Spring naar bijdragen

Chauffeurstekort, is het er dan toch? (afsplitsing)


Gast Valkje

Recommended Posts

Tot op heden stond ik op de lees stand, maar slechte gewoontes leer je niet af.

 

On topic:

Beginnende chauffeurs krijgen nauwelijks nog de fatsoenlijke kans om alles goed aangeleerd te krijgen.

Als ik de kosten eens bekijk om je rijbewijs te halen, begrijp ik heel goed dat de basis alleen maar word aangeleerd, maar de rest van de zaken die zeer belangrijk zijn, worden maar vanwege de onkosten achterwege gelaten.

En bij welk bedrijf krijg je nu nog echt de kans om als beginnend chauffeur alle kneepjes van het vak aangeleerd te krijgen ?

 

Noem ze maar op en ik kan nu al zeggen, die bedrijven die daadwerkelijk investeren in de toekomst, daar is geen tot nauwelijks verloop van personeel, dus de kans dat je daar als beginnend chauffeur ertussen komt is dus minimaal, of het principe geld, ons kent ons.

 

De eerste les die ik kreeg was wat betreft hoogte en bij twijfel, gewoon stoppen.

Is dit te verwijten aan deze beginnende bestuurder, of is het te verwijten aan het bedrijf of de rijopleiding die hem dat verzuimd heeft te vertellen ?

Wat mij betreft ging het bij dit bedrijf er maar om, als de troep maar weg is en uitgeleverd.

Zoals tegenwoordig bij veel bedrijven gangbaar is.

 

En een bedrijf waar veel verloop is van personeel, zegt mij al meer dan genoeg, mensen gaan namelijk niet lopen als het allemaal goed in orde is.

Zulke bedrijven zullen altijd vraag hebben om personeel, daar die personeel zien als een gebruiksvoorwerp en niet meer als mens.

Iedereen kan werk vinden in de transport, alleen de mensen die gewoon zeggen, dat doe ik niet, kan niet, zit met mijn uren, die vinden wat moeilijker werk.

Knik je ja en amen, slik je maar alles en offer jij je hele leven op, alleen maar voor je baas...succes gegarandeerd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Valkje, de onderste zinnen van jou betoog is onzin. Werkgevers zijn ook op zoek naar mensen die sterk in hun schoenen staan en zich ten koste van veel aan de wet willen houden.

Ik rijd de laatste tijd veel Spanje en Frankrijk. Iedereen weet wat de boete bedragen kunnen zijn bij een minimale overtreding van de geweldige rijtijdenwet, dus hou ik mij 100% aan mijn uren. Dat heeft er al een toe gelijd dat ik niet thuis kwam en opgehaald moest worden. En toch heb ik werk te over en probeer ik regelmatig wat weg te geven (wat ook steeds moeilijker word) en dat terwijl ik heel moeilijk ben geworden met mijn uren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij Knap zoeken ze chauffeurs. Durf jij dat maar een slechte werkgever te noemen. Bij Van Der Vlist vragen ze (ervaren) chauffeurs. Ook een net bedrijf.... Random op Rijnsburg vraagt een lijnrijder. Prima werkgever plus dito salaris. Bij de opdrachtgever waar ik nu rijd zoeken ze een chauffeur voor op een portaal auto. Nette werkgever met net geld. Duijn (de bloemenrijder) zoekt chauffeurs. Ook niet de slechste. En als ik dan de vacatures bekijk die ik dagelijks voorbij zie komen kan ik nog wel even doorgaan. Maar dit zijn volgens jou dus allemaal werkgevers die de boel besodemieteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

Iedereen kan werk vinden in de transport, alleen de mensen die gewoon zeggen, dat doe ik niet, kan niet, zit met mijn uren, die vinden wat moeilijker werk.

Knik je ja en amen, slik je maar alles en offer jij je hele leven op, alleen maar voor je baas...succes gegarandeerd...

 

Ik denk eerder t tegendeel :D , bij t baasje waar ik altijd gewerkt heb( en de"collega bedrijven) kreeg je de grootste problemen als je je niet aan de rijtijden hield.

Soms( uitzondering bevestigd de regel) werdt er wel eens een beroep op je gedaan om iets "creatiefs"te doen,maar dat was altijd op vrijwillige basis,deed je t niet,even goede vrienden.

 

Maar dan hield je je ook aan de regels als je een half uur van huis stond,anders waren de rapen echt gaar. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik vertel geen verhaaltjes. Ik weet dat ze GOEDE chauffeurs zoeken. Zoals de meeste bedrijven. Wat ik een hele tijd terug al voorspelde (en toen jij me altijd uilachte en voor gekke gerritje versleet) is nu dus aan het gebeuren. Er is een tekort aan chauffeurs En al die mensen die op jou aanraden (en op aanraden van je medestrijders) er voor gekozen hebben om maar geen chauffer te worden omdat ze toch nooit aan de bak zouden komen pissen nu naast de boot....

En het word steeds erger. Goed voor mensen zoals ik, dat drijft de prijs lekker omhoog. Ook hoop ik voor jullie dat de bonden op tijd wakker zijn en er ook een slaatje uit weten te slaan. Of zijn ze nog te druk met die arme uitgebuite oosteuropeese chauffeurs.

Ik had toen al gewoon gelijk....

 

 

Shompie, zolang er geen vrachten blijven staan, is er geen tekort aan chauffeurs.

Tarieven blijven ook niet voor niets onder druk staan.

Dat het momenteel minder rampzalig is, als dat ik voorspelde, moet ik je echter wel nageven.

Doch, er zijn nog genoeg wijzen uit het oosten te werven.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

 

Dus ik kan dat aangeprate schuldgevoel dat ik een broodrover zou zijn en een jongere een plaats op de arbeidsmarkt ontneem, omdat ik als pensionado nog wat erbij doe,van me af laten glijden?? :banaan:  :ok:  :D

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tot op heden stond ik op de lees stand, maar slechte gewoontes leer je niet af.

 

On topic:

Beginnende chauffeurs krijgen nauwelijks nog de fatsoenlijke kans om alles goed aangeleerd te krijgen.

Als ik de kosten eens bekijk om je rijbewijs te halen, begrijp ik heel goed dat de basis alleen maar word aangeleerd, maar de rest van de zaken die zeer belangrijk zijn, worden maar vanwege de onkosten achterwege gelaten.

En bij welk bedrijf krijg je nu nog echt de kans om als beginnend chauffeur alle kneepjes van het vak aangeleerd te krijgen ?

 

Noem ze maar op en ik kan nu al zeggen, die bedrijven die daadwerkelijk investeren in de toekomst, daar is geen tot nauwelijks verloop van personeel, dus de kans dat je daar als beginnend chauffeur ertussen komt is dus minimaal, of het principe geld, ons kent ons.

 

De eerste les die ik kreeg was wat betreft hoogte en bij twijfel, gewoon stoppen.

Is dit te verwijten aan deze beginnende bestuurder, of is het te verwijten aan het bedrijf of de rijopleiding die hem dat verzuimd heeft te vertellen ?

Wat mij betreft ging het bij dit bedrijf er maar om, als de troep maar weg is en uitgeleverd.

Zoals tegenwoordig bij veel bedrijven gangbaar is.

 

En een bedrijf waar veel verloop is van personeel, zegt mij al meer dan genoeg, mensen gaan namelijk niet lopen als het allemaal goed in orde is.

Zulke bedrijven zullen altijd vraag hebben om personeel, daar die personeel zien als een gebruiksvoorwerp en niet meer als mens.

Iedereen kan werk vinden in de transport, alleen de mensen die gewoon zeggen, dat doe ik niet, kan niet, zit met mijn uren, die vinden wat moeilijker werk.

Knik je ja en amen, slik je maar alles en offer jij je hele leven op, alleen maar voor je baas...succes gegarandeerd...

 

Ik denk dat er nu wel weer genoeg werk is om als beginneling aan het werk te komen hoor.

Alleen het punt is dat als een baas in iemand investeert hij wel verwacht dat hij die kosten die hij daar in steekt ook weer terug krijgt.

Niet dat een werknemer na een paar maanden wanneer hij wat meer rijervaring heeft zegt  :bey:  ergens anders is het mooier/beter. 

Wat dat betreft zijn we wel weer terug naar een punt van voor de crisis.

Je zal zien dat bij bedrijven die supermarkt distributie rijden straks weer een groter verloop hebben wat personeel betreft.

Dit heeft niets met een foute werkgever te maken maar meer met het soort werk!!!

Het gras bij de buren lijkt toch vaak groener tot de volgende crisis zich weer aandient.

 

"ons kent ons" ? ........... ja vind je het vreemd?

Als je het als werkgever slecht treft kan een personeelslid je veel geld kosten. Kosten die niet kunnen worden gemist.

Dus dan wil je toch wel een beetje weten wat voor persoon je aan neemt lijkt mij.

Een vast dienstverband met iemand aan gaan begint al meer op een huwelijk te lijken.

bewerkt door lientje
  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

....

Wat dat betreft zijn we wel weer terug naar een punt van voor de crisis.

Je zal zien dat bij bedrijven die supermarkt distributie rijden straks weer een groter verloop hebben wat personeel betreft.

Dit heeft niets met een foute werkgever te maken maar meer met het soort werk!!!

....

Klopt.

Hier in het Vestlandet was er voor wat betreft banen nooit een crisis. Maar nu de olie )offshore en gerelateerde bedrijven) hier overal inkrimpen en duizenden banen opgezegd worden, lijkt het beroep van buschauffeur ineens niet zo slecht. Jan en alleman die altijd te beroerd was om te werken (!) schijnt nog ergens een rijbewijs te hebben liggen..... :mad:

 

Hoop dat de crisis gauw over is :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een baan, en dat in deze tijd. Wees er zuinig op....

Maar de reden waarom ik zo reageerde was jou toch wel dwingende toon van gisteravond. Ik reageer daar normaal op en dan blijft jou verklaring uit. Terwijl je mijn mening toch wel in twijfel trekt. Vanmorgen was je al meerdere keren on-line geweest maar jou reactie bleef en blijft nog steeds uit....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een baan, en dat in deze tijd. Wees er zuinig

Zo is dat. Hier kan ik weinig aan toevoegen.

Overigens is het wel zo dat er meer vacatures zijn, omdat het veelal om vervanging van tijdelijke contracten gaat.

Zeker nu de ®overheid heeft beslecht dat nu nog maar max. 2 tijdelijke contracten zijn toegestaan, waar het er vroeger 3 waren.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Routier, even voor de duidelijkheid, het was cynisch bedoelt LOL

Snap ik. Wat niet wegneemt dat er een kern van waarheid in zit.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een kern die dan bij jou en jou gelijkgestemde leeft.

Niet in mijn kennisenkring in ieder geval, de chauffeurd die ik ken zitten niet en hebben niet zonder werk gezeten, ook niet tijdens de crisis.

Er zijn er nu misschien een paar.die van baan veranderen omdat ze meer kansen zien als een tijdje terug.

Maar hierover blijven jij en ik van mening verschillen. In jou kennisenkring vind men wat moeilijker werk dan in de mijne.

Shit happens....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet zozeer de kennisenkring, maar meer het type vervoer dunkt me.

Overlaatst nog een praatje gehad met de collega bij ons die ritten verchartert.

Vroeger werden ze gebeld voor werk, nu zet hij het op internet.

En elke dag is de vracht weg.

Of het nu om drie pallets adr voor een uithoek van zuid-oost Frankrijk gaat, of om een ondeelbare halve lading naar Polen, weg is het.

Er is nog steeds niet direct over een tekort aan wielen of chauffeurs te spreken.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hierboven ergens op verzoek van Valkje wat bedrijven genoemd waar ze chauffeurs zoeken.

Per direct....

Daar zitten bedrijvenntussen die naar mijn mening niet het moeilijkste werk hebben. Of komt dat door de vakantie tijd dat die nu mensen zoeken.

Als je nu als chauffeur thuis zit zonder werk moet je jezelf eens heel goed achter je oren gaan krabben waardoor dat komt.

U

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vakantietijd zou natuurlijk best nog wel eens kunnen.

Maar nogmaals, veel vacatures zijn ontstaan door de tijdelijke contracten.

Maar het is natuurlijk werk, dat dan weer wel.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vakantietijd zou natuurlijk best nog wel eens kunnen.

Maar nogmaals, veel vacatures zijn ontstaan door de tijdelijke contracten.

Maar het is natuurlijk werk, dat dan weer wel.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Ik vraag me toch af door wie jj gehersenspoeld bent. Want diegene is echt heel goed in zijn werk en verdiend een eigen show op televisie.

Uitzendbureau's beloven al weer bonussen als je iemand aanbrengt. En bijna ieder redelijk groot bedrijf zoekt een of meerdere chauffeurs.

Maar jij bent er een ster in om al het positieve om te buigen in iets negaiefs. Ik zal wel weer zuigen en een kleuter zijn maar jij leeft en denkt niet in deze tijd. Jij weet mensen te demotiveren. Als daar een reden voor zou zijn huil ik met je mee maar het is gewoon niet waar wat jij zegt en zelfs durf ik te zeggen dat jij (misschien onbewust) keihard leugens verspreid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ten eerste zijn de meeste distributie bakwagens lager als 4 meter Peter, en in de distributie kom je dus op plaatsen waar je als beginneling miet met een trekker/oplegger (of nog erger, met een schamel aanhanger) niet komen wil. Met een bakwagen leer je normaliter eerst het echte rijden met groot materiaal, en doe je dus voldoende (rij) ervaring op.

Vergeet niet (hé, een uitspraak van onze vriend Huub :p ) dat de tijden dat wij ons rijbewijs met die Opel blitz met open laadbak haalde, hele andere tijden zijn dan nu. Het verkeer is tegenwoordig "iets" drukker en de totale mentaliteit onderweg is, wat zal ik zeggen, totaal weg, of te wel, "ieder voor zich, GOD (of Allah :angel: )voor ons allemaal".

 

Het systeem zoals bij het motor rijbewijs, is zo gek nog niet meer in deze tijden. Eerst bijvoorbeeld de 1ste 3 jaar op een bakwagen rijden, en pas daarna met groter materiaal op pad. In stappen dus ervaring op doen.........

 

Hmm, afgelopen dinsdag een bakwagen  (LF) achteruit het (spoor) tunneltje bij Veenendaal de Klomp zien komen.. :(

Leek mij geen 'jonge knaap' achter het stuur. Misschien wel 'gewoonte' doordat de beste man normaal met kleinere bakwagen rijdt die er wel onder past?

 

In ieder geval ook kunnen zien dat het 'inzicht' van luxe wagen bestuurders (( die ook achteruit moesten) te wensen overliet. Vóóral niet te véél achteruit rijden.. en daarmee ruimte maken.. nee, zo min mogelijk inspanning.. laat de ander het maar 'oplossen' :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niet mijn insteek om alles naar het negatieve te verdraaien Shompie.

Wel om de waarheid boven tafel te hebben, en niet alles te verbloemen.

Heb jij overigens een link naar een uitzendbureau dat een bonus in het vooruitschiet heeft?

Oja, zoals je weet werk ik ook bij een groot bedrijf.

Vacatures voor chauffeurs zijn zeldzaam bij ons.

En bij mijn afdeling kwam de laatste nieuwe collega, zo'n zes jaar geleden binnen.

We (mijn afdeling) zijn alleen maar gekrompen afgelopen jaren.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

bewerkt door routier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

zal een voorbeeld noemen......

 

vrouw hier werkt bij overheid 20 u/pw.......hele tokko zou gesloten worden en iedereen heeft werkgarantie....je mag 2x aangeboden werk weigeren en daarna is het afgelopen.

 

Wat er dan gebeurt je krijgt een baan aangeboden in bv Den Haag en mag je gaan reizen......een ieder zal begrijpen dat dat niet gaat werken ondanks dat zij(overheid) er alles aan hebben gedaan.

 

Gelukkig is alles wel goed gekomen....tokko weer open 130 man op straat en de rest mag blijven.

 

Dat je dan zonder werk komt te zitten en dat je dan stelt dat het eigen schuld is.......

 

 

Dit is dus bij overheid....maar kan je in transport ook gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Josimo, mijn mederhelft heeft hetzelfde, uitzenbureaus en tijdelijke contracten.

Maar in het transport is het wel even iets anders. Ik ken bedrijven die aut's hebben stil staan omdat er geen chauffwurs voor te krijgen zijn. Die bedrijven kunnen per direct meerdere chauffeurs gebruiken en dat is niet uit mijn duim gezogen.

De 2 weken voor mijn vakantie heb ik op een vuilniswagen gereden. Ik loste bij een grote afvalverwerker in Amsterdam. Daar staan de auto's stil in een rijtje, niemand voor te krijgen....

Maar ik zal wel weer onzin kletsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden