[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Pauze nemen..


drecki

Recommended Posts

  • Forumlid

Ja beste collega's. Vandaag was het weer eens zover. Een 'collega' die zijn pauze moest pakken, en dit maar even deed vóór de inrit van een bedrijf waar ik moest zijn om te lossen. En als je vraagt hoelang ze nog pauze moeten nemen krijg je standaard het antwoord '5 min'.. Terwijl ze er een kwartier later nog staan. Daarom bij deze alleen maar even een verzoek. Als je 10 min werk hebt bij een klant gaarne niet je wagen 45 min tegen een los/laad deur/dok laten staan, en/of voor de inrit van een bedrijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is jaren aan de gang sinds de invoering van de digikaart, met een schijfje kon je nog weleens verkassen naar een wat rustiger/betere plek maar die digikaarten zijn zo gevoelig dat het niet meer kan en ja ik heb het zelf ook weleens gehad dat m'n rijtijd erop zat net bij een klant gelost maar ik vroeg wel altijd even netjes of ik daar voor het dock even mijn pauze mocht maken van 45min, in 99% van de gevallen nooit geen probleem geweest, ik zou mij daar niet zo druk over maken, pak ff een bakkie en relax even, er liggen al teveel van die stress figuren op een plek waar ze toen in die tijd nog helemaal niet behoren te liggen, ik bedoel hiermee een stille en rustige omgeving die begraafplaats heet, je heb maar één hart wees er zuinig op!!!

 

Grt. Henry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Dat is jaren aan de gang sinds de invoering van de digikaart, met een schijfje kon je nog weleens verkassen naar een wat rustiger/betere plek maar die digikaarten zijn zo gevoelig dat het niet meer kan en ja ik heb het zelf ook weleens gehad dat m'n rijtijd erop zat net bij een klant gelost maar ik vroeg wel altijd even netjes of ik daar voor het dock even mijn pauze mocht maken van 45min, in 99% van de gevallen nooit geen probleem geweest, ik zou mij daar niet zo druk over maken, pak ff een bakkie en relax even, er liggen al teveel van die stress figuren op een plek waar ze toen in die tijd nog helemaal niet behoren te liggen, ik bedoel hiermee een stille en rustige omgeving die begraafplaats heet, je heb maar één hart wees er zuinig op!!!

 

Grt. Henry.

Met een digitachograaf ook hoor (mits je een nieuwere versie bezit). Je hebt 29 seconden om te verplaatsen. Dan weer een minuut of langer wachten, en je kan eer 20 seconden verder. Hoe simpel kan het zijn........

En nee, ik ben het niet met het laatste eens Henry, Ik ben van mening dat een collega niet onnodig hoeft te wachten omdat jij perse pauze voor een dock (of andere plaats) wilt maken. Dat doe je maar ergens dan waar je niemand in de weg staat, klaar.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo'n nieuwere versie heb ik nooit kennis mee gemaakt die is na mijn tijd pas gekomen als ik die had gehad dan kon je inderdaad ff verplaatsen binnen de tijd die je gegund was.

Het laatste hoef je niet mee eens te zijn vandaar dat ik ook altijd vroeg of het mocht en er geen problemen zouden ontstaan, dat kon in 99% van de gevallen en soms ook niet ja en dan maar verkassen maar ik persoonlijk maakte daar niet zo'n probleem van, maar ja beter voorkomen dan genezen en vragen aan een medewerker/chef staat vrij en als die zegt er geen probleem mee te hebben dan ga ik ervan uit dat het ook geen probleem behoeft te zijn of worden.

 

Dat van Ger ben ik volkomen met hem eens, ik heb ook regelmatig mee mogen maken dat ze tergend langzaam stonden te tanken en allerlei fratsen probeerden uit te halen om dat stief kwartiertje maar vol te maken.

Maar voor een inrit gaan staan is natuurlijk helemaal uit den boze dat doe gewoon niet, voor een dock hoeft niet altijd een probleem te zijn omdat er meestal meerdere docks aanwezig zijn, althans bij de adressen waar ik kwam in die tijd daar waren wel 20 docks aanwezig.

 

Grt. Henry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja, in dit geval was het gewoon niet 'netjes' omdat er 25 m verderop genoeg ruimte was om pauze te nemen. Ik doe dit werk al lang genoeg, en maak me zeker niet druk. Als er iemand voor me moet lossen en ik zou daar op moeten wachten is geen probleem. Maar vóór inrit je pauze afmaken is gewoon niet zo netjes. Er zijn inderdaad bedrijven genoeg met veel docks, waarbij het mij geen probleem lijkt je pauze te mogen nemen voor een van deze docks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb het ook eens meegemaakt in Belgie. Stond er een voor het dok en was al gelost maar stond daar zijn rust te maken. Toen ik vroeg of hij de auto opzij wilde zetten vertelde hij dat ze binnen nog aan het controleren waren (daar blijf je dan toch bij )Hij zat zelf in de cabine.

Maar geen probleem er stond een telefoonnummer op zijn auto. Ik heb toen zijn baas gebeld en die belde hem op en binnen 2 minuten was hij van het dok af en kon ik ervoor,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Dat os vaak het gevolg van te weinig parkeerplaatsen. Zo begin ik vaak om 4 uur voor een rit naar België. Als het meer dan 2 uur rijden is, probeer ik vaak tussen Antwerpen en Gent bijvoorbeeld om na 6 uur een kwartier rust te pakken voorbij St. Niklaas. Lege parkeerplekken in de rijen genoeg, alleen niet toegankelijk omdat de "laatkomers" hun camion in de lengte richting achter de (dan nog) geparkeerde trucks zetten, doe inmiddels al weer weg zijn als ik kom. Vaak moet ik dan met mijn combi vanuit de oprit achteruit naar de vrije parkeerplaatsen........ Zucht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat os vaak het gevolg van te weinig parkeerplaatsen. Zo begin ik vaak om 4 uur voor een rit naar België. Als het meer dan 2 uur rijden is, probeer ik vaak tussen Antwerpen en Gent bijvoorbeeld om na 6 uur een kwartier rust te pakken voorbij St. Niklaas. Lege parkeerplekken in de rijen genoeg, alleen niet toegankelijk omdat de "laatkomers" hun camion in de lengte richting achter de (dan nog) geparkeerde trucks zetten, doe inmiddels al weer weg zijn als ik kom. Vaak moet ik dan met mijn combi vanuit de oprit achteruit naar de vrije parkeerplaatsen........ Zucht

Ik vond het altijd plezierig om in die lengte rij te staan  ipv met je bed 6 meter van het langs denderende verkeer.

Tja en als Cor dan s,morgens niet in een P vak kan komen daar merk ik dan toch niks van, want lig nog lekker op 1 oor  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je nou eens ergens voor dok staat om pauze te houden en er komt een ander aan zou je zelf ook ff kunnen uitstappen en praatje aan knopen en ff vragen of je nog 5 minuten mag staan........je lult nog wat over het mooie klote weer en over de mooie auto en 5 minuten zijn voorbij.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Op de containerterminals zie je het ook 'in de blokken', zoals bij APM1 en ECTDelta. Blijven ze nog ff 15-20 minuten staan, als het vlot loopt. En dat terwijl er geen baan meer vrij is, en de chauffeurs in de rij komen te staan...

 

Ach ja ... containerboeren. Is gelijk ook alles mee gezegd. Moet je niet teveel van verwachten hoor :p:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zolang het er maar een of twee zijn die dat doen maakt dat niets uit.

Er rijden doorgaans toch minder carriers dan dat er blokken zijn.

Of je nu wacht in de blokken of er voor, het duurt meestal even lang.

Dat wel. Maar dan kan je lastig nog even zelf pauze op je pas schrijven, als je eenmaal zelf in de blokken staat.

Dat gaat het allemaal wel heel erg lang duren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden