Spring naar bijdragen

De file kijker


Gast Valkje

Recommended Posts

Gast Valkje

Beetje uitgebreid filmpje, maar even kort samengevat:

 

Begin...ondanks de drukte...we reden gemiddeld met 50 km redelijk door.

Het midden gedeelte....als de telefoon niet voor afleiding zorgt, dan is het wel wat er gebeurd op de vluchtstrook.

Het einde....en maar zeuren dat als wij links rijden, wij onnodig de rest ophouden.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Valkje

Wat me trouwens zelf opvalt...er zitten wel geteld 2 of 3 vrachtwagens voor mijn snuit.

En dan maar roepen, ja...die vrachtwagens zorgen voor de files...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Zo'n gast heeft het bij mij meteen met invoegen al verbruid: iedereen voegt vrij netjes in maar hij moet en zal zo ver mogelijk naar voren. Zo hoort het officieël wel te gaan, maar 'n beetje eigen inzicht om alles wat vloeiend te laten verlopen kan nooit geen kwaad. Is ook 'n kwaal van Volvo-rijders zo in het algemeen.

 

En dan gaan bellen naar transportbedrijven om een klacht in te dienen: hoe zielig ben je dan? Heb dat ook wel eens gehad en meteen aan die planner toen het nummer van die man gevraagd; dat gaf 'ie niet...

Dat was toen met de bouw van de tweede Coentunnel, daar zat een gemene slinger in de weg waardoor ik volgens die man hem van de weg af drukte; wat heb je daar in te halen als iemand al de maximum snelheid rijdt? Dat had ik hem graag even willen vertellen  :ja:  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En wat was nu de reactie van je werkgever Ron?

 

 

Trouwens heb goed moeten kijken op 2:20. Dacht echt dat ik mezelf op de andere rijbaan je tegemoet zag komen rijden  :D . Donkerblauwe Scan... (dinges) met een blauwe tautliner. Na 3 x voor en achteruitgespoeld te hebben, zag ik dat er op deze geen side-skirts zaten.

 

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Valkje

Ik werk er nog steeds.... :D

 

Maar kort samengevat, aan de telefoon erg hoffelijk naar de klager, erna gaat hij gewoon door met zijn werk.

Een baas die ook wel weet hoe of wat er allemaal gebeurd onderweg.

En ik gaf zelf al aan dat het op de camera stond.

Ok, misschien vinden sommige mijn reactie overdreven, mag...

Alleen aan de hand van de beelden, kan ik ook laten zien hoe ik het heb beleefd.

Zonder beelden word het een discussie van 2 mensen in 1 auto ( ze waren met hun tweetjes, nl ) tegen 1 chauffeur.

Nu is het verhaal...2 mensen in 1 auto en een chauffeur met een camera....

En ik beaam eerlijk, dat werkt wel goed indien mensen klagen over mij....( p.s. nog steeds trots erop dat dit zelden gebeurd hoor ).

 

Ben inmiddels bezig om stickers te ontwerpen voor achterop de auto.

 

Warning: 

Dashcam on board.

Drive normal, before you know it.

You become famous on youtube...

 

:D

 

binnenkort te bestellen.. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Valkje

Die zullen er vast wel zijn Ger, alleen die klachten zullen nooit bij jouw terecht zijn gekomen.

 

En denk ook dat het ook grotendeels ligt aan welke tak van transport je doet, niet waar ?

Een silo zegt weinig terug, 20 klanten op een dag wel... :D

Gemiddeld zo`n 20 klanten op een dag waarvan er altijd 1 klant tussenzit die denkt koning te zijn, maar zich er niet naar gedraagt.

Klanten zijn koning bij mij, zolang ze zich ook als koning gedragen, maar er zit er altijd eentje tussen die zich verheven voelt boven iedereen.

Wat nog niet wil zeggen, dat als iemand klaagt, dat die klacht ook terecht is....

 

Voorbeeld: Man in maatpak heeft haast, heeft een afspraak ergens om 13.00 uur.

Helaas voor die man in maatpak staat mijn vrachtauto in de weg, ik ernaast in de regen en papier en regen, dat is nu niet echt zo`n lekkere combinatie.

Man in maatpak sommeert mij om direct de auto opzij te zetten, daar hij een afspraak heeft.

Ik zeg kalm, dat mijnheer in maatpak even geduld moet hebben, daar de pallet niet in de regen kan blijven staan.

Welgeteld 1 minuut geduld had mijnheer in het maatpak en kwam mij vragen om mijn naam.

Mijn koelbloedige reactie was...er staat een telefoonnummer op de auto...misschien eens vragen aan hun of die de auto willen komen wegzetten.

En ik hobbelde vrolijk verder met mijn pallet papier naar binnen.

Mijnheer in maatpak heeft zelfs mij vergezeld tot binnen, daar hij mijn naam wilde hebben.

Ikzelf bleef er vrij kalm onder en vroeg vriendelijk of deze mijnheer zich kon legitimeren als opsporingsambtenaar, dan was ik bereid om mijn naam aan hem te overleggen.

Schijnbaar was die opmerking mijnheer iets teveel van het goede en heeft boos zijn telefoon gepakt...

 

Valt dat onder het kopje droplul of iemand die terecht klaagt, Ger ?

bewerkt door Valkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...
Gast Vladimir21

Veel files worden veroorzaakt door langzaam rijders, ik rij altijd 140 tot 160 waar je 120 mag  en erger me toch echt kapot aan mensen die 110/120 rijden en nooit naar rechts gaan (vooral op autosnelweg met maar 2 banen)... 

Ik heb vaak genoeg meegereden met vrachtwagen chauffeurs, en geloof me als vrachtwagen chauffeurs in een gewone auto stappen rijden ze sneller dan de gewone mensen.

 

Meeste files waar je bijvoorbeeld 120 mag, worden gewoon veroorzaakt door langzaam rijdende auto bestuurders. Een auto die 110 rijd op de autosnelweg krijgt 50+ volgers die ook 110 gaan rijden en dit leid tot onnodig remmen heletijd waardoor de snelheid nog lager kan worden. Ik heb zowiezo een hekel aan max 120/130 snelheids regels, het moet gewoon een autobahn worden zoals in Duitsland maar dat wil de overheid natuurlijk niet anders verliezen ze geld...

bewerkt door Vladimir21
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Nee hoor, onze overheid is gek op types als jij, die regelmatig onze staatskas vullen, dus vooral doorgaan zo..........

Laat mij maar lekker met 100 km p/u op de rechterbeen rond tuffen (ben ook pas 37 jaar beroepchauffeur zonder haast)

Ik kom je vanzelf wel een keer voorbij als je ergens in een boom hangt..........

bewerkt door transploft
  • Like 5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

en geloof me als vrachtwagen chauffeurs in een gewone auto stappen rijden ze sneller dan de gewone mensen.

Waaruit ik opmaak, dat jij vrachtwagen chauffeurs geen gewone mensen vindt.

Kan je dit eens toelichten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Een paar puntjes heb je wel Vladimir: 10 km/ onder de max op links blijven hangen is irritant ja; net als inhalen met 2 km verschil. WIJ hebben daar een inhaalverbod aan te danken!

Maar wat te denken van bumperkleven met 130? Constant op de rem met je dikke bak omdat de automaat uitrollen niet toestaat? Alle lampen aan die op een auto zitten? Daar worden doorsnee bestuurders onrustig van en gaan wijfelend rijden en het kringetje is weer rond!

Wanneer ik naar huis ga of naar het werk op rare uren eh... laten we zeggen... speel ik ook geregeld met m'n rijbewijs maar zorg wel dat anderen daar geen last van hebben (én dat er geen vreemde dingen in de berm te zien zijn😉).

Misschien elkaar letterlijk eens wat de ruimte geven zou al veel schelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gisteravond ook zo'n gast op de A59 richting Zonzeel. Rij al een hele tijd net 80 achter een rijtje personenauto's, Er gaan er een paar af en een paar gaan er inhalen. Dus ik kom uit bij de eerste in de rij. Rij ik nog maar 70, niks aan de hand voor hem vrij baan. Dan denk ik echt waar ben je mee bezig. Maar meneer vond het schijnbaar nodig om te remmen, In de verte remden ze ook wat omdat ze afslag Terheijden namen, Rijden we gewoon 50 op de snelweg. Ben er maar voorbij gegaan in het inhaalverbod. Spoor je toch niet, klap je erop omdat hij zo kruipt ben je nog fout ook. En op dat moment mis ik een dashcam. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je hebt soms van die dagen dat alles tegenzit.

En dagen dat het lijkt of je een helderziende bent en dit soort onhandige gasten al voorbij bent voordat je het weet.

 

Maar mensen zoals deze Volvo rijder hebben blijkbaar alle tijd van de wereld en leven ook dag in dag uit in hun eigen wereldje.

En totaal niet weten wat er achter hun afspeelt, ze zien alleen die ''grote stinkende altijd in de weg staande onhandige vrachtwagen''.

 

Zal zo ook een nieuwe filmpje plaatsen over mensen en ''in hun eigen wereldje''.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je hoeft geen telefoonnummer op je auto te hebben staan. Enkel de bedrijfsnaam op de auto is al voldoende heb ik helaas ooit een keer moeten ondervinden omdat er een situatie voordeed waarbij ik noodgedwongen heel erg stevig in de ankers moest omdat er iemand het nodig vond om zijn gemaakte fout op een onmogelijke manier te proberen te corrigeren. Helaas waren de inzittenden van de luxewagen achter me daar iets minder content mee, kwamen toeterend voorbij en effe later de planning aan de lijn met de vraag wat er gaande was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden