[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Brand aan boord van de Stena Germanica


Murphy

Recommended Posts

  • Administrators

Op 22 oktober is er brand uitgebroken op het ro-ro schip Stena Germanica, thv het deense Anholt.

De brand is ontstaan in een camper op het autodek.

De boot was onderweg van Gothenborg naar Kiel, met 700 passagiers.

http://www.shipwrecklog.com/log/2015/10/stena-germanica/

Vreemd dat ik niet zo snel iets kon vinden in een duitse of zweedse krant....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Ernstig genoeg dat er brandmannen ingevlogen zijn per helikopter....

Normaal zijn de mannen op deze schepen best in staat om "kleine" brandjes zelf te blussen.

vergeet niet, dat je beter te veel brandweer mensen bij dit soort incidenten kan hebben dan te weinig.

Te vaak lopen zaken uit de hand omdat "iets" te laat als ernstig wordt ingeschaald. Vergeet niet, op open water, kun je niet "even" een brandweer auto extra inzetten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien was het personeel zelf tesamen met de kapitein onderweg naar de reddings sloepen LOL

T'is echt eenzaam aan de top Ron.........................pfff, ....................nou....................ga effies iets voor mezelf doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

T'is echt eenzaam aan de top Ron.........................pfff, ....................nou....................ga effies iets voor mezelf doen.

Ik wou dat we alles eens zo serieus namen als deze opmerking....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Göteborg/Kiel. Um 21.44 Uhr meldeten die Sensoren eine Rauchentwicklung auf dem Fahrzeugdeck der Fähre. Das Feuer war im Motorraum eines Pkw ausgebrochen. Der belgische VW-Passat-Kombi stand mit einem Wohnwagen auf dem geschlossenem Fahrzeugdeck. Die Sprinkler lösten aus und verhinderten zunächst eine Ausbreitung der Flammen auf andere Autos, wie ein Sprecher der Reederei Stena Line in Kiel erklärte. Brandbekämpfungstrupps der Besatzung könnten die Flammen unter Atemschutz löschen.

 

Ik lees dit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast johannes70

Zat collega van mij op, geen paniek iedereen moest naar het restaurant en al snel was de brand geblust.

En iedereen kon weer doen wat die deed.

 

 

Voor een week of 4 terug brand op de Nordo zaten 3 collega"s op, maar dat komt dan nergens in de media voor.

Hut in de hens door (waarschijnlijk} asielzoekers/vluchtelingen/gelukzoekers/criminelen.

oh ja die hebben we ook daar....

Apart.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Leuk, maar in mijn oorspronkelijke bron lees ik dus (en had jij ook kunnen lezen indien je de moeite nam)...

"The fire started in a camper on the vehicle deck"

Een camper, niet een caravan....

Maar detail, er was dus brand uitgebroken in een vakantiehut op wielen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja Ibo, dat klopt.

Echter hier in Europa gebruiken wij de Engelse taal, niet de Amerikaanse. ;):p

 

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zat collega van mij op, geen paniek iedereen moest naar het restaurant en al snel was de brand geblust.

En iedereen kon weer doen wat die deed.

Voor een week of 4 terug brand op de Nordo zaten 3 collega"s op, maar dat komt dan nergens in de media voor.

Hut in de hens door (waarschijnlijk} asielzoekers/vluchtelingen/gelukzoekers/criminelen.

oh ja die hebben we ook daar....

Apart.....

Collega van mij zat er ook op, de dagboot naar Malmö. Brand was ontstaan door een föhn. Ik heb, als ik het haal, vanavond Göteborg - Kiel. Je collega's waren nog druk gisteren op de Vismarkt, en dat op zondag :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden