[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

FNV sleept transportbedrijf Vos voor rechter om loondumping en concurrentievervalsing


hellbengel

Recommended Posts

En wat heeft dat er mee te maken dat een ander het goedkoper kan doen  :confused:

Jij doet het overkomen alsof hij te weinig betaald krijgt. Misschien krijgt deze mijnheer wel netjes cao en onder het cao duiken mag niet Ger.

Ean hebben de bonden weer wat te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lees het nog eens Ron, het ging er over dat hij zich niet druk maakte over wat een ander verdiend. Ik zeg wacht maar tot een ander het goedkoper doet  :p

En dan reageer ik dat we daar niet over kunnen oordelen. Ik zeg toch ook niet tegen jou, wacht maar tot een ander het goedkoper doet ?

Of is dat anders. Jou werkgever is verplicht jou cao te betalen. Dat krijgt deze man ook, want dat is zijn werkgever verplicht.

Of weet jij dat die man zich niet aan het cao houd ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • Forumlid

Ieder Nederlands bedrijf moet zich aan de Nederlandse C.A.O. houden Verplicht zelfs

Het bedrijf mag wel door verkopen of inkopen waar dat maakt niet uit De moderne computers gaan over de hele wereld

Zelfs mensen mag je verhuren Het is niet voor niks Dat er zoveel Nederlanders in het buitenland werken

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Hoe dan ook, we kunnen het wel leuk vinden dat FNV op z'n bek gaat maar het geeft wel steeds meer ruimte aan bedrijven om met goedkoop personeel te werken  :rolleyes:

Al die geld verslindende rechtszaken zijn zo onnodig. Al zoude ze winnen, denk jij dat er ook maar een kilo voor een Nederlands tarief weggereden gaat worden van het werk wat ze nu doen.

Nee, natuurlijk niet.

In het ergste geval verdwijnt het bedrijf in zijn geheel naar een goedkoop land. Blijkbaar is het allemaal niet zo illegaal als dat er geroepen word. Als dat het namelijk wel was had de rechter wel een andere uitspraak gedaan.

De bonden moeten hier gewoon mee stoppen en via andere wegen druk uitoefenen. De gang naar de rechter is niet de juiste weg. Dat bljkt keer op keer weer. Ja, een kleine werkgever met een paar auto's pakken ze keihard aan. Maar ook dat heeft geen zin, richt je aandacht op verantwoord ondernemen. Daar bereik je meer mee als wat ze nu doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Maar vertel dan eens wat ons voordeel was geweest als de rechter een uitspraak in "ons" voordeel had gedaan.

Verhogen de verladers dan ineens de prijzen?

Ik denk dat er alleem maar nog meer werk verdwijnt voor de Nederlandse chauffeur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Nou Ger, ik denk dat de bonden jullie contributie geld beter uit kunnen geven aan een uitje met alle leden of zo ;)

Jij weet heel goed dat zo'n wet een droom is en waarschijnlijk blijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

^^ Ik neem er wel steeds minder vrije tijd voor  :D

Het is een droom dat die wetgevinv veranderd Ger. Wijze woorden ;)

Die regelgeving moet in Brussel veranderd worden en dat zal uiteraard democraties gebeuren. Laten er nu wat landen zitten in Brussel die daar absoluut geen belang bij hebben.

Het is een nobel doel van de bonden en hun achterban maar al die miljoenen die er al ingestopt zijn had je net zo goed terug aan de leden kunnen geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klopt Stefan, maar wat niet is kan nog komen.

Als we maar hard genoeg roepen  :D

 

Die wetgeving kan, mag en gaat er niet komen want dat zou bescherming van de binnenlandse markt betekenen. En vanuit de droom van één Europa gezien is dat onacceptabel. Dat het speelveld absoluut niet gelijk is, telt verder niet mee..

 

Het is een droom dat die wetgevinv veranderd Ger. Wijze woorden ;)

Die regelgeving moet in Brussel veranderd worden en dat zal uiteraard democraties gebeuren. Laten er nu wat landen zitten in Brussel die daar absoluut geen belang bij hebben.

 

Brussel en democratie hebben praktisch niets met elkaar te maken het draait er om belangen en lobby's. Een voorbeeld: Bij belangrijke besprekingen zit in (dit kwam gisteravond op WDR voorbij) 262 gevallen het bedrijfsleven aan tafel, in 20 gevallen waren het NGO's en in 7 gevallen mochten andere partijen aanschuiven. Dat maakt toch redelijk duidelijk voor wie de EU bestaat? En daaruit kun je inderdaad jou conclusie trekken, dat het de EU een zorg zal zijn wie er hier rondrijdt, als het maar zo goedkoop mogelijk gebeurt zodat hun klanten: De lobby's van het bedrijfsleven, maar tevreden zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Waar haal jij dat getal miljoenen vandaan, overigens bij elke stap voorwaarts hebben de leden (maar ook de niet leden) voordeel.

Al die juristen en hun medewerkers doen dit voor niets zeker Ger.

Allemaal voor dengoede zaak....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

kom dan eens met de getallen Ron, niet zomaar roepen dat het miljoenen kost, ik weet namelijk wel beter.

Okay Ger, wat jij wil.

Die juristen die al jaren bezig zijn met deze onzin zaken doen het pro deo. Kijk eens naar de duur van de meeste zaken. De reizen die worden gemaakt om "aan" te tonen dat het toch echt pstbus firma's zijn. De bedrijfsonderzoeken die gedaan worden die worden echt niet gedaan door mensen die 150 euro per half uur kosten maar door pro deo advocaten.

En nee Ger, ik denk niet dat jij deze uitgesplitste cijfers ergens terug vind. Als ze dat gaan publiceren lopen er nog meer leden weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

FNV heeft gewoon juristen in vaste dienst Ron, als die geen werk hebben kosten ze toch geld.  :D

Okay, en die juristen zitten daarnzeker voor C3.

Dan zullen het wel toppers zijn gezien het aantal gewonnen zaken.

Ger, er word echt wel extern ingehuurd, zeker met rechtszaken teven bijvoorbeeld Wemmers, van den Bosche en Vos.

Anders maken ze helemaal geen schijn van kans. Maar ik ben wel eens benieuwt wat deze zaken kosten.

Zou je eerlijk antwoord krijgen als je ze het vraagt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het Hof Arnhem- Leeuwarden in Hoger Beroep heeft dinsdag uitspraak gedaan in de zaak Vos Transport tegen FNV. Zoals eerder de kantonrechter in eerste aanleg, heeft ook  het Hof alle eisen van FNV tegen Vos transport van tafel geveegd. Daar waar FNV in eerste aanleg wordt verweten dat zij haar standpunten niet voldoende feitelijk en nauwkeurig heeft kunnen onderbouwen, voldoet zij in hoger beroep wederom niet aan deze verplichting. FNV beweert dat Vos Deventer boetes krijgt opgelegd van ILT, maar dat klopt niet volgens Jules Menheer, directeur van Vos Transport en zeer verbolgen: “FNV maakt zich met de heer Atema schuldig aan smaad en laster. Wij gaan in de tegenaanval.

 

 

 

http://www.ttm.nl/nieuws/ilt-legt-vos-transport-boetes-op/81150/

 

 

 

dat zat er aan te kommen natuurlijk 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

FNV heeft gewoon juristen in vaste dienst Ron, als die geen werk hebben kosten ze toch geld.  :D

Ben ik niet met jou eens Klopt er zijn er een paar in dienst

Maar dit soort zakken worden allemaal uit besteed

Veel meer advocaten die er goed in thuis zijn De verliezer betaald

Reken er maar op dat het FNV er ieder jaar een a twee miljoen voor uit trekt Het hoort er allemaal bij

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook het NRC doet melding: http://www.nrc.nl/next/2016/05/18/directeuren-vos-transport-beboet-1621884 . Zie ook het citaat onder:

 

"Algemeen directeur Julius Menheere is ook beboet omdat Roemeense chauffeurs bonussen voor afgelegde kilometers kregen, wat bij vermoeidheid gevaarlijke situaties kan opleveren.

Dat blijkt uit rapporten die vakbond FNV met een beroep op de Wet openbaarheid van bestuur heeft verkregen. Een woordvoerder van ILT bevestigt de bestuurlijke boetes, maar kan de hoogte niet zeggen. Vos kan nog bezwaar maken."

 

Als dit daadwerkelijk uit de rapporten van ILT blijkt, kan er toch geen sprake zijn van smaad en laster maar is dit toch enkel de waarheid?

 

 

Slechte verliezers dus....

Een beetje jammer.

UIt het NRC bericht:

"De FNV stelt dat Vos zijn Litouwse en Roemeense chauffeurs onderbetaalt en volgens de Nederlandse cao moet betalen. Maar volgens het Gerechtshof in Leeuwarden heeft de FNV niet voldoende aannemelijk gemaakt dat Vos de cao overtreedt.

De inspectie- en boeterapporten van ILT zijn echter niet meegewogen in deze uitspraak, omdat de FNV deze pas in een laat stadium verkreeg."

 

Misschien is dit een voorbarige reactie van je? Als de via de WOB opgevraagde documenten van ILT bij het kort geding gevoegd hadden kunnen worden, had de uitspraak van de rechter er wel eens heel anders uit kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Daar maakt half Europa gebruik van Pak Spanje maar is Basis met beetje overuren en km vergoeding

Kan zo nog wel even door gaan Dan moet je naar de cao van dat land kijken Deze bedrijven hebben ieder land een of twee kantoren met alles er op en er aan

In de Europese wet staat niet dat km vergoeding verboden is Zelfs niet in het verdrag in 1954

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

kom dan eens met de getallen Ron, niet zomaar roepen dat het miljoenen kost, ik weet namelijk wel beter.

Misschien tijd dat ze dan WEL meer geld gaan gebruiken en echte juristen inschakelen waarmee wel resultaten geboekt worden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Die Roemen die per kilometer betaald worden en zo oververmoeid rond zouden rijden, hoeven die zich niet aan de rijtijdenwet te houden of zo?

Niet zo'n inteligente opmerking lijkt mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden