[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vrachtwagens pletten busje


Harrie76

Recommended Posts

  • Forumlid

Deze gedachte past voor mij in het zelfde rijtje als een inhaalverbod op een driestrooks autobaan: geef je verstand eens voorrang. Als het kan prima, en wees zelf zo wijs om niet voor een rij forensen een collega in te gaan halen in de spits:tu:

Sjuust.... dat snap ik nou nooit hè met 2 km verschil inhalen in de drukte.

Ik zelf wacht altijd tot er een heel groot gat achter me is om in te halen (en dan niet met 2 km verschil, dan blijf ik er wel achter hangen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

je ziet het te vaak tegenwoordig, ook onderweg en het maakt niet uit in welk land het zijn heel vaak oostblokkers.

gisteren 3 keer gesneden na inhalen van zo'n gast.

ik weet niet waar ze hun rijbewijzen krijgen maar ze kunnen nog geen 10 meter doorrijden na het inhalen in een inhaalverbod want op 2-3 meter gaan ze naar rechts.

Nederlandse 'collega's ' niet dan dan????

Geef ze de kost die er een sport van maken, om je ff flink af te snijden.

Daar kom je wel achter, als je met een auto rijd, die begrends is op 85 km/u.

En diezelfde klootzakken staan verderop, bij de pomp.Barf

Diep droevig, zulke lui, die het imago verder naar de donder helpen.

En een ander BEWUST in levensgevaar brengen.

Laat de politie daar eens flink op controleren!!!:mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat zou de reden toch zijn dat dit soort ongevallen ( inrijden op een file ) steeds vaker voorkomen?

Ik hou het zelf op een combinatie van te weinig afstand in combinatie met het rijden op de cruise-control met minder allertheid tot gevolg.

Het zou mij niet verbazen als men hier in NL voor bepaalde filegevoelige trajecten een verbod voor het gebruik van Cruise-control gaat instellen.

In België heeft men dit reeds ingevoerd.

ja ingevoerd, maar of dat nageleefd word is een andere zaak.

wat voor mij in gedachten de reden is...

in de eerste plaats inderdaad dat de betreffende chauffeur (even) niet opgelet heeft, of in het slechtste geval gewoonweg sliep, bij het ongeval begin dit topic zal hij wel niet opgelet hebben en desondanks nogwel gereageerd hebben, anders zou er van het busje zoveel niet overgeschoten hebben.

de tweede reden uiteindelijk is de afstand, en die is in mijn ogen echter meer en meer te verwijten aan de meer en meer opkomend verkeer op de wegen waardoor de plaats minder en minder word.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

wow aardig gek dat zelfs een busje zo klein wordt.. snap ook niks van die mensen die kilometers lang achter een vrachtwagen blijven rijden..

en hoe zouden ze de naleving op cruise control moeten controleren?? mijn CC is niet super stabiel en daardoor ook op de schijf geen mooi recht lijntje, dus of ik nou wat onstabiel met mijn rechtervoet ben of de CC doet het...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er zit een knop op je cc om hem helemaal uit te zetten. Zodra je zo'n bord ziet dien je je cc uit te zetten. Alleen al het feit dat je die knop niet omzet kan je al een bekeuring kosten in Belgie. Dit kunnen ze trouwens heel simpel controleren door het canbus log uit te lezen, daar hebben ze materiaal voor bij zich.

Voor de rest, wat Ge-- zegt. Deze borden staan er eens niet om ons te pesten, maar te wijzen op bekende gevaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Er zit een knop op je cc om hem helemaal uit te zetten. Zodra je zo'n bord ziet dien je je cc uit te zetten. Alleen al het feit dat je die knop niet omzet kan je al een bekeuring kosten in Belgie. Dit kunnen ze trouwens heel simpel controleren door het canbus log uit te lezen, daar hebben ze materiaal voor bij zich.

Voor de rest, wat Ge-- zegt. Deze borden staan er eens niet om ons te pesten, maar te wijzen op bekende gevaren.

??? mag wat kosten denk ik? Bijna elke fabrikant werkt met andere software. Wil je daar mee werken word dit best een kostbare zaak, of zie ik dit nu verkeerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
??? mag wat kosten denk ik? Bijna elke fabrikant werkt met andere software. Wil je daar mee werken word dit best een kostbare zaak, of zie ik dit nu verkeerd?

dat zie jij dus verkeerd.

voor zover mij bekend, hebben alle verkeersInspectie diensten zo'n uitlees apparaat.

ze kunnen alles uitlezen, tot het Motor Management aan toe.

Dus gereden afstand, max toeren, welke versnelling, ja dan nee CC affijn de hele rambam.....

mvgr wupke;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
??? mag wat kosten denk ik? Bijna elke fabrikant werkt met andere software. Wil je daar mee werken word dit best een kostbare zaak, of zie ik dit nu verkeerd?

Dat zie je verkeerd. CANBUS is een gestandariseerd systeem waarmee alle electronica van vrachtwagens, maar ook personenauto's en bussen tegenwoordig geregeld word. En dus ook de data van uitgelezen kan worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat zie je verkeerd. CANBUS is een gestandariseerd systeem waarmee alle electronica van vrachtwagens, maar ook personenauto's en bussen tegenwoordig geregeld word. En dus ook de data van uitgelezen kan worden.

dat klopt,en volgens mij MOET worden..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden