[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Tachograaf met GPS


andremast

Recommended Posts

  • Forumlid

Neehee!! Dan komen die gasten weer terug naar hier met die onveilige oude zooi en zijn ze een gevaar op de weg. Beter direct door de schredder ermee. Al die gasten in een nieuwe MET GPS op de tachograaf. Veel beter voor het millieu.

(of zoiets toch...? Hoe legde die speknek dat uit??)

Tacho koppelen aan gps zodat je kunt controleren of auto op standplaats staat met weekend rust.

Mooi idee ,maar niet alle auto's staan op de standplaats vd firma er zijn ook chauffeurs die hebben de auto thuis .

Dus de controle word weer ingewikkeld lijkt mij.

Ze willen dat ook gebruiken voor controle vd cabotage,hoe ze dat willen is voor mij nog een vraagteken.

bewerkt door andremast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tacho koppelen aan gps zodat je kunt controleren of auto op standplaats staat met weekend rust.

Mooi idee ,maar niet alle auto's staan op de standplaats vd firma er zijn ook chauffeurs die hebben de auto thuis .

Dus de controle word weer ingewikkeld lijkt mij.

Ze willen dat ook gebruiken voor controle vd cabotage,hoe ze dat willen is voor mij nog een vraagteken.

Vrij simpel, Andre.

Als een buitenlandse vrachtwagen de hele week bepaald land niet uit geweest is, maar wel meerdere stops heeft gehad behalve voor de rust, dan is de conclusie heel simpel. Dan kan men dus zeggen dat er te veel binnenlandse ritten gedaan zijn. En daar een boete voor uitdelen.

Is de tansporteur het daar niet mee eens dan kan hij/zij daar tegen in beroep gaan, en voor de rechtbank aantonen dat de controleur ongelijk heeft.

En weekendrust bij je huisadres is simpeler te controleren. Tachograaf onthoudt de GPS-coordinaten. Dat komt dan ruwweg overeen met het adres dat op je rijbewijs of ID kaart staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vrij simpel, Andre.

Als een buitenlandse vrachtwagen de hele week bepaald land niet uit geweest is, maar wel meerdere stops heeft gehad behalve voor de rust, dan is de conclusie heel simpel. Dan kan men dus zeggen dat er te veel binnenlandse ritten gedaan zijn. En daar een boete voor uitdelen.

Is de tansporteur het daar niet mee eens dan kan hij/zij daar tegen in beroep gaan, en voor de rechtbank aantonen dat de controleur ongelijk heeft.

En weekendrust bij je huisadres is simpeler te controleren. Tachograaf onthoudt de GPS-coordinaten. Dat komt dan ruwweg overeen met het adres dat op je rijbewijs of ID kaart staat.

Oke ,maar wat ik wel begrepen heb dat het nog wel een aantal jaren duurt eer ze dat in gaan voeren.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hij is nu wel al beschikbaar, maar over ruim een jaar verplicht bij nieuwe voertuigen.

Nieuwe vrachtwagens moeten vanaf 2017/2018 worden uitgerust met een digitale tachograaf. De digitale tachograaf moet fraude voorkomen en is op afstand uit te lezen. Daarover zijn de Europese transportministers het eens geworden.

EVO gematigd positief over ‘slimme tachograaf’De digitale tachograaf komt in eerste instantie in nieuwe vrachtwagens, maar oudere vrachtwagens moeten binnen vijftien jaar ook worden voorzien van de nieuwe tachograaf.

Na die vijftien jaar moeten de EU-lidstaten ook de mogelijkheid hebben om de tachograaf op afstand uit te lezen.

De digitale tachograaf houdt overigens niet alleen de begin- en eindtijd van de chauffeur bij, maar via GPS ook de begin- en de eindplek. Na iedere drie uur rijtijd wordt via GPS de huidige plek opgeslagen.

Niet verplicht

Bedrijven die materialen vervoeren binnen 100 kilometer vanaf een vestiging van het bedrijf, hoeven geen digitale tachograaf te gebruiken. Nu is dat nog 50 kilometer. Het voertuig mag dan niet zwaarder zijn dan 7.500 kilo.

Bron: http://www.totaaltrans.nl/digitale-tachograaf-in-2017-in-nieuwe-vrachtwagens/
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Administrators

...

En weekendrust bij je huisadres is simpeler te controleren. Tachograaf onthoudt de GPS-coordinaten. Dat komt dan ruwweg overeen met het adres dat op je rijbewijs of ID kaart staat.

 

Totdat je jouw vrouw verteld een weekend weg te blijven maar zij op GPSTruckspotter.com ziet dat jij het hele weekend bij de overbuurvrouw staat geparkeerd.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

........ Tachograaf onthoudt de GPS-coordinaten............

 

De nieuwste tacho's neem ik aan.

Of moet ik me zorgen gaan maken dat die 2 jaar oude Stoneridge ook al gps heeft ?

Dan hoop ik niet dat mijn vriendin ooit die gegevens krijgt  LOL

bewerkt door scania1965
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En weekendrust bij je huisadres is simpeler te controleren. Tachograaf onthoudt de GPS-coordinaten. Dat komt dan ruwweg overeen met het adres dat op je rijbewijs of ID kaart staat.

 IK dacht dat alleen die chauffeur 45 uur rust moet nemen :eek: .

Moet die auto dat ook dan,das nieuw voor mij. :D  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je dan op je huisadres staat volgens de GPS...gaat men er dan nog vanuit dat je .....weekend RUST hebt gehad :confused:

 

 

ik heb al veel gelezen de afgelopen jaren, maar nog nergens dat huisvrouwen ook gedwongen zijn om weekendrust te nemen....wordt allemaal verwarrend op de oude dag...toch

 

 

maar ging dit niet over fluiten... :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden