Spring naar bijdragen
  • 0

Klopt dit? (50k te weinig chauffeurs 2015)


Gast Vladimir21
 Share

Vraag

Gast Vladimir21

Zag deze artikel, er staat dat er ongeveer 50.000 chauffeurs te kort is in 2015. Maar klopt dit wel? Als er zoveel chauffeurs te kort waren dan neem ik aan dat veel bedrijven gratis cursussen zouden aanbieden  code95/rijlessen etc.

Of is  het al opgelost door buitenlandse chauffeurs? Zelf ben ik 21 en ga natuurlijk binnenkort werken dus als het zou kloppen zou ik makkelijk een baan kunnen krijgen zelfs zonder ervaring?

 

 

http://www.nu.nl/economie/2276928/chauffeurstekort-bijna-50000-2015.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0

Klopt. Maar wat Ger zegt klopt wel.

TLN is dat al een tijd aan het bepleiten.

De volgende stap om de arbeidsvoorwaarden nog verder uit te hollen.

Bij mijn weten voelen de vakbonden er niets voor, maar aangezien zij geen steun van de achterban krijgen, acht ik de kans zeer wel aanwezig dat dit wel de toekomst gaat worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Wat is het verschil tussen 160uur of 4x 40uur.

Wanneer je er 160 hebt opzitten lekker naar huis en genieten, ipv 4 weken alle dagen aan de slag moeten.......

We zijn het er over eens dat het gaat gebeuren, overuren maken gaat 'm niet meer worden.

Laat dat die 160uur naar zo snel voorbij komen, heb je mooi vrij daarna.

Vlgns de arbeidstijdenwet mag je toch niet meer dan x-aantal uren per dag maken dus.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Ik had ook niet verwacht dat juist jij je ergens positief over zou uitlaten.....

 

Stel, je krijgt nog maar contracten/werk voor zeg 160 uur in de 4 weken. Met daarbij behorend loon.

Kans op overuren is nagenoeg verwaarloosbaar.

Dan is het toch fijner om die 160 uur erdoorheen te jagen en dan lekker vrij zijn tot de volgende 160 uurs periode?

Alles uiteraard wel met in achtneming van arbeidstijden wet....

Of ben jij bang dat er nu in een keer van jou verwacht wordt dat je moet gaan werken voor je geld?

In plaats van de kantjes er van af lopen???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Mijn achterbuurman gaat over twee weken met pensioen.

Gaat weg bij een nette en solide onderneming.

De nieuwe chauffeur staat al vol enthousiasme te wachten om hem te vervangen.

Men heeft niet eens een vacature hoeven plaatsen.

Voor beide partijen een win-win situatie dus.

Zo kan je het als ondernemer ook doen en treffen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Mijn achterbuurman gaat over twee weken met pensioen.

Gaat weg bij een nette en solide onderneming.

De nieuwe chauffeur staat al vol enthousiasme te wachten om hem te vervangen.

Men heeft niet eens een vacature hoeven plaatsen.

Voor beide partijen een win-win situatie dus.

Zo kan je het als ondernemer ook doen en treffen.

 

En is de nieuwe chauffeur een chauffeur met ervaring.

Het liefst ervaring dat iets meer is dan alleen blokvrachten rijden?

Of is het gewoon een bekende waarvan men weet hoe de instelling is die het baantje gegund wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Nee. Geen bekende van hem.

Ook niet bekend met VAPRO en hoogwerkers.

Dit bedrijf verhuurt veel hoogwerkers binnen de chemische industrie.

Hij schijnt momenteel ingewerkt te worden, en cursussen te volgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Er zijn veel, heel veel chauffeurs die beginnen in de winkeldistributie.

Daar leren sturen zonder schade en laten zien wat je waard bent.

Wanneer dat gelukt is stomen ze vrij makkelijk door naar een andere baan.

 

Ook een reden waarom sommige bedrijven chauffeurs blijven zoeken.

Dat is niet omdat ze slecht betalen. 

Gelukkig zijn er ook chauffeurs die het buitenland na een tijdje wel hebben gezien of om een andere reden vaker thuis willen zijn.

Daar zijn de bedrijven die vaak op zoek zijn naar de beste chauffeurs dan ook weer blij mee.

 

Het zou mooi zijn als wanneer er weer volop banen zijn, chauffeurs weer durven over te stappen op beter passend werk.

Zodat iedereen redelijk tevreden kan zijn met de tijd en uren dat hij/zij onderweg is.

Hoeven ze ook niet te zeuren dat ze te veel uren maken of het werk niet meer aan kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Dat zou zeker mooi zijn Lientje.

Maar buitenland werk, wat ook nog eens netjes betaald, blijft voor velen voorlopige een utopie.

Daar blijft voorlopig weinig werk in.

Tot die tijd is het voor velen slikken of stikken in de winkeldistributie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast transploft

Mijn achterbuurman gaat over twee weken met pensioen.

Gaat weg bij een nette en solide onderneming.

De nieuwe chauffeur staat al vol enthousiasme te wachten om hem te vervangen.

Men heeft niet eens een vacature hoeven plaatsen.

Voor beide partijen een win-win situatie dus.

Zo kan je het als ondernemer ook doen en treffen.

en zo zullen de meeste werkgevers het ook doen......
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dan moet je maar eens bij Ikea kijken.

:ok: Je hebt een winkel gevonden die ook met buitenlanders werkt.

 

 

Maar goed, hun DC staat misschien wel in het buitenland.

Action in Duitsland, België en Frankrijk wordt ook bevoorraad vanuit Nederland.

Dat mag dus ook niet  :confused:

Het DC van Ikea staat in Oosterhout, maar de hele logistiek wordt gedaan door ND, sinds een paar maanden overgenomen door XPO.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik vink niet vind ik leuk aan.

Zometeen laten ze je de ene week 60 uur werken en ach die week erop is het rustig en na 2 dagen van 10 uur kan je thuis blijven.

Denk dat de meeste daar niet vrolijk van worden.

 

Ook hier geldt weer dat er net zoveel meningen zijn als mensen.

 

Zelf heb ik net vier weken aan een stuk gewerkt. Drie weekeinden onderweg dus. Daarom ben ik nu sinds vrijdag thuis en begin ik pas later deze week weer.

Wanneer ik zodoende niet aan mijn 40 uur kom deze week zal mij dat aan mijn reet roesten. De werkgever moet dat maar verrekenen met mijn overuren van de afgelopen weken. Mijn vrije tijd is me dat wel waard.

 

Of neem een chauffeur bij Westdijk. Die zijn ook nogal eens langdurig onderweg. Als de chauffeurs bij Westdijk er een punt van maken om die ene week -na zes weken onderweg- toch 40 uur betaald te krijgen, ondanks dat ze thuis bij zitten te komen, dan kan het maar zo gebeuren dat Westdijk er een punt van maakt dat die chauffeurs hun 40 uur maar moeten volrijden op een kieper. Of desnoods met een bezem in de hand in de loods. Dat wil je toch niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden