[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Testdag STL


rbouwman

Vraag

Goedendag,

 

Ik heb een vraag,

 

Ik heb mijzelf aangemeld voor het project van de STL voor 2000 nieuwe vrachtwagen chauffeurs en ben door de eerste selectieronde heen gekomen.

 

Nu word ik eerdaags uitgenodigt voor een testdag, daar krijg ik een capaciteiten test, rijvaardighedentest etc. Heeft iemand ervaring met dit soort dingen, ik wil graag een beetje weten wat me te wachten staat die dag.

 

Alvast bedankt,

 

Groet,

 

Robert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators

Rhenen? In die hoek zit zat, kijk alleen maar eens in Veenendaal en Tiel; zeker voor alleen C voorlopig.

Wat Loos betreft, in die hoek nou net weer geen bakwagens! In Tiel drie, maar daar zitten grote aanhangers achter😉. Solo-auto's staan vooral in Zaandam en Delfgauw.

Hoe dan ook: succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bij Peter appel en simon loos is het mij destijds ook niet gelukt. het standaard " er was iemand die beter bij het profiel paste" antwoord

Meeste kans heb je op zaterdagen als begin, daarna gaan ze je ook doordeweeks vragen, en zo uiteindelijk je eigen wagen met routes.

 

Denk dat je bij de Jumbo wel goede kans zou kunnen maken, ik had daar als beginner ook een uitnodiging voor de zaterdag. maar kreeg gelijktijdig ook 1 van Boon sliedrecht.

Die waren zo content met mijn werk dat ze heel snel mijn contract hebben verlengd

bewerkt door EduardNL
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Bij Peter appel (<knip>) is het mij destijds ook niet gelukt. het standaard " er was iemand die beter bij het profiel paste" antwoord

 

Hé, dan was ik niet de enige...  ;)    Maar eerlijk is eerlijk, van vele anderen krijg je helemaal geen reactie...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bedankt voor de reacties. :ok:

 

Wat betreft Hanos / DeliXL. Hebben inderdaad wel (relatief) veel bakwagens (zonder vangmuil) maar dat is eigen vervoer. Dan geldt de SOOB / STL voorwaarde weer niet..

 

Cornelissen ga ik zeker aanschrijven. Had afgelopen zomer een prettig gesprek met een dame van PZ, was toen omtrent een Terminal trekker job in Tilburg. Wie weet (her)kent ze mijn naam nog ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik weet niet of jij makkelijk in Huissen kunt komen en of Maters een goed bedrijf is, maar ik kom zojuist dit nog tegen:

 

http://www.matershuissen.nl/over-ons/maters-als-leerbedrijf.html

 

Is dat misschien wat?

 

Bedankt voor de tip. Ziet er niet verkeerd uit, divers werk. Staan open voor leerlingen, klinkt goed.

 

Half uurtje rijden voor mij, 34 km. Is dichtbij wat mij betreft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

(..)

 

Ik kreeg de tip mee om als eerste de bedrijven te benaderen die genoemd werden in de informatie dat op de usb stick staan (ontvangen tijden info avond).

Heb jij dat ook al gedaan?

 

(..)

 

Hmm, ik heb zeker een andere usb stick meegekregen op die avond. Wél een 'dure' (Mercedes trekker) met oplegger met STL opdruk.. ;)

Staat alleen niet meer op dan de CAO bepalingen (goed punt), de leaflet van STL plus 2 filmpjes over het chauffeursvak, welke ik ook op de STL site al gezien had.

Wel leuk hoor, om de dame bij Spaansen nogmaals te zien.. :angel:

 

Maar goed, dan zie ik even later weer de kerel bij (rode Vos) met 1 hand aan het stuur 'nonchalant' rijden en dan denk ik toch.. hmm, geen voorbeeld voor toekomstige vakgenoten.

 

(natuurlijk zal ik later heus ook weleens met 1 hand sturen op de lange baan.. :zegtniets: )

 

~~~~~~

Maters al even gebeld, de meneer van PZ zat even niet op zijn plek. Vanmiddag nog ff poging doen.

bewerkt door Durashift
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
(..)

~~~~~~

Maters al even gebeld, de meneer van PZ zat even niet op zijn plek. Vanmiddag nog ff poging doen.

 

Gesproken. Zijn nu voorzien van 2 leerlingen. Hebben per schooljaar plaats voor 2. Dat zijn dus 'BBL'ers' en geen zij-instromers  ;) 

 

De beste man vertelde ook dat zij geen lid van SOOB zijn.. 

 

~~

 

Toch eens even verder speuren voor een SOOB ledenlijst..  Maakt het wel iets gerichter aanschrijven / bellen volgens mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Goededag toekomstige collega rijders !

 

Veel gebeurd:  na 70 open sollicitaties bij transportbedrijven met uitleg over het sectorplan en zij-instroom traject, heb ik eindelijk een werkgever gevonden:

Gebeurde woensdag 10-02-2016, stond een vrachtwagen van Berser Shipping Rotterdam voor mijn huis,  ik een foto gemaakt, site opgezocht en foto gestuurd., vlak erna een open sollicitatie gestuurd.

Donderdag 11-02-2016 een gesprek en ze nemen me in dienst met een jaarcontract. Deze gaat in 1 maand na behalen papieren / rijbewijzen.

Vrijdag rijscholen tegen elkaar uitgespeeld en vandaag gestart met de theorie voor code95. Als ik deze heb gehaald start ik met praktijk voor C.

Daarna de cursus basis ADR (nodig voor het werk),  en erna praktijk CE (trekker - oplegger).

 

Vol motivatie eraan begonnen, super veel zin in !

 

gr,

Alex  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Geachte      Durashift en abcm2903

 

Als ik dit zo lees, wat is dan de meerwaarde om uiteindelijk chauffeur te worden via Stl?

Volgens mij kun je net zo goed, indien je bij machte bent de opleidingen uit eigen zak betalen en vanuit deze positie solliciteren naar een leuke functie.

Of zie ik iets over het hoofd?

Wat is in deze, de meerwaarde van Stl?

Desondanks wens ik jullie veel succes met jullie opleiding.

Ik ga donderdag naar zwolle voor een voorlichting en hoor wel hoe ze het voorspiegelen.

 

Vriendelijke groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

@DJ79.. nou, dat wat je schrijft.. in mijn geval geen liggende gelden om mijn vakbekwaamheid te behalen. Daarnaast de mogelijkheid tot een (uitgebreide) eerste intake.
Daarnaast het stukje 'kruiwagen'.. al werkt dat nog zeer beperkt zoals je kan lezen.

Ik ben afgelopen donderdag bij Randstad Transport binnen gestapt. Bleek daar de intercedente te werken die mij in december, tijdens de info/sollicitatieavond had geïnterviewd. ;)

Ze herkende mijn gezicht..  Helaas ben ik, woonplaatstechnisch, aan een andere regio gekoppeld en kon zij mij niet verder helpen.

Aankomende week komt er een afspraak met de juiste man/vrouw en dan kijken of ik kan instromen.

 

Het zou dan gaan om een contract bij Randstad Transport, 22 maanden, wél op basis van de WVG voorwaarden (term die de intercedente gebruikte) en waarbij dus SOOB van toepassing is (neem ik aan). Hierdoor mag / kan je wel aan de slag bij eigen vervoerders, zoals DeliXL, begreep ik uit het verhaal..

Of je komt op de kraakpersauto.. bij een HVC of andere afvalinzamelaar.

Ach, je moet ergens beginnen en ik realiseer mij dat ik niet direct kersen zal eten. ;)

 

Zij sloot af met de woorden 'als jij ervoor wilt gaan, dan kun je bij ons direct aan de slag'..

Nou, dat klinkt veelbelovend.. OF misschien te gemakkelijk?

 

Heb mijn sollicitatiebrief ook nagebeld.. was in goede orde ontvangen.. maar de pz dame had het druk met de openstaande vacatures en daarom mijn 'dossier' nog niet intern besproken.. Ik wacht wel af :angel:

 

@DJ79.. In ieder geval succes woensdag. Tip.. kom niet te laat tijdens de inloop.. want hoe vroeger je op de lijst staat, hoe minder lang je hoeft te wachten op je sollicitatie tijdslot..

Nu ja, dan wacht je wel wat langer totdat de avond begint.. dat dan weer wel..

Maar ja, je zal de 'grap' van de directeur tijdens zijn openingspraatje wel oren.

"als aankomend chauffeur kan je vanavond al werken aan het wennen aan wachten op.." (ongeveer zijn woorden,,) :D

bewerkt door Durashift
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

@Durashift.

 

Ja ik had ook begrepen dat je wel al het werk moet aanpakken wat ze je bieden, en inderdaad wat jij zegt het kan wel als kruiwagen werken misschien

ik heb inmiddels een truckexperience  gedaan bij een lokale verkeersschool, waarbij ik twee uren heb gereden op de bakwagen,ik ben in dit opzicht wel bij machte om het c rijbewijs en code 95 uit eigen middelen te betalen

daarnaast heb ik een aanvraag bij mijn huidige werkgever lopen om te zien of ik het op hun kosten kan doen en dan nog een paar jaar bij hun moet rijden (rijden met bakwagens naar klanten in belgie duitsland en nederland) Ja ik ga vroeg naar zwolle toe kan ik misschien ook nog beetje vooraan zitten bij tekst en uitleg.

Daarnaast heb ik aan de hand van wat jullie beschreven en de mail van stl wat vragen opgesteld.

IK hoor het wel wat ze te vertellen hebben.

vriendelijke groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Vanmiddag, proactief, een telefoontje vanuit het mobiliteitscentrum ontvangen. :ok: Belangstellend gesprek over hoever ik ben in mijn baanzoektocht en of zij daarbij kunnen helpen.

Heb dus mijn ervaring met Randstad verteld.

Afgesproken elkaar op de hoogte te houden.

Wel inlog gekregen voor afgeschermd gedeelte van hun vacaturesite.

Er blijkt wel degelijk een SOOB ledenlijst te zijn, deze wordt op verzoek en regionaal verstrekt.

 

Enfin, als Randstad doorgaat (wat ik hoop) is e.e.a. niet nodig.

bewerkt door Durashift
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden