Spring naar bijdragen

calais


martje

Recommended Posts

  • Forumlid

(..)

en hoe komen ze aan dat geld om die te kopen , prepaid of een abbonomentje ? af te sluiten

op Texel hebben ze er 1 gevonden in een overlevings pak en in Noorwegen ook

die wilde het kanaal over zwemmen , hoe komen ze aan zulke pakken ?

(..)

Een 22-jarige Syrische vluchteling, die na maandenlange omzwervingen zijn einddoel eindelijk kon zien liggen vanaf het strand in Calais. Zijn thuis in Damascus, Syrië had hij allang verlaten. Met zijn familie verhuisde Al Balkhi in 2013 naar Jordanië, op de vlucht voor het regime van Assad.

Familie waarschuwde: ga niet zwemmen

Maar ook in Amman was de situatie slecht. Al Balkhi richtte zijn pijlen op Engeland. Daar zou hij zijn ingenieursopleiding kunnen afmaken en zijn familie kunnen helpen. 142 dagen en duizenden kilometers verstreken voor hij zeven oktober aankwam in Calais. "Ik kan Engeland zien", smste hij zijn oom aan de overkant.

Al Balkhi liet hem weten van plan te zijn de oversteek de volgende dag per boot of zwemmend te maken. Daarop waarschuwde het familielid hem om zich in een lorry te verschuilend, zwemmen was te gevaarlijk. De oom hoorde niets meer terug.

Lees verder op: http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/article/detail/4077441/2015/06/15/Wie-was-de-Syrier-die-aanspoelde-op-Texel.dhtml

Andere bron:

http://nos.nl/artikel/2041481-drenkeling-op-texel-was-syrier-die-kanaal-wilde-over-zwemmen.html

Kortom, lijk mij geen 'stomme' vluchteling.. maar iemand die binnen de familie kansen en mogelijkheden had (en zag) om een toekomst op te bouwen..

Mensen die dat niet hebben.. die zitten heus daar nog in Syrië .. of ergens anders..

Dat geld voor wetsuits en dergelijk is misschien wel door de oom in Engeland bij elkaar gewerkt?

Ik zeg Geert aan het bewind

krijgen we weer arbeids plaatsen voor meer douane ambtenaren en meer grens politie

Ik hoop het niet.. dat eerste.

En dat tweede.. dat moet dan toch weer uit de belastingen betaald worden.. Zeker overhevelen vanuit de pot 'ontwikkelingshulp'?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja daar zeg je wat, in een heel aantal landen (midden oosten/ Afrika) hebben we (de westerse wereld ) het beleid aangepakt, en daar plukken we nu de vruchten van.

Precies, 'wij' hebben in coalitie verband e.e.a in het midden oosten 'op de kop' gezet (Frankijk o.a. in Libië en nu in Mali, waar wij ook zijn..) en dan houdt dat land nu de grenzen dicht voor Italië?

Kom zeg, toch wel een groot 'Not in my backyard' syndroom aan het worden..

Nederland doet, naar mijn indruk, ook alleen om politieke gronden moeilijk over '2400 extra' opvangplekken in NL.. Er staat genoeg vastgoed leeg in ons land om een plek te creëren. Voldoen de 'eigenaars' daarvan ook weer een beetje aan hun 'maatschappelijk verantwoord ondernemen' paragraaf in hun jaarverslag ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heel veel vergeten Het zijn ook mensen

 

Vroeger was het Oostblok landen

 

Die mochten niet in het westen komen Daarbij de centen hadden ze niet

 

Nu zijn het de middellandse zee landen wat vol met problemen zit Waar Europa ook schuld aan heeft

 

Ze hadden het jaren terug in die landen op moeten lossen Het kosten veel geld

 

Nu gaat Europa het nog veel meer kosten Of er gaan oorlogen ontstaan in Europa

 

Ik wil wel eens zien Als ze de olie kraan dicht draaien Wat zullen er veel in Europa piepen

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik hoop het niet.. dat eerste. 

Nou ik geloof ook wel dat Geertje het ook niet waar kan maken , maar hij is wel de enige die zijn bek open trek

En dat tweede.. dat moet dan toch weer uit de belastingen betaald worden..

Heb jij gezien dat toen de grenzen open gingen dat de belasting om laag is gegaan

Zeker overhevelen vanuit de pot 'ontwikkelingshulp'?

Zou een optie kunnen zijn

 

En Huub : Maar je mag altijd geld over maken Is voor mij geen probleem

dat heb jij toch niet nodig ,jij kreeg grof geld en zelfs goud van die arme stakkers

of was dat weer eens een stukkie gelul in de ruimte

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Toch zijn er die deze afstand zwemmen.

Maar dat zijn dan wel de geoefende sporters, niet de vluchtelingen.

Ik heb er vanmorgen gelost.

Het blijft een trieste bedoeling.

Deze foto's ter illustratie.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

post-358-1434564861,3559_thumb.jpg

post-358-1434564885,4384_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je voor ogen houdt dat die dames zich stiekem in zijn trailer verstopt hebben, met alle risico's vandien voor de chauffeur, dan vind ik dat de chauffeur zich nog heel erg netjes gedraagt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

IK ben dinsdag terug gekomen uit UK, was in Folkstone chaos en in Calais nog grote chaos. het ferrie personeel staakte,dus de aanvoer konden de treinen niet verwerken met als gevolg lange wacht tijden. In Calais een paar km aanschuiven op de snelweg naar de afslag Eurotunnel. Dat zorgde er weer voor dat de migranten een feestdag hadden met alle mogelijkheden om in en op de wagens te kruipen. Als je erin staat is het een ramp, de politie tracht er wel wat aan te doen maar de overmacht aan imigranten zorgt er voor dat dit ook een druppel op een gloeiende plaat is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zelf heb je de 'dans' kunnen ontspringen?

 

Er is wel aandacht in de media, afgelopen dinsdag een 'live' verslag van een chauffeur die wel 'te pakken' is genomen, helaas.

 

http://www.radio1.nl/item/297911-%27Ik-ben-bang-dat-ze-nu-net-mijn-sloten-hebben-opengebroken%27.html

 

----------

 

Verder rijdt er deze week een verslaggever mee op verschillende vrachtauto routes om 'de wereld van de vrachtwagenchauffeur' te schetsen.

 

http://www.radio1.nl/item/297811-De-wereld-van-de-vrachtwagenchauffeur-%282%29.html

 

Ging dinsdag ook over Calais uiteraard ivm de staking.. die betreffende chauffeur sprak wel in erge 'stereotypen' omtrent de MOE'ers...vond ik,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Durshift,ik ben iderdaad de dans ontsprongen ik was om half tien in Folkstone, toen stonden we daar al op de 20 stil. Ik was zelf om 2uur in Calais en zag de chaos richting UK. Gelijk kantoor gebeld dat het geen zin had om nog te vertrekken die dag gezien de toestand. Ik weet wel er komt steeds meer publiciteit over de toestand daar, maar zoden zet dat ook niet aan de dijk.. Zoals ik al eerder schreef zolang alles blijft lopen is er niet zoveel aan de hand, maar zodra er een calmiteit is zijn de rapen gaar. Wij rijden altijd s' nachts op en dan valt het meestal wel mee. Als je ziet hoeveel imigranten daar op een hoopje zitten weet je .er zonder zware maatregelen geen oplossing mogelijk is en de heren en dames in de EU slapen rustig en dromen een mooie onrealistische droom rustig verder, die geen enkel normaal denkend mens kan begrijpen.

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoe bedoel je afhandelen, ik bewonder je naiviteit dat je daar nog in kan geloven.Vertel me eens wat er tot op heden door Europa afgehandeld is. De werkloosheid is in de diverse landen alleen maar groter geworden,de schulden van de landen zijn alleen maar groter geworden, de euro heeft alleen nog een fictieve waarde en wordt gedrukt in hoeveelheden die we nog amper uit kunnen spreken. Bedragen die vervolgens weer verdwijnen als sneeuw voor de zon. Het enige land die inderdaad wat bereikt heeft is Ijsland, die hebben hun sjoemelende banken gewoon failliet laten gaan,in plaats van geld te pompen in een paar bodemloze putten met beroeps zakkenvullers aan de top.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vergeet niet Nederland heeft ook zeer veel schulden Ongeveer 550 miljard Euro 

 

Daarbij wij hebben toch gelachen dat er fabrieken vertrokken

 

Nu vertrekken de vakmensen En Nederland blijft met de ????? Zitten

 

Waar veel geld bij moet

 

De derde oorlog staat voor de deur

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Europa maar zeggen dat er geen problemen zijn

 

En wat transport aan gaat gewoon niet meer heen gaan

 

En als Europa uit elkaar valt wordt het nog veel erger

 

Hoera de politiek Domen ganzen zijn er niks bij

 

 

Huub

Ik denk dat het beter zou zijn als elk land meer zelfstandig zou zijn, of liefst helemaal uit de EU zou stappen. Steeds weer de leugen dat er zonder EU geen internationale handel mogelijk zou zijn. De iets oudere chauffeurs weten wel beter, die reden echt niet alleen maar binnenland!

Terwijl de EEG Europa veel goeds heeft gebracht, is de EU een geldverslindend monster geworden met hele enge trekjes. Ik noem alleen maar de geplande regelgeving die kritiek op de EU strafbaar stelt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Om nog heel even terug te komen op Griekenland, dat land kan zijn schulden niet meer betalen en is al jaren failliet. De miljarden die erin gepompt zijn zijn verdampt, met andere woorden Nederland bedankt en je kan fluiten naar jullie centen. Europa heeft echter de oplossing hoor,na een komedie in tien bedrijven gaat Europa tonen dat echt wel ballen heeft en stelt weer miljarden ter beschikking van de bodemloze put.Een oplossing waar wij en ook de Grieken zelf geen cent wijzer van worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Met di soort opmerkingen komt de oplossing vast met rasse schreden vooraan. Ik spreek trouwens nergens schande van vertel enkel wat er gebeurd, maar niemand houd je natuurlijk tegen om er een paar in huis te nemen als je het zo zielig vind.Ik denk dat de vluchtelingen ook enkel verliezers zijn, zonder de toekomst waar ze van dromen in het westen. Dit kan je trouwens ook nog even door denken, in het westen geen toekomst en de grote desillusie, met radicaliseren als het gevolg.

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Ik ben deze week naar Boulogne sur Mer geweest.

Man man, wat een drama weer dat Calais.

Kilometers lange file op de vluchtstrook voor de trein.

En vluchtelingen die er als vliegen op af kwamen.

Te triest voor woorden allemaal.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De zeepbel die EU heet, spat domweg uit elkaar.

Noemen we dit nog Democratie ?

EU dwingt Griekenland op de knieën terwijl daar het volk democratisch heeft gekozen dat ze de EU moe zijn, de bezuinigingen, terwijl de Grieken het enigste land is van de hele EU die de meeste werkuren maken per week. Maar wel met die notie, dat daar net zoals in Nederland ook enorme verdeeldheid heerst onder de mensen, de ene wil bij de EU blijven, de andere niet.

Wat gebeurd er na 4 jaar als daar weer nieuwe verkiezingen zijn en het hele Griekse volk spreekt zich tegen de EU uit ?

Neem Italië, dat schreeuwt om hulp maar de rest van Europa brand er liever niet zijn vingers aan.

Nee, want als we ze eenmaal op de stoep hebben staan, alle die ongewenste mensen die weggevlucht zijn uit de chaos die wij zelf hebben veroorzaakt in het midden-oosten, dan hebben we ze namelijk nog niet een, twee, drie weer het land uit.

Er is al berekend dat Griekenland er ruim 50 tot 100 jaar erover gaat doen om alle schulden af te lossen.

Ik hoef hier dus echt geen hooggeleerde te zijn, dat zoiets het hem dus niet meer gaat worden.

 

De reden waarom Brussel zo graag roept dat ze meer macht willen hebben, meer zeggenschap word nu wel heel erg duidelijk, niet waar.

Want Brussel loopt elke keer tegen het probleem aan dat het volk, dat zijn wij dus, om de zoveel tijd nog mogen zeggen, deze kant willen we niet echt op gaan.

En dat zint Brussel niet zo.

 

En iedereen begint het zelfs komisch te vinden, radio 1, BNR, want de meest voorkomende zin was, ja, uiteraard, alweer een ultimatum.

 

En in dat alles blijkt dat een renovatie van een of ander paleis, zomaar spontaan 2 derde zo duur uit te vallen als was beraamd.

Zo goed kan onze minister president rekenen.

Jammer genoeg beheerst Griekenland en Calais het nieuws, maar vind het uitermate vreemd dat niemand hierover valt.

Zelf roept onze minister president dat zoiets nooit meer mag voorkomen, dat projecten duurder uitvallen als was beraamd.

 

Een rekenfout van maar liefst 2 derde...

 

Duh...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook wij hebben in 2005 tegen een Europese grondwet gestemd, maar deze twee jaar later met een andere naam toch door de strot gedrukt gekregen. En dan hebben we het niet over de leugens van de huidige regering: 1000 Euro voor elke arbeider, de onderste steen van de MH 17, geen cent meer naar Griekenland, geen cent extra naar Brussel... :mad:

 

En toch, ondanks dat alles stemt de meerheid van ons volk elke vier jaar wéér voor bewezen leugenaars. Deze partijen zijn allemaal grote voorstanders van de EU (en daarmee tégen een zelfstandig Nederland), de EU die kritiek op haar funktioneren strafbaar wil stellen.

Ik snap het niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden