Spring naar bijdragen

calais


martje

Recommended Posts

  • Forumlid

De zeepbel die EU heet, spat domweg uit elkaar.

Noemen we dit nog Democratie ?

EU dwingt Griekenland op de knieën terwijl daar het volk democratisch heeft gekozen dat ze de EU moe zijn, de bezuinigingen, terwijl de Grieken het enigste land is van de hele EU die de meeste werkuren maken per week. Maar wel met die notie, dat daar net zoals in Nederland ook enorme verdeeldheid heerst onder de mensen, de ene wil bij de EU blijven, de andere niet.

Wat gebeurd er na 4 jaar als daar weer nieuwe verkiezingen zijn en het hele Griekse volk spreekt zich tegen de EU uit ?

Neem Italië, dat schreeuwt om hulp maar de rest van Europa brand er liever niet zijn vingers aan.

Nee, want als we ze eenmaal op de stoep hebben staan, alle die ongewenste mensen die weggevlucht zijn uit de chaos die wij zelf hebben veroorzaakt in het midden-oosten, dan hebben we ze namelijk nog niet een, twee, drie weer het land uit.

Er is al berekend dat Griekenland er ruim 50 tot 100 jaar erover gaat doen om alle schulden af te lossen.

Ik hoef hier dus echt geen hooggeleerde te zijn, dat zoiets het hem dus niet meer gaat worden.

 

De reden waarom Brussel zo graag roept dat ze meer macht willen hebben, meer zeggenschap word nu wel heel erg duidelijk, niet waar.

Want Brussel loopt elke keer tegen het probleem aan dat het volk, dat zijn wij dus, om de zoveel tijd nog mogen zeggen, deze kant willen we niet echt op gaan.

En dat zint Brussel niet zo.

 

En iedereen begint het zelfs komisch te vinden, radio 1, BNR, want de meest voorkomende zin was, ja, uiteraard, alweer een ultimatum.

 

En in dat alles blijkt dat een renovatie van een of ander paleis, zomaar spontaan 2 derde zo duur uit te vallen als was beraamd.

Zo goed kan onze minister president rekenen.

Jammer genoeg beheerst Griekenland en Calais het nieuws, maar vind het uitermate vreemd dat niemand hierover valt.

Zelf roept onze minister president dat zoiets nooit meer mag voorkomen, dat projecten duurder uitvallen als was beraamd.

 

Een rekenfout van maar liefst 2 derde...

 

Duh...

Het mooie is De oorlog industrie draait op volle toeren Met Nederland voorop

 

Als Europa uit elkaar valt Dan zijn de gevolgen niet te over zien

 

Wie wil dat nog een dag of langer aan de grens staan Dat maakt het transport over de weg onbetaalbaar

 

Nederland loopt het geld van uit Brussel mis Om het sociale systeem te betalen

 

Brussel 10.000 mensen de straat op En wat er nog allemaal bij komt

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Het mooie is De oorlog industrie draait op volle toeren Met Nederland voorop

Als Europa uit elkaar valt Dan zijn de gevolgen niet te over zien

Wie wil dat nog een dag of langer aan de grens staan Dat maakt het transport over de weg onbetaalbaar

Nederland loopt het geld van uit Brussel mis Om het sociale systeem te betalen

Brussel 10.000 mensen de straat op En wat er nog allemaal bij komt

Huub

Ehhh, lopen wij held vanuit Brussel mis Huub???? Ik denk eerder dat Brussel heel veel geld van Nederland mis loopt........
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het mooie is De oorlog industrie draait op volle toeren Met Nederland voorop

 

Als Europa uit elkaar valt Dan zijn de gevolgen niet te over zien

 

Wie wil dat nog een dag of langer aan de grens staan Dat maakt het transport over de weg onbetaalbaar

 

Nederland loopt het geld van uit Brussel mis Om het sociale systeem te betalen

 

Brussel 10.000 mensen de straat op En wat er nog allemaal bij komt

 

Huub

Huub, of er in Nederland zoveel geld verdient wordt in de oorlogsindustrie kan ik niet staven, maar ik heb er mijn twijfels over of deze branche in Nederland zo groot is.

 

Waarom zou je in 's hemelsnaam een dag aan de grens staan? Zeker binnen West-Europa kan ik me daarbij niets voorstellen en ik loop al wel een paar weken mee, hoor...

 

Ik kan hier een heel verhaal opschrijven, over hoe in Brussel zaken als het bedenken van regelgeving en het verdelen van inkomsten (belastinggeld) verzorgd worden. Zaken die door "vroeger" elk zelfstandig land gewoon zelf gedaan werden!

 

Een heel simpel rekensommetje: Nederland betaalde in 2013 4,75 miljard Euro (zonder de naheffingen van eind 2014...) aan de EU en kreeg er 2,26 miljard Euro van terug. Dat is dus een verlies van 2,49 miljard Euro!

Dit geld wordt aan een -in mijn ogen overbodig- ambtenarenapparaat uitgegeven, wat zonder ons mandaat haar wil doordrukt. Dus: we betalen grof en worden ook er nog eens buitengewoon onprettig voor genaaid.

Een betere reden om met de EU te stoppen, kan ik niemand geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het grote probleem is en blijft het feit dat: Als deze regering valt, de top ambtenaren op de div. ministeries blijven, en dat zijn de beleid makers   :stom:

Als in (bijvoorbeeld) de USA de regering valt, wordt binnen ieder ministerie al het personeel vervangen........m.u.v. misschien de bewaking, en is er dus een complete metamorfose mogelijk.

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ger, inhoudelijk ben ik het met je eens, serieus.

Maar jij en ik weten, tenminste, daar ga ik vanuit dat je dezelfde kennis hebt als mijn omtrent Griekenland, dat de 5 rijkste families van Griekenland altijd belastingvrij gesteld zijn geworden.

Het is zelfs zo achterlijk dat met het vermogen van deze families heel Griekenland gered kan worden.

 

Dan vind ik het niet vreemd dat de gewone burger, die hard werkte en nu ineens er zo`n 8 jaar extra bij krijgen, en die mensen weten ook dat het daar niet ophoud, net zoals wij ook al zeker tot ons 69-ste mogen werken, dus zeggen...doei Brussel.

 

Dat Griekenland zich nu verstopt achter een referendum en dat iedereen er mee akkoord gaat zegt me duidelijk dat niemand, maar ook niemand een beslissing durft te nemen.

En mocht dan het volk kiezen voor, pleur op Brussel, dan zeggen de beleidsmakers, dat is de wil van het volk...

 

Whoehahahaha, en dan zeggen ze dat de Grieken stom bezig zijn....

 

Uitgerekend is dat al binnen 3 tot 5 jaar de economie on track is, als Griekenland het zonder Euro moet stellen, de schulden zullen grotendeels kwijt gescholden worden, want men kan wel plukken, maar verdienen aan iemand is nog altijd lucratiever...

 

Griekenland is een onbenul feitelijk binnen de EU, maar maakt pijnlijk duidelijk wat voor een kaartenhuis het is.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo'n onbenul is het nog niet Valkje, die onbenullen zitten in Brussel en in Den Haag. Ik hoop dat Griekenland eruit stapt want als er een schaap over de dam is.........Er zijn in Zuid Europa nog veel meer landen die wel van hun schulden af willen .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij heb je je in het topic vergist valkje dit is calais niet Griekenland

 

Ja klopt,ik dwaalde af, mijn excuus, maar met Griekenland als voorbeeld, word dus overduidelijk hoe machteloos de EU is wat betreft het vluchtelingen probleem.

Zolang er geen gezamenlijke oplossing of aanpak er komt, zullen de landen onderling het probleem niet naar zich willen toetrekken.

En het word er in de toekomst echt niet minder op wat betreft de toestroom van vluchtelingen.

Fred Teeuwen die had het destijds al voorspeld.

 

Maar goed, als ze Calais gaan afsluiten, dan word het probleem alleen maar verplaatst, want die mensen zeggen niet ineens, ok, kom, heeft geen zin, we gaan lekker naar huis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Geld verdienen Waarom pak jij zo iemand niet in huis

De rijke landen Willen alleen maar meer geld binnen halen

En heel veel mensen laten ze barsten waar dan ook

Als jij erg ziek wordt En je zegt ik ben niet verzekert Dan ziet het er slecht voor jou uit

Komt zelf nog niet in de krant of wat dan ook

Ik wens ieder mens geluk Al moeten we ook wat in leveren om een ander te helpen

Maar veel denken Ik alleen

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zou vanavond vertrekken naar Uk maar dat gaat niet door. Gisteren is de staking weer uitgebroken en heeft de politie uiteindelijk het verkeer met de trein ook stil gelegd.Dat is vandaag weer opgestart maar nog steeds grote chaos. onze wagen die gisteravond vertrokken is nu nog niet door de tunnel. Zoals het er nu uitziet mag ik het morgen weer proberen. Ik snap wel dat mensen staken als hun baan in gevaar is, maar vervelend blijft het wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

http://www.transport-online.nl/site/60950/opinie-calais-crisis-wie-grijpt-in/

 

Wat ik zei, eerst griekenland

 

 

.....

De redactie is vanmiddag van het kastje naar de muur gestuurd door meerdere ministeries en krijgt geen gehoor bij diverse Europarlementariërs. Men schijnt het drukker te hebben met de Grieken dan met Nederlandse vrachtwagenchauffeurs......

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

09:15 uur: Reactie Ministerie van Buitenlandse Zaken naar aanleiding van vragen van Transport Online: "Over Calais: onze ambassade heeft hier geen verontrustende berichten over. Een staking en hulp is verder een zaak van de Franse overheid."

 

http://www.transport-online.nl/site/60942/liveblog-situatie-calais-duinkerke/

 

Okay, dan wordt het gewoon 'massaal' de ambassadeur bellen, zou ik zeggen. Tijdens het wachten hebben de chauffeurs daar wel tijd voor, denk ik zo. ;)

 

http://frankrijk.nlambassade.org/locaties/ambassade-in-parijs.html

 

Contactgegevens

Telefoon

+33 1 40 62 33 00

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mischien wel. Maar daar is het probleem niet mee opgelost. Frankrijk en england zullen hun regelgeving ivm imigranten danig zullen moet aan passen. En frankrijk op dit moment het leger inzetten tegen de stakers, want die zorgen nu voor hele grote problemen. Maar dit laatste is mijn persoonlijke mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden