Spring naar bijdragen

Chauffeurstekort, is het er dan toch? (afsplitsing)


Gast Valkje

Recommended Posts

In het keukenkastje, naast mijn kissies sigaren....... ;)

Helaas Eddy. Het bedrijf waar ik nu zit en waarschijnlijk wel even blijf hangen komt zover niet helaas. Maar misschien ga ik met de mini shomp wel naar de kerstman toe ergens rond de kerst en kom ik op de terugweg wel even langs glijden LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast DieRooie

Dat sommige mensen niet begrijpen dat zo een briefje als grapje bedoel is...

Overigens moet een werkgever die mensen moet zoeken, zich afvragen of hij wel goed bezig is (geweest).

Dus met andere woorden

de drie werkgevers die ik opnoem zijn niet goed bezig geweest?

in welk opzicht niet volgens jouw, ze hebben bij mijn weten allemaal geen oosteuropeanen in dienst of werken met dubieuze constructies..... dat zijn toch een beetje jouw stokpaardjes?

of leven ze de cao niet na?

van twee weet ik dat ze dat inderdaad niet doen, want die betalen gewoon alle uren, zonder staffelpauzes toe te passen...

je weet toch wel dat zoiets niet mag toch?

misschien moet jij daar de bond eens iver inlichten

d7e arme chauffeurs worden uitgebuit!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast DieRooie

Uitbreiding bestaat natuurlijk niet....

er zijn ook bedrijven die werk kwijtraakte en weer terugkrijgen die breiden dus uit

net zoals er bedrijven zijn waarvan de klant er een hoop werk bij krijgt, die heeft dus ook extra mensen nodig.

Het is maar goed dat kortzichtigheid geen pijn doet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast DieRooie

Ontkenning van wat.....?

ik noem enkel drie werkgevers op waarvan ik hoor dat er mensen gevraagd worden

jij reageert daarop met opmerkingen alsdat ze niet goed bezig zijn geweest

daarna vraag ik jouw wat ze dan niet goed hebben gedaan,.

dan kom jij weer met een opmerking over verloop

waarvan ik heel goed weet dat het gelul is

En nu kijk ik weg?

Leg mij dat maar eens uit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus deze drie werkgevers zijn kenmerkend voor de algehele sector?

Leg mij dat liever eens uit.

Als ik de kip met het gouden ei vind, vindt jij er dan ook gelijk één?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast DieRooie

Ik weet niet wat jouw kip met het gouden ei is

ik noem hier enkel een paar werkegevers op die mensen zoeken..

Jij moet daar natuurlijk weer negatief op reageren

stel je toch eens voor dat jouw beeld van de wereld anders is, dus dat er toch wel bedrijven zijn die gewoon de cao betalen.

Of zoals ik al zei toch niet helemaal, omdat ze geen staffelpauzes hanteren

maar neem nig lekker een glas azijn.. proost

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast DieRooie

Zoveelste internet linkje waar ik niets mee kan ger

leuk verhaal verder, maar je weet ook dat er werkgevers zijn die bedreigd worden met bekeuringen van meer als 3000€ per werknemer als de pauzestaffel niet gehanteerd wordt?

Sorry, ik lees en onthoudt dingen, dat kopiëren en linken ben ik heel slecht in

maar dat was ook niet het hoofdonderwerp, ik had een pittige discussie met routier..

leuk dat je jouw vriendje even wil helpen door een rookgordijn te leggen

maar in het verleden heb je al aangegeven dat je van mij geen hoge pet ophebt, misschien is het beter dat je dan ook even niet hiermee bemoeit en je beperkt tot je hypotheekadviezen tot cor, die zijn waarschijnlijk net zo vooruitstrevend als onze cao

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed bezig Rooie, ook jij maakt vrienden......

Absoluut ja. Heerlijk dat ik toch niet alleen sta in mijn mening en dat er nog meer mensen zijn die niet met tranen in hun ogen achter het stuur zitten LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
DieRooie, op 06 Okt 2015 - 10:43 PM, zei:

Uitbreiding bestaat natuurlijk niet....

er zijn ook bedrijven die werk kwijtraakte en weer terugkrijgen die breiden dus uit

net zoals er bedrijven zijn waarvan de klant er een hoop werk bij krijgt, die heeft dus ook extra mensen nodig.

Het is maar goed dat kortzichtigheid geen pijn doet

Misschien zijn deze 3 werkgevrs zo goed dat er inderdaad geen verloop is geweest.

Maar de tevreden chauffeur die zijn pensioengerechtigde leeftijd heeft behaald (hulde!) mag toch ook eens vervangen worden?

Of moet het bedrijf dan maar een wagen verkopen want als ze nieuw personeel zoeken lijkt het alsof er verloop is (dus een slechte baas?).

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jongens, jongens........

 

Er zijn bedrijven die altijd voor de zelfde opdrachtgever rijden en er zijn bedrijven waar de drukte nog wel eens sterk wisselt.

Zeker de laatste jaren met de crisis is dat zo.

Zo hebben ze mooi werk binnen en zo zijn ze het weer kwijt aan de concurrent .......... en daar bedoel ik geen buitenlanders mee!!!

Ik bedoel bedrijven als Simon Loos, peter Appel, Post Kogeko, Knap, v/d Brink, Cornelisen en zo zal er nog een hele rits zijn.

Deze bedrijven zoeken dus met grote regelmaat NEDERLANDSE chauffeurs.

De goede chauffeurs mogen over het algemeen blijven. Die willen ze niet kwijt!!!

 

De chauffeur die denkt dat het een 9 tot 5 baan hebben zal in veel takken van transport  dus niet echt geschikt zijn,

die wordt nogal eens na een half jaar vaak verzocht om een beter passende baan te zoeken.

Het kan ook zo zijn dat er een opdrachtgever naar een ander gegaan is en dat er dan gewoon geen werk meer is!!

 

Vandaar dat bepaalde bedrijven vaak chauffeurs zoeken. Maar dat is al jaren zo........... toch?

Het is niet zo dat deze bedrijven allemaal slecht zijn!!!!

Goh dat ik dat nou moet uitleggen  :angel:  :zegtniets:

  • Like 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb het bovenstaande geschreven om dat ik er er een beetje moe van begin te worden dat je bedrijven zo negatief neer zet Routier.

Hoe jij het hele chauffeurs vak naar beneden haalt. Hoe veel jaar moet jij nog sturen ? Ik hoop maar dat dat niet zo lang is.

 

Maar wat jij zegt is gewoon niet waar!!!!!

Er is op dit moment wel werk!!!!

Misschien lopen bedrijven niet zo heel hard voor jou om je binnen te slepen en is dat nu eerder andersom.

Lijkt mij heel gezond hoor en dat is in meer bedrijfstakken vrij normaal.

Maar een goede chauffeur die binnen een bedrijf past zou niet zo heel veel moeite hebben om een baan te vinden.

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net op facebook.

Ruudtrans zoekt wegens uitbreiding 2 chauffeurs. 1 voor de hele.week onderweg en 1 voor oedere avond thuis. Regio Amsterdam.

Maar wegens uitbreiding, veen dubieus baasje met een hoop verloop. Ook geen schimmige schijnvacature bij een nog schimmiger uitzendbureau.

Gewoon echt werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden