Spring naar bijdragen

Het zonnetje stuurt de chauffeurs naar huis...


Murphy

Recommended Posts

En dat eerste?

Sent from my iPhone 6S plus with Tapatalk

Wil jij de Amerikaanse economie met de Europese vergelijken?

Amerika kent een bescheiden groei, de eurozone juist niet.

Dus een gelijk businessmodel kan je er sowieso niet op nahouden dunkt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou nee bij mijn weten gaat het over het business-model van Waberer vs. grote Amerikaanse vervoerders, wat volgens jou appels en peren vergelijken is, en niet over de vergelijking van de Amerikaanse en Europese economie, waar je het nu over hebt...

Sent from my iPhone 6S plus with Tapatalk

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar de cubanen, en zeker de mexicanen worden wel uit gebuit, echter niet in het transport, want daar word iedereen die niet oplet uit gebuit. Cubanen komen meestal niet verder dan Florida en werken daar in de citrus of toeristen industrie, De twee groote geld verdieners in die staat, plus Cuba is voor de kust van Florida.

 

Mexicanen werken heel veel in de bouw en op t land waar allerlei arbeids intensieve gewassen, groeien. Zoals sla, tomaten, aardbeien enz. Wat niet (makkelijk) met een machine word geoogst.

 

Het transport hier is vreemd, er zijn geen minimum lonen, je krijgt per mijl, en soms zie je echt lage bedragen, zoals 28 cent. Ik maakte uiteindelijk 47 CPM, plus laden en lossen werd goed betaald. Het ligt gewoon aan de chauffeur, en ook hier zijn er veel liever lui dan moe. Ik vond het adressen werk een leuke uitdaging, de meeste branden er hun vingers liever niet aan.

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Dat krijg je vanzelf Routier, kom met harde bewijzen, cijfers en feiten, ipv alles maar op uitbuiting, verdringing, en trailer poepen lijkt.

Waberer is een Hongaars bedrijf, die nu precies hetzelfde doen als waar jou broodheer groot mee is geworden, zwerven over Europa en vrachten van a naar b rijden, denk niet dat je enig kans maakt om hun te betrappen op ritten die ze wettelijk niet mogen maken, en daar waren wij Hollanders in de jaren 80 en 90 wel grootmeester in, de boel flessen met teveel cabotage ritten.

Ik noem dit, boontje komt om zijn loontje, eigen schuld dikke bult, en wie zijn billen brand moet op de blaren zitten.

Dus nogmaals, kom met bewijs, ooggetuigen verslagen dat de Waberer chauffeur word uitgebuit, heb je niet, sterker nog, zij zitten lekker thuis van de kerst na te genieten en zich op te maken voor een geweldige jaar wisseling terwijl jij nog even een stuk weg mag trappen en waarschijnlijk op 31 december laat aan mag schuiven om het jaar te zien omgaan.

BTW, ik werk bij een uitvlagger hoor, maar met meer plezier dan jij.

Peter, je hebt wel voor een deel gelijk. Wij reden torn ook al van A naar B door heel Europa, echter heb ik het idee dat dit niet (op zo'n grote schaal) ten koste ging van lokale arbeidsplaatsen zoals nu wel het geval is.

Daar zit het zere punt (in mijn ogen)

bewerkt door transploft
  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Denk nu eens na. Jij heb de mond vol van uitbuiting en als bewijs daarbij kom je me5 foto's die je her en der van facebook plukt.

Dit gooi je allemaal bij elkaar en schud het even goed door.elkaar en daar maak jij een verhaal van. Een verhaal wat aantoonbaar niet klopt.

En daar doe jij helemaal niets mee, ja, zeggen dat een ander zuigt. Heel apart. Waberer is gewoon een nette werkgever. En die foto's van geparkeerde auto's is niets geen bewijs van uitbuiting.

Stom gelul dus.

Wat klopt er dan niet aan al die foto's van parkeerplaatsen vol Oost Europese trucks Ron???? Dat zien we toch allemaal ook zelf????

Of het uitbuiting is laat ik even in het midden. Maar verdringing van de arbeidsmarkt is het absoluut.

Het probleem is alleen dat Brussel het goed keurt........

Door al die Oost Europese chauffeurs hier, heeft onder andere Nederland en Belgie zo'n hoog werkeloosheid cijfer onder hun eigen inwoners

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Doornekamp33 , los van het feit of er wel of niet sprake is van uitbuiting, ben je wel heel erg naïef als je wilt ontkennen dat er hier sprake is van valse concurrentie en arbeidsverdringing.

Bovendien vind ik dat jaren 80 en 90 verhaal ook niet relevant, en appels met peren vergelijken.

Dat was grotendeels een andere generatie, en Oost Europa had nog niet eens de mogelijkheid om valse concurrentie te plegen.

Maar ik verwacht wederom een kansloze reden van je om dit alles weer om te draaien en goed te praten.

Nu ga je weer de bietenbrug op Routier, ik praat niks recht wat krom is, maar iets wat recht is krom lullen doe jij dagelijks.

Een bedrijf die zich niet aan de regels houd mogen ze van mij opknopen aan de hoogste boom, vergunning door de versnipperaar en auto's verbeurd verklaren, mij om het even, maar roepen dat Waberer uitbuiting doet door zijn auto's ergens bij elkaar te parkeren en zijn chauffeurs met bussen op laat halen om de feestdagen thuis te zijn gaat mij te ver.

 

En er is door hun volgens jou valse concurrentie, klopt geen zak van, zij kunnen concurreren met ons omdat wij duurder zijn, zij kunnen dezelfde dienst goedkoper aanbieden, dat is economie, waarschijnlijk iets te hoog gegrepen voor jou.

 

En jou kortzichtigheid op dit alles, vergeet je nogal eens, het is al eeuwen aan de gang, nu is het transsport aan de beurt, jaren terug de lampjes fabriek weer wat daarvoor de kleding en de elektronica die in het oosten gemaakt gingen worden, als wij nu eens met zijn allen willen betalen voor iets wat het kost als het hier gemaakt word dan was die concurrentie niet nodig, maar we zijn juist als land zo rijk geworden door dit soort praktijken, het door anderen zo goedkoop mogelijk te laten doen.

 

O, en je mag dit een kansloze reden noemen om het goed te praten hoor, geen enkel probleem mee, beter als een blinde door de porseleinkast heen gaan zoals jij doet.

  • Like 5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat klopt er dan niet aan al die foto's van parkeerplaatsen vol Oost Europese trucks Ron???? Dat zien we toch allemaal ook zelf????

Of het uitbuiting is laat ik even in het midden. Maar verdringing van de arbeidsmarkt is het absoluut.

Het probleem is alleen dat Brussel het goed keurt........

Door al die Oost Europese chauffeurs hier, heeft onder andere Nederland en Belgie zo'n hoog werkeloosheid cijfer onder hun eigen inwoners

Cor, jij zit achter het stuur van een grote arbeids-verdringer van het land, Hema laat heel veel van zijn spulletjes in het buitenland maken, kan men ook in Nederland maken, weer heel wat werkeloze aan het werk, is dat niet hetzelfde dan dat die oost Europeanen doen,

valt alleen iets meer op omdat zij fysiek hier aanwezig zijn, die brakke nergens aan hoevende voldoen kledingfabriekjes in die landen hoeven wij niet te zien, dus dan maakt het niet zoveel uit toch, als jij maar goedkoop kan kopen.

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Peter, je hebt wel voor een deel gelijk. Wij reden torn ook al van A naar B door heel Europa, echter heb ik het idee dat dit niet (op zo'n grote schaal) ten koste ging van lokale arbeidsplaatsen zoals nu wel het geval is.

Daar zit het zere punt (in mijn ogen)

Klopt Cor, dat ging niet direct gepaard met het verlies van veel arbeids-plaatsen zoals het bij ons nu gebeurt, ook al word dat wel redelijk overdreven door de boe roepers, maar dat is een andere discussie.

Zij kwamen geeneens aan de beurt om het transsport werk te doen, ze kwamen er gewoon niet tussen, twee redenen, die muur die er stond en hun trucks waren ook niet van dien kwaliteit dat ze regelmatig het westen zouden halen,plus de kosten om te beginnen waren te hoog, men had de muntjes gewoonweg niet.

Nu is dat speelveld open gegooid, en nu worden we met onze eigen kortzichtigheid om de oren geslagen, en ja het kost een beetje arbeidsplaatsen, aan de andere kant heeft het ook weer voldoende opgeleverd, DAF en Scania maken meer auto's,

dus meer personeel in NL om ze in elkaar te zetten, plus alle toeleveranciers die extra mensen moeten inzetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Klopt als een bus Cor, die tijd is voorbij, ik eet nu ook Spaanse bloemkool, alleen zeg jij dat het appels met peren vergelijken is, is dat wel zo, veel producten die jouw Hema verkoopt werden vroeger door Nederlandse bedrijven gemaakt in Nederland.

Veel is verdwenen naar het buitenland omdat het daar goedkoper was om te produceren, zelfs met de vervoerskosten erbij was het goedkoper, maar het koste wel Nederlandse arbeidsplaatsen, vergelijkbaar met wat er nu in ons vak gebeurt, enige verschil in mijn ogen, nu is het zichtbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat laatste zal best André. Maar dan wel op 0 uren contract en op oproepbasis.

Daar komen ze tenminste op Twitter mee over de brug.

En meestal gaat het om zaterdag werk.

Goed, het is werk, maar wat koop je er voor?

Helemaal niets. Op de bank zitten en klagen en wijzen is beter!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat klopt er dan niet aan al die foto's van parkeerplaatsen vol Oost Europese trucks Ron???? Dat zien we toch allemaal ook zelf????

Of het uitbuiting is laat ik even in het midden. Maar verdringing van de arbeidsmarkt is het absoluut.

Het probleem is alleen dat Brussel het goed keurt........

Door al die Oost Europese chauffeurs hier, heeft onder andere Nederland en Belgie zo'n hoog werkeloosheid cijfer onder hun eigen inwoners

Sommige verzinnen er een heel verhaal bij dat de chauffeurs van deze auto uitgebuit worden. En dat is gewoon niet waar.

Stom gelul, dat is er mis mee....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Peter, jij. Koopt toch ook niet alleen Nederlandse producten??? Dus dat is weer eens appels met peren vergelijken

Die appels en peren he, dat zijn toch wel Hollandse he ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat klopt er dan niet aan al die foto's van parkeerplaatsen vol Oost Europese trucks Ron???? Dat zien we toch allemaal ook zelf????

Of het uitbuiting is laat ik even in het midden. Maar verdringing van de arbeidsmarkt is het absoluut.

Het probleem is alleen dat Brussel het goed keurt........

Door al die Oost Europese chauffeurs hier, heeft onder andere Nederland en Belgie zo'n hoog werkeloosheid cijfer onder hun eigen inwoners

Je kan wel blijven roepen dat er sprake is van arbeidsverdringing en valse concurrentie , maar een select clubje hier maakt er een sport van om dit stelselmatig te ontkennen.

Net zolang totdat ze zelf hun inkomsten zien dalen, en op den duur vanaf de vangrail kunnen gaan zwaaien, onderweg maar het UVW voor de werkloosheidsuitkering.

Ziende blind, en een bord voor de kop noemen we dat.

bewerkt door routier
  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Klopt als een bus Cor, die tijd is voorbij, ik eet nu ook Spaanse bloemkool, alleen zeg jij dat het appels met peren vergelijken is, is dat wel zo, veel producten die jouw Hema verkoopt werden vroeger door Nederlandse bedrijven gemaakt in Nederland.

Veel is verdwenen naar het buitenland omdat het daar goedkoper was om te produceren, zelfs met de vervoerskosten erbij was het goedkoper, maar het koste wel Nederlandse arbeidsplaatsen, vergelijkbaar met wat er nu in ons vak gebeurt, enige verschil in mijn ogen, nu is het zichtbaar.

je schrijft het gelukkig zelf al. Veel leveranciers zijn naar het buitenland vertrokken, dus moeten ook wij het daar vandaan halen. Of wil jij lege winkels????
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Routier.

Arbeidsverdringen ben ik echt helemaal met je eens, daarover zal ik nooit met iemand de discussie aangaan.

Weet je nog, ook van mij mogen ze allemaal per direkt naar huis.

Maar jij heb de mond vol van uitbuiting en wat al niet meer. En daar ben ik het niet mee eens, gewoon om dat het ondoordacht stom gelul is. Niet meer en niet minder.

En dan die vals voncurentie, de Nederlanders deden niet anders vroeger, en nu worden onze oren gewassen met hetzelfde trucje en is het opeens appels met peren vergelijken. Je lult maar wat en als je dan inhoudelijk probeerd te discussieren met jou weet je het niet meer en ga je blind om je heen lopen slaan.

Leg je er bij neer en ga voor de echt misstanden in het transport. Dan slaap je misschien ook weer een keer rustig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Maar uiteindelijk hebben jullie wel gelijk hoor.

De Nederlandse regering heeft het de laatste 10 à 15 jaar zelf veroorzaakt.

Ik schreef het al eerder, we drijven steeds meer af naar het putje. Met alles liggen we we uit. De werkeloosheid zal alleen maar groeien (zeker met al die "gelukzoekers" die er ook nog eens bij komen) en Nederland gaat op financieel vlak naar de kloten. Zeker als er niet ingegrepen mag worden omdat het bedrijfsleven er zo veel beter van geworden is (leve het mooie Europa).

Mijn tijd zal het nog wel duren, maar onze kinderen en kleinkinderen gaan een zeer slechte tijd te gemoed.

Maar vooral blijven jubelen hoor mensen. Leve Europa.......

Kijken of over een paar jaar wij Nederlanders ook zo veel financiële steun krijgen om te overleven als wij nu weg geven......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juist Cor. Snap jij nu waarover ik mij druk maak?

Ik mag nog minimaal 28 jaar.

Geen probleem, maar om mijn baan nu dan al naar Janek en Roman te vergeven, gaat mij toch wat te ver.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juist Cor. Snap jij nu waarover ik mij druk maak?

Ik mag nog minimaal 28 jaar.

Geen probleem, maar om mijn baan nu dan al naar Janek en Roman te vergeven, gaat mij toch wat te ver.

En nu doe je het gewoon weer.

Ga nu eens huilen tegen de wortel van het probleem en laat jou haat naar alles met witte platen nu eens los. Want daar ligt het probleem helemaal niet. Het probleem ligt hem bij de beleidsmakers in Europa en de werkgevers, jou werkgever bijvoorbeeld. En laat de mensen die de kansen pakken er nu eens buiten....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Blijven vechten Routier, van mij mag je je er druk om maken, geen enkel probleem, en ook ik vind dat ze per direct mogen vertrekken zodat we het werk zelf weer kunnen doen.

Maar dan wel op een eerlijke basis, en niet door maar te roepen dat ze uitgebuit worden, ons oneerlijk beconcurreren, of wat ever, dat doen onze eigen bedrijven wel door tussen de mazen van de wet door "legaal" bezig te zijn.

 

Dus als jij harde bewijzen hebt, stuur ze door naar de instanties, maak ze ook hier bekent, zodat wij met ze allen ook kunnen reageren naar de instanties toe zodat ze gek worden van al die harde bewijzen en wel actie moeten gaan ondernemen,

maar met vage beschuldigingen en oude filmpjes of artikelen schieten we niks mee op, daar win je de strijd niet mee.

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat is dit nu weer voor ongelooflijke flauwekul?

Alles staat daar normaal op dezelfde parking.

En dat HKP geen schaamte kent, is al langer een feit.

In de directie zit een burgemeester van een gemeente uit twente.

Een burgemeester die zijn plaatselijke chauffeurs liever in de ww ziet zitten.

Dan ben je pas echt alle schaamte voorbij.

 

 

O god weet je het WEER beter. 

Laat ik nou minstens 1 keer per maand daar komen. 

 

En Heisterkamp heeft 4 parkings op de hanzepoort.

De grote parking bij kantoor, Een parking tegenover kantoor achter de mcD en de parking ernaast bij de trailerboer, En achterop een koppelplek voor externe vervoerders.

 

Maar op parking 1 staan de auto's tot nummer 1000

op parking 2 1001 tot 1300 en op parking 3 1301 tot de laatste

 

En ze hebben nog maar 700 auto's volgens een monteur. Met 300 nl'ers op de bok. Zijn de laatste jaren heel wat witte platen chauffeurs opgeruimd. Mede door de crisis is het trucking minder geworden. 

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

En nu doe je het gewoon weer.

Ga nu eens huilen tegen de wortel van het probleem en laat jou haat naar alles met witte platen nu eens los. Want daar ligt het probleem helemaal niet. Het probleem ligt hem bij de beleidsmakers in Europa en de werkgevers, jou werkgever bijvoorbeeld. En laat de mensen die de kansen pakken er nu eens buiten....

nog niet eens zo zeer de werkgevers, die proberen alleen maar te redden wat er nog te redden valt.

Juist Ron. Het probleem ligt inderdaad bij "onze" beleidsmakers. Of te wel (en daar kom ik weer) Brussel en Den Haag. Door hun beleid gaat West Europa naar de kl*ten.

En ja doordat Brussel de natte droom had van het vrije verkeer van personen en goederen, komen er nu geen bus ladingen maar complete trein ladingen vol dagelijks naar hier om het werk over te nemen.

Een troost. Ooit is Nederland zo arm, dan liggen de kansen er weer voor onze jeugd, om in het rijke Oost Europa te gaan werken.

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Afijn het ook hier gaat het nergens meer over. Alleen elkaar maar de grond intrappen. Wij hebben geen zin om dit heel topic nog eens op te schonen (heeft ook geen nut aangezien men daarna gewoon weer vrolijk verder gaat), dus is een slot verstandiger.

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden