[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Klopt dit? (50k te weinig chauffeurs 2015)


Gast Vladimir21

Vraag

Gast Vladimir21

Zag deze artikel, er staat dat er ongeveer 50.000 chauffeurs te kort is in 2015. Maar klopt dit wel? Als er zoveel chauffeurs te kort waren dan neem ik aan dat veel bedrijven gratis cursussen zouden aanbieden  code95/rijlessen etc.

Of is  het al opgelost door buitenlandse chauffeurs? Zelf ben ik 21 en ga natuurlijk binnenkort werken dus als het zou kloppen zou ik makkelijk een baan kunnen krijgen zelfs zonder ervaring?

 

 

http://www.nu.nl/economie/2276928/chauffeurstekort-bijna-50000-2015.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Overigens, ik snap natuurlijk best dat wanneer ik 'mijn grenzen' aangeef, dat ik dan ook direct mijn kansen op een baan aanzienlijk zal verkleinen.

Echter, ook ik haak natuurlijk als een echte realistische opportunist in op de aanbiedingen van werkgevers. En wanneer zij dan ook in hun wervende vacature-teksten reppen van fulltime en parttime mogelijkheden, ik dan ook weer mogelijkheden voor mijzelf zie.

 

Het is echter iedere keer weer dat 'wij' het niet eens kunnen worden over de invulling van die fulltime of parttime mogelijkheden. 

Voor de werkgever geldt; Wanneer het ons maar uitkomt.

Voor de werknemer geldt; Wat maar in mijn mogelijkheden ligt qua situatie thuis enzovoorts.

 

Dit is niet iets van de laatste 2 weken maar al decennia-lang een 'schurend logistiek probleem' tussen partijen.

En we maken er ook al decennia-lang er maar het beste van.

En nog es wat, gek genoeg wil iedereen (dus alle partijen) dan toch ook weer 'duidelijke afspraken die worden nagekomen !' Dat de ene partij die al die 'flexibele constructies en oplossingen' aanbiedt dan toch zo weinig rekening kan of wil houden met de , zeg maar , uitvoerende partij (de jongetjes en meisjes die al die zooi dagelijks op tijd ergens moeten leveren, dat is dan wel weer een beetje jammer.

Het gaat al heel lang zo en dan is het knap dat hele gezinnen , eenpersoons of niet, zich hierin kunnen handhaven.

Maar dat denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Overigens, ik snap natuurlijk best dat wanneer ik 'mijn grenzen' aangeef, dat ik dan ook direct mijn kansen op een baan aanzienlijk zal verkleinen.

Echter, ook ik haak natuurlijk als een echte realistische opportunist in op de aanbiedingen van werkgevers. En wanneer zij dan ook in hun wervende vacature-teksten reppen van fulltime en parttime mogelijkheden, ik dan ook weer mogelijkheden voor mijzelf zie.

 

Het is echter iedere keer weer dat 'wij' het niet eens kunnen worden over de invulling van die fulltime of parttime mogelijkheden. 

Voor de werkgever geldt; Wanneer het ons maar uitkomt.

Voor de werknemer geldt; Wat maar in mijn mogelijkheden ligt qua situatie thuis enzovoorts.

 

Dit is niet iets van de laatste 2 weken maar al decennia-lang een 'schurend logistiek probleem' tussen partijen.

En we maken er ook al decennia-lang er maar het beste van.

En nog es wat, gek genoeg wil iedereen (dus alle partijen) dan toch ook weer 'duidelijke afspraken die worden nagekomen !' Dat de ene partij die al die 'flexibele constructies en oplossingen' aanbiedt dan toch zo weinig rekening kan of wil houden met de , zeg maar , uitvoerende partij (de jongetjes en meisjes die al die zooi dagelijks op tijd ergens moeten leveren, dat is dan wel weer een beetje jammer.

Het gaat al heel lang zo en dan is het knap dat hele gezinnen , eenpersoons of niet, zich hierin kunnen handhaven.

Maar dat denk ik.

Decennia-lang ???

 

Vroeger.............. toen alles nog kon  :D

Maar toen geen enkele chauffeur buiten het chauffeurs restaurant en de P geen sociaal leven had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Jij en ik zijn het aardig eens hoor Lientje.

Ik laat andere chauffeurs die dat graag willen hun uurtjes rustig maken hoor. Daar bekritiseer ik hen niet op.

Waar ik op afgefakkeld werd was dat ik niet meer dan 32 uur per week wilde draaien . Dan zou ik wel 'geen echte chauffeur zijn'. De echte 'Die-hards' draaien werkweken van 70 uur en meer ! Diesel in hun bloed en meer van dat soorte flauwekul.

 

Ook voor mij (en voor jou dus kennelijk ook) geldt; Zoveel uur per week ik graag werken en als het druk is kan wellicht 'in overleg' verder nog wel wat geregeld worden.

Het werk moet gedaan worden . Punt ! Ja prima hoor. Zo sta ik er ook in. Wanneer ik aan mijn rit begin is die pas afgelopen wanneer alles gedaan en afgeleverd is, de auto weer afgetankt en al , op z'n plek staat (kan mijn collega er zo weer mee weg).

 

"Mijn enigste wens is dat ik om 3 uur in mijn bedje lig". 

Met deze zin zou jij je wel es in de vuurlinie kunnen brengen onder de scherpslijpers alhier want immers "Jij Moet Flexibel Zijn !!"

Moeten ? Moeten ? Moeten ?? Jij en ik (en iedereen) moeten al zoveel.

Wanneer je daar zelf geen controle en beheersing op houdt, is het gevaar dat je permanent achter de geraniums belandt levensgroot.

Dat zeg ik , het moet behapbaar en gezond blijven.

bewerkt door jdinverbazing
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Mijn wens wordt niet altijd vervuld jd, maar een mens moet wat te wensen hebben.

Ik weet dat als het laat wordt het dan gewoon even niet anders kan, ook al heb ik nog een paar honderd collega's.

Omdat ik minder werk kunnen ze mij flexibeler inzetten dan mijn collega's die wel meer dan 50 á 60 uur in de week werken.

Iemand noemde hier een keer het woord opvul chauffeur. En zo zie ik mijn werk ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast transploft

Ik 'zanik' niet. Ik geef alleen wel heel mooi en duidelijk mijn grenzen aan. Dat is dan helder en duidelijk voor iedereen. En dat is je goed recht

Dat verkies ik nou eenmaal vele malen eerder dan banen waarin jou gevraagd wordt je 'flexibel op te stellen', 'geen 9 tot 5 mentaliteit hebben', 'op oproepbasis', 'op basis van drukte - flexibele inzet'  en wat je dan nog maar meer kunt bedenken aan dit soort van 'vage baaninvullingen' .

De werkgever kan op die manier uitstekend zijn organisatie afstemmen, de werknemer moet maar zien hoe die het dan weer doet. De werkgever heeft ook weer te maken met de grillen en grollen van de opdrachtgevers

 

Vergeet vooral niet heren ongelovigen en critici alhier, dat ik zo bijna dagelijks spreek met collega-chauffeurs en mij vallen altijd 2 dingen op; a) ze zijn altijd bezig met berekenen van hun aantallen gedraaide uren van deze en vorige weken (en altijd belopen die meer dan 50 uur) en b) Altijd wordt er geklaagd over de 'planning' die niet weet waar ze mee bezig zijn - volstrekte onlogische opdrachten van idioten 'op de planning' die geen idee hebben van wat ze doen. Misschien zit je bij het verkeerde bedrijf. Niet overal is dat zo

Ik ben bv. begonnen met een jonge collega-chauffeur die het na 3 weken had bekeken. Die was dus weg. Misschien zat ook hij bij het verkeerde bedrijf

Zo bekeken is het dan echt niet zo vreemd dat veel jonge mensen voor wat meer regelmaat en rust kiezen.

 

En wat ik ook altijd weer meekrijg van mijn collega's; Ook zij willen wel es thuis zijn, hun kleinkinderen zien, Nee !! Ik ga vandaag geen rit op Duitsland doen. Laat dat een ander maar doen ! - Ik heb deze week weer mooi 55/70 uur gewerkt - Ik heb net gebeld met mijn werkgever want ik zit 'aan mijn uren' en hij heeft mij net toestemming gegeven om te gaan rijden , hij neemt de evt. boete (4000,- euro) dan wel voor zijn rekening. Dat is nu eenmaal het chauffeurs werk. Het is nu eenmaal niet te combineren met een 9 tot 5 baan

 

Dat zijn dus dezelfde dames en heren als u en ik die ook hier de forums bevolken. Blijkbaar toch niet allemaal. Ik lees hier van de forumleden toch ook hele andere meningen

Dus voor al die scherpslijpers hier met hun , vaak niet malse kritieken, iets meer bescheidenheid en kennis & inzicht van uzelve en uw buur-mens zou u zeer sieren.

Maar dat denk ik. Zoveel mensen, zoveel verschillende meningen

Ik ben nu 54, en al vanaf mijn 18e in het transport werkzaam. Ik weet niet beter, en wist dit dus al toen ik er aan begon.

Uit jou woorden lees ik eigenlijk, dat de werkgevers zich maar aan moeten passen aan hun personeel, echter jij hebt daar toch gesolliciteerd???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast transploft

Jij en ik zijn het aardig eens hoor Lientje.

Ik laat andere chauffeurs die dat graag willen hun uurtjes rustig maken hoor. Daar bekritiseer ik hen niet op.

Waar ik op afgefakkeld werd was dat ik niet meer dan 32 uur per week wilde draaien . Dan zou ik wel 'geen echte chauffeur zijn'. De echte 'Die-hards' draaien werkweken van 70 uur en meer ! Diesel in hun bloed en meer van dat soorte flauwekul.

 

Ook voor mij (en voor jou dus kennelijk ook) geldt; Zoveel uur per week ik graag werken en als het druk is kan wellicht 'in overleg' verder nog wel wat geregeld worden.

Het werk moet gedaan worden . Punt ! Ja prima hoor. Zo sta ik er ook in. Wanneer ik aan mijn rit begin is die pas afgelopen wanneer alles gedaan en afgeleverd is, de auto weer afgetankt en al , op z'n plek staat (kan mijn collega er zo weer mee weg).

 

"Mijn enigste wens is dat ik om 3 uur in mijn bedje lig". 

Met deze zin zou jij je wel es in de vuurlinie kunnen brengen onder de scherpslijpers alhier want immers "Jij Moet Flexibel Zijn !!"

Moeten ? Moeten ? Moeten ?? Jij en ik (en iedereen) moeten al zoveel.

Wanneer je daar zelf geen controle en beheersing op houdt, is het gevaar dat je permanent achter de geraniums belandt levensgroot.

Dat zeg ik , het moet behapbaar en gezond blijven.

Je krijgt een aardig salaris voor je werk, daar mag een werkgever inderdaad is voor terug hebben. En ja, dan moet je soms ja

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Die vacature zag ik ook.

De reden dat hier weinig op gereageerd wordt ligt naar alle waarschijnlijkheid aan de vraag naar 'werken met een autolaadkraan'.

Geen ervaring hiermee = onnodig te reageren.

Zou men van deze harde eis afstappen en aanbieden het de nieuwe chauffeur te leren tja wie weet...

Ik heb ook ooit gesolliciteerd met 0 ervaring op een autolaadkraan op zo'n vacature

Nu 7 jaar later rij ik er nog steeds

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik ben nu 54, en al vanaf mijn 18e in het transport werkzaam. Ik weet niet beter, en wist dit dus al toen ik er aan begon.

Uit jou woorden lees ik eigenlijk, dat de werkgevers zich maar aan moeten passen aan hun personeel, echter jij hebt daar toch gesolliciteerd???

Fijn voor je dat je al zolang in het transport werkt en eigenlijk verschrikkelijk dat je al niet meer beter weet. 

En nee ! Werkgevers hoeven zich niet aan mij aan te passen. Dat vraag ik helemaal niet.

Ik haak alleen wel in op hun 'aanbiedingen' voor fulltime en parttime mogelijkheden. Naar later blijkt gaat het dan in de meeste gevallen om de invulling van die 'flexibele mogelijkheden' door de werkgever

Als jij daar niet in mee kunt ben je ineens in het verkeerde vakgebied belandt of gewoon 'geen echte chauffeur'. 

Mag ik even voor die gedachtengang bedanken ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb ook ooit gesolliciteerd met 0 ervaring op een autolaadkraan op zo'n vacature

Nu 7 jaar later rij ik er nog steeds

Jij hebt blijkbaar geluk gehad en vooral ook , met iemand (een werkgever) die er anders in stond dan de meesten. Diegene hanteerde toen nog waarschijnlijk de gedachte: Alles is te leren als jij maar wilt !

Nou , mooi toch ? 

Jij hebt er nog altijd werk..

Tegelijkertijd krijg jij nu wel te horen dat diezelfde werkgever zo weinig reacties op zijn vacature krijgt. 

Wat is er nu dan anders dan ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Jij hebt blijkbaar geluk gehad en vooral ook , met iemand (een werkgever) die er anders in stond dan de meesten. Diegene hanteerde toen nog waarschijnlijk de gedachte: Alles is te leren als jij maar wilt !

Nou , mooi toch ? 

Jij hebt er nog altijd werk..

Tegelijkertijd krijg jij nu wel te horen dat diezelfde werkgever zo weinig reacties op zijn vacature krijgt. 

Wat is er nu dan anders dan ?

 

Een collega werdt gebeld of ie trug wou komen naar een oude werkgever , hij is daar al 5 jaar weg

Nou betreft dit werk met auto laadkraan en volgens mijn werkgever was het aantal sollicitaties gering hierin

Je weet het antwoord niet begrijp ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast transploft

Op enkele bedrijven na is flexibiliteit moeilijk in te passen. Hooguit in de korte ritten bij supermarkt distributie. Gisteren een dagje van "maar" 8,5 uur, vandaag zullen het er weer meer worden door de te rijden afstanden die wij ook vaak maken. In de transport sector is nu eenmaal geen dag gelijk....... Er wordt niet voor niets vaak gevraagd: "geen 9 tot 5 mentaliteit"

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Jdinverbazing, jij hebt het over flexibel en parttime maar als jij 32 uur wil werken moet je collega die het van je overneemt toch ook flexibel zijn en aanpassen tot het moment dat jij aan je 32 uur zit dus ook weer flexibel en/of parttime en aanpassen toch???

Ja und ?

Deze sector , en zo langzamerhand alle andere sectoren zijn vergeven van de 'flexibiliteit'. Vandaar ook die enorme robuuste groei van 'flexkrachten' , 0-uren contracten, Zzp'rs enzovoorts enzovoorts.

Je zou dus gerust kunnen zeggen dat ik naadloos aansluit op deze flexibiliserende arbeidsmarktwerking.

Wat is nu jouw vraag of probleem met mijn wens ?

Mijn collega's worden nl. net zo ingezet.

bewerkt door jdinverbazing
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik kreeg vandaag een mail dat ik een bonus krijg als ik een nieuwe collega aandraag die ddor zijn proeftijd komt.

Dus als je wil solliciteren bij Peter Appel, een eerlijke werkgever die met hollanders werkt.

Vermeld mijn naam dan even

Niet boos worden hoor easyryder

Mijn naam hoeft ook niet vermeld te worden, ;) het gaat me erom dat er voldoende collega's zijn om het werk te doen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Iedereen is flexibel in te zetten, 3-4 dagen op 1-2 dagen vrij, 3-4 weken op week vrij noem maar op.

 

Dat het er gaat komen lijkt me duidelijk, TLN wil niet voor niets naar 160 uur ipv 40 uur pw  ;)

Ik vink niet vind ik leuk aan.

Zometeen laten ze je de ene week 60 uur werken en ach die week erop is het rustig en na 2 dagen van 10 uur kan je thuis blijven.

Denk dat de meeste daar niet vrolijk van worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Klopt. Maar wat Ger zegt klopt wel.

TLN is dat al een tijd aan het bepleiten.

De volgende stap om de arbeidsvoorwaarden nog verder uit te hollen.

Bij mijn weten voelen de vakbonden er niets voor, maar aangezien zij geen steun van de achterban krijgen, acht ik de kans zeer wel aanwezig dat dit wel de toekomst gaat worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Wat is het verschil tussen 160uur of 4x 40uur.

Wanneer je er 160 hebt opzitten lekker naar huis en genieten, ipv 4 weken alle dagen aan de slag moeten.......

We zijn het er over eens dat het gaat gebeuren, overuren maken gaat 'm niet meer worden.

Laat dat die 160uur naar zo snel voorbij komen, heb je mooi vrij daarna.

Vlgns de arbeidstijdenwet mag je toch niet meer dan x-aantal uren per dag maken dus.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden