Spring naar bijdragen

Chauffeurstekort, is het er dan toch? (afsplitsing)


Gast Valkje

Recommended Posts

Ook jij bent niet echt een ster in positief denken maar je heb gelijk, er zijn er die nog veel negatiever denken ;-)

Of de echte waarheid onder ogen zien! :p

Niet alles heeft met een negative gedachtengang te maken.

Maar Cor heeft een reeëlere kijk op zaken als jij, dunkt me.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

bewerkt door routier
  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Shompie, dat verhaal van Vos is pure werkgeverspraat.

Laat de werkgevers zich eens goed verenigen, en voor een goede (arbeids)markt zorgen.

Dan zijn die goedkope loonslaven ook niet meer nodig.

Oh nee....dan verdienen we niets meer...

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik krijg de indruk dat er hier echt mensen zijn die aan negatieve stemmingsmakkerei doen en die ieder beetje positief nieuws gelijk de grond in trappen om maar vooral te kunnen blijven janken.

Niet om te blijven janken, maar om werknemers, werkgevers en overheden wakker te (blijven) schudden dat het anders, en vooral gezonder moet.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of de echte waarheid onder ogen zien! :p

Niet alles heeft met een negative gedachtengang te maken.

Maar Cor heeft een reeëlere kijk op zaken als jij, dunkt me.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Eigenlijk zou ik eens even een uurtje moeten gaan zitten achter de pc om wat uitspraken van jou uit het verleden er bj te pakken. Je liegt enpraat jezelf meerdere keren tegen.

Heel klein voorbeeldje, nog niet eens zo lang terug was het voor een aantal kenissen of vrienden van jou onmogelijk om aan werk te geraken. Wie ze ook belde of mailde, ze kregen te horen dat ze te duur waren of zo.

Nu zeg jij dat al jou kenissen en vrienden zo slim zijn geweest om niet in het transport aan het werk te gaan. Ben jij van kenissenkring gewisseld of zo of word het te heet onder jou voeten. Ik weet namelijk in jou regio ook werk. En ik doe niet aan praatjes Routier, dat is de eigenschap van een nuchtere Noord Hollander.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Shompie, dat verhaal van Vos is pure werkgeverspraat.

Laat de werkgevers zich eens goed verenigen, en voor een goede (arbeids)markt zorgen.

Dan zijn die goedkope loonslaven ook niet meer nodig.

Oh nee....dan verdienen we niets meer...

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

en dat ben ik weer niet helemaal met jou eens Routier. Voor de ellende verdiende een werkgever toch ook genoeg met Nederlands personeel?? En over je andere opmerking heb je weer wel gelijk. Als de werkgevers weer eens back to basic zouden gaan, en zich hard zouden maken voor een normale transport prijs, dan zou het uitbuiten van chauffeurs niet meer nodig moeten zijn. Vroeger kon het toch ook??? De Nederlanders zijn nooit de goedkoopste vervoerders geweest, maar iedereen betaalde gewoon de prijs die een rendabele rit koste, en daar zit het probleem.

Misschien dat de admins de laatste 4 pagina's willen afsplitsen van het oorspronkelijke topic. :LOL: Ik vind dit onderwerp zeker een discussie waard, maar heeft niets mer met het originele onderwerp te maken.

Mijn complimenten trouwens voor de nette discussie, het kan dus wel op een normale manier onderling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou...graag...ga maar eens uitgebreid op dit forum zoeken waar ik dat geschreven heb.

Als je al wat kan vinden, dan zal ik toegeven dat zij iets hebben gevonden hebben (na lange tijd).

Maar dat vindt je niet.

Nog zoiets: nog geen twee jaar geleden waren er volgens de officieële instanties 30.000 werkloze chauffeurs.

En dan geloof jij dat er in twee jaar zoveel veranderd is?

Waar is trouwens een officieël nieuwsbericht te vinden over een huidig tekort?

Nogmaals, eerst de schijnconstructies weg, eerder is er geen tekort.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou zal ik daar dan maar even verandering in brengen LOL

Cor, deze chauffeurs worden niet uitgebuit he. Dit zijn jongens die ons keihard uitlachen en jou bondscontrobutie gebruiken om voor hun doen nog meer geld mee naar huis gaan nemen. Wat dat betrefd weet het merendeel echt helemaal niet vanndie mensen en hun mentaliteit af. Al betaal je die het dubbele van wat verdienen blijven ze onder hun trailer scheiten en naast diezelfde trailer koken.

Maar voordat wij te ver afdwalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Routier, zelfs eerder in dit topic maak je er al verwijzingen naar.

Ook naar die l8nk van dat uitzendbureau waar jij verder dan "dat is om de kaartenbak te vullen" niet op in wil gaan.

En dat noemt zich een paar postings terug iemand die precies weet waar het in transporterend Nederland om draait.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Routier, zelfs eerder in dit topic maak je er al verwijzingen naar.

Ook naar die l8nk van dat uitzendbureau waar jij verder dan "dat is om de kaartenbak te vullen" niet op in wil gaan.

En dat noemt zich een paar postings terug iemand die precies weet waar het in transporterend Nederland om draait.

Nee...dat weet ik niet.

Ik weet echter wel hoe de arbeidsmarkt tegenwoordig in elkaar steekt.

Transploft heeft dit ook al mooi verwoord.

Maar nogmaals....van 30.000 werklozen, naar een tekort in twee jaar.

Leg mij dit maar uit....

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Shompie...het salaris van een Roemeense Vos chauffeur 900 Lei....noem het maar een vetpot.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Lees nu eens voordat je reageerd. Hier heb ik het helemaal niet over.... Wat die mensen verdienen intereseerd mij helemaal niet en daar had ik het niet over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Hier heb je voor een deel gelijk Cor. Maar zoals eerder gezegd als zo'n werkgever naar de klote gaat omdat hij niet met goedkoop personeel werkt zijn de mening ook altijd hetzelfde. Zijn eigen zakken zijn gevuld en het personeel heeft het nakijken.

Het is nooit goed. Kijk naar een vrote.werkgever als Vos. Die kan alleen maar bestaan omdat hij met goedkope mensen werkt. Roemenen die gewoon Nederlands werk doen. Als dat door de bond aangepakt zou worden blijft er van het bedrijf niets over. De goedkope mensen hebben we nodig en daar kun je nooit meer zonder. Ga je hun salarissen optrekken tot ons niveau heb je nog een veel groter sociaal probleem. Er zijn hier mensen die dat hebben geprobeerd uit te leggen maar die zijn met lood in hun schoenen vertrokken omdat het merendeel hier het gewoon niet wil snappen en veel te kortzichtig zijn.

is dat echt wel zo Ron???? Ik zie bepaalde zaken toch anders.

Doordat de vracht prijzen zijn gezakt tot ver onder een aanvaardbaar niveau, gaan werkgevers zoeken naar manieren om te overleven. Kan ik ook absoluut begrijpen, maar waarom niet een vuist maken, voor een normale vracht prijs??? Ik weet zeker dat ook een Vos en noem al die anderen maar op, die zogenaamd niet anders zeggen te kunnen, ook liever een gemotiveerde Nederlander achter het stuur hebben, maar juist de vervoerders (lees: werkgevers) hebben het zelf in de hand gewerkt, door voor de gemakkelijkste weg te kiezen. Immers klant is koning he, die spreek je niet tegen. Ik heb absolute bewondering voor de werkgevers die wel de ballen hebben om NEE te durven zeggen, tegen een klant. Ook blijf ik er bij, dat het "vrije Europa" nooit had mogen doorgevoerd worden. Dat een Oost Europeaan goedkoper is, is totaal geen probleem. Als deze man, ik neem even als voorbeeld een Pool, hier vanuit Polen komt lossen, en gelijk weer ergens terug laad voor zijn land, of eventuele tussen liggende landen. En niet hier 2 maanden de boel goedkoop komt weg rijden, zonder in zijn vaderland terug te konen. Want DAT is het echte probleem waardoor de vrachtprijzen zo laag blijven. De enkele rit die deze Pool zou weg nemen blijft nihil, en zal echt niet voor "schijt" prijzen zorgen, omdat het andere werk gewoon door de lokale vervoerders tegen de juiste prijzen weggebracht zullen worden. Dat hele carbottage gebeuren werkt nu echt tegen een gezond transport in. En ha ik weet het. De Hollanders waren er vroeger topscorer in, maar dat waren we ook in het lange afstand vervoer tergen prima prijzen. En als de wetgeving eens eerlijk zou werken, dan zou de sector daar ook bij gebaat zijn. Hoe kan een bedrijf dat failliet gaat (vanwege de concurrentie en lage vracht prijzen), weer vrolijk doorstarten op kosten van de gemeenschap?? Krijgt hij dan weer wel een betere prijs???

Als een bedrijf niet meer kan rijden, omdat de prijs die hij nodig heeft om wen goede bedrijfsvoering nodig heeft, moet gij stoppen met vervoer. Klaar. Zo simpel is dat. Alleen slechte ondernemers blijven door modderen om maar te overleven, maar trekken allemaal aan een dood paard. Als de "grote jongens" als een Vos, en noem ze maar op, er eerlijke prijs bedongen hadden, waren al die buitenlandse constructies niet nodig, en hadden alle Nederlandse chauffeurs nog gewoon voor deze werkgevers gewerkt tegen een eerlijk loon.

Zo, dat is er uit :LOL:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Nou zal ik daar dan maar even verandering in brengen LOL

Cor, deze chauffeurs worden niet uitgebuit he. Dit zijn jongens die ons keihard uitlachen en jou bondscontrobutie gebruiken om voor hun doen nog meer geld mee naar huis gaan nemen. Wat dat betrefd weet het merendeel echt helemaal niet vanndie mensen en hun mentaliteit af. Al betaal je die het dubbele van wat verdienen blijven ze onder hun trailer scheiten en naast diezelfde trailer koken.

Maar voordat wij te ver afdwalen.

absoluut mee eens Ron. De bonden trekken eveneens aan een dood paard, door een gelijk loon te willen hebben voor deze mensen. Zo hopen zij, dat er een eerlijk speelveld komt. Maar dat komt er alleen door er voor te zorgen dat er weer een Vice versa transport te verplichten. Ook een Hollandse vervoerder mag best lange lange afstand vervoer doen, maar absoluut geen "lokaal" vervoer, anders dan terugvracht sprokkelen, naar het land van herkomst. Om een eerlijk speelveld te verkrijgen is dat (in mijn ogen) de meest reële manier om weer een gezonde sector te krijgen. Dan is het ook totaal niet interessant meer om met buitenlandse chauffeurs "regionaal" vervoer te doen. Maar dan moet Brussel wel mee werken, en daar zit het grote probleem voor de westerse vervoerders. En nee, ook de mentaliteit van de oost Europese chauffeur zal niet veranderen. Dat is "hun" levenswijze.

Het vrij geven van Brussel heeft al zo veel banen gekost, en niet alleen aan chauffeurs hoor, kijk eens naar weg restaurants en dergelijke?????

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Lees nu eens voordat je reageerd. Hier heb ik het helemaal niet over.... Wat die mensen verdienen intereseerd mij helemaal niet en daar had ik het niet over.

Maar mij wel Ron. Doordat deze mensen HIER zo weinig verdienen door "ons" lokale werk weg te rijden, want daar heb ik dus moeite mee he, ik heb het niet over het wetje van en naar hun vaderland, gaat deze sector nog verder (kan dat nog dan??), naar de klote.

Als een Pool (gewoon een voorbeeld hoor) salaris krijgt wat in zijn land normaal is voor internationaal vervoer, zou verdienen heeft ook hij een goed salaris. Doordat ze nu alleen nog maar hierheen gehaald worden puur voor de prijs (dan bedoel ik dus die jongens die met de bus/vliegtuig hier heen gehaald worden om HIER te werken) tegen hun salaris, dat noem ik toch een form van uitbuiting. Zodra die Pool "ons" salaris gaat eisen, kan hij linea recta terug naar huis, en wordt hij vervangen door de volgende goedkope kracht. Hier gaat Nederland absoluut aan kapot (en aan nog veel meer onzinnig Brusselse bemoeienissen. We zakken als land steeds verder het Europese moeras in

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Shompie...het salaris van een Roemeense Vos chauffeur 900 Lei....noem het maar een vetpot.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

 Als je de door jou geselecteerde tekst door google translate haalt zie je dat dit het brutto basissalaris is.

 

Er staan daar nog meer posten op,je zou deze loonstrook eens in zijn geheel kunnen laten zien ,dus met de bedragen die erop staan.

Dan zien wij wat zo n man in totaal mee naar huis neemt,en of dat inderdaad een vetpot is ,naar de normen waarnaar hij in Roemenie moet van leven.

 

900 roemeense leu is overigens € 202,20,in onze ogen geen vetpot,maar het gaat erom wat die man daarvoor kan doen in Roemenië.

Maar dat is t niet denk ik,daar zal nog wel wat OKV en kilometervergoeding bijkomen,maar dat staat niet op je loonstrook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cor, als we nu niet inzien dat we straks een heel groot probleem gaan krijgen geef je de werkgevers een vrijbrief om straks nog meer goedkoop volk hierheen te halen.

Daarom zijn die uitspraken van Routier zo enorm dom en ook nog eens gevaarlijk.

Maar ik ben gekke gerritje he....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar mij wel Ron. Doordat deze mensen HIER zo weinig verdienen door "ons" lokale werk weg te rijden, want daar heb ik dus moeite mee he, ik heb het niet over het wetje van en naar hun vaderland, gaat deze sector nog verder (kan dat nog dan??), naar de klote.

Als een Pool (gewoon een voorbeeld hoor) salaris krijgt wat in zijn land normaal is voor internationaal vervoer, zou verdienen heeft ook hij een goed salaris. Doordat ze nu alleen nog maar hierheen gehaald worden puur voor de prijs (dan bedoel ik dus die jongens die met de bus/vliegtuig hier heen gehaald worden om HIER te werken) tegen hun salaris, dat noem ik toch een form van uitbuiting. Zodra die Pool "ons" salaris gaat eisen, kan hij linea recta terug naar huis, en wordt hij vervangen door de volgende goedkope kracht. Hier gaat Nederland absoluut aan kapot (en aan nog veel meer onzinnig Brusselse bemoeienissen. We zakken als land steeds verder het Europese moeras in

 

 

Cor, als je t over een "Pool"(*)hebt die hier gewoon werkt heb je gelijk,die dient naar NL maatstaven betaald te worden.

De "Pool"die hier ons werk overneemt door van NL naar B,D IT, SP of F te rijden doet dat gewoon op een internationale vergunning,dat geeft m ook t recht cabotageritten uit te voeren.

Dat alles tegen een salaris wat in zijn land gebruikelijk is.

 

Je zegt dat wij t moeras inzakken ,maar je kunt je beperken tot chauffeurs( en bouwvakkers) er zijn in NL mensen( bedrijven) die hier heel veel geld mee verdienen en zich toch aan de wet houden.

 

Toen wij nog van de daken schreeuwden dat we de besten waren en dat ze het'gespecialiseerde werk"zoals distributie of stukgoed toch nooit zouden kunnen doen,verschenen de eerste "dochterondernemingen"in "Polen"al.

 

Pool(*) ik schrijf Pool,maar je kunt gerust Roemeen,bulgaar,hongaar of Slowaak lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cor, als we nu niet inzien dat we straks een heel groot probleem gaan krijgen geef je de werkgevers een vrijbrief om straks nog meer goedkoop volk hierheen te halen.

Daarom zijn die uitspraken van Routier zo enorm dom en ook nog eens gevaarlijk.

Maar ik ben gekke gerritje he....

Dat ben je waarschijnlijk zeker...

Wat mij betreft halen ze die chauffeurs nog van Mars.

Ik heb er geen problemen mee, mits zij maar dezelfde opleidingseisen en arbeidsvoorwaarden hebben.

Dan vormen ook deze chauffeurs geen gevaar voor jouw en mijn broodwinning.

Daarom een gelijk speelveld, met gezonde tarieven en arbeidsvoorwaarden.

Maar dat willen de werkgevers niet....en waarom? Juist.....

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

bewerkt door routier
  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat hebben we gezien Europeaan.

Hoeveel Nederlanders werken er nog bij jouw werkgever?

Een handjevol die nog op Frankrijk rijden om de rendes-vous leveringen te doen.

Italië is al helemaal passé voor de NL chauffeurs bij BAS.

De enige chauffeurs die nog geworven worden, zijn nodig voor Herijgers Hazeldonk.

Het is er sinds de overname door Bas Jr. niet beter op geworden daar.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat ben je waarschijnlijk zeker...

Wat mij betreft halen ze die chauffeurs nog van Mars.

Ik heb er geen problemen mee, mits zij maar dezelfde opleidingseisen en arbeidsvoorwaarden hebben.

Dan vormen ook deze chauffeurs geen gevaar voor jouw en mijn broodwinning.

Daarom een gelijk speelveld, met gezonde tarieven en arbeidsvoorwaarden.

Maar dat willen de werkgevers niet....en waarom? Juist.....

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Ik val in herhaling en reageer tegen beter weten in. En nu sta je weer keihard te liegen. De reden namelijk dat ik er door grote smurf werd afgegooid is namelijk dat ik reageerde op de zoveelste foto en opmerking van jou waarbij je de platkop belachelijk maakte en jezelf dus beter voelde dan hun. Ga nu geen verhaaltjes ophangen dat ze welkom zijn mits ze naar onze maatstaven en ons opleidingsnieveua voldoen.

Of ben je in ene weer van mening veranderd.

Als je deze mensen conform Nederlands cao gaat betalen geef je ze gelijk het recht om ook van onze voorzieningen gebruik te maken. Wat denk jij wat er dan gaat gebeuren...

Maar zoals ik net al zei, dit alles gaat niet over de oostblokker. Dit alles gaat over het probleem dat wij met zijn allen afstormen op een chauffeurstekort (behalve in zuid Holland) en als we daar niet optijd inspringen wij de boot missen. Ga nu mensen motiveren om weer chauffeur te worden en neem tijd om ze op te leiden zodat ze zich kunnen onderscheiden van het goedkopere exemplaar.

Laat de bonden zich daar hard voor maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja...liegen...het is nogal een uitspraak.

Maar je betrapt mij, met een tweede visie.

Dat is correct.

Maar mensen motiveer je, door ze kennis te laten maken met een gezonde en nette sector, waar nog toekomst in zit.

En niet met arbeidsvoorwaarden uit het jaar kruik, met flexibele contracten, en een mentaliteit jegens personeel, alsof men met een vuilniszak van doen heeft.

"Voor jouw 4 Roemenen!"

Met deze houding komen werkgevers er wel.

Zo...en dan nu naar de sportschool.

Even de frustratie van malifide werkgevers wegwerken. :p

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

bewerkt door routier
  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dan zijn we weer bij mijn punt.

Er zijn hier genoeg nette werkgevers die gemotiveerd personeel zoeken. Er zijn al.wat namen genoemd door mensen die normaal.zich buiten dit soort discussies houden. Ik ga speciaal voor jou proberen mijn laptop op te starten om wat linkjes on line te zetten. Want alles wat ik zeg wil ik onderbouwen met feiten en "iets" wat ik gehoord heb kan ik mij niet hard voor maken.

Van de volgende 2 kan ik met zekerheid zeggen dat ze personeel kunnen gebruiken. Knap (st vd Brink. Deze vacatures zie ik regelmatig voorbij komen omdat ik wat fb vriendjes heb die daar werken. En bq de Ruyter zoekt een aantal chauffeurs en een planner....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat hebben we gezien Europeaan.

Hoeveel Nederlanders werken er nog bij jouw werkgever?

Een handjevol die nog op Frankrijk rijden om de rendes-vous leveringen te doen.

Italië is al helemaal passé voor de NL chauffeurs bij BAS.

De enige chauffeurs die nog geworven worden, zijn nodig voor Herijgers Hazeldonk.

Het is er sinds de overname door Bas Jr. niet beter op geworden daar.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

 Ik kom daar al een tijdje niet meer,,maar hoor zo nu en dan nog wel eens wat.

T werk is veranderd daar,dat klopt,toch komen mijn ex colleg's nog steeds in Italié en spanje.

Ze hebben de laatste jaren ook weer nieuwe trekkers gekregen met alles erop en eraan,zelfs zonnekleppen en mistlampen :D

 

Bas was,zoals zovelen,een trendvolger; de Oosteuropese dochterbedrijven waren allang ingeburgerd bij tal van transport bedrijven in Nederland.

Als velen van je "collega vervoerders"hun prijzen naar beneden aan kunnen passen door met Oost europese dochterondernemingen te gaan werken,kun je twee dingen doen: erin meegaan of halsstarrig vasthouden aan je prijzen en de klanten weg zien lopen,want die betalen echt geen cent meer om mijn of zijn blauwe ogen.

 

Bas is te klein om een hele divisie te verkopen aan een collega vervoerder,als t wat minder gaat en er keuzes gemaakt moeten worden.

IK doel hier op de verkoop van de gehele tank en silo divisie van De Rijke naar Hoyer,waar naar mijn weten enkele honderden mensen bij betrokken waren.

Ik weet niet hoe t daar mee gaat,ik "hoor"wel eens iets( ook daar ken ik mensen) maar ga mijn oordeel daar niet over uitspreken.

 

BAS  had een grote klant,maar door schaalvergroting zocht die klant een vervoerder die niet alleen de opslag maar t transport in héél Europa,en ver daarbuiten kon verzorgen.

Bas kan ( i.i.g.in die tijd) dat niet,daar zijn ze te klein voor, en zo kwam men bij de Rijke uit,Bas bleef"preferred transporter"( je weet wat dat wil zeggen) voor Spanje en Italië,in opdracht van De Rijke.

 

Tot hij "uitgenodigd werd "om  de prijzen naar beneden aan te passen,daar bedankte hij voor en heeft  de tijd die m restte afgemaakt.

( hij had afscheid genomen van zijn minst betalende opdrachtgevers was zij diplomatieke uitspraak :D )

 

Het werk is toen naar zijn" collega vervoerder" HZ gegaan,die t,nog steeds in opdracht van De Rijke, met Poolse auto,s vervoert naar Italië.

 

Als je bij De Rijke in Antwerpen( in Rotterdam weet ik niet,kwam ik nooit)gaat kijken wat daar aan Oost europeaanen laadt die bevracht zijn door de De Rijke zul je merken dat je niet beslist Oost europese wielen en mensen hoeft te hebben om er toch flink aan te verdienen,alleen ziet iemand t niet zo snel.

En maak je toch lekker gebruik van de gelegenheden die de wet je biedt.

 

 

IK haal er hier De Rijke even bij omdat jij toch al over BAS begon en dat een mooi voorbeeld is hoe t er in de praktijk aan toe gaat.

Of t onder Renzo Bas slechter gaat weet ik niet,ik ken geen cijfers ,wet alleen dat ze vorig jaar een ultramodern nieuw pand in gebruik genomen hebben.

 

Wat de dochteronderneming van Bas,Hereijgers ,betreft: naar ik vernomen heb is t personeels bestand daar in de jaren dat t bij de BAS group behoort,meer dan verdubbeld.en blijven ze personeel vragen; Er schijnt toch nog wél werk te zijn.

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik kom daar al een tijdje niet meer,,maar hoor zo nu en dan nog wel eens wat.

T werk is veranderd daar,dat klopt,toch komen mijn ex colleg's nog steeds in Italié en spanje.

Ze hebben de laatste jaren ook weer nieuwe trekkers gekregen met alles erop en eraan,zelfs zonnekleppen en mistlampen :D

Bas was,zoals zovelen,een trendvolger; de Oosteuropese dochterbedrijven waren allang ingeburgerd bij tal van transport bedrijven in Nederland.

Als velen van je "collega vervoerders"hun prijzen naar beneden aan kunnen passen door met Oost europese dochterondernemingen te gaan werken,kun je twee dingen doen: erin meegaan of halsstarrig vasthouden aan je prijzen en de klanten weg zien lopen,want die betalen echt geen cent meer om mijn of zijn blauwe ogen.

Bas is te klein om een hele divisie te verkopen aan een collega vervoerder,als t wat minder gaat en er keuzes gemaakt moeten worden.

IK doel hier op de verkoop van de gehele tank en silo divisie van De Rijke naar Hoyer,waar naar mijn weten enkele honderden mensen bij betrokken waren.

Ik weet niet hoe t daar mee gaat,ik "hoor"wel eens iets( ook daar ken ik mensen) maar ga mijn oordeel daar niet over uitspreken.

BAS had een grote klant,maar door schaalvergroting zocht die klant een vervoerder die niet alleen de opslag maar t transport in héél Europa,en ver daarbuiten kon verzorgen.

Bas kan ( i.i.g.in die tijd) dat niet,daar zijn ze te klein voor, en zo kwam men bij de Rijke uit,Bas bleef"preferred transporter"( je weet wat dat wil zeggen) voor Spanje en Italië,in opdracht van De Rijke.

Tot hij "uitgenodigd werd "om de prijzen naar beneden aan te passen,daar bedankte hij voor en heeft de tijd die m restte afgemaakt.

( hij had afscheid genomen van zijn minst betalende opdrachtgever was zij diplomatieke uitspraak :D )

Het werk is toen naar zijn" collega vervoerder" HZ gegaan,die t,nog steeds in opdracht van De Rijke, met Poolse auto,s vervoert naar Italië.

Als je bij De Rijke in Antwerpen( in Rotterdam weet ik niet,kwam ik nooit)gaat kijken wat daar aan Oost europeaanen laadt die bevracht zijn door de De Rijke zul je merken dat je niet beslist Oost europese wielen en mensen hoeft te hebben om er toch flink aan te verdienen,alleen ziet iemand t niet zo snel.

En maak je toch lekker gebruik van de gelegenheden die de wet je biedt.

IK haal er hier De Rijke even bij omdat jij toch al over BAS begon en dat een mooi voorbeeld is hoe t er in de praktijk aan toe gaat.

Of t onder Renzo Bas slechter gaat weet ik niet,ik ken geen cijfers ,wet alleen dat ze vorig jaar een ultramodern nieuw pand in gebruik genomen hebben

Daar heb je wel een punt europeaan , er lijden vele wegen naar Rome en ze vinden elke keer wel weer een nieuwe "weg"
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vice Versa verkeer verplichten, dat werkt maar matig. Laten we eerlijk zijn de producenten gaan al massaal naar Oost Europa omdat de lonen daar lager liggen. Gevolg daarvan is dat de goederenstroom vanuit Oost Europa groter is dan de stroom in die richting dus is er altijd wel een vrachtje terug te regelen. Incidenteel zal er vracht over blijven voor de Nederlandse chauffeur. 

Voor we gaan roepen dat ik de containers vergeet die vanuit de  haven worden vervoert het volgende, wat denk je dat er gaat gebeuren wanneer de verschepers in de gaten krijgen dat het vervoer over land vele malen duurder uitpakt omdat Nederland zo nodig het werk wil beschermen voor de Nederlandse Chauffeur? Ik voorspel je dat dan ineens de grote containerschepen die nu al door het Zueskanaal varen dan ineens aanleggen in Albanië of door de Bosporus naar Bulgarije. Simpel rekensommetje liet jaren geleden al zien dat daar maar 100 gulden per container verschil in zat om ipv daarheen naar Nederland te varen ( Nederlandse route was dus goedkoper ). Maar ook het vervoer over water is al goedkoper en dus zal er ook nog meer vracht over het water gaan, maw het duurder maken van het transport over de weg ( want dat doe je met die looneis ) werkt op lange termijn tegen de Nederlandse chauffeur. 

 

Er zaten 30.000 chauffeurs thuis.... klein foutje. Er zaten inderdaad chauffeurs thuis, maar bij dit getal opgevoerd zaten ook de chauffeurs die via UZB's aan het werk waren en voor aanvulling ingeschreven stonden bij het UWV of de sociale dienst. Het werkelijke getal dat geheel werkeloos thuis zat bleek later onder de 5.000 te zitten, dit is destijds ook breed in het nieuws geweest dat de getallen niet klopten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden