[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

woon-werkverkeer buiten dagelijkse rusttijd ?


prohopper

Recommended Posts

  • Forumlid

Hallo luitjes,

 

Afgelopen week een kleine discussie met twee chauffeurs over het feit of woon-werkverkeer wel of niet binnen de dagelijkse rusttijd valt.

 

Nou heeft een collega mij in het verleden eens verteld, dat als je een dagcabine hebt, je recht hebt op een dagelijkse rust van minimaal 11 uur. In eerste instantie dacht ik toen eigenlijk dat dit weer zo'n verzinseltje dat nergens in een wet o.i.d. terug te vinden zou zijn, maar op google.nl ben ik destijds inderdaad hier een artikel over tegengekomen. Het ging dan niet zozeer over het wel of niet hebben van een dagcabine, maar hier stond inderdaad beschreven dat woon-verkeer niet in de dagelijkse rust hoort plaats te vinden. Ik meen dat dit een artikel was uit het Rijtijdenbesluit, maar het kan net zo goed op een andere site hebben gestaan.

 

Jammer genoeg kan ik hier niets meer over terugvinden, maar wellicht dat iemand hier iets meer over weet?

Het liefst iets van een link naar een (officiële) website o.i.d.

 

Greetz

bewerkt door prohopper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

 

 
Vreemd overigens dat je in een rijdende trein of varende boot wel mag rusten en als je meerijdt met een collega in een vrachtauto met bed niet   ;)  :rolleyes:

 

 

 

Ger toch,

 

Dat is een van de maatregelen om het spoor toch maar te bevoorrechten t.o.v. het wegvervoer.

Anders krijgen ze helemaal geen klanten.

 

Ook het feit dat je met een treinverplaatsing een uur je rust mag onderbreken en als je op de parking  moet verplaatsen je slechts 29 seconden de tijd hebt :D

 

En dat je,als je van een internationale treinverbinding gebruik maakt je wel 44 ton mag zijn en als je uitsluitend over de weg gaat slechts 40 ton mag wegen :ja:

 

Wist je dat niet????. :eek:  :eek:( je wist t wél he?) :D

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Nee Ger, die regel bedoelde ik niet.

 

Ik meen destijds een iets andere tekst gelezen te hebben, maar klopt het dat in onderstaande bijlage van de site van de Inspectie Leefomgeving en Transport staat dat de reistijden van huis naar standplaats en visa versa niet binnen de dagelijkse rusttijd vallen?  

 

Dus als je bijvoorbeeld je dienst eindigt om 18.00 uur en pas om 19.00 uur thuis bent, dat dan pas je (verkorte) dagelijkse rusttijd ingaat?
Correct me if I'm wrong.

 

 

post-8282-0-21768700-1433714163_thumb.jp

bewerkt door prohopper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden