[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zijn er al problemen bekent met euro 6 CF/XF


dinges

Recommended Posts

  • Forumlid

Dat onlogische schakelen tot doodvallen toe merk ik met mijn CF 400 ook. Ben benieuwd of jullie dealer een oplossing heeft. Mijn oplossing is even simpel als doeltreffend als ik bemerk dat het spannend word knikker ik hem gewoon op manueel. Zo op zijn tijd was dat zelf schakelen nog niet zo gek :zegtniets:

 

Das de eco modus. Trekt ook ruk zeker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Heb nog wel iets wat mij mateloos irriteert: De afstandsradar van de adaptive cruise control die een gevaar detecteert en alles dicht gooit terwijl er in geen velden of wegen gevaar te zien is. Mensen die dit herkennen?

die klachten hebben onze laatste nieuwe Scania's ook al. Als je geen gordel om heb, lig je via de voorruit buiten......
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb nog wel iets wat mij mateloos irriteert: De afstandsradar van de adaptive cruise control die een gevaar detecteert en alles dicht gooit terwijl er in geen velden of wegen gevaar te zien is. Mensen die dit herkennen?

Dat doen die dingen bij ons ook, dus je bent niet de enigste. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Das de eco modus. Trekt ook ruk zeker.

 

Trekken valt nog wel mee. Maar ik zit meestal 1x per week in de ardennen of rondom Namen en of Mons en als ik dan binnendoor aan het rommelen ben komt het wel eens voor dat ik omhoog moet en een bochtje moet maken dat de auto precies op dat moment schakelt en volledig dood valt.

 

Sensor defect ??

 

Dan zou de sensor vanaf dag 1 kapot moeten zijn maar ik sluit niets uit. Het is wel strontvervelend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Das de eco modus. Trekt ook ruk zeker.

Inderdaad, in eco-modus is mijn xf een grote ramp. Ik moet regelmatig in Luik zijn en Sprimont en daar gaat hij in Tilff tegen 70 km/h nr boven in 11e waar mijn oude TGA in 12e tegen 90 km/h naar boven ging. Niet geladen wel te verstaan. Manueel of eco, hij trekt geen kloten!!!!!

 

Grtjs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Klopt de Chrasindicator gooit hem bij mij ook af en toe volledig dicht, ook als er geen auto in de buurt is.

Klopt inderdaad. Doet hij bij mij ook en vooral bij het inhalen maar dat kan voor een stuk aan mij liggen omdat ik als eens durf in te halen zonder richtingaanwijzer. Bij het gebruik van de richtingaanwijzer kan je dit normaal overrulen.

 

grtjs

bewerkt door Koenkel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat onlogische schakelen tot doodvallen toe merk ik met mijn CF 400 ook. Ben benieuwd of jullie dealer een oplossing heeft. Mijn oplossing is even simpel als doeltreffend als ik bemerk dat het spannend word knikker ik hem gewoon op manueel. Zo op zijn tijd was dat zelf schakelen nog niet zo gek :zegtniets:

De wagen is terug van de dealer en voor hun is er geen probleem. Eigen aan de motor en de klanten willen minder verbruik volgens hen en dan moet je compenseren!!!!! Had je baas maar een 460 of 510 moeten aanschaffen?! Uhm, ok dan.

 

grtjs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Vincent van Asten

Hoi,Ik rij sinds een 3 tal weken ook met een nieuwe XF 440 pk  ( eco uitvoering ). Mijn vorige wagen was een MAN TGX 440 en deze was een stuk sterker in het trekken van volle vrachten en zeker in de bergen.Deze XF is echt een ramp op dag gebied en mijn baas gaat deze terug naar de garage doen om te bekijken wat er nog aan gedaan kan worden!! Of ik nu in eco-modus rij of niet hij doet gewoon zijn eigen zin. Bij 1400 rpm in 11e opschakelen nr 12e terwijl je de heuvel aan het oprijden bent en dan valt hij gewoon dood. Ik rij dagelijks hetzelfde traject en qua verbruik scheelt het +- 1 liter tov de MAN maar het rijplezier is volledig weg. Hij schakelt heel onlogisch en op momenten dat hij niet heoft te schakelen en dat allemaal voor zo weinig mogenlijk verbruik. Geef mij dan maar terug mijn TGX of FH!!!

Grtjs

 

ik herken alles wat jij schrijft. ik heb het met de DAF erover gehad en zonder resultaat. mijn werkgever gaat hem waarschijnelijk naar Terlouw sturen http://www.terlouw.nu/  Al onze euro 5 modellen gingen al standaard hier naar toe

btw. Ik deed het zelfde werk met een 1840 MB actros euro 3  en geen centje pijn :p de DAF vertelden dat ik euro 3 niet met euro 6 moet vergelijken.

bewerkt door VinceDAFssc6
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Vincent van Asten

De wagen is terug van de dealer en voor hun is er geen probleem. Eigen aan de motor en de klanten willen minder verbruik volgens hen en dan moet je compenseren!!!!! Had je baas maar een 460 of 510 moeten aanschaffen?! Uhm, ok dan.

 

grtjs

 

ik heb een 460 combi. het verbruik is om te janken wat ik ook doe. shell scores waren altijd 98 á 100%.

Oké ik rij nooit met zware vrachten ik rij met verhuisgoederen dat dan weer wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Herken mij helemaal niet in die problemen.

Rij nu ruim tweeënhalf jaar met een 106 xf 460.

Tot nu toe nog geen problemen gehad en rij meestal met 40 ton in de rondte in Frankrijk.

Verbruik is 1 op 3.5 .

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Vincent van Asten

Herken mij helemaal niet in die problemen.

Rij nu ruim tweeënhalf jaar met een 106 xf 460.

Tot nu toe nog geen problemen gehad en rij meestal met 40 ton in de rondte in Frankrijk.

Verbruik is 1 op 3.5 .

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Met of zonder eco modus?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden