Spring naar bijdragen

Chauffeurstekort, is het er dan toch? (afsplitsing)


Gast Valkje

Recommended Posts

  • Forumlid

Post-Kogeco zoekt ook mensen.

Er is pas geleden een giga-ontslaggolf geweest, na het vertek van een klant.

Leg mij dit dan maar eens uit.

Iets met een voordeur/achterdeur verhaal?

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

 

Zover ik begrepen heb ontsloeg P.K. (of verlengde geen contracten meer) van mensen op bepaalde vestigingen,daar waar post Kogeko zijn contracten ook niet meer verlengt werden,zoals je zegt;na vertrek van een klant.

Op andere locaties zijn dezelfde tijd contracten gewoon verlengt,zelfs mensen aangenomen,zoals twee oud collega's van mij ,die nu bij P.K. in Bergen op Zoom in de bevroren patatten zitten.( In D 5,geheel volgens de FUWA regels blijkbaar)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat vind men er hier van dat er een uitzendbureau is die een bonus van 150 euro geeft als je een chauffeur aanbrengt.

Slecht.

 

Uitzendbureaus verzieken de gehele arbeidsmarkt. Ik had liever gezien dat een grote werkgever als zelf zo'n advertentie ging plaatsen.

 

En nog wat. Als ik nu bij elk uitzendbureau waar ik ingeschreven zou staan per week €10 zou krijgen dan wil ik wel héél lang op de wachtlijst. Anders gezegd : Wanneer ik 'ter inschrijving' mij laat inschrijven daar kan ik mijn hypotheek niet van betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uitzendbureau's voldoen alleen aan een behoefte vanuit de markt.

Werkgevers betalen liever wat meer voor flexibiliteit als dat ze voor wat minder vast zitten aan een ongeschikt iemand. Ik heb dit al meerdere keren gezegd maar ik ben gekke gerritje. Laat een deel van je zekerheid varen voor meer geld.

En ik herrinder mij nog het gejubel toen er het een en ander ging veranderen met contracten en het aantal tijdelijke contracten. Nu is dat gejubel al weer omgeslagen in negatieviteit. Of zit ik er nu weer naast?

bewerkt door shompie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Ikndeel die mening dus niet. Ik denk niet dat uitzendbureau's strooien met geld alleen om hun kaartenbak gevuld te krijgen. Maar misschien heeft Ron (Valkje) hier een mening over. Die kon nogal goed door de bocht toch met een eigenaar of direteur van een uitzendbureau?

Uitzendbureaus zijn uiteraard ook altijd op zoek daar die ene duizendpoot, die ze overal plaatsen kunnen. Moet je eens kijken wat boor moeite ze doen om bij ons een voet tussen de deur te krijgen......
  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Als jij dit soort dingen wil gaan begrijpen moet jij iets doen wat voor jou waarschijnlijk onmogelijk is.

Dan moet jij je gaan verplaatsen in een werkgever en ik denk dat dat bij jou niet gaat lukken.

Ik begrijp heel goed waarom ze eerst een hele hoos buiten zetten om vervolgens weer anderen aan te nemen. Dat gebeurd bij bijna elk groot bedrijf. Of het sociaal is, daar valt over te twisten maar het is wel economisch verantwoord (voor de.werkgever dan)

En dat is het hele probleem Ron. Een werkgever kijkt totaal anders naar de zaken dan de werknemers. De mondige types er weer uit werken, en de "zwijgers" weer aannemen. Liefst met een tijdelijk contract, want he, jou problemen zijn de mijne niet he
  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Als t economisch niet verantwoord is en t bedrijf gaat alsnog naar de knoppen is t ook sociaal niet verantwoord geweest. :angel:

klopt, maar waar vroeger een werkgever nog iets om zijn personeel gaf, en mer leefde is die liefde tegenwoordig totaal over. Was jij goed voor je personeel, dan was het personeel goed voor jou, en dat keert zich nu tegen de werkgevers. De tijden zijn veranderd. Personeel werkt nu nog echt voor de Euro's en niet meer ergens "omdat ze er zo graag willen werken". Het menselijke is echt weg lijkt het wel. Waar vindt je dat nog dat een werkgever je vraagt hoe het thuis is, of je nog persoonlijk feliciteert met je verjaardag???? Hooguit bij een enkele kleine werkgever. Om maar eens wat te noemen. Nee, tegenwoordig ben je een goede "knul" zolang je geld oplevert, en zodra je (per ongeluk) geld kost, is het wieberen........ bewerkt door transploft
  • Like 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dat is het hele probleem Ron. Een werkgever kijkt totaal anders naar de zaken dan de werknemers. De mondige types er weer uit werken, en de "zwijgers" weer aannemen. Liefst met een tijdelijk contract, want he, jou problemen zijn de mijne niet he

Ik denk niet dat het te maken heeft met mondig of niet mondige types meer met of een chauffeur geld opbrengt of kost...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uitzendbureaus zijn uiteraard ook altijd op zoek daar die ene duizendpoot, die ze overal plaatsen kunnen. Moet je eens kijken wat boor moeite ze doen om bij ons een voet tussen de deur te krijgen......

Dus jij denkt ook dat ze bonussen gaan uitdelen om de kaartenbak vol te krijgen.

Jullie houden er echt een hele aparte gedachtengang op na LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Routier goed lezen hoor !!!

 

Er is een chauffeurstekort !!! De uitzendburo's die ons voorzien van knutselaars kan niet leveren.... Chauffeurs op, of in ieder geval goeie chauffeurs op. 

 

 

via via connectie's zijn er een paar chauffeurs binnen gekomen, die een half jaar contract hebben gekregen. Want over 2 weken word het druk. Als het goed is komt mijn huur trekker dan ook weer. 

bewerkt door Schots en Scheef
  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Ik denk niet dat het te maken heeft met mondig of niet mondige types meer met of een chauffeur geld opbrengt of kost...

juist, en een Nederlandse chauffeur heeft nu eenmaal wen hogere prijs dan een Oost Europese collega, dat kont nu eenmaal omdat hier "het leven" ook meer kost dan daar, maar waarom worden de westerse chauffeurs daar dan voor "gestraft" door de werkgevers??? Voor de crisis, en dat de grenzen open gingen, was er in mijn ogen nog wel een normale werkgever/werknemers verhouding. Nu ben je een nummer, en wordt je als een gebruiksvoorwerp opzij gezet. Er is weinig menselijks meer aan, maar het wel gek vinden dat werknemers geen hart meer hebben voor het bedrijf. Waardering is tegenwoordig ver te zoeken. Ja ook bij ons ja........
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Dus jij denkt ook dat ze bonussen gaan uitdelen om de kaartenbak vol te krijgen.

Jullie houden er echt een hele aparte gedachtengang op na LOL

Dat zeg ik niet Ron, wel lezen he. Ook een uitzendbureau zoekt de "krenten uit de pap" net als een werkgever.....
Link naar opmerking
Deel via andere websites

juist, en een Nederlandse chauffeur heeft nu eenmaal wen hogere prijs dan een Oost Europese collega, dat kont nu eenmaal omdat hier "het leven" ook meer kost dan daar, maar waarom worden de westerse chauffeurs daar dan voor "gestraft" door de werkgevers??? Voor de crisis, en dat de grenzen open gingen, was er in mijn ogen nog wel een normale werkgever/werknemers verhouding. Nu ben je een nummer, en wordt je als een gebruiksvoorwerp opzij gezet. Er is weinig menselijks meer aan, maar het wel gek vinden dat werknemers geen hart meer hebben voor het bedrijf. Waardering is tegenwoordig ver te zoeken. Ja ook bij ons ja........

Buitengewoon herkenbaar, en 100% waar.

Hier valt weinig aan toe te voegen.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zeg ik niet Ron, wel lezen he. Ook een uitzendbureau zoekt de "krenten uit de pap" net als een werkgever.....

Nee Cor, je zit er dit keer.echt helemaal naast. Een uitzendbureau gaat echt niet met geld strooien om die ene krent uit de pap te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

juist, en een Nederlandse chauffeur heeft nu eenmaal wen hogere prijs dan een Oost Europese collega, dat kont nu eenmaal omdat hier "het leven" ook meer kost dan daar, maar waarom worden de westerse chauffeurs daar dan voor "gestraft" door de werkgevers??? Voor de crisis, en dat de grenzen open gingen, was er in mijn ogen nog wel een normale werkgever/werknemers verhouding. Nu ben je een nummer, en wordt je als een gebruiksvoorwerp opzij gezet. Er is weinig menselijks meer aan, maar het wel gek vinden dat werknemers geen hart meer hebben voor het bedrijf. Waardering is tegenwoordig ver te zoeken. Ja ook bij ons ja........

Ik snap niet wat die oostblokker hier nu weer mee te maken heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Routier goed lezen hoor !!!

Er is een chauffeurstekort !!! De uitzendburo's die ons voorzien van knutselaars kan niet leveren.... Chauffeurs op, of in ieder geval goeie chauffeurs op.

via via connectie's zijn er een paar chauffeurs binnen gekomen, die een half jaar contract hebben gekregen. Want over 2 weken word het druk. Als het goed is komt mijn huur trekker dan ook weer.

Weer dat verhaal van de huurtrekkers....

Maar als ik het goed begrijp, blijven de loodsen bij jullie volstaan, en krijgen de klanten hun spullen niet?

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Routier goed lezen hoor !!!

Er is een chauffeurstekort !!! De uitzendburo's die ons voorzien van knutselaars kan niet leveren.... Chauffeurs op, of in ieder geval goeie chauffeurs op.

via via connectie's zijn er een paar chauffeurs binnen gekomen, die een half jaar contract hebben gekregen. Want over 2 weken word het druk. Als het goed is komt mijn huur trekker dan ook weer.

Een groot deel komt in mijn ogen toch, doordat werkgevers totaal geen vastigheid meer willen geven. Geen vaste contracten meer en zo: nogmaals we zijn meer een "wegwerp product" en daardoor krijg je geen goed gemotiveerd personeel meer. Ik durf toch wel te stellen dat "vast" personeel zuiniger en gemotiveerder werkt. Ik mompel iets van, werkgevers willen alleen nog maar de lusten en niet de lasten. Er is geen werkgever meer die met Oost Europeanen werkt die een band heeft met zijn mensen. Voor jou 100 anderen als het je niet aan staat.

Was vroeger alles beter??? Nee, maar wel menselijker.....

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap niet wat die oostblokker hier nu weer mee te maken heeft.

Niets...maar daarom heeft hij nog wel een sterk punt! :rolleyes:

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Nee Cor, je zit er dit keer.echt helemaal naast. Een uitzendbureau gaat echt niet met geld strooien om die ene krent uit de pap te vinden.

tuurlijk wel, want daar verdient hij aan.... Alles draait om geld, weet je nog??
Link naar opmerking
Deel via andere websites

tuurlijk wel, want daar verdient hij aan.... Alles draait om geld, weet je nog??

Maar daar ging het helemaal niet om die oostblokker heeft hier niets mee te maken. Een tijdje terug werd ik nog voor gekke gerritje uitgemaakt hier omdat ik zei dat ze al bonussen uitdeelde als er chauffeurs werden aangebracht. Bewijzen wilde hij zijn gilde hij nog net niet, want ik was niet goed bij mijn hoofd. De bewojzen kwamen en wat krijg je dan als antwoord, dat is om de kaartenbak te vullen.

Nu is is het in zuid Holland nog crisis maar in grote delen van Nederland is geen chauffeur meer te krijgen. Als ik dat dan wil bewijzen door mensen aan werk te helpen zijn er opeens geen werkzoekende meer die er bij elke voorgaande discussie bij bosjes waren.

Ik krijg de indruk dat er hier echt mensen zijn die aan negatieve stemmingsmakkerei doen en die ieder beetje positief nieuws gelijk de grond in trappen om maar vooral te kunnen blijven janken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Waarom haalde ik die oost Europeanen aan??? Omdat deze mensen niet mondig genoeg zijn, en lekker goedkoop. Nogmaals, alles draait om geld Ron. En tuurlijk, een ondernemer moet geld verdienen om zijn bedrijf draaiende te houden, dat begrijp ik absoluut. Maar waarom gaat op dit moment alles ten ten koste van het personeel???? Ik durf te stellen dat goed betaald gemotiveerd personeel zichzelf voor een werkgever terug verdient op termijn. Nu wordt er alleen na de korte termijn gekeken, puur om te overleven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaja, en ik weet dat ik nu weer even ouderwets de boel op stelten zet.

Maar ik kan slecht tegen mensen die ongefundeerd maar van alles roepen en dan ook nog durven zeggen dat ze kennis van zaken hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom haalde ik die oost Europeanen aan??? Omdat deze mensen niet mondig genoeg zijn, en lekker goedkoop. Nogmaals, alles draait om geld Ron. En tuurlijk, een ondernemer moet geld verdienen om zijn bedrijf draaiende te houden, dat begrijp ik absoluut. Maar waarom gaat op dit moment alles ten ten koste van het personeel???? Ik durf te stellen dat goed betaald gemotiveerd personeel zichzelf voor een werkgever terug verdient op termijn. Nu wordt er alleen na de korte termijn gekeken, puur om te overleven.

Hier heb je voor een deel gelijk Cor. Maar zoals eerder gezegd als zo'n werkgever naar de klote gaat omdat hij niet met goedkoop personeel werkt zijn de mening ook altijd hetzelfde. Zijn eigen zakken zijn gevuld en het personeel heeft het nakijken.

Het is nooit goed. Kijk naar een vrote.werkgever als Vos. Die kan alleen maar bestaan omdat hij met goedkope mensen werkt. Roemenen die gewoon Nederlands werk doen. Als dat door de bond aangepakt zou worden blijft er van het bedrijf niets over. De goedkope mensen hebben we nodig en daar kun je nooit meer zonder. Ga je hun salarissen optrekken tot ons niveau heb je nog een veel groter sociaal probleem. Er zijn hier mensen die dat hebben geprobeerd uit te leggen maar die zijn met lood in hun schoenen vertrokken omdat het merendeel hier het gewoon niet wil snappen en veel te kortzichtig zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nee Ron. Ik doe niet mee aan expres negatief zijn. Ik kijk om mij heen, hoe de wereld veranderd

Ook jij bent niet echt een ster in positief denken maar je heb gelijk, er zijn er die nog veel negatiever denken ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden