[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Universele bevestigingspunten?


MrWarningTriangle

Vraag

Beste forumgangers,

 

Ik ben op zoek naar universele bevestigingspunten op en aan de vrachtwagen. Ik wil graag een signaleringsproduct ergens aan de vrachtwagen bevestigen en ben dit nu aan het uitzoeken voor mijn afstuderen. Het doel is om bijv. bevestigingspunten bovenop de cabine, voor op de cabine, aan de achterzijde van de cabine of op de trailer etc etc te gebruiken. Om even specifiek te zijn en om wat richting te geven:

 

1. Heeft ieder vrachtwagen bijvoorbeeld bovenop de cabine een x-aantal gaten waaraan zaken bevestigd kunnen worden? Ik ken natuurlijk de dakspoiler en andere stangen voor verlichting ed. Maar ik vraag me af in hoeverre dit tussen verschillende vrachtwagenmerken gestandaardiseerd is.

2. Is er een enigzins universele plek te bedenken aan de achterzijde van de cabine (buitenkant natuurlijk) waaraan zaken bevestigd kunnen worden? Is er bijvoorbeeld een schroefgat te vinden of loopt er een stang die nagenoeg elke vrachtwagen heeft op ongeveer dezelfde plek?

3. Hebben jullie nog andere ideeen voor bevestigingsplekken?

 

Alvast bedankt, ben benieuwd naar jullie reactie!

 

Groet Lauran

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0

Wat voor signaleringsproduct ??

 

Borden voor bv. ADR wetgeving hebben al een vast soort van bevestiging/raamwerk.

Convoi exeptionel ook volgens mij, maar daarvoor lezen hier experts genoeg mee.

 

Stickeren een optie ??   (in geval van constante signalering dan)

bewerkt door fleur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Er is geen standaard. Elk merk en type is weer anders.

ADR borden, A bord, LQ bord en brandblussers montage is altijd passen en meten.

DAF had vroeger wel gaten met schroefdraad in de achterkant van de cabine, maar de euro 6 modellen niet meer.

bewerkt door volvofh12
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

De meeste bedrijven hobby'n zelf een constructie aan de cabine (meestal achterkant) voor de tijdelijke signalisatie.

Omdat geen enkel merk "standaard" is heeft dus ieder merk zijn eigen mogelijk en moeilijkheden....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden