Spring naar bijdragen

Chauffeurstekort, is het er dan toch? (afsplitsing)


Gast Valkje

Recommended Posts

  • Forumlid

Hmm, afgelopen dinsdag een bakwagen (LF) achteruit het (spoor) tunneltje bij Veenendaal de Klomp zien komen.. :(

Leek mij geen 'jonge knaap' achter het stuur. Misschien wel 'gewoonte' doordat de beste man normaal met kleinere bakwagen rijdt die er wel onder past?

In ieder geval ook kunnen zien dat het 'inzicht' van luxe wagen bestuurders (( die ook achteruit moesten) te wensen overliet. Vóóral niet te véél achteruit rijden.. en daarmee ruimte maken.. nee, zo min mogelijk inspanning.. laat de ander het maar 'oplossen' :rolleyes:

De klomp kun je niet meer onderdoor is doodlopende weg geworden
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, het wordt steeds grappiger met Shompie.

Natuurlijk staan er auto's aan de kant, het is vakantietijd.

En aanbod afval is in vakantietijd veelal sowieso lager.

Maar als ik het goed begrijp, is er niemand te vinden, en staat het vuilnis in Amsterdam nu meters hoog langs de straat.

Hou toch op joh, op zulke momenten wordt er juist een beroep gedaan op collega-vervoeders.

Nogmaals, zo lang er geen vrachten blijven staan, valt het wel mee met het tekort.

Overigens, s&s een huurtrekker-tekort is iets heel anders dan een chauffeurs-tekort.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

bewerkt door routier
  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij haalde iets aan van die tijdelijke contracten Routier, dat dat een van de oorzaken was dat er zoveel vacatures open stonden. Maar de mensen die op.straat gezet worden kunnen dan toch ergens anders zo weer aan het werk. Want het is een feit Routier FEIT.... dat er bij heel veel bedrijven chauffeurs gevraagd worden. En niet bij de minste bedrijven Routier, bij grote gerenomeerde bedrijven.

Kijk jij nooit verder dan jou eigen werkgever? Als ik hier alleen al in de buurt kijk waar ze.continue chauffeurs vragen. Hier in limmen zit een redelijk grote transporteur, daar kun je met je hele familie aan de gang....

Maar weet je,zolang jullie je kop in het zand blijven steken en ontkennen dat er een heel groot probleem aan zit te komen worden we straks helemaal overspoeld met die kneuzen uit het Oosten. En daar valt dan helemaal niets meer tegen te doen. En weet je waarom niet, omdat we ze nodig hebben om onze winkels te bevoorraden. Werk waar nu al velen hun neus voor ophalen. Straks vallen bij dat soort bedrijven de grote klappen.

En wat doe jij samen met je strijdbroeders?? Janken vanaf de zeilijn zoals altijd.

Word eens wakker en kijk om je heen. Kijk eens berder dan je eigen wereldje, er is daar wat aan het gebeuren....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jazeker kijk ik verder in mijn omgeving.

Voorbeeldje met vervoerders waar wij mee samenwerken:

Van der Mark Oud-Beyerland: zelden tot geen vacatures.

Van Leeuwen Steenbergen: geen

vacatures.

Dsv: geen Nederlandse charters extra nodig.

Alleen Vos Ittervoort neemt mensen aan, maar diegene die het nieuws vorig jaar gevolgd heeft, weet waarom.

Pas zitten buurten met een collega die ruim 20 jaar (!) voor een bedrijf in Rucphen werkte.

Hij kon vertrekken, en wel per direct.

"Voor hem drie Roemenen!"

Pas na veel vijfen en zessen een nieuwe baan op

Flakkee gevonden.

En zo staat de arbeidsmarkt er in mijn directe omgeving voor.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

bewerkt door routier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, zo veel mensen, zoveel meningen.

Misschien is Shompie best aardig.

Maar eens zullen we het waarschijnlijk nooit worden.

Ik heb een andere pet, hij een andere bril. ;)

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

  • Like 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft
^^^ ik kan alleen maar beamen dat Ron zeker een goede gast is. Ook al hebben we niet altijd de zelfde mening, privé kan je prima een pilsje met hem drinken (maar dan niet over transport praten, of het moet exceptioneel transport zijn :LOL: ) bewerkt door transploft
  • Like 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Ik kan VERZEKEREN dat Ron een goede gast is, hij heeft immers een pak wijn naar hier gesleept :D

Maar af en toe een beetje te lang doordramt!

 

Maar die eigenschap hebben wel meer chauffeurs.

(anders zou je nooit over een bepaalde kruising komen.....)

  • Like 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

^^^ ik kan alleen maar beamen dat Ron zeker een goede gast is. Ook al hebben we niet altijd de zelfde mening, privé kan je prima een pilsje met hem drinken (maar dan niet over transport praten, of het moet exceptioneel transport zijn :LOL: )

Ik mag je weer Cor noemen zie ik.

Ik hoop en denk toch dat deze opmerking cynisch is. Ik ben een zoon van een chauffeur die het vak met de paplepel kreeg ingegoten en reed eerder vrachtwagen dan de gemiddelde jongen naar het voortgezet onderwijs ging. Maar ook heb ik altijd geluisterd en daaruit mijn eigen plan getrokken wat er toe geleid heeft dat ik op mijn 21 ste zelfstandig werd. Want werken voor een werkgever was niets voor mij. En klagen is niets voor mij, zeker niet als je zelf de keuze heb gemaakt.

Maar als ik dan jou opmerking lees (waarvan ik denk dat hij cynisch is) moet ik daar op reageren. Je moet het niet hebben met mij over transport, waarom niet.

Ik heb nog nooit een dag zonder werk gezeten. Ik doe alleen maar werk wat ik leuk vind. Ik heb een heel goed pensioen (veel beter als een loondienst chauffeur) ik heb een hele goede arbeidsongeschiktheidsregeling (ook veel beter als dat van een loondienstchauffeur) daarbij komt ook nog eens dat ik werk wanneer ik wil en dus ook vrij ben waneer ik wil.

En weet je, daarbij verdien ik ook nog heel veel geld (ook meer alseen loondienst chauffeur) en dan zijn er nog mensen die zeggen dat ik het verkeerd doe.

Raar he dat ik daar tegen in ga.....

Maar ja, we gingen weer on topic he LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zijn die ellenlange discussies Ron, daarom probeer ik die te vermijden :LOL:. Maar verder ben je een prima persoon hoor

Ik.heb de slechte eigenschap om.ten koste van veel mensen te overtuigen van hun ongelijk. Vaak blijkt dat na verloop van tijd vanzelf wel maar ik heb er een hekel aan om dan achteraf te zeggen "zie je wel"

LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een baan, en dat in deze tijd. Wees er zuinig op....

Maar de reden waarom ik zo reageerde was jou toch wel dwingende toon van gisteravond. Ik reageer daar normaal op en dan blijft jou verklaring uit. Terwijl je mijn mening toch wel in twijfel trekt. Vanmorgen was je al meerdere keren on-line geweest maar jou reactie bleef en blijft nog steeds uit....

 

Ron, simpelweg omdat je mij onderhand goed genoeg moet kennen dat ik er zeer slecht tegen kan dat mensen de hele tijd roepen:

Ik ken genoeg bedrijven die zus en zo en dit en dat....

Vandaar dat ik gewoon aan je vroeg, noem dan de namen gewoon op van die bedrijven.

Ter zijde, om een lulverhaal te typen via een scherm van 5 bij 10 cm trekt me niet zo, log regelmatig in om gewoon even te kijken.

Maar wel leuk om te lezen dat ik in elk geval 1 trouwe volger heb... :D

 

Maar je gaat in al je goede bedoelingen aan 1 belangrijk punt voorbij:

Jij bent al zelfstandig vanaf je 21-ste, zeer netjes en ook ik weet dat de zelfstandige binnen de transport, wie het verstandig doet, zichzelf van een zeer goed inkomen van voorzien.

En hierin komt dus het verschil van inzicht.

Want jij hebt wel een mening wat betreft mensen die in loondienst hebben gezeten en werkeloos thuis zitten, terwijl jouw die gehele ervaring daarin ontbreekt.

Daar ben je juist zo trots op, doorat je altijd zelfstandig bent geweest, nog bent en daardoor nooit zulke problemen hebt gekend.

Dat jij dan zoiets onbegrijpelijk vind, dat mensen geen baan vinden in de transport, kan ik dus weer begrijpen.

Hoop dat de rest het ook nog begrijpt, maar goed, merken we vanzelf wel.

Maar mijn punt is, waar vroeger iemand in loondienst betaald werd voor zijn kennis en know how, en daarvoor goed beloond werd, is het tegenwoordig, dit kan je krijgen en anders, veel succes en zoek vrolijk verder.

En of daar de bedrijven die jij opnoemde, daar ook onder vallen, dat weet ik niet, ik heb er namelijk nog nooit bij gesolliciteerd, maar de vraag rijst bij mij wel dan, wat is de reden waarom zulke goede bedrijven, die jij aanprijst, geen personeel kan vinden ?

Ikzelf vind dat een terechte vraag en zelf geef je aan, dat je dat ook niet begrijpt, omdat er zoveel chauffeurs werkeloos thuis zitten.

 

Dus waaraan ligt dat dan ?

De werkomstandigheden ?

De betaling ?

 

De prijzen van het charter rijden als ZZP=er liggen nagenoeg ook gelijk ten opzichte van andere bedrijven ( ja, ook ik ben dankzij iemand hier op het forum daar redelijk van op de hoogte wat de prijzen doen, km vergoeding of uurloon, afhankelijk hoe of wat ).

Dus die vergelijking kan en mag je niet doen ten opzichte van iemand in loondienst.

Maar dan blijft nog steeds de vraag open staan, waarom bepaalde vacatures niet opgevuld worden en open blijven staan.

 

Het antwoord hierop is niet zo moeilijk hoor.

 

Jaarlijks zullen er misschien zo`n 100 jonge gasten daadwerkelijk de arbeidsmarkt opstromen die transport heet.

100 jonge gasten die net zoals jij en ik nergens naar kijken, bereid zijn om hun hele sociale leven de prullenbak in te gooien, genieten van elke minuut dat ze werken ( alhoewel....als ik dat zelf zo lees...wie hou ik nu voor de gek, maar goed, bij wijze van spreken ) en een partner vinden die daar volledig achter staat.

De kans dat iemand met een gewone baan van 8 tot 5 en dan gelukkig 50 jaar getrouwd zijn tijdens het bereiken van het pensioen is statistisch gezien veel groter dan bovenstaand relaas van mijzelf.

 

Maar richt je nu eens op die 100 personen, elk persoon zal zijn eigen voorkeur hebben, sommige de voorkeur om zelfstandig te worden, sommige de voorkeur om in loondienst te werken, dan de soort van transport, welke tak kiest men, ga zo maar door.

Dan nog de kans krijgen om daadwerkelijk goed opgeleid te worden binnen een transportfirma en dan het nog vol te zien houden.

Dan ook nog de factor, niet iedereen is in staat om zelfstandig te worden en noodzakelijk moet kiezen om in loondienst te werken.

Neem dan ook nog de factor, wel of niet van huis weg, overdag, `s nachts, of flexibele opstelling.

De gemakkelijke chauffeur, zo iemand als ikzelf, die zo min mogelijk wenst te doen ( ja, ik kom er gewoon open vooruit, schaam me er ook niet voor ) en de harde bikkel, die geen kilo teveel is om te tillen en zo atletisch is als het maar kan zijn, springend van de wagen af, klimt overal op en is zo gek als een deur.

Dus zoveel verschillen met zoveel aanbod in de transport.

 

Niet vervelend bedoeld, maar dan word zelfs die groep al erg uitgedund.

Daarbij komt nog, de personen die alsnog afhaken.

 

De werkeloze chauffeur:

Regio afhankelijk en men mag op eigen kosten naar een bedrijf toe rijden in zijn eigen tijd, ook al is dat bedrijf een 2 uur rijden, heen en terug.

De km vergoeding daar legt men altijd op bij, ook ik, dus werk wel voor België ongeveer anderhalf uur per maand, aangezien ik in België tank.

De rest wat betreft het uurloon etc, daar zijn al de nodige discussies over gevoerd.

En hierin zit wel de kracht van de ZZP-er, die kan wel een keuze maken voor wie hij zich laat inhuren en Ron, je kan niet ontkennen, ook jij kiest voor de betere opdrachtgever, die dan wel, of iets minder betaald, maar jezelf van goed werk voorziet, waar zekerheid is geboden, je ten alle tijden op terug kan vallen, omdat deze opdrachtgever je zekerheid bied, of je kiest voor een goed betaalde opdrachtgever, met een exclusieve opdracht.

De onbetrouwbare opdrachtgevers laat je toch ook links liggen, die opdrachtgevers waar jij je eigen tijd in moet steken om achter je geld aan te gaan ?

Of neem je echt elk werk aan, ook al weet je dat er problemen kunnen ontstaan met de opdrachtgever, wat betreft de betalingen ?

Ikzelf vermoed dat je zulke opdrachtgevers ook links laat liggen en je toch meer trouw blijft aan je bestaande netwerk.

Zoals trouwens de meeste charters doen.

Waarbij ik de kanttekening plaats, dat ook de betaling van de charters ook niet meer zo hoog is als 15 jaar geleden.

Daar is ook de prijs naar beneden gegaan en daarin kan je mij moeilijk in tegen spreken, Ron, ook dat heb jij ondervonden.

Zoals elke charter.

Dus trek die lijn door naar iemand die in loondienst wil gaan werken, het eerste wat hij of zij hoort is, hoeveel ben je bereid om in te leveren ?

 

De omgeschoolde pipo.

De man of vrouw die van thuiszitten, tot parttime job, tot een 32, 36 of 40 uur durende werkweek ineens chauffeur wenst te worden.

Of moet worden, afhankelijk wat het UWV daarvan vind.

Of een werkgever die daar de nodige verdiensten inziet om schappelijk over te komen, maar gewoon doodnuchter aan een goedkope werkkracht kan komen.

Lang leve de staat, subsidie regelingen ten over.

Want een werkgever die zegt te handelen vanuit maatschappelijk belang en zo meegaand is, ja doei, ik werk 25 jaar in de tramsport en als mijn baas me een oor aan kon naaien deed hij het, haha, en andersom ook, daar niet van, dat maakt de transport juist het mooie ervan.

Maar om niet af te dwalen, deze groep is gewend een sociaal leven te hebben, en worden dan ineens geconfronteerd, weg sociaal leven.

Vul de rest zelf maar in dat zoiets dus niet werkt, zulke mensen stellen eisen en zullen eisen dat de transport wereld zich dan maar aanpast aan hun eisen.

Tja....kan ik ze ongelijk geven ?

 

De rijtijdenwet.

 

We klagen er allemaal over dat die wet niet werkt, zelfs jij moet opgehaald worden om thuis te kunnen komen, je wagen achter latend ergens op een parkeerplaats, omdat je toch nog enigszins wilt genieten van een sociaal leven, omdat je aan je uren zit.

Anders bleef je wel kamperen in je vrachtwagen, niet waar, net zoals onze buitenlandse collega`s het doen.

Zelfs die klagen dat hun geen keuze hebben of krijgen, net zoals jij ook wenst opgehaald wil worden, als je aan je uren zit, in dat opzicht word jij nog wel netjes opgehaald, best wel oneerlijk, als je het zo leest.

Dat de moderne mens dan komt kijken in de wereld die transport heet, de betaling vergelijkt met de overige onzin die erbij komt kijken, dan ook nog moet vrezen voor elke boete en wie die wel of niet betaald...

Dat dan veel verstandige mensen ons voor gek verklaren, vind ik niet gek.

En dat daardoor ook veel mensen afhaken, verbaasd me niks.

 

Ron, niet voor het een of ander, maar dit zorgt er wel voor dat ook jouw prijs als ZZP-er niet zo is als hij behoort te zijn.

Het word wel meer en meer duidelijk, dat de grotere concerns gewoon bepalen wat een Nederlandse, Belgische of Franse boer mag verdienen, terwijl we allemaal wel Max Havelaar moeten kopen, omdat daar de boeren ( ergens ver weg in 1 of ander oerwoud) een eerlijke prijs krijgen voor hun product.

Je voelt hem aankomen waar ik op aan stuur ?

Laten we dus maar weer on topic gaan.

 

Ron, je kan zeggen wat je wil, maar we pogen wel de wereldproblemen op te lossen doordat 1 of andere jonge gast zijn auto parkeerde tegen een 3,60 meter hoog bruggetje.

Wie doet ons dat na ?

 

Is Rotterdam toch nog ergens goed voor.... :D

 

En beginnende chauffeurs helemaal.... :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een heel verhaal Ron (als ik je Ron mag noemen)

Ik zit op mijn vankantie adres in het schitterende Noord Holland dus ik heb niet meer dan een klein schermpje tot mijn beschikking dus ik ga geen stukje kopieren en ook kan ik niet op alles ingaan.

Wat zou een reden zijn voor iemand die werkeloos thuis zit om niet aan het werk te gaan. Bijvoorbeeld omdat hij van horen zeggen heeft dat ze niet betalen of dat je je niet aan je uren kan houden of dat het te ver is.

Waar leg je de grens. De een ligt hem heel laag en wil al jiet als hij "gehoord" heeft dat ze bijvoorbeeld normeren en de ander wil niet omdat het werk hem niet aanstaat.

Jij betrekt mij elke.keer in je verhaal dus daarom zal ik oom uitleggen hoe ik er tegenaan kijk.

Ik rijd veel voor van der Vlist. Dat is voor mij 1.5 uur rijden heen en hetzelfde weer terug als er geen files staan. Die 3 uur reistijd die neem ik voor lief als ik in die week bijvoorbeeld 30 of 40 uur aan het werk ben. Ik kan er zelf heel slecht tegen als een werkeloze liever werkeloos blijft omdat hij dit dus niet wil.... Voorbeelden genoeg van de instelling terug te vinden op dit forum.

Op dit moment rijd ik op een vuilniswagen bij een bedrijf in de Buurt van Amsterdam. Ik reis daar iedere dag minimaal een uur voor. Half uur heen half uur terug. Maar weet je, het is werk. Werk bij een leuk klein bedrijf (waar ze ook nog chauffeurs zoeken) en ik ben iedere dag rond een uur of 5 weer thuis. En dat ik op een vuilniswagen zit.... dat intereseerd mij echt 0.0.... Maar ik weet ook dat er heel veel mensen zijn die zich daar te groots voor voelen. Een tijdje terug zei ik dat een grote afvalverwerker in Amsterdam chauffeurs zocht. Daar staan gewoon auto's stil, Routier brande mij daar gelijk weer op af. Het was niet waar en als er al auto's stil staan kwam dat door de vakantie tijd.

Maar ik sta daar in de kantine op het prikbord te kijken naar een poster waarop staat, wil jij onze collega worden? Ik verhuur me zelf en ben gek op netwerken dus stap ik de planning op en vraag of ze.chauffeurs zoeken en of ze met zzp'ers werken. Ik raak dus aan de praat met die mensen. Ze.werken daat met een uitzend bureau en die kunnen niet leveren wat ze aan chauffeurs kunnen gebruiken. Niet alleen in de vakantie tijd maar altijd.

En weet je wat ze zeggen daar hoe dat (deels) komt? Een imago probleem, men wil niet op een vuilniswagen rijden. Dus als er mensen werkeloos thuis zitten blijven die dus liever thuis als dat ze op een vuilniswagen stappen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij heb het over de ongeschoolde pipo.

Er zijn er zat in Nederland die wat mij betrefd op hetzelde niveau zitten als de geliefde oostblokker.

Ik vind dat iedereen de kans moet krijgen. Ikzelf heb mijn steentje daaraan al heel vroeg in mijn carrierre bijgedragen. Ik heb een tijdje als mentor chauffeur voor een heel groot uitzendbureau gewerkt. Ik denk dat ik een jaar of 2 jou Pipo's geprobeert heb wat bij te brengen. En nu nog, als er iemand naar mij toekomt die denkt dat ik hem kennis kan overbrengen geef ik hem die kans.

Net als dat ik mijn netwerk gebruik om mensen aan het werk te helpen. Ik heb dat aanbod ook gedaan vorige week richting zuid Holland waarna de pb's binnenstroomde...

Maar iets wat ik wel een belangrijk punt vind en waar iedereen over heen walst is het feit dat er uitzendbureau's zijn die een bonus geven als je een chauffeur aanbrengen. Lientje heeft hiervoor het bewijs geplaatst doormiddel van een link.

Gister zie ik een vacature voor transportplanner, als je er een aanbrengt krijg je een bonus van 250 euro.

Ik vraag me dan af, ben ik dan de enige die dit leest, ben ik de enige die een netwerk heeft. Ik snap dit dus echt niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net als dat ik mijn netwerk gebruik om mensen aan het werk te helpen. Ik heb dat aanbod ook gedaan vorige week richting zuid Holland waarna de pb's binnenstroomde...

Jij hebt waarschijnlijk een groot netwerk omdat jij je jezelf overal aanbiedt.

Dat maakt nogal een verschil met iemand die (net als ik) bijna 16 jaar bij één werkgever zit.

Maar het doet mij deugd te lezen dat jouw pb-box volgelopen is met reacties van werkloze chauffeurs die jij wellicht aan het werk brengt.

Zie hier de effectiviteit van een forum als deze.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij hebt waarschijnlijk een groot netwerk omdat jij je jezelf overal aanbiedt.

Dat maakt nogal een verschil met iemand die (net als ik) bijna 16 jaar bij één werkgever zit.

Maar het doet mij deugd te lezen dat jouw pb-box volgelopen is met reacties van werkloze chauffeurs die jij wellicht aan het werk brengt.

Zie hier de effectiviteit van een forum als deze.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Nu steek jij er weer de draak mee Routier.

Maar ik ben toch wel vrij serieus. Ik zeg het een jij het ander en we denken allebei gelijk te hebben. Jij gaf aan dat er in jou kennissenkring veel mensen zaten die moeite hadden om aan het werk te geraken.

Ik bied mijn hulp aan (al meerdere keren) en het enige wat jij kan is m8j voor gek te verklaren. Dat mag, ik kan goed omgaan met mensen zoals jij. Je zet alleen jezelf voor paal zo...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of dat van routier sarcastisch bedoeld is, je zou het ook positief kunnen zien Ron ;)

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk

Ik heb hem vorige week aangeboden om te kijken of ik mensen aan het werk kon krijgen. Tot nu toe heb ik niets geen reactie daarop gehad.

Op zich alleen maar beter natuurlijk, maar blijf dan niet beweren dat er in jou kennissenkring mensen werk zoeken. Of willen ze geen hulp?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar laten we eens punt voor punt pakken.

Wat vind men er hier van dat er een uitzendbureau is die een bonus van 150 euro geeft als je een chauffeur aanbrengt.

Ik kan geen link plaatsen maar die is hier ergens al geplaatst door Lientje voordat dit verhaal ook weer als fabeltje word afgedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu steek jij er weer de draak mee Routier.

Maar ik ben toch wel vrij serieus. Ik zeg het een jij het ander en we denken allebei gelijk te hebben. Jij gaf aan dat er in jou kennissenkring veel mensen zaten die moeite hadden om aan het werk te geraken.

Ik bied mijn hulp aan (al meerdere keren) en het enige wat jij kan is m8j voor gek te verklaren. Dat mag, ik kan goed omgaan met mensen zoals jij. Je zet alleen jezelf voor paal zo...

Ik steek er geen draak mee, ik trek jouw woorden vanzelfsprekend niet in twijfel.

Maar om even op andere woorden terug te komen: ik heb geen werkloze chauffeurs in mijn kennisenkring.

De kennisen die ik heb, waren zo verstandig om voor een gezondere sector te leren.

Ik baseer mijn feiten op sociale media die niet aan misleidende positieve propganda doen, mijn contacten met chauffeursbelangen-organisaties en vakbewegingen.

Dit alles maakt een behoorlijk scherp beeld over hoe onze arbeidsmarkt in elkaar steekt.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar laten we eens punt voor punt pakken.

Wat vind men er hier van dat er een uitzendbureau is die een bonus van 150 euro geeft als je een chauffeur aanbrengt.

Heel veel uitzendbureaus willen de kaartenbak vol sollicitanten hebben, voor wanneer er echt een chauffeurstekort zou ontstaan.

Doch, zo ver is het nog niet, en zover komt het ook niet, zolang de (il)legale schijnconstructies niet aangepakt worden.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel veel uitzendbureaus willen de kaartenbak vol sollicitanten hebben, voor wanneer er echt een chauffeurstekort zou ontstaan.

Doch, zo ver is het nog niet, en zover komt het ook niet, zolang de (il)legale schijnconstructies niet aangepakt worden.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Ikndeel die mening dus niet. Ik denk niet dat uitzendbureau's strooien met geld alleen om hun kaartenbak gevuld te krijgen. Maar misschien heeft Ron (Valkje) hier een mening over. Die kon nogal goed door de bocht toch met een eigenaar of direteur van een uitzendbureau?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Shompie, zet die bril eens af,en kijk als (oud) ondernemer eens naar RTL-Z en lees NRC-Next, en leg dat sprookjes-boek nu eens aan de kant. :p

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

bewerkt door routier
  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Shompie, zet die bril eens af,en kijk als (oud) ondernemer eens naar RTL-Z en lees NRC-Next, en leg dat sprookjes-boek nu eens aan de kant. :p

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Routier, ik heb mezelf voorgenomen om mij niet meer te laten verleiden tot welles nietes spelletjes.

Ik kijk regelmatig rtl z en verdiep mezelf regelmatig in het hoe en waarom van onze economie. Ook spreek ik als ondernemer regelmatig met mensen van grote en kleine bedrijven over visie en te volgen strategieen Routier....

Ik ben niet helemaal op mijn achterhoofd gevallen en daarom durf ik in deze kwestie de discussie met wie dan ook aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Post-Kogeco zoekt ook mensen.

Er is pas geleden een giga-ontslaggolf geweest, na het vertek van een klant.

Leg mij dit dan maar eens uit.

Iets met een voordeur/achterdeur verhaal?

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Post-Kogeco zoekt ook mensen.

Er is pas geleden een giga-ontslaggolf geweest, na het vertek van een klant.

Leg mij dit dan maar eens uit.

Iets met een voordeur/achterdeur verhaal?

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Als jij dit soort dingen wil gaan begrijpen moet jij iets doen wat voor jou waarschijnlijk onmogelijk is.

Dan moet jij je gaan verplaatsen in een werkgever en ik denk dat dat bij jou niet gaat lukken.

Ik begrijp heel goed waarom ze eerst een hele hoos buiten zetten om vervolgens weer anderen aan te nemen. Dat gebeurd bij bijna elk groot bedrijf. Of het sociaal is, daar valt over te twisten maar het is wel economisch verantwoord (voor de.werkgever dan)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden