[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

TB Europe failliet verklaard


Recommended Posts

LOLLOL ik doe drie ritten tegen hun twee, voorbeelden zat dat ze aankomen in Aalst, 2 uur moeten wachten tot hun collega leeg is, zelf lossen en dan buiten komen en zeggen dat ze eerst pauze moeten maken :stom::stom::stom:

Je moet bij ons de planning eens horen, ja werken willen ze wel (als de bus naar huis klaar staat)

Sorry Ger, maar ik vind dit een beetje stamtafel praat.

Natuurlijk zullen er lapzwansen bij lopen, maar ik ben ervan overtuigd dat er ook bij zijn die evenveel werk verzetten als jij.

En zijn er geen Nederlandse chauffeurs die na het lossen (soms terecht) pauze gaan maken?

Als het echt zo erg is, zoals jij omschrijft, waarom gaan de OR en de planning er dan niet mee naar de directie?

bewerkt door routier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat probleem had de OR van Den Hartogh ook.

Op geen enkele manier inzage krijgen over de gegevens van buitenlandse voertuigen en werknemers.

Immers, wat jij al zegt, dat gaat de OR dan niets aan.

Dan heb je als bedrijf ook wel wat te verbergen, denk ik dan maar.

Overigens wel opmerkelijk dat Vos Polen en Roemenië wel winst maken met deze lakse werknemers werkhouding.

Daar maak ik dan maar uit op, dat de lonen inderdaad nooit hoog kunnen liggen.

Hoe zit het trouwens met die drie Roemeense charter trekkers die aan de kant stonden?

Al nieuwe poppetjes achter het stuur?

bewerkt door routier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Het probleem zit hem in het feit Jan, dat ik zeker wel een menselijke kant heb. een beetje dubbel dus...

 

Ik kots van dat gribusvolk wat met hun fluoriserend vestje aan voor mij met 71 km/h op de autobaan zit, wat met hun croks of badslippers en adidas-broek stinkend naar de drank, de knoflook en het zweet voor mij aan het loket de rest een half uur ophoud omdat ze geen jota begrijpen wat van ze verlangd word of wat ze moeten doen.

Ik stoor me mateloos als ik zie hoe dit soort vetnekken mijn parkeerplek bezet houden bij een routier, ik trek het liefst de kop van hun romp als ik zie hoe asociaal ze met hun kromgereden materiaal de derde baan nemen op de ring Antwerpen terwijl wij netjes als Jan Lul aan staan te sluiten omdat we bang zijn een weekgeld af te moeten tikken als de gendarme het toevallig mocht zien.

Het lijkt wel of ze overal vrij spel hebben. Sterker...ze trekken zich nergens geen fuck van aan lijkt het wel. Gewoon een stelletje onbeschofte schooiers dus.

 

Ik, als veelposter op dit forum, die altijd dit soort zaken genuanceerd heeft moet eerlijk bekennen dat ik de zaken verkeerd ingeschat heb. Die conclusie trek ik nu na zoveel jaren. Ik heb discussies gevoerd met o.a. Herman, en ik heb altijd de zaken gebagatelliseerd, 'het valt allemaal wel mee'. Ondanks de argumenten die Herman, maar met hem nog vele anderen aandroegen.

Maar nee, het valt niet mee, we gaan er aan. Diegenen die rondom de kerk rijden met een filiaalritje Jumbo of een silo varkensvoer vur de boer'n  zal er weinig van merken, diegenen die wat verder gaan kan het gewoon niet ontgaan. Het probleem zit hem in het feit dat wij Nederlanders allemaal maatschappelijk correct zijn opgevoed en ons vooral hard moeten maken en moeten ontfermen voor en over de mensen die het wat minder hebben en buitengesteld dreigen te raken van 'onze' samenleving.

Helaas...de tijd van 1972 dat we de Turkse en Marrokaanse gastarbeiders met open armen binnenhaalden, de tijd dat we in 1981 met konvooien naar Polen trokken om daar de mensen te  voorzien in hun behoeften is allemaal allang voorbij.

De tijden zijn veranderd, en niet in positieve zin. Ik herinner me een uitspraak van iemand die ooit zei: "die muur die ze nu gaan afbreken zal het begin zijn van een hoop ellende. Beter was het dat ze hem twee meter hoger maakte". Die uitspraak vergeet ik nooit meer.

 

Echter......er schuilt ook nog een soort van mens in mij. Ik ben op een normale Hollandse manier opgevoed, met normen en waarden. Daarnaast heb ik 6 jaar gediend bij het Korps Mariniers en heb met diverse uitzendingen van een half jaar of langer met eigen ogen gezien wat armoede en oorlog betekend en hoe een volk in ellende moet overleven. Dat maakt het voor een beetje dubbel en weet soms niet goed welke kant te kiezen met deze huidige situatie met paupers en gelukszoekers op de snelweg alsmede vluchtelingen die in je palletkist willen kruipen.

Mijn onderbuikgevoel zegt afrotten met die klerelijers, mijn verstand zegt iets anders. Mijn vader was een onhebbelijk persoon waar ik altijd discussie mee had in oeverloze discussies waarbij hij naar mijn mening altijd gelijk moest hebben, maar waar ik nu - na zijn dood en wat jaren ouder- achteraf toch steeds bij denk; 'verrrek ouwe, je had eigenlijk gewoon gelijk...

En aan één uitspraak van hem denk ik nog steeds, ik citeer hem letterlijk!!

 

"Jongen...weet je wat het is..

Mijn ouders (1915) hebben armoede en de oorlog meegemaakt. Hun leven was kut. Honger, oorlog, ellende, niks kon, niks mocht"....

"Ik...(1942) heb een mooie tijd meegemaakt. Alles kon en mocht, een leuke jeugd gehad en in mijn antiekhandel jaren eind '70-'90 veranderde alles wat ik aanraakte in goud. De belasting naaide ik waar ze bij stonden en ik deed waar ik zin in had. Een half jaar werkte ik, een half jaar was ik met het wielrennen mee. (hij was masseur van een landelijk bekende wielerploeg en was inderdaad een half jaar met de renners onderweg in Europa)".

"Jij (ik ,chauffeur Huybregts 1969)...jij gaat niet meer meemaken wat ik wel heb meegemaakt. Jij raakt verstrikt in regeltjes, wetten en geouwehoer en zult je avondjes stappen met je vrienden, etc. moeten vergeten omdat je alleen nog maar bezig zal zijn met het hoofd boven water houden om thuis de kachel brandend te houden voor je gezin.

Maar........jou kinderen (2001-2004) gaan een kutleven tegemoet. En allemaal door dat geteisem wat hier naar toe komt. Allemaal door dat buitenlands vies vuil tuig wat hier uit de ruif komt vreten". 

 

Conclusie: deze man was een ziener. Wat star en rechtlijnig in mijn opinie destijds, achteraf heeft hij gewoon gelijk gekregen.

'De lul' in mij is dan nog zo sociaal en met fatsoen grootgebracht om nooit zomaar iemand in de kou achter te laten, of dat nu een chauffeur uit Belarus is die een adres vraagt of een prutsert uit Slovenië die om een spanband en een 'trekje' vraagt wanneer hij zich op een provinciale weg heeft vastgereden in de ber. Precies zoals ik eerder al aangaf.

Volgende week sta ik vol vragen  op een onbekende plek in weet ik wat voor land voor mij, of maak ik een domme fout die ik hier op het forum niet durf te plaatsen.

Dat maakt het allemaal zo dubbel, Maar dat er iets moet gebeuren, daar kan geen twijfel over bestaan!!!

Pierre, ik ben het wel enigszins met je eens hoor, echter de bewoordingen die je gebruikt vindt ik toch wel ongepast........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Transploft ik vind in deze je hele opmerking ongepast, Pierre omschrijft een situatie waar hij dagelijks mee te maken heeft, wat hem dwars zit en waar hij zich zorgen over maakt en hij verwoordt waar veel mensen in gedachten en in de praktijk mee bezig zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het onderwerp is gestart over het failissement van TB Europe en geen discussie over de Oost-Europese sjouwfeurs.

 

Beter de vraag te beantwoorden waarom gingen TB Europe en Q Doz ten onder? Een verlader wenst een lage prijs maar verlangt ook wel enige kwaliteit en service.

Gaat ook een Oost-Europese vervoerder het alleen met wielen niet meer redden? Hebben bedrijven als bijv. Raben, Essers (Centrum) en Jan de Rijk het niet beter voor elkaar door een mix aan te bieden van Nederlandse chauffers voor de Benelux distri, Oost-Europese chauffeurs voor de lange ritten en lokale distri en de eigen warehouses met VAL-activiteiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Transploft ik vind in deze je hele opmerking ongepast, Pierre omschrijft een situatie waar hij dagelijks mee te maken heeft, wat hem dwars zit en waar hij zich zorgen over maakt en hij verwoordt waar veel mensen in gedachten en in de praktijk mee bezig zijn. 

Nogmaals, ik ben het wel met Pierre eens, echter de bewoordingen zoals hij deze mensen omschrijft, vind ik ongepast. Laat ook maar,..............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat hij verwoord heeft, hoe dat velen inmiddels denken.

Echter, niemand drukt zich zo in de praktijk uit.

 

Mensen die het wel '"wagen" zich zo uit te drukken, worden weggezet als rassist, islamofoob, tokkie, onopgeleid en ga zo maar door. Dat heeft veel mensen ervan weerhouden om zijn/haar gevoelens en zorgen te uiten. Ik vind die tweestrijd tussen wat je ervaart en wat je "hoort te vinden" ook in het verhaal van Pierre terug en het voelt heel bekend...

 

Nogmaals, ik ben het wel met Pierre eens, echter de bewoordingen zoals hij deze mensen omschrijft, vind ik ongepast. Laat ook maar,..............

 

De spagaat tussen wat je ervaart en hoort te vinden Cor...

Natuurlijk zijn niet alle immigranten en mensen die uit andere culturen stammen uitvreters, maar er zijn best groepen aan te wijzen waarbij het gehalte uitvreters erg groot is.

Dit te benoemen is een taboe, want een immigrant is eigenlijk per definitie zielig en bij iemand van elders hebben we zijn/haar cultuur te respecteren. Met respect jegens anderen heb ik zover geen probleem, maar dit respect naar ons toe ontbreekt bij die groepen vaak.

 

Nogmaals, dit slaat absoluut niet op allen maar je mag de groepen die het voor alle anderen verpest niet benoemen, want dan is het meteen discriminatie, rassisme en dergelijke...

Andersom, mensen voortrekken of veren in de reet steken omdat ze een niet-Nederlandse achtergrond hebben is geen enkel probleem. En ook mensen die het (wel eens) met een politieke figuur eens zijn over één kam scheren is geen enkel probleem.

Dat vind ik dan weer heel vreemd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waarom is de uitvoerende altijd degene waar we zo tegenaan zitten te schoppen? Heeft hij het bedacht? Heeft hij voor het materiaal gezorgd? Heeft hij de kennis ervoor in huis?

Dat, wat ik telegraaf geneuzel noem, vermoeid mij altijd.

Er is geen enkel wederhoor van de andere kant, alleen eenzijdig wat wij vinden. En wat wij er voor hinder van hebben.

Nou eigenlijk zou je eens moeten verplaatsen in hun positie en dan zou ik jullie weet willen horen.

In de landen waar deze chauffeurs wegkomen bestaat het sociale stelsel uit naastenliefde en burenhulp. Werkloosheid is er hoog en je moet blij zijn als je 350! In de maand verdienen kan. Als chauffeur verdien je ongeveer 3 tot 4x zoveel als je het beetje meezit. Hiervan kunnen ze hun gezin van eten voorzien eventueel hun ouders ook nog. Ze zwerven daarvoor maanden van huis onder primitieve omstandigheden en draaien elke cent om om maar uit te sparen voor thuis. Denk je nou echt dat er nog enig sprankje motivatie in zit? Lang, ver van huis zonder eigenlijk financiële middelen?

Ik vind het best knap dat jezelf zo weg kan cijferen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vrijevogel, ik ben het deels met je eens.

Maar als ze toch maanden van huis zijn, dan kan men hier ook een kamer/huis huren, en gewoon conform cao komen werken.

Kwestie van Sofi nummer aanvragen en klaar.

Allemaal legaal mogelijk binnen de EU.

Eind van de rit houdt men dan misschien nog wel meer over.

Er is natuurlijk een groep die dit ook netjes zo doet.

Maar het overgrote deel heeft er gewoon schijt aan, en verkiest een landlopers bestaan, wetende dat men daarmee jou het brood uit de mond haalt.

En daar heb jij sympathie voor?

Het interesseert die gasten heus niet hoe dat jij je hoofd boven water moet houden hoor.

Als een Roemeense bende rovende en stelende door den lande trekt, dan is het tuig van de bovenste plank.

Maar als men aan broodroof doet, dan is het ineens anders.

Hoezo? Omdat dit juridisch wel mag?

bewerkt door routier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je zoals ik gisteravond door nl ..be...en fr heen rijdt en je ze allemaal ziet staan op plaatsen waarvan je denkt daar wil je geen heel weekend staan dan vraag ik me af...doen zij iets fout of ik die gewoon in het weekend bij vrouw en kinderen ben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Sorry Cor, 1000 x excuses voor het feit dat je aanstoot nam aan mijn uitlatingen jegens onze collega's uit het oosten.

Het is van de ene kant ook wel te begrijpen natuurlijk: iemand die de hele dag als Hema-chauffeur binnen zijn eigen comfort-zone zit met een eigen en veel betere CAO, en zelfs -volgens eigen zeggen- de landsgrenzen niet meer overgaat zal het allemaal 'ver van zijn bed' zijn.

Als je goed en begrijpend kunt lezen dan lees je dat ik het expres zo doe, ik laat zien hoe dubbel het is en ik me besef dat -ondanks hoe doodziek ik er van word- het nog steeds mensen zijn.

Blijkbaar heb ik dus niet begrijpend gelezen Pierre.........

Ik schrijf dan ook dat ik het wel met je eens bent hoor, alleen wat jij "expres" doet, viel mij nogal zwaar. Maar goed, zand erover....

En dit heeft niets met mijn eigen comfort zone te maken hoor, zoals jij dit zo mooi omschrijft.

Ik kom nog regelmatig in België en voor in Duitsland hoor, dus weet donders goed wat er leeft.

Daarom begrijp ik donders goed wat je dwars zit. Ook in Nederland zien we dagelijks de gevolgen van de shit die dit vrije Europa met zich mee brengt.

Het is dus zeker niet "de ver van mijn bed show". 

Sterker nog..... Als ik zie wat er voor "prutsers" bij ons op het DC komen laden voor onze winkels in Spanje en zo.

Niets dan Ellende...... Spreken inderdaad totaal hun talen niet. Gelukkig is de personeels-bezetting op ons DC zeer divers, dus is er altijd wel een tolk te vinden, die met handen en voeten alles weer tot een goed einde weet te brengen

Tja, ook bij ons draait alles om de knaken tegenwoordig..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Vrijevogel, ik ben het deels met je eens.

Maar als ze toch maanden van huis zijn, dan kan men hier ook een kamer/huis huren, en gewoon conform cao komen werken.

Kwestie van Sofi nummer aanvragen en klaar.

Allemaal legaal mogelijk binnen de EU.

Nee Peter, dat heb ik je al vaker uitgelegd......... Als ze volgens de Nederlandse CAO betaald moeten worden, is het voordeel weg.

Eind van de rit houdt men dan misschien nog wel meer over.

Er is natuurlijk een groep die dit ook netjes zo doet.

Niet veel, maar gelukkig zijn ze er nog wel ja

Maar het overgrote deel heeft er gewoon schijt aan, en verkiest een landlopers bestaan, wetende dat men daarmee jou het brood uit de mond haalt.

Wat moeten deze mensen dan doen volgens jou??? Zeggen, ik wil die baan niet (en dus geen inkomen hebben??) want er zit door mij dan een Nederlandse chauffeur thuis??? Zou jij dat ook doen???

En daar heb jij sympathie voor?

Dat niet echt, maar hun denken ook alleen maar aan hun eigen inkomen.... Het zelfde dus als jij

Het interesseert die gasten heus niet hoe dat jij je hoofd boven water moet houden hoor.

Als een Roemeense bende rovende en stelende door den lande trekt, dan is het tuig van de bovenste plank.

Maar als men aan broodroof doet, dan is het ineens anders.

Hoezo? Omdat dit juridisch wel mag?

Wat een vergelijking.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Blijf vooral alles vergoeilijken Cortrans.

Eerder schreef ik het al, wat jij hier allemaal loopt te verkondigen en alles recht probeert te lullen is precies wat ik hieronder bedoel.

We kunnen het elkaar ook eigenlijk niet kwalijk nemen, we leven immers in een 'lieve jongens-cultuur' waar we vooral elkaar aardig moeten vinden en ook vooral geen uitspraken moeten doen die regelrecht indruisen tegen wat van ons als beschaafd en correct Nederlands burger verwacht word.

 

Blijkbaar lees jij over mijn verhaal heen, dat ik schrijf dat ik het wel degelijk met je eens ben Pierre. Dus wat lul ik recht, wat krom is dan???

Mij ging het alleen over de "toon" hoe jij deze mensen noemt....... Dat vindt ik nogal........ Ach laat ook maar.............................. :bey:

Ik zal wel te oud worden voor de moderne jeugd

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waarom? Het begint net een leuke discussie te worden. En die discussie ontstaat juist over het faillissement van TB en de gevolgen voor de zigeuners die nu thuis zitten.

 

Lekker doorgaan dus, voor politiek correct gelul zijn genoeg andere websites. Of is het soms de bedoeling dat er hier niets meer uit het hart geschreven mag worden en het CF z'n bestaansrecht helemaal verliest?

bewerkt door EJD
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden