijven zelf zijn.Die sprintertje zijn een rand verschijnsel van de gehele tendens binnen het transport die al jaren bezig is en over onveilig zou ik ook niet zo hard roepen als je de bijna dagelijkse ongevallen met vrachtwaggels in ogenschouw neemt.

Op zich weer het bekende liedje, het zijn die anderen die de zaak kapot maken en wij tsja onze naam is haas. :bey:

 Je moet eens gaan kijken op plaatsen waar veel lading loskomt,zoals bij grote vliegvelden,Luxemburg-Orly- Schiphol.

Dan zie je daar massaal deze "koeriers "staan wachten op een vrachtje,

Wie dat precies co-ordineert weet ik niet precies,een goede vriend van mij heeft al jaren een koeriers bedrijf en klaagt steen en been,er schijnt een soort "bevrachter"te zijn die in Hamburg zit en waar bedrijven hun lading aanbieden die hij dan weer door speelt naar de div "koeriers"die dagelang bij de BP in Luxemburg of op de luchthaven Orly staat  te wachten.

 

Velen zijn onder de 3500 kg en niet tachoplichtig,en jakkeren voor een appel en een ei door Europa.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat zegt ze niet

 

 

Ze zegt dat er niet in de regels staat waar, dus het is nog maar afwachten of het mag in de cabine, maar ik hou op met dit welles niettes spelletje, we zullen wel zien waar het schip strand, ik denk dat er dadelijk wel een paar zullen piepen dat het helemaal niet meer werkbaar is.

 Als zo een maatregel er werkelijk doorkomt weet je zeker dat t niet meer werkbaar is,althans niet voor de chauffeur die nog wat verder weg wil/kan rijden.

Daarom ligt er hier een taak voor onze vertegenwoordigers om ook de belangen van deze mensen te behartigen.

Deze mensen zijn niet gedient met zo n verbod en dat dient een vertegenwoordiger van een bond te respecteren .

En kom nu niet aan met t feit dat een chauffeur met geen enkel verbod gebaat is;als t om d erij en rust tijden gaat heeft men een punt,maar t doorbrengen van een wekelijkse rust op een bepaalde plaats heeft met de verkeersveiligheid geen moer te maken.

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

zonder voor wie dan ook partij te trekken........ Je kunt het onmogelijk voor iedereen goed doen.......... Maar er zal toch echt iets moeten gebeuren om alle regels duidelijker te maken voor zowel de chauffeur als de wetsdiender.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

zonder voor wie dan ook partij te trekken........ Je kunt het onmogelijk voor iedereen goed doen.......... Maar er zal toch echt iets moeten gebeuren om alle regels duidelijker te maken voor zowel de chauffeur als de wetsdiender.

 

Voort de wetsdiender hoef je niets goed te doen,die kijkt alleen of de regels nageleeft worden.

Als men de  regel zo stelt dat je nooit meer naar je nest hoeft maar wel handschoenen aan met bij t pissen ,zul je ze alleen nog maar bij toiletten vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Maar blijkbaar hebben de Franse dienders de wetten ook nog niet helemaal door, zo ik hier lees. Dus meer duidelijkheid zou voor hen ook beter zijn, toch???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het slapen in een vrachtwagen cabine heeft ook niks te maken met uitbuiting of misbruik maken van omstandigheden.

Al sinds de wederopbouw van Europa ,na de tweede wereldoorlog slapen mensen in cabines,de industrie is daar op ingesprongen en t resultaat is dat er goede comfortabele cabines beschikbaar zijn om in te overnachten.

Soms vele malen beter dan een kamer in t een of andere budget hotelletje,waar de rode vlekken op t behang doodgeslagen kakkerlakken blijken te zijn.

( of dacht je echt dat de baas een 5 sterren hotel voor je regelt???)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

 

Dit hele regeltje is al in strijd met de eerste basisprincipes van de EU: vrij verkeer van goederen en mensen. Wat Frankrijk -en in navolging daarvan Belgie- denken te lezen in die wet houdt nooit stand.

 

 

.Hoe dan ?

Het verkeer kan vrij doorstromen, de mensen mogen de grens over, en er is geen belemmering in dat opzicht.

 

Dat is hetzelfde als zeggen dat het kampeerverbod op veel openbare wegen in Zeeland bv in strijd is met

dat basisprincipe "vrij verkeer van goederen en personen".

Dat zie ik ook niet sneuvelen om die reden, al zie ik het weekendrustverbod wel sneuvelen maar niet om de reden die jij noemt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

denk jij nu werkelijk dat in Brussel zich iemand druk maakt over die paar mensen die nog verder weg willen, als dat werkelijk zou moeten komt er wel een vergunning voor, maar ik denk het niet echt.

 

 

Waarom maak jij je dan wel druk dat die anderhalve man en een paardenkop nog wel in de cabine zouden overnachten????

Of is t dan toch een verkapte reden om t de oostblokker moeilijk te maken??en zo te denken dat je er banen door in Nederland houdt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Probleem is dat de transportbedrijven NOG meer kosten gaan maken om de chauffeurs om de 2 weken naar huis te zien krijgen.

(denk aan bijv. vliegticket...extra hotelkosten)

Nee......dat kan makkelijk uit met de huidige tarieven in het transport  :zegtniets:

 

Er zullen dus nog meer bedrijven failliet gaan......fijn voor de chauffeur (hoeft die voorlopig nooit meer van huis    :zegtniets: )

bewerkt door frank501
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ger probeer eens anders tegen dingen aan te kijken :( .

Dat jij niet meer weken van huis wil betekend niet dat anderen, en zeker jongeren dat niet willen.

Ik vraag mij echt af of jij in je jonge jaren nooit weken van huis bent geweest.

 

Moet alles wat de bonden bedenken om het leven van een chauffeur "beter" te maken het chauffeurs vak aantrekkelijker maken?

Laat ze de jongens/meiden die dat wel willen gewoon het leven van een trucker terug geven.

Gewoon met hun "eigen"wagen op pad, daar in leven en weer thuis komen wanneer het uit komt.

Er zijn genoeg bedrijven waar je om het weekend of elk weekend of zelfs elke avond thuis bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Verschil is dat de bonden het ook voor de Nederlandse chauffeur die wel weekenden wilt rijden het moeilijk maakt.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nogmaals, ik ben het lang niet met alles van de bond eens, maar je kunt nu eenmaal geen enkele regel die je bedenkt voor iedereen goed doen. Wat goed is voor Pietje, vindt Henkie weer slecht. Het is zoeken naar een Gulden middenweg......
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nogmaals, ik ben het lang niet met alles van de bond eens, maar je kunt nu eenmaal geen enkele regel die je bedenkt voor iedereen goed doen. Wat goed is voor Pietje, vindt Henkie weer slecht. Het is zoeken naar een Gulden middenweg......

 

 

En dat is dus het probleem.

Er is te veel verschil in ons werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nogmaals, ik ben het lang niet met alles van de bond eens, maar je kunt nu eenmaal geen enkele regel die je bedenkt voor iedereen goed doen. Wat goed is voor Pietje, vindt Henkie weer slecht. Het is zoeken naar een Gulden middenweg......

 Wat betreft deze regel is dat onzin,

Als je toestaat dat er gewoon in cabines een wekelijkse rust gemaakt word wil dat niet zeggen dat je mensen die toch al thuis hun wekelijkse rust maken daarmee benadeelt.

integendeel: mensen die door dit soort maatregelen getroffen worden zullen zich ook op de ,toch al niet ruime,arbeids markt gaan begeven waar werk aangeboden word aan mensen die kortere ritten maken( en dus iedere wekelijkse rust thuis door kunnen brengen)

( verrek zeg: in deze contex zou het een zeer slechte zaak zijn om een wekelijkse rust in de cabine te verbieden,zou t zowel voor Pietje als jantje slecht zijn.) :ja:  :ja:  :D  :D

 

Goed lezen hé;t gaat over een wekelijkse rust in een cabine doorbrengen,t gaat niet om die wekelijkse rust ook in het weekend thuis door te brengen.

( verwar vooral de termen "wekelijks"en "weekend"niet :D  :D  )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Sorry heren, ik doelde eigenlijk meer in de algemeenheid van regels..... Ik heb mij blijkbaar niet helemaal duidelijk uitgedrukt in deze.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Nogmaals, ik ben het lang niet met alles van de bond eens, maar je kunt nu eenmaal geen enkele regel die je bedenkt voor iedereen goed doen. Wat goed is voor Pietje, vindt Henkie weer slecht. Het is zoeken naar een Gulden middenweg......

Dan is de bond toch echt het pad kwijt, een middenweg bewandelen ze al lang niet meer....

Eerder een doodlopende weg ingeslagen en als de kar helemaal vast staat roepen ze om het hardst dat "de politiek" hun gedwongen heeft.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ger en zijn bonden willen de chauffeurs naar huis sturen elke twee weken. Dus verplichten om elke twee weken het thuisland te bezoeken.

 

Dat bestaat natuurlijk nooit.

 

 

Dat is niet echt een antwoord van Rob op mijn vraag .. da's een antwoord van Ger.

 

Ik zie nog steeds niet waarom dat het belemmeren van vrij verkeer van goederen danwel personen is.

Want men mag dan nog steeds mits men de 45 uur op standplaats genoten heeft.

Men mag ook nog steeds 4,5 uur rijden mits men tenminste 45 minuten pauze neemt na die 4,5 uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden