[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nieuw: gratis "Koffiegeld-app" om je onkosten te berekenen


Gast

Recommended Posts

Met de gratis Koffiegeld App van CNV Vakmensen kun je zelf je onkostenvergoeding van je Ã©Ã©n- of meerdaagse ritten berekenen, controleren en een eigen administratie bijhouden.

 

De Koffiegeld App van CNV Vakmensen is de ideale app voor jou en je collega’s in het beroepsgoederenvervoer. Je checkt direct en makkelijk je onkostenvergoeding. De app is verkrijgbaar in de App Store (iOS) en de Google Play Store (Android). Download de app hier:  www.cnvvakmensen.nl/koffiegeld

 

 

 

 

 

koffie.jpg

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Er was in eerste instantie wat onuidelijk over de functie: 'aantal overstaan dagen'.

 

Dit is de juiste conclusie:
 

Beroepsgoederenvervoer (BGV) en Goederenvervoer (GVN);
 
In het veld 'overstaan dagen' moet het aantal dagen worden vermeld dat je gedurende een weekend (zaterdag of zondag) of een (buitenlandse) feestdag niet op de standplaats verblijft, maar geen werkzaamheden opgedragen hebt gekregen. Voor deze dagen bestaat op grond van artikel 41 BGV resp. 34 B leden 2 en 3 GVN een extra vergoeding naast de verblijfskostenvergoeding.
 
Let op: In de berekening van KNV kan dit niet (goed) verwerkt worden in de app, omdat de vergoeding anders wordt verrekend.
 
Heb je vragen over de naleving van de cao of over de koffiegeld-app, dan kun je ook mailen naar: naleving-bgv@cnvvakmensen.nl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...
  • Forumlid

Zeg maar vanaf het begin dat jij je pasje in je tachochraaf stopt en je begint te werken voor je geld (of dit nu laden, lossen of wachten is), tot aan het eind van je diensttijd (dag of week als je overnachtingen maakt).

 

Het app van CNV werkt perfect moet ik zeggen.

 

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zeg maar vanaf het begin dat jij je pasje in je tachochraaf stopt en je begint te werken voor je geld (of dit nu laden, lossen of wachten is), tot aan het eind van je diensttijd (dag of week als je overnachtingen maakt).

 

Het app van CNV werkt perfect moet ik zeggen.

 

Hendrik

Wordt pauze ook meegenomen en wat is volgens jou einde diensttijd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je krijgt okv vergoeding over je gehele diensttijd dus ook over je pauze's.

 

Ik rij internationaal en ben de hele week van huis.

 

Stel ik begin maandagmorgen om 07:00 (dan begint mijn diensttijd) en ik eindig op vrijdagmiddag om 16:00 uur (dan eindigt mijn diensttijd). Het geheel tussen die 2 tijden dus inclusief rust en overnachtingen wordt okv over betaald.

 

Maak je geen overnachtingen dan is je diensttijd dus (als voorbeeld) aanvang maandagmorgen om 07:00 uur en einde om maandagmiddag 18:00 uur, vervolgens dinsdag om 07:15 uur en einde dinsdagmiddag om 19:25 uur. enzovoor enzovoort.

 

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je krijgt okv vergoeding over je gehele diensttijd dus ook over je pauze's.

 

Ik rij internationaal en ben de hele week van huis.

 

Stel ik begin maandagmorgen om 07:00 (dan begint mijn diensttijd) en ik eindig op vrijdagmiddag om 16:00 uur (dan eindigt mijn diensttijd). Het geheel tussen die 2 tijden dus inclusief rust en overnachtingen wordt okv over betaald.

 

Maak je geen overnachtingen dan is je diensttijd dus (als voorbeeld) aanvang maandagmorgen om 07:00 uur en einde om maandagmiddag 18:00 uur, vervolgens dinsdag om 07:15 uur en einde dinsdagmiddag om 19:25 uur. enzovoor enzovoort.

 

Hendrik

Dank voor je antwoord, weet jij dan ook wat precies einde diensttijd is? Is dat als je je kaart uit de tacho haalt of als je alles hebt afgerond zoals papieren inleveren enz. Wordt de eindtijd afgerond of wordt dat op de minuut bepaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat moet je aan je werkgever vragen Kerik  :D .

 

Sommigen werken met boordcomputers en verlonen naar de gewerkte tijden in dat ding en zeggen dan vaak: "onbepaald is onbetaald". Daarmee wordt bedoeld dat niet verantwoorde tijd (dus b.c. op onbepaald staan) niet vergoed wordt. Deze vergoeden dus tot op de minuut "nauwkeurig".

 

Andere bedrijven hanteren een dagstaat, welke meestal ingevuld moet worden per kwartier (hangt dus een beetje van je eerlijkheid af). Als voorbeeld dan weer stop je op 17:23 uur, dan is einde diensttijd 17:30. Stop je op 17:19 uur, dan trek je het lijntje tot 17:15 uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je krijgt okv vergoeding over je gehele diensttijd dus ook over je pauze's.

 

Ik rij internationaal en ben de hele week van huis.

 

Stel ik begin maandagmorgen om 07:00 (dan begint mijn diensttijd) en ik eindig op vrijdagmiddag om 16:00 uur (dan eindigt mijn diensttijd). Het geheel tussen die 2 tijden dus inclusief rust en overnachtingen wordt okv over betaald.

 

Maak je geen overnachtingen dan is je diensttijd dus (als voorbeeld) aanvang maandagmorgen om 07:00 uur en einde om maandagmiddag 18:00 uur, vervolgens dinsdag om 07:15 uur en einde dinsdagmiddag om 19:25 uur. enzovoor enzovoort.

 

Hendrik

Klopt niet helemaal, pauze's onderweg wel maar niet je gehele diensttijd.

OKV start op het moment dat je de poort (standplaats ) uit rijd en stopt wanneer je de poort (standplaats ) in rijd. Dus als je nog moet laden of lossen op je standplaats is er geen OKV vergoeding.

Je zou die app (als je het niet handmatig ingeeft) dus pas moeten gaan lopen op het moment dat je wegrijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden