Spring naar bijdragen

"aardige" Hollandse chauffeur?


janjoh

Recommended Posts

Gast transploft

Tuurlijk mag iedereen een eigen mening hebben, maar soms is het slimmer om een bepaalde (afwijkende) mening voor jezelf te houden. Als je zo echt over je medemens denkt, is de kans op een reactie nogal groot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Voor degenen die zo begaan zijn met deze medemensen zou ik zeggen rij even naar Calais, daar kan je er zo een stuk of tien opladen en er voor zorgen.Want de moraal ridder uithangen vanuit je luie stoel is wel heel eenvoudig en dat is het uitgangspunt van waaruit de meeste reageren. Ik ben benieuwd hoe deze welweters reageren als er een twintigtal van die liefdevolle medemensen dreigend om hun vrachtwaggel staan en dat is in Calais bijna dagelijkse realiteit. Dus als je graag je mening wil testen aan de realiteit, ga je gang, daarna weet je waarover je praat.

  • Like 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Dus dan moeten ze maar de dood ingejaagd worden??? Is dat denken in oplossingen??? Afknallen en klaar???

De mensen bij Calais zijn die uit de categorie "gelukzoekers". Die doen er inderdaad alles aan om daar te komen. Maar zoals overal, zijn ze niet allemaal het zelfde (he, het zijn net gewone mensen....) de mensen die echt onderdak zoeken en in grote groepen met een bootje aan land komen zijn vaak wel echte vluchtelingen, en die behoeven hulp. Alleen mijn inziens moet Europa dat meer in hun eigen land bieden inplaats van IN Europa. Maar we praten wel over mensen hoor, niet over wilde dieren of zo

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De scheiding tussen een échte vluchteling en een gelukszoeker mag je eigenlijk niet maken, want foei. Maar ik doe het toch. Ik ben het beu om te zien dat dat, wat door onze ouders en grootouders met hard werken opgebouwd is, vernietigd wordt

 

Die figuren in Calais zijn een prachtig voorbeeld van de gelukszoekers. Zelfs geweld wordt niet geschuwd, want ze vinden dat ze recht hebben op gratis geld...

Moet je mensen die niets bijdragen aan onze samenleving helpen of terugbrengen naar waar ze vandaan komen? Het antwoord daarop kan in mijn ogen heel simpel zijn, als we de verkrampte politieke correctheid loslaten.

En natuurlijk, mensen die ècht in nood zitten, die moeten geholpen worden. Zonder voorbehoud, maar wel met een toekomstvisie.

 

Maar de mensen uit Afrika die duizenden Euro's (!) aan mensensmokkelaars uitgeven in de hoop, elders gratis geld, huis en eten te krijgen? Natuurlijk is het k*t voor ze, dat hun ouders en voorouders niet veel opgebouwd hebben voor hun nageslacht. En dat hun regeringen de ontwikkelingshulp aan foute dingen hebben uitgegeven. Maar we kunnen niet al die mensen helpen, opvangen en van alles gratis kado geven, alleen omdat ze zielig zijn en tevens naief...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Transploft ik waardeer je menselijkheid hoor en dat het om mensen gaat wist ik, al lijkt het me wel aardig om eens over het verschil tussen mens en wild dier na te denken. Je schrijft over die zielige vluchtelingen die met een bootje hierheen zijn gekomen. Hoe denk je dat die gelukszoekers uit Calais hierheen gekomen zijn dan, met een vakantievlucht KLM of Air France in dit geval??? Enig idee wat het kost om in zo'n zielig bootje mee te mogen varen??? Ik heb een tijdje als vrijwilliger in mijn vrije tijd voor het COA gewerkt toen het nog in Woensdrecht zat, ook met het idee om een steentje bij te dragen voor mijn medemens. Mijn ervaring na de gang van zaken een tijd van binnenuit meegemaakt te hebben is dat de mensen die daar hun tijd en energie vrijwillig ter beschikking stellen zielig zijn en niet de vluchtelingen, want die hebben maar een belang en dat is eigenbelang. Dat is in Calais niet anders ze zijn sociaal met elkaar omdat ze hopen zo iets meer te bereiken, is dit belang er niet kunnen hun mede lotgenoten rustig dood vallen. Je zou je zelfs rustig af kunnen vragen waar zijn de verschillen. Ik wil hier later nog wel eens op terug komen, moet nu weg want de plicht roept. Ja hoor plichten hebben we hier ook nog en daar hebben vluchtelingen hier nog nooit van gehoord, zoals werken voor je brood bijvoorbeeld.

  • Like 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit is toch iets van alle tijden.

Hoeveel hollanders zijn er vroeger niet naar Cannada en de US gegaaan op zoek naar een beter leven en weg uit de ellende hier :zegtniets:

ja maar dat zijn geen gelukzoekers geweest,die mensen hebben hun hand nooit opgehouden en altijd direct werk of een zelfstandig bestaan opgebouwd(heb er zelf nog verre familie zitten in canada,amerika en nieuw zeeland,)de meeste als landbouwer en veeboeren.

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Cor Afschieten hoeft niet, gewoon een mooi bootje vol douwen en lekker terug laten varen, iedere keer weer stopt het van zelf

Kijk, dit klinkt al een stuk vriendelijker. Ik ben ook van mening dat de oplossing in hun eigen land gezocht moet worden. En dat we er hier geen kant meer mee op kunnen. Ik bedoel, nu staan je kinderen in de grote steden al minimaal 8 jaar te wachten op hun eerste woning via de sociale woningmarkt, miet dit nog langer worden??? Nee, West Europa kan deze stroom mensen ook niet langer meer aan hier, dus moet de oplossing echt daar gezocht worden. En wel zo snel mogelijk. Wees eerlijk, die overtochten in gammele en veel te kleine bootjes is toch ook niet mens waardig
  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Dit is toch iets van alle tijden.

Hoeveel hollanders zijn er vroeger niet naar Cannada en de US gegaaan op zoek naar een beter leven en weg uit de ellende hier :zegtniets:

Klopt Ouwe, maar die gingen niet zonder een cent op zak die kant op, in de hoop dat de samenleving je wel verder onderhouden zal. Dat is het grote verschil. De Hollanders gingen er heen om geld te verdienen om zo hun eigen gezin te onderhouden, en hebben de samenleving in verhouding niets gekost.

Laten we niet vergeten, wat nu hier heen komt, wil later de rest van het gezin over laten komen he, als die verblijfsvergunning er eenmaal is. Dus het is voorlopig nog helemaal niet gestopt met de binnenkomst van extra mensen.

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Volgens mij is juist één van de redenen om naar Engeland te willen.. dát een vluchteling/immigrant daar mag werken tijdens de procedure.

Hier in NL (en andere EU landen volgens mij) is dat niet toegestaan..

Ik denk dat er zeker wel mensen tussen de vluchtelingen zijn die hier een bestaan willen opbouwen. Denk je dat het leuk is om een hele dag 'niks' te doen

in zo'n Ijsselhal?

(tuurlijk, weet ik ook wel dat die mensen wel een 'dagbesteding' zoeken en vinden..)

Opvang in de regio is nog altijd het beste.. en de mensen die geld hebben om zo'n overtocht te betalen.. doen dat niet uit luxe..

Afgelopen week een Syrisch 10 jarig meisje overleden doordat haar medicijnen (insuline) na uitvaren overboord waren gegooid door de mensen aan wie je ouders

fors geld betaald hebben.. in de hoop op een beter leven..

Lekker klantgericht ::-(:

Las in de krant dat ruim 120 duizend Grieken ook over een Australisch paspoort beschikken..

Velen gaan dus naar dat land toe om inkomsten voor het gezin te genereren.. omdat dit in eigen land niet lukt.

Vrouw en kinderen blijven (voorlopig) achter..

Een zelfde soort situatie.. al heeft de betreffende Griek een wat makkelijkere positie om e.e.a te regelen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Klopt Ouwe, maar die gingen niet zonder een cent op zak die kant op, in de hoop dat de samenleving je wel verder onderhouden zal. Dat is het grote verschil. De Hollanders gingen er heen om geld te verdienen om zo hun eigen gezin te onderhouden, en hebben de samenleving in verhouding niets gekost.

Laten we niet vergeten, wat nu hier heen komt, wil later de rest van het gezin over laten komen he, als die verblijfsvergunning er eenmaal is. Dus het is voorlopig nog helemaal niet gestopt met de binnenkomst van extra mensen.

Als je hier geen sofi nummer hebt mag je niet werken,  die vluchtelingen mogen hier niet aan het werk, maar zijn verplicht om hun hand op te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Hebben Polen en andere Europeanen dan wel een sofinummer hier dan??? O nee, inwoners van Europa mogen vrij werken in elk Europees land. Toch zullen asiel zoekers weer goedkope krachten zijn, dus maar goed ook dat ze hier n(nog) niet werken mogen, anders zouden ze nog uitgebuit worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk vind ik niet dat we Europese inwoners, waar wij ook onder vallen, niet het verwijt maken dat ze buiten hun eigen land werk zoeken wat beter betaald, simpelweg omdat dit is toegestaan binnen de EU.

Ik meen te weten dat er namelijk ook mensen die op dit forum hun heil binnen de EU ergens anders hebben gezocht.

De reden is mij onbekend, maar ik neem aan dat ze dit niet hebben gedaan om daar vrijwilligers werk te verrichten, maar er ook beter van te worden persoonlijk.

Dan zal je dus ook moeten schelden op deze forumgebruikers, dat die binnen de EU de arbeidsmarkt verstoren, door banen af te pakken van de inwoners van dat land.

Of zit daar ineens een verschil tussen ?

Er werken genoeg Nederlanders in Duitsland of België, zijn deze mensen ineens anders dan een Pool, een Tsjech, of een Roemeen of Bulgaar ?

Die doen toch precies hetzelfde als wat die mensen doen ?

 

Weet je wat de daadwerkelijke oplossing is om vluchtelingen te stoppen om hun land te verlaten ?

 

Het conflict op te lossen in het land van herkomst.

Als er geen conflict meer is, hoeven mensen niet meer in angst te leven, bang zijn dat ze elke dag om het leven kunnen komen, dat hun kinderen sterven door geweld.

Vreemd genoeg blijkt de mensheid helaas hiertoe niet in staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een Oost-Europeaan komt voor het geld naar een ander land.

Een Hollander gaat weg omdat het gezeik in Holland nooit ophoudt, zowel regels, politiek en de mentaliteit van de mens, de drukte.....

 

En ik ga wanneer ik mijn spaarboekje vol heb terug naar Duitsland, of mijn droomland Oostenrijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Persoonlijk vind ik niet dat we Europese inwoners, waar wij ook onder vallen, niet het verwijt maken dat ze buiten hun eigen land werk zoeken wat beter betaald, simpelweg omdat dit is toegestaan binnen de EU.

Ik meen te weten dat er namelijk ook mensen die op dit forum hun heil binnen de EU ergens anders hebben gezocht.

De reden is mij onbekend, maar ik neem aan dat ze dit niet hebben gedaan om daar vrijwilligers werk te verrichten, maar er ook beter van te worden persoonlijk.

Dan zal je dus ook moeten schelden op deze forumgebruikers, dat die binnen de EU de arbeidsmarkt verstoren, door banen af te pakken van de inwoners van dat land.

Of zit daar ineens een verschil tussen ?

Er werken genoeg Nederlanders in Duitsland of België, zijn deze mensen ineens anders dan een Pool, een Tsjech, of een Roemeen of Bulgaar ?

Die doen toch precies hetzelfde als wat die mensen doen ?

Weet je wat de daadwerkelijke oplossing is om vluchtelingen te stoppen om hun land te verlaten ?

Het conflict op te lossen in het land van herkomst.

Als er geen conflict meer is, hoeven mensen niet meer in angst te leven, bang zijn dat ze elke dag om het leven kunnen komen, dat hun kinderen sterven door geweld.

Vreemd genoeg blijkt de mensheid helaas hiertoe niet in staat.

Even iets recht zetten Ron. Ik scheld niet op deze mensen he. Ik concludeerde dat een sofinummer niet altijd nodig is blijkbaar voor inwoners van Europa landen. En ja, zoals ik ook al aangaf moet de oplossing in die landen gezocht worden. Niet alleen onze huizenmarkt kan deze stroom niet verwerken, ook financieel lopen weleer op deze mensen, omdat werken blijkbaar niet mag. Toch zie ik er genoeg die bijvoorbeeld een kranten wijk lopen en zo. Is zeker vrijwilligerswerk????
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik erg krom vind in deze redenatie, is dat wij de schuld leggen bij die mensen.

Die mensen verstoren niet onze arbeidsmarkt, dat doen onze werkgevers zelf hoor.

 

Laten we eens een stamboompje maken dan.

 

Hallo Jumbo....( helaas, de jumbo is het haasje nu, kwam als eerste in me op, had net zo goed de Appie kunnen zijn, of de Sperwer, etc. )

 

Jumbo zegt hallo tegen de regelgeving die het mogelijk maakt om via uitzendconstructies goedkoop mensen in te huren, die niet van NL bodem komen.

De uitzendbranche zegt, Hallo Jumbo, hier een portie goede uitzendkrachten tegen een zacht prijsje, en mocht blijken, dat bij de concurrent het nog goedkoper kan, dan passen wij kosteloos de prijs aan.

Dit alles onder een waterdichte constructie, waar het FNV en het CNV totaal niet naar omkijken, onze regering het prima vind, maar wel blijft roepen, de jeugdwerkeloosheid, dat moeten we toch echt eens oplossen, en Hallo Jumbo roept, wij vinden gewoonweg geen mensen voor dit werk.

Dan vind ik het een idiote redenering om dan de vinger te wijzen naar die mensen die via deze constructie in ons land meer geld kunnen verdienen dan het land van herkomst, terwijl er genoeg forumgebruikers zijn, die wel dagelijks hun brood verdienen door elke dag te zeggen, Hallo Jumbo, vandaag mag ik weer U winkel bevoorraden.

 

Het probleem is, dat als wij dat allemaal op de schop gaan gooien, daar echt werk van zouden maken, onze directe werkgevers daar eens op zouden aanspreken, we allemaal donders goed weten, dan bijten we wel de hand die ons te eten geeft aan het eind van de maand.

 

Verwijt het niet die mensen die onze arbeidsmarkt verzieken, verwijt het de hand die je te vreten geeft aan het eind van de maand.

 

Wie vult me aan en noemt bedrijven op waar alleen nog maar buitenlands volk werkt op hun loodsen ?

 

Jumbo en de Appie zijn al 2 leuke bedrijven om mee te beginnen....roept u maar, hoe klein of groot ze ook zijn....denk persoonlijk dat we dan een schrikbarend lange lijst gaan krijgen....

 

Een slogan kan dus ook tegen je werken...

bewerkt door Valkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Je hebt volkomen gelijk Ron. Ik denk alleen dat het al te laat is. (Bijna) ieder bedrijf doet al mee, al is het alleen maar om de concurrent bij te blijven. Toen die grenzen open gingen hadden ze dit probleem al moeten ondervangen. Nu is het te laat, en terug draaien gaat niet meer. Ook bij ons op het DC is minimaal de helft van Poolse komaf. Harde werkers voor hun geld, geld waarvoor wij waarschijnlijk ons bed niet voor uit komen. Maar mede door hun, heb ik nog een goed salaris............. Echter hoe lang nog?????

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Die bootjes van die lui gewoon al naar de bodem schieten voor ze bij Italië etc aan land komen, opgeruimd staat netjes. Kost ook minder geld.

wat een belachelijk bericht  van iemand die waarschijnlijk net zo dom is als het  berichtje dat hij schrijft

bewerkt door wim k
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Iemands mening niet willen en/of kunnen respecteren vindt ik persoonlijk erger dan een heftige mening te hebben over een algemeen probleem waar bijna iedereen last van heeft / zult krijgen.

 

Iemand de grond in boren op 1 gegeven bericht vindt ik persoonlijk DOM.

Wat een mensenkennis. :angel:

 

Als een mening je niet aanstaat, en niet naar jouw gericht is, waarom olie op het vuur gooien ?

Denk niet dat een forum waar ''we'' elkaar zouden moeten helpen er gezelliger van wordt.

 

Als iemand het zo goed weet, waarom is hij dan zelf niet de verstandigste om NIET te reageren ????? :confused:

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is knap, jij kan uit een simpel bericht opmaken hoe slim of dom iemand is. Jij moet wel heel erg slim zijn....

Ach, je bent toch slimmer dan ik dacht, want jij heb wel door dat ik heel erg slim ben.

 

Een bootje (vol met mensen) naar de bodem schieten vind ik erg dom ja. maar goed, we leven in een democratie en iedereen mag zijn mening geven.( ook de minder slimme)

En de mensen die deze uitspraak verdedigen zijn in mijn ogen ( democratie dus ik mag dat vinden) vooral meepraters. Van die figuren die overal wat van vinden, maar dan vooral wel wat een ander vindt, geen eigen mening dus. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ooh ik ben geen mee prater of iets hoor, we hebben gewoon niks aan ze, er is geen goede oplossing voor het vluchtelingen probleem, dan maar op deze manier. Ik zit er niet op te wachten dat dit volk Europa nog meer de afgrond in helpt.

En jij mag zeker je mening uiten, altijd interessant om te lezen wat andere ergens van vinden.

Ik heb een eigen mening die ik vorm aan de hand van de gebeurtenissen in deze wereld. Die vorm ik echt niet vanwege een Wilders bijv.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Juist. Roep dit al Jaren, inplaats van geld moeten ze een paar containers met rits sluitingen naar die landen sturen.....

Ze hebben niks, willen hetzelfde, maar ze krijgen maar kinderen. Hoe gaat zo een gesprek tussen twee verliefden?

Hij,"Wel schat, bij ons thuis hadden we niks, geen huis, wel een tent trouwens, geen eten of wat dan ook, maar heb wel 8 zussen en 9 broers."

 

Zij,"Oh, bij ons thuis in de leege kartonnen doos hadden we nog minder, maar we hadden ook maar 6 broers en 7 zussen. Misschien moeten we maar wat meer kinderen gaan maken...."

 

Hij, "Ja, goed idee, we zijn maar met zijn bijna 8 miljarden nu..."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Ooh ik ben geen mee prater of iets hoor, we hebben gewoon niks aan ze, er is geen goede oplossing voor het vluchtelingen probleem, dan maar op deze manier. Ik zit er niet op te wachten dat dit volk Europa nog meer de afgrond in helpt.

En jij mag zeker je mening uiten, altijd interessant om te lezen wat andere ergens van vinden.

Ik heb een eigen mening die ik vorm aan de hand van de gebeurtenissen in deze wereld. Die vorm ik echt niet vanwege een Wilders bijv.

Dit is toch een heftige uitspraak hoor van een militair, pfffffffff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden