[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Slaperig in de nacht


rotaruud

Vraag

  • Forumlid

Ik werk sinds kort bij een mooi bedrijf als nachtchauffeur , beginnen om 23.30 en klaar om ongeveer 09.00 / 09.30. Nou krijg ik rond 05.00/06.00 altijd een flinke dip , zware ogen en slaperig. Wat kun je hier het beste tegen doen als je geen koffie of engeriedrank drinkt ?

Gr. Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Ik doe dus auto onderdelen rijden in de nacht , elke week in de nacht. Vind het geweldig werk om te doen. Nu nog met een bakwagen en straks met de tijd op een trekker / oplegger. Vind het geweldig om te doen en met jullie tips moet het goedkomen.

Iedereen bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Hierboven staan al heel wat goede tips!

De site http://drowsydriving.org/about/countermeasures/ adviseert de volgende tegenmaatregelen:

 
Voordat je de weg op gaat:
  • Neem voldoende slaap, de meeste volwassenen moeten 7-9 uur slapen om een ​​goede alertheid tijdens de dag (of de nacht in jouw geval) te houden;
  • Plan je pauzes, neem elke 160 kilometer of 2 uur een pauze tijdens lange ritten;
  • Neem een passagier mee om onderweg mee te praten;
  • Vermijd alcohol en kalmerende medicijnen (check de verpakking) of vraag de arts.
Om ongelukken te voorkomen tijdens het rijden als je de vermoeidheid voelt opkomen:
  • Stoppen met rijden;
  • Dutje doen;
  • Cafeïnehoudende drank nemen;
  • Wees je bewust van rimpel strips.

Sucses ermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wat ook helpt als je een dippie krijgt is een sterke koffie met een flinke borrel erin,calvados,cognac,whisky,vecchia romagna,maakt niet uit.

Door dat beetje alcohol gaat je bloed sneller stromen en krijgen je hersenen meer zuurstof ,waardoor je alerter wordt. :ja:  :ja:  :D

 

Natuurlijk helpt dit alleen als je een dip hebt,bij ( over) vermoeidheid moet je gewoon je nest ingaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

begin eerst eens om die rooie hoerenverlichting te vervangen voor blauw licht.

waarom??

blauwe binnenverlichting helpt je lichaam bij het verminderen van de aanmaak van melatomine. en melatomine is het stofje waar je slaap van krijgt.

 

Daar kan ik dus echt niet tegen die blauwe verlichting....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

begin eerst eens om die rooie hoerenverlichting te vervangen voor blauw licht.

waarom??

blauwe binnenverlichting helpt je lichaam bij het verminderen van de aanmaak van melatomine. en melatomine is het stofje waar je slaap van krijgt.

  

Pas maar op,t kan ook invloed hebben op je voortplantings ritme. :D  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Heb ook 2 jaar s'nachts gereden, om de week.

Had nooit zoveel last van slaap, maar dronk veel cola.

Nam toen ook wel eens stackers met ephedra, echt slecht achteraf (is nu verboden)

Maar daar bleef je wel wakker van en het lossen ging ook 2x zo hard :D

Wat een energie kreeg je daarvan, echt niet normaal, maar ook totaal geen eetlust meer.

Viel in 2 maanden 10 kilo af met die zooi :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik herinner me toen ik nog veel nachtritten deed bij mijn vorige werkgever.

 

Reed ik daar door de nacht naar een of andere verre bestemming. Ogen amper open kunnen houden van de slaap. Red Bull zuipen tot je er wazig van wordt. Maar het hielp allemaal niets.

Tot je eindelijk tijd had om te slapen. Lag ik daar met grote ogen in de lucht te staren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het gaat nu goed , doe in mijn 30 min. pauze als het nodig is ff een dutje. Wel jammer dat we bakwagens hebben zonder een bed. Pak dan ook gelijk fruit , banaan of manderijn en dat gaat goed. Bedankt iedereen voor de tips.

 

Goed om te lezen :ok:

 

Toevallig moest ik aan dit onderwerp denken toen ik deze week zelf nachtdienst deed (niet op de weg). Ik heb in de 2e pauze ook een banaan of appel gegeten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Red Bull of koffie helpt ook maar tijdelijk. Daarna slinger je weer net zo hard. Beste blijft slapen. Liefst nog 1,5 uur slapen zo rond 1 uur s middags als je rond 19 s avonds moet beginnen. Dan rij je fluitend Door de nacht is mijn ervaring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Stoppen en 15 minuutjes de ogen dicht of even de cabine uit en een rondje om je vrachtwagen lopen. Als ik begin te gapen is dat voor mij een teken om de eerste de beste gelegenheid te stoppen. Ben vroeger in het Midden-Oosten een keer half slapend op een rotsblok gereden en dat was mijn geluk aan de andere kant was namelijk een ravijn.

Ik werk sinds kort bij een mooi bedrijf als nachtchauffeur , beginnen om 23.30 en klaar om ongeveer 09.00 / 09.30. Nou krijg ik rond 05.00/06.00 altijd een flinke dip , zware ogen en slaperig. Wat kun je hier het beste tegen doen als je geen koffie of engeriedrank drinkt ?

Gr. Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden