[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Hond mee in de cabine


Dennis Neijmeijer

Vraag

Hallo allemaal!

 

Ik ben bezig met mijn C te halen en verwacht binnenkort te slagen. Ik ga eerst binnenlandse distributie ritten rijden en heb er ontzettend zin in! Maar de lange ritten prikkelen mijn fantasie en ik wil heel graag lange ritten gaan maken. Ma weg vr thuis. Maar ik heb er wel moeite mee zo lang echt moederziel alleen te zijn. Natuurlijk kom je een hoop mensen tegen maar toch is dat anders. Ik zou graag mijn hondje mee nemen. Dat geeft toch wat leven en je hebt een maatje om eens een lekker rondje mee te lopen. Bovendien is mijn hondje zo waaks als wat en dat betekend dat ik een stuk fijner slaap!

Zijn er hier mensen die weten welke bedrijven dit toestaan? Of doet de meeste het gewoon stiekem? Ik zie namelijk nogal eens hondjes in cabines. Ik heb het aan collega's gevraagd en die hadden het vermoeden dat het om eigen rijders ging die maken zelf wel uit wie of wat ze mee nemen. 

 

Ik ben benieuwd of er wat firma's zijn die hier coulant in zijn..

 

Bedankt allemaal

 

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Ik denk dat het bij een hoop bedrijven niet toegestaan is. Dat zal echt zoeken worden. En stiekem zou ik het niet doen, ooit komt het toch wel een keer uit en dat geeft alleen maar een hoop gezeik.

 

En internationaal, ik weet niet of er speciale regels voor zijn mbt een hond meenemen naar het buitenland. Hij zal in ieder geval ingeënt moeten zijn denk ik tegen meerdere ziektes dan alleen die in Nederland gelden. Maar dat zou ik ook even goed bekijken voordat je uberhaubt aan begint.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Waarom zou blafmans niet internationaal mogen rijden???

Zorg dat het EU paspoort in orde is en doune technisch no problem!

Als wij naar Nederland reizen gaat mevr. Blafmans ook gewoon mee. Enkel de zweed wil dat we via het rode spoor rijden, de Dk, D, NL hebben er helemaal geen problemen mee.

Het zou wel zo kunnen zijn dat een overijverige portier bij een bepaald bedrijf niet wil dat er een hond binnen komt, maar, zolang die teckel niet boven de armleuning uittoornt zou ik me er maar geen zorgen om maken.... (geldt eventueel ook voor een eventuele vrouw/vriendin/kind in de wagen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Een hondje mee is leuk( voor jou,voor t beest weet ik nog niet zo net)

Bij goed ,droog weer is er niks aan de hand,maar zodra de blaffer nat is en je laat m in de  cabine stikt t uitbundig naar "natte hond"

Je zult dus een belangrijk deel van de  dag te besteden hebben om de cabine een beetje zuiver te houden

 

Ook moet je er rekening mee houden dat ie op de meest grote fabrieken in de chemie,op de grote containerterminals zoals ECT ,APM etc niet welkom is.

Stel je voor dat ie uit de cabine ontsnapt en op een of andere raffinaderij aan de zwerf gaat,dat moet je niet willen.

 

Dan kun je beter een liftster oppikken,dat kan ook "gezellig "zijn en die redt zichzelf wel als ze ergens en fabriek niet op mag. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Waarom zou blafmans niet internationaal mogen rijden???

Zorg dat het EU paspoort in orde is en doune technisch no problem!

Als wij naar Nederland reizen gaat mevr. Blafmans ook gewoon mee. Enkel de zweed wil dat we via het rode spoor rijden, de Dk, D, NL hebben er helemaal geen problemen mee.

Het zou wel zo kunnen zijn dat een overijverige portier bij een bepaald bedrijf niet wil dat er een hond binnen komt, maar, zolang die teckel niet boven de armleuning uittoornt zou ik me er maar geen zorgen om maken.... (geldt eventueel ook voor een eventuele vrouw/vriendin/kind in de wagen).

Mevrouw Blafmans.. Iets klinkt heel tegenstrijdig in die zin.

 

Ben zelf geen honden person, maar zie genoeg chauffeurs met een hond. Als je hem/haar goed schoon houdt lijkt t me geen problem.

Ook is het makkelijker om een hond uit de wagen te gooien dan kinderen en of echt genoten. Die hebben gelijk door wat je doet, een hond begrijpt dat pas als je een 500 km verder bent..... :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Bedankt voor de reacties tot zover. Ik snap natuurlijk ook wel dat er rekening gehouden moet worden met een hondje. Dat is nu precies de LOL ervan. Je bent samen op pad en je zorgt voor elkaar. Een goede waterdichte hoes voor de bijrijder stoel en een tuig voor de gordel bijvoorbeeld. Als het beest thuis is doet ze ook niet veel meer dan op een plekje liggen wachten tot ze naar buiten mag. Dat zal in de cabine niet veel anders zijn. tijdens rusttijden lekker samen op pad. Of de klanten echt moeilijk gaan doen over een beest in je cabine ook al komt ze er niet uit is natuurlijk wel een puntje van aandacht want het beest aan het hek binden zolang jij binnen bent kan natuurlijk niet. Ons hondje heeft een hele fijne vacht en stinkt dan ook niet naar natte hond (Ok een heel klein beetje dan :rolleyes:

 

Dan zullen mijn collega's dan toch een beetje gelijk gehad hebben met dat het vooral eigen rijders zijn geweest...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Uhhh, een hond om het 'eenzaam zijn' op te heffen, of te compenseren ????????????????

 

Hmm, blijf nationaal rijden, beter voor jou, en ook voor M/V blafdinges.......................... :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Duitse chauffeusse op facebook genaamd truckerlady bianca rijd al jaren met een hond rond

 

Om alle mannelijke "collega's" uit de buurt te houden??

Ik zou er niet aan moeten denken als springer in een auto te stappen die naar muffe hond ruikt, ik heb ook al eens een keer een truck aangeboden gekregen die als smeerkuil leek te dienen of als rijdende afvalcontainer van de scnack-bar.

Beide keren was ik snel weer aan het loket, iets anders of ik ben naar huis. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Tsjah, als men het in de luxe wagen al ruikt als er een hond in heeft gezeten (hoeft ie niet een gezwommen te hebben), waarom dan wel meenemen in je slaapkamer/werkplek?

Eerlijk is eerlijk, mijn hond was schoon, stonk gelukkig niet, maar om hem nu mee te nemen in m'n slaapkamer....(om maar niet te spreken van kantoor, hotels en werkplekken/boerderijen).

 

Als je toch niet tegen de eenzaamheid kan (is heel goed mogelijk en niets om je voor te schamen!!!), waarom dan toch alleen de lange afstanden rijden?

Waarom dan niet dubbel bemand op de auto? Als je een goede maat treft, heb je een bere gezellige tijd. Er zijn hier ook wel mensen die dat kunnen bevestigen.

 

Verder veel succes met je opleiding en zoektocht.

 

groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Duitse chauffeusse op facebook genaamd truckerlady bianca rijd al jaren met een hond rond

 

Ja maar die heeft een hele lange ruwe tong !

 

Ik heb een luxe auto gehad , die van een vrouw was geweest , die er de honden mee uit ging laten op strand

Nou daar heb ik heel wat geur vreters in verwerkt voor dat de lucht er weer uit was

en maar niet te zeuren over de haren die in de bekleden zaten , het waren schotse collies geweest aan de kleuren en lengte te zien

maar voor de rest veel plezier met deze car gehad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het moet gewoon van uit het bedrijf verboden worden

Daarbij hoe wil je een hond of dier vast zetten in de cabine

Huub

Aan de vangmuil!!!

Moet er niet aan denken een hond in de cabine te hebben en kan me niet voorstellen dat er werkgevers zijn die het wel best vinden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het moet gewoon van uit het bedrijf verboden worden

Daarbij hoe wil je een hond of dier vast zetten in de cabine

Volgens mij is het verplicht

Daarbij een hond hoort in de natuur thuis

Veel mensen denken anders

Huub

Daar heb je hele mooie tuigjes voor tegenwoordig. Daar kun je je hond prima mee vastmaken die klikken gewoon in de sluiting van je veiligheidsgordel. Maar ben het met jullie eens hoor laat die hond gewoon lekker thuis. Pik een leuke lifster op, die hoeft niet in een tuigje mag wel als ze maar in de gordel zit.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ja gewoon mee nemen heb er ook al jaren een bij .

 

nog nooit geen problemen gehad bv dsm shell en andere chemische bedrijven mocht zo mee naar binnen. :ja:

 

geen probleem.

 

bij mij licht hij op het dashboard is altijd vriendelijk knikt altijd als je instapt blaft niet

 

 

voordelen hoe hem geen eten te geven/ niet uit te laten dus kan s nachts lekker door slapen. :D  :D

 

en als het regent stinkt hij niet. LOL

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden