Spring naar bijdragen

Het zonnetje stuurt de chauffeurs naar huis...


Murphy

Recommended Posts

  • Forumlid

Er zijn ook mensen die uit vrije wil de Kerstdagen niet thuis willen zijn...

Een paar jaar terug had mijn toenmalige werkgever een mooie rit naar Finland met de kerst. Ik had'm graag gedaan, maar de rit ging naar een eigen rijder. De rit met eigen personeel was te duur, zo sprak mijn werkgever. Jammer, want ik zag't wel zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Of zoals ik op FB las, vannacht vertrokken om bij een nederlandse grootgrutter te lossen, en niet 1 auto, nee gewoon 7 auto's aan pad vannacht. 

Omdat die nl grootgutter vandaag vers spul in zijn dc wil. Daarom. En het is niet vers, had donderdag ook gekund, nee het moest vandaag. Dus gister om 20 uur naar bed omdat vannacht om 2 uur de wekker gaat of zoals zijn collega om 22.30 vertrekken op 1e kerstdag had 4 uur bed gezien, Hoopte dat het een beetje liep en vanmorgen nog ff op bed te kunnen. Zijn gewoon je beide kerstdagen naar de klote omdat een grootgutter wil dat er vanmorgen geleverd word. En nee je hebt geen keuze. Vorig jaar was je vrij, dit jaar werk je en volgend jaar ben je vrij, zijn je collega's aan de beurt die nu 2 dagen vrij hadden.  Het is gewoon diep triest.

Als je dat weet, en niet wil, dan wordt het misschien tijd voor een andere betrekking.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een paar jaar terug had mijn toenmalige werkgever een mooie rit naar Finland met de kerst. Ik had'm graag gedaan, maar de rit ging naar een eigen rijder. De rit met eigen personeel was te duur, zo sprak mijn werkgever. Jammer, want ik zag't wel zitten.

Ik ben een jaar of 4 terug bezig geweest om voor een forumlid naar Finland te gaan met oud en nieuw. Ik was/ben nog nooit in Finland geweest. Mijn enige voorwaarde was dat mijn jongste mee kon wat geen probleem was. Helaas ging dat niet door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En je oudste mag die nooit mee? ik zie telkens alleen maar mijn jongste dit en mijn jongste dat.

Je pleegkinderen en je oudste worden zelden genoemd  :rolleyes:

Ik wil jou per pb wel uitleggen waarom het meisje wat wij tijdelijk opvangen niet zomaar een nachtje mee kan. Daar zitten toch wel wat haken en ogen aan.

Mijn oudste is heel Europa al door geweest. Afgelopen zomer is hij nog ruim 1.5 week meegeweest naar Spanje. Maar zijn prioriteiten liggen elders nu. Studie en vriendinnetjes en drank, vooral dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

. Als ze zo slecht waren mochten ze niet laden bij de grote electronica giganten in Tilburg...

 

Wie t ook geen hol interesseert wie hun spullen wegrijdt,als t maar volgens hun criteria gaat en zo goedkoop mogelijk is,Jean et tout le monde laait daar.

Overigens zitten er in Tilburg niet zo heel veel electronica giganten hoor, wel heel grote logistieke dienstverleners,zoals DHL,die t werk doen voor deze electronica giganten,vanuit hun eigen ware houses.

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vanavond een privé rit gemaakt, van Den Helder terug naar huis (Rhenen). Even opgelet wat ik aan vracht(soorten) tegenkwam..

 

Relatief weinig, bij Uitgeest een trailer met een DAF ervoor, van Zandbergen .. ff verderop bij de Texaco een 'eenzame' rode VOS MAN trekker/trailer.  Verderop natuurlijk wat aircargo, op de A2 een tanktrailer met FrieslandCampina erop en bij Bunnik een LZV van Mooy Logistics.

 

Tja, ik denk dat een deel van het (nationale) chauffeurswerk echt verschuift naar het volcontinue bedrijf.. zoals fabrieken dat kennen, de zorg, de politie/brandweer, de tankstations, OV bedrijven, etc.

 

Op 1e kerstdag net een kopje thee op, het wordt licht buiten en het gordijn gaat open.. Ik zie een geel gekleurde DAF CF voorbij komen met een fletse koeltrailer erachter.. niet bestickerd maar het kon alleen de VOMAR wezen.. die was open.. :zegtniets:

bewerkt door Durashift
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit nu op de Duitse A1 vlak voor Hamburg. Bij alle pompen staan vrachtwagens gepqrkeer en ook rijden er zat. Ook Hollanders. Wat mij opvalt is dat ik er niet een heb zien staan van het zonnetje. Wel al 4 van Vos bijvoorbeeld. 3 met een zeiletrailer en een met een bulk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waar je je zelfs bij één van die logistieke dienstverleners aan de poort al in het Pools moet verantwoorden wat je komt doen daar. Nog effe en we zijn vreemden in ons eigen Tilburg.

 

 

Heb daar nog een keer gedonder gehad.

 

Kwam daar aan, netjes voor de boom geparkeerd en dat hok ingelopen. Zie ik daar een Pool die me in gebrekkig Engels zijn vragen stelt. Maar als hij meent dat hij in Nederland moet werken, dan meen ik dat hij mij in het Nederlands moet aanspreken. Dat was een vrij lastig gesprek en op een gegeven moment was hij er kennelijk klaar mee. Hij deed in elk geval niets meer en wilde ook niemand erbij roepen die wel Nederlands sprak.

 

Dus ik weer bellen met de planning, die weer door bellen. Je kent het wel. Was er ondertussen een aardige opstopping ontstaan doordat ik voor die boom stond. Kon het verkeer niet zo eenvoudig passeren. Komt er op een gegeven moment zo'n chef ofzo met een veel te grote auto. Die sprak wel Nederlands, wees me het dok, was het binnen de kortste keren geregeld. Toen kon het ineens wel.

 

Maar hij zei toen dat ze er wat aan gingen doen, maar kennelijk is dat nog steeds niet gebeurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb daar nog een keer gedonder gehad.

 

Kwam daar aan, netjes voor de boom geparkeerd en dat hok ingelopen. Zie ik daar een Pool die me in gebrekkig Engels zijn vragen stelt. Maar als hij meent dat hij in Nederland moet werken, dan meen ik dat hij mij in het Nederlands moet aanspreken. Dat was een vrij lastig gesprek en op een gegeven moment was hij er kennelijk klaar mee. Hij deed in elk geval niets meer en wilde ook niemand erbij roepen die wel Nederlands sprak.

 

Dus ik weer bellen met de planning, die weer door bellen. Je kent het wel. Was er ondertussen een aardige opstopping ontstaan doordat ik voor die boom stond. Kon het verkeer niet zo eenvoudig passeren. Komt er op een gegeven moment zo'n chef ofzo met een veel te grote auto. Die sprak wel Nederlands, wees me het dok, was het binnen de kortste keren geregeld. Toen kon het ineens wel.

 

Maar hij zei toen dat ze er wat aan gingen doen, maar kennelijk is dat nog steeds niet gebeurd.

 

 

Syncreon??  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Diep triest...., het is maar net hoe je er zelf tegenaan kijkt. Ga jij solliciteren bij een vervoerder die in de winkelbevoorrading zit, in de levensmiddelen of AGF, of voor mijn part in de RMO dan weet je dat je een keer aan de beurt komt met de feestdagen. Of dat nu Pasen, Pinksteren of de Kerst is.

Sta je b.v. als buitenland chauffeur een keer stil met een feestdag in Frankrijk, niet lopen mekkeren, is een beetje hetzelfde verhaal. Dat weet je als je er aan begint, daar moet je achteraf niet over gaan lopen zeuren.

 

 

Verder was het vrij rustig, het meeste wat ik tegenkwam waren toch de auto's die in de levensmiddelen -of winkeldistributie zitten. Bakker Barendrecht, Bakker Zeewolde en toevallig op de A50 nog een auto van Simon Loos, ons eigen CF-lid  Marotrans! :D

Was weer stom toeval ;-)

 

Maar, ondanks dat het mijn 'werkzaterdag' was volgens rooster heb ik me zelf opgegeven om te rijden; was anders ook thuis geweest.

Dat rijden op sommige feestdagen hoort bij dit soort werk inderdaad, het wordt je niet verplicht maar ik vind dat je het niet kunt maken om altijd je snor te drukken ten koste van je collega's. En wij hebben de kinderen al wat groter, die doen hun eigen ding, (schoon)ouders kunnen we niet meer heen dus dan pak ik zo'n dag als gisteren op, klaar.

 

Komende vier dagen weer gewoon aan het werk, dan een lang weekend zo het nu lijkt en daarna worden de wegen en parkings weer (over)bevolkt door de zonnetjes en hun collega's... 

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

....

Verder was het vrij rustig, het meeste wat ik tegenkwam waren toch de auto's die in de levensmiddelen -of winkeldistributie zitten. Bakker Barendrecht, Bakker Zeewolde en toevallig op de A50 nog een auto van Simon Loos, ons eigen CF-lid  Marotrans! :D

 

Maar, ja, DIE zijn gewoon aan het werk en als ze op een P staan zitten ze hooguit ff onder de trailer te poepen,  lopen ze de bouten na te trekken.....

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kwam daar aan, netjes voor de boom geparkeerd en dat hok ingelopen. Zie ik daar een Pool die me in gebrekkig Engels zijn vragen stelt. Maar als hij meent dat hij in Nederland moet werken, dan meen ik dat hij mij in het Nederlands moet aanspreken.

Bah bah bah... Wat een misselijkmakende houding! Ik weet niet wat ik triester vind, dat je je zo gedragen hebt, of er "stoer" voor uitkomt...

Ga je weleens naar de Chinees, word je daar in vloeiend Nederlands aangesproken?

Die kerel staat daar zijn werk te doen. Ik ken de situatie niet, maar stel dat 80% Pools is wat daar komt, dan zorgt die beste man er wel voor dat die mensen snel op de juiste manier geholpen worden. Waardoor jij niet op zo'n "kutchauffeur" staat te wachten die de portier niet begrijpt. Engels is toch een algemene voertaal. Het zou mijn eer te na zijn om er niet met die man, die niets meer dan zijn werk doet, samen uit te komen.

Als je er problemen mee hebt moet je naar z'n baas gaan, maar het niet op hemzelf botvieren. Want dat is wat je nu hebt gedaan.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Alhoewel ik zulkse verhalen vaak met een korreltje zout neem, vind ik het ook belachelijk dat ik mij op een laad of losplaats in Nederland mij niet verstaanbaar kan maken in je eigen taal, de taal van het land zelf dus!

 

Ook wij hebben zo'n laadplaats waar je je op kantoor moet melden en vervolgens tot ongeveer 3 meter voor het dock mag achteruit rijden en dan moet wachten. Vervolgens komt er na enige tijd iemand aanlopen die inderdaad geen Nederlands machtig is en vraagt naar je "drivers-license".  Hoe moeilijk is het voor die werknemer (maakt niet uit welke Nationaliteit) om een paar woordjes Nederlands te leren: "mag ik aub uw rijbewijs even inzien" ??

 

Respect moet van niet van 1 kant komen.

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Dit heeft niets met respect te maken.

Normvervaging heet dit.

In je eigen land mag je verwachten dat je met de eigen taal geholpen kan worden. 

Zelfs op luchthavens waar engels een redelijk ingeburgerde taal is, mag je verwachten je eigen taal te kunnen spreken.

 

Bij ons werken 2 duitsers, 2 polen, een NL'er (ikke dus) en we spreken op de werkvloer (of doen in ieder geval een poging) noors!

Wat die polen onderling spreken weet niemand, dat is een zwerm bijen die langskomt.....  Maar als er wat gedaan moet worden gaan we in langzaam tempo MET noorse woorden die polen uitleggen wat er van hun verwacht wordt.

Wordt het te ingewikkeld, schakelen we over op engels.

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Portiershok met een paar Polen erin, die je in gebrekkig Engels vragen om in te schrijven en je paspoort in te laten zien, that's it.

En daar kan men geen Nederlands bewakingspersoneel voor vinden wat ook Duits en Engels spreekt?

Man man, alles om maar naar de pijpen te dansen van de Poolse chauffeur, die zelf geen woord over de grens blijkt te spreken.

En wij bekijken het maar, en moeten ons in eigen land in het Pools verstaanbaar maken.

Man man, wat belachelijk.

Ik vind dus dat hij wel degelijk een punt heeft.

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden