[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Wat is wijsheid?


Dakota72

Vraag

  • Forumlid

Ik vrouw, 43 jaar, samenwonend met mijn zoon en mijn partner, mijn partner is internationaal chauffeur (rijdt op Noorwegen) , helaas zit ik in de ww, jaren ervaring als taxichauffeur en jaren als secretaresse maar van kind af aan altijd de wens gehad mn groot rijbewijs te halen en met een vrachtwagen te rijden alleen nooit de financiën gehad om deze droom waar te maken.

Nu een financiele meevaller gehad waar ik (hopelijk) precies C + CE mee kan bekostigen.

Maar...... zou ik een baan kunnen vinden? Het zou voor mij ivm met mijn zoon om dagwerk gaan.

Zitten er bedrijven op een vrouwelijke chauffeur te wachten???

Wat denken jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators

Ik zou niet weten waarom niet...

 

Als je dat graag wilt en de middelen zijn er: gewoon doen! In bijvoorbeeld de winkeldistributie zijn bijna altijd vacature's en dat is bijna altijd dagwerk.

Bovendien werken ze daar met roosters, en sommigen hebben ook nog de keus voor vroege- of late ritten.

Als dat werk te zwaar is: pendelwerk? Zeecontainers? Ferry's?? Mogelijkheden genoeg denk ik ;) 

Maarten 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast transploft

Ik vrouw, 43 jaar, samenwonend met mijn zoon en mijn partner, mijn partner is internationaal chauffeur (rijdt op Noorwegen) , helaas zit ik in de ww, jaren ervaring als taxichauffeur en jaren als secretaresse maar van kind af aan altijd de wens gehad mn groot rijbewijs te halen en met een vrachtwagen te rijden alleen nooit de financiën gehad om deze droom waar te maken.

Nu een financiele meevaller gehad waar ik (hopelijk) precies C + CE mee kan bekostigen.

Maar...... zou ik een baan kunnen vinden? Het zou voor mij ivm met mijn zoon om dagwerk gaan.

Zitten er bedrijven op een vrouwelijke chauffeur te wachten???

Wat denken jullie?

ja hoor waarom niet??? Ook bij ons rijden er 2 vrouwen, waarvan 1 op een combi met gewone aanhanger. Zeker in de (winkel) distributie zijn vrouwen welkom.

Ga ervoor, het begint nu weer drukker te worden, dus dit is de tijd.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Herinner mij die ene keer dat ik met zo'n 7,5 tonner voor een dok moest in de haven van Rotterdam. Knalde er naast mij een dikke Scania V8 voor het dok met een beeldschone jongedame achter het stuur.

 

Tja, toen voelde basje zich toch wel wat lullig. 

 

Met andere woorden, waarom niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Kost zo'n 5 rooitjes, heb ik hier wel eens gelezen.

 

Bij mijn buren stopt regelmatig een vrouwelijke chauffeuse met een trekker-oplegger combinatie. Distributiewerk.

 

Ik weet niet in welke fase je zoon zit.. qua school. Indien hij zelf thuis kan komen etc.. is het misschien wel te doen. Wat ik hier lees is dat je toch al gauw werkdagen van 10-12 uur maakt.. Om 15 uur bij het schoolplein staan..én hem 's ochtends daar brengen.. lukt dan moeilijk.

 

Misschien kan je ook overwegen om eerst D rijbewijs te halen. Je hebt tenslotte al ervaring in personenvervoer. Check in jouw woonomgeving welke concessiehouder het OV verzorgt. Mogelijk dat eind dit jaar een switch plaatsvind. Ondanks dat het personeel 'mee moet' zal er altijd wel wijzigingen zijn en biedt dat wellicht kansen.. bijvoorbeeld door een uitgebreidere dienstverlening en dus meer ritten te doen..

 

Lukt OV niet, kan je nog touringcar overwegen.

 

Succes met je keuze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
Durashift, op 26 Sept 2015 - 11:18 PM, zei:

....

 Check in jouw woonomgeving welke concessiehouder het OV verzorgt. Mogelijk dat eind dit jaar een switch plaatsvind. Ondanks dat het personeel 'mee moet' zal er altijd wel wijzigingen zijn en biedt dat wellicht kansen.. bijvoorbeeld door een uitgebreidere dienstverlening en dus meer ritten te doen..

 

Lukt OV niet, kan je nog touringcar overwegen.

 

Succes met je keuze.

Van een collega die reeds 7 jaar in het openbaar vervoer rijdt:

Al 7 jaar yijdelijke contracten, ontslag en dergelijke en steeds weer opnieuw bij een UZB. De concessiehouder heeft nagenoeg geen eigen chauffeurs meer in dienst.

Op een touringcar al helemaal weinig kans, die maken langere ritten en de zogenaamde Libelle reizen zijn ook steeds schaarser.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 

Ik weet niet in welke fase je zoon zit.. qua school. Indien hij zelf thuis kan komen etc.. is het misschien wel te doen. Wat ik hier lees is dat je toch al gauw werkdagen van 10-12 uur maakt.. Om 15 uur bij het schoolplein staan..én hem 's ochtends daar brengen.. lukt dan moeilijk.

 

Misschien kan je ook overwegen om eerst D rijbewijs te halen. Je hebt tenslotte al ervaring in personenvervoer. Check in jouw woonomgeving welke concessiehouder het OV verzorgt. Mogelijk dat eind dit jaar een switch plaatsvind. Ondanks dat het personeel 'mee moet' zal er altijd wel wijzigingen zijn en biedt dat wellicht kansen.. bijvoorbeeld door een uitgebreidere dienstverlening en dus meer ritten te doen..

 

Succes met je keuze.

Dankjewel :-)

Mijn zoon is bijna 11 en gaat alleen naar school en kan ook alleen thuiskomen dus hoef gelukkig geen rekening meer te houden met brengen en halen. Verder is hij zelfstandig ingesteld.

D rijbewijs heb ik geen interesse in, teveel mensen om me heen, dat vond ik op de taxi al vreselijk als ik met een busje reed ipv met de luxe wagen, 8 passagiers vond ik (vaak) al te veel....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Herinner mij die ene keer dat ik met zo'n 7,5 tonner voor een dok moest in de haven van Rotterdam. Knalde er naast mij een dikke Scania V8 voor het dok met een beeldschone jongedame achter het stuur.

 

Tja, toen voelde basje zich toch wel wat lullig. 

 

Met andere woorden, waarom niet!

Hahaha!!! Ja mijn vriend rijdt op Noorwegen, ook met een Scania V8, machtig mooi geluidje, hij heeft ook 1 vrouwelijke collega die er ook 1 heeft. Zij krijgt ook wel bekijks onderweg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik vrouw, 43 jaar, samenwonend met mijn zoon en mijn partner, mijn partner is internationaal chauffeur (rijdt op Noorwegen) , helaas zit ik in de ww, jaren ervaring als taxichauffeur en jaren als secretaresse maar van kind af aan altijd de wens gehad mn groot rijbewijs te halen en met een vrachtwagen te rijden ((((((((((((alleen nooit de financiën gehad om deze droom waar te maken.))))))))))))

Nu een financiele meevaller gehad waar ik (hopelijk) precies C + CE mee kan bekostigen.

Zitten er bedrijven op een vrouwelijke chauffeur te wachten???

Wat denken jullie?

Ik dacht dat die gasten die naar Noorwegen rijden bakken met geld verdienden ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast transploft

Je spreekt over partner, 

Nou ik en mijn partner gooien alles op 1 hoop<<<<<< het geld dus,   en dat is me een berg.

Krijgen jullie nog een loon zakje met €uro centen uitbetaald dan????? LOL  LOL  LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Je spreekt over partner, 

Nou ik en mijn partner gooien alles op 1 hoop<<<<<< het geld dus,   en dat is me een berg.

Wij krijgen al heel lang geen muntjes meer dus die berg valt bij ons wel mee maar verder gaat alles hier ook op dezelfde berg of verdwijnt in hetzelfde gat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Waarom niet samen met je man/partner team rijden naar t noorden. Hij kan je dan alle kneepjes van t vak leren, en wat heel belangrijk is, je bent dan bij elkaar.

Zover ik weet rijd er niemand dubbel bemand naar Noorwegen toe. Met ophaal werk kom je binnen 10 uur in Travemunde, daar vandaan een uur of 8 naar Oslo en dan misschien weer laden voor Trondheim. Allemaal niet nodig met 2 man

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Waarom niet samen met je man/partner team rijden naar t noorden. Hij kan je dan alle kneepjes van t vak leren, en wat heel belangrijk is, je bent dan bij elkaar.

Ze rijden niet met een dubbele bemanning en ik heb nog een zoon van bijna 11 thuis zitten dus internationaal zit er voor mij nog even niet in. Misschien wel een goed idee voor de toekomst om samen te rijden 👍

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Zover ik weet rijd er niemand dubbel bemand naar Noorwegen toe. Met ophaal werk kom je binnen 10 uur in Travemunde, daar vandaan een uur of 8 naar Oslo en dan misschien weer laden voor Trondheim. Allemaal niet nodig met 2 man

OK, weet dat allemaal niet Vince, was nooit een Scandinavie rijder, ben er denk ik 3 keer geweest. Veul te kou daor...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden