Spring naar bijdragen

Suikerbieten op elf assen


Tobmaran

Recommended Posts

Mooi om te zien! Vraagje: waarom heeft die bietenwagen zijn gevarenlichten aan vanaf ca. 1 minuut en is dat gebruikelijk? Zo te horen is dat in een klim, maar zo extreem langzaam rijdt hij toch niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mooi om te zien! Vraagje: waarom heeft die bietenwagen zijn gevarenlichten aan vanaf ca. 1 minuut en is dat gebruikelijk? Zo te horen is dat in een klim, maar zo extreem langzaam rijdt hij toch niet?

 

Tsja...dat hele geknipper berg op doet mij zo wie zo altijd al pijn aan de ogen. Zelf heb ze nimmer aan, tenzij ik een probleem zie aankomen die waarschijnlijk gaat leiden tot een totale stop (file, ongeluk etc.) of als ik bergop ga inhalen met een snelheid lager dan de speedlimit op het linkse spoor.

Bij echt gevaar dus, niet om een voor sommigen ergerniswekkende situatie aan te kondigen.

In de US is het vrij gebruikelijk ze aan te doen als de snelheid berg op onder de 80 km/u zakt.

Vermoed dat dat te maken heeft met de "sue cultuur" hier.  Een letterlijke vorm van "cover your ass", vooral in juridische zin.

Je looopt hier natuurlijk altijd het risico dat als er iemand al telefonerend, lipstick aanbrengend, hamburger etend en anderzins volledig afgeleid achter op je trailer klapt. je dood leuk aangeklaagd wordt door het "slachtoffer" en vervolgens volledig aan de grond raakt door de hoog oplopende juridische kosten.

Het zou me niet verbazen als er transportbedrijven zijn die dit dwingend voorschrijven aan hun chauffeurs.

Het gevarenlicht als excuus-truus dus  :angel:

 

Wellicht weet Ibo het fijne er van..?

bewerkt door Tobmaran
  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ibo weet alles...

Het is verplicht volgens de wet om ze aan te doen als je onder 45 MPH komt, sommige staten zelfs bij een hogere snelheid, maar dat staat dan aan gegeven.

45 is ingeveer 72 km per stunde.

 

Jan dacht dat t onderlossers zijn, en dat zijn t ook, denk ongeveer 26 ton per trailer hebben geladen., ze hebben een extra as

bewerkt door corydon
  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dergelijke trailers had ik nog nooit gezien in de bieten. Wist wel dat ze voor graan en dergelijke gebruikt worden.

Ik ken zulke combinaties wel vanuit Canada. Dit is in Ontario.

attachicon.gifimage.jpeg

Kijk, wat die vent doet deed Ibo in 1994, en flikkerde van de oplegger recht op t beton... auw.

Denk trouwens dat die geen onderlosser is, daar is geen ruimte voor, maar kan er naast zitten natuurlijk, misschien dat Ron het weet, hij woont en rijdt daar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Als je de wet wilt omzeilen maak je zeker dat je de wet heel goed kent Ron, plus, Amerikanen zijn nu eenmaal slim...... ;):cool::angel:

pfff hij is ook 3 maanden officieel een yank hoor :LOL: bewerkt door transploft
  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Sinds Februari Cor... dat zijn 7 maanden. Maar goed ook, anders had je geen recht op een uitkering.... Hopenlijk hoor ik dat binnen een maand of 5.

Zat trouwens te denken, als ze mij de uitkering geven, dan gaan Jennifer en ik ergens in AZ wonen, of hier en naar AZ in de winter. Miss J krijgt ook disability....

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden