Forumlid lientje Geplaatst 23 december 2015 Forumlid Share Geplaatst 23 december 2015 Ik ken geen bedrijf met een eigen busmaatschappij Cor. En ik ken geen bedrijf in Nederland die zo groot als het zonnetje is. Misschien is het wel de kracht van een bedrijf dat ze garanderen dat op Maandag 4 januari 2016 op de vaste tijd weer klaar staan voor de opdrachtgever. Dit kunnen ze garanderen omdat de auto's hier al staan en dat ze geen last hebben van rijverboden of weersomstandigheden om hier weer te komen. De snelste en de meest zekere manier om voor de klant klaar te staan. Om die wagens nou leeg naar hun standplaats te laten komen of weg te laten rijden lijkt mij geen goede manier van ondernemen. Zeker niet als er nog een pak sneeuw ook zou vallen. Toch? Buiten het feit dat 3000 wagens wel heel veel is om naar de standplaats te laten komen. En om de jongens hier nou hun kerst en oud en nieuw te laten vieren Nu zijn ze beide weekenden thuis. 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast transploft Geplaatst 23 december 2015 Share Geplaatst 23 december 2015 Sorry Lientje, ik denk dat je mij niet goed begrijpt. Volgens mij kan het toch niet de bedoeling zijn, dat een Hongaars bedrijf (hoe groot dan ook), hier geen vestiging hebbend met Nederlandse of Belgische chauffeurs hier zijn voertuigen stalt omdat ze geen vrachten richting hun eigen land willen nemen om daar te staan in de vakantie tijd??? Deze auto's komen blijkbaar dus nooit in het land waar het bedrijf feitelijk gevestigd is??? Ze rijden dus feitelijk gezien alleen in West Europa om hier onder de prijs te rijden...... Daar heb ik moeite mee. Als ze na elke rit vanuit Hongarije weer voor hun land terug zouden laden, was er niets aan de hand, en zouden die honderden "zonnetjes" nu in Hongarije staan..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Vrachtrijder Geplaatst 23 december 2015 Forumlid Share Geplaatst 23 december 2015 (bewerkt) Als het zonnetje zelf geen ruimte heeft om 3000 vrachtwagens te stallen, dan valt daar iets van te zeggen. Maar om dan een weiland in België te huren. Het is toch wat vreemd dat al die vrachtrijders eerst terug rijden naar Hongarije voor het werk. Vervolgens naar België om daar de vrachtwagen te stallen, met de bus op en neer rijden, en vervolgens in het nieuwe jaar in België de vrachtwagen op te halen om in Hongarije te gaan laden. Je zou zeggen dat het eenvoudiger is om in Hongarije een weiland te huren en die vrachtwagens daar te stallen. Of zou het komen dat die vrachtwagens alleen in west-Europa rijden. Van de andere kant, het zonnetje werkt door heel Europa. Als er van de 300 auto's 300 in België staan, dan zou daar deels wel een verklaring achter kunnen zitten. Door de grote van het bedrijf zou het in theorie goed mogelijk zijn dat dit deel slechts in west Europa zijn werk doet, maar de rest van het wagenpark wel in Hongarije staat. Dan is die 10% die hier staat ineens niet zo gek veel. Bovendien is er hier niemand die weet hoe het zit met die vrachtrijders. Misschien zijn die wel, net als wij, over het algemeen ieder weekeinde thuis. Door het enorme aantal vrachtwagens van het bedrijf zie je ze dan immers nog steeds overal rijden. Dat het zonnetje zijn zaakjes goed voor elkaar heeft, dat is iets wat ik vaker heb gehoord. Dus daar zal ook wel een kern van waarheid in zitten. 23 december 2015 bewerkt door Vrachtrijder Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid volvofh12 Geplaatst 23 december 2015 Forumlid Share Geplaatst 23 december 2015 Dat Waberer een stuk goedkoper kan werken dan de meeste bedrijven in Nederland komt echt niet alleen door de lage lonen (voor Hongaarse bedrijven betaald Waberer zelfs erg goed) maar ook door de hoge beladingsgraad. Ik heb getallen gehoord van meer dan 90%, wat niet veel andere bedrijven kunnen waarmaken. Met lage lonen is het wel makkelijker om een hoge beladingsgraad te halen. Het wachten op een aantrekkelijke vracht is ook goedkoper. Toch een nette oplossing van het zonnetje. Niemand heeft er last van en ze staan bewaakt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Heavy Geplaatst 23 december 2015 Forumlid Share Geplaatst 23 december 2015 (bewerkt) Bij mij komt de vraag op of dit bedrijf niet aan cabotage transport doet (bedrijf gevestigd in land 1 maar transport doen in land 2 tussen a en b). En dat is toch verboden? En uiteraard bedoel ik daarmee als ze normaal hun ritten rijden, niet in dit geval 23 december 2015 bewerkt door Heavy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid hwm.klaassen Geplaatst 23 december 2015 Forumlid Share Geplaatst 23 december 2015 Als het zonnetje zelf geen ruimte heeft om 3000 vrachtwagens te stallen, dan valt daar iets van te zeggen. Maar om dan een weiland in België te huren. Het is toch wat vreemd dat al die vrachtrijders eerst terug rijden naar Hongarije voor het werk. Vervolgens naar België om daar de vrachtwagen te stallen, met de bus op en neer rijden, en vervolgens in het nieuwe jaar in België de vrachtwagen op te halen om in Hongarije te gaan laden. Je zou zeggen dat het eenvoudiger is om in Hongarije een weiland te huren en die vrachtwagens daar te stallen. Of zou het komen dat die vrachtwagens alleen in west-Europa rijden. Van de andere kant, het zonnetje werkt door heel Europa. Als er van de 300 auto's 300 in België staan, dan zou daar deels wel een verklaring achter kunnen zitten. Door de grote van het bedrijf zou het in theorie goed mogelijk zijn dat dit deel slechts in west Europa zijn werk doet, maar de rest van het wagenpark wel in Hongarije staat. Dan is die 10% die hier staat ineens niet zo gek veel. Bovendien is er hier niemand die weet hoe het zit met die vrachtrijders. Misschien zijn die wel, net als wij, over het algemeen ieder weekeinde thuis. Door het enorme aantal vrachtwagens van het bedrijf zie je ze dan immers nog steeds overal rijden. Dat het zonnetje zijn zaakjes goed voor elkaar heeft, dat is iets wat ik vaker heb gehoord. Dus daar zal ook wel een kern van waarheid in zitten. Dat deden de Nederlandse bedrijven vroeger ook Ik heb bij zo'n bedrijf gewerkt Gewoon een huur auto naar huis En vandaag de dag Het vliegtuig Raniar maakt reclame 50 Euro op en neer naar Boedapest Wat is het goedkoopst Blijven staan of op en neer Huub Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Heavy Geplaatst 23 december 2015 Forumlid Share Geplaatst 23 december 2015 cabotage is toegestaan, mits niet meer dan drie opvolgende ritten. Via de telefoon Begrijp ik echter zal het niet bij 3 ritten blijven als deze auto's permanent in een ander land rijden. Ach, de controleur zal ook dit stuk wel meenemen in de beoordeling.Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast transploft Geplaatst 23 december 2015 Share Geplaatst 23 december 2015 Als het zonnetje zelf geen ruimte heeft om 3000 vrachtwagens te stallen, dan valt daar iets van te zeggen. Maar om dan een weiland in België te huren. Het is toch wat vreemd dat al die vrachtrijders eerst terug rijden naar Hongarije voor het werk. Vervolgens naar België om daar de vrachtwagen te stallen, met de bus op en neer rijden, en vervolgens in het nieuwe jaar in België de vrachtwagen op te halen om in Hongarije te gaan laden. Je zou zeggen dat het eenvoudiger is om in Hongarije een weiland te huren en die vrachtwagens daar te stallen. Of zou het komen dat die vrachtwagens alleen in west-Europa rijden. Van de andere kant, het zonnetje werkt door heel Europa. Als er van de 300 auto's 300 in België staan, dan zou daar deels wel een verklaring achter kunnen zitten. Door de grote van het bedrijf zou het in theorie goed mogelijk zijn dat dit deel slechts in west Europa zijn werk doet, maar de rest van het wagenpark wel in Hongarije staat. Dan is die 10% die hier staat ineens niet zo gek veel. Bovendien is er hier niemand die weet hoe het zit met die vrachtrijders. Misschien zijn die wel, net als wij, over het algemeen ieder weekeinde thuis. Door het enorme aantal vrachtwagens van het bedrijf zie je ze dan immers nog steeds overal rijden. Dat het zonnetje zijn zaakjes goed voor elkaar heeft, dat is iets wat ik vaker heb gehoord. Dus daar zal ook wel een kern van waarheid in zitten. en jij denkt echt, dat als al deze chauffeurs alleen maar in West Europa rond rijden, dat die chauffeurs dan elk weekend thuis zijn??? Droom lekker verder...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Vrachtrijder Geplaatst 23 december 2015 Forumlid Share Geplaatst 23 december 2015 cabotage is toegestaan, mits niet meer dan drie opvolgende ritten. Als het zonnetje zoveel voertuigen in west-Europa heeft, dan lijkt het me dat wat betreft de cabotage er geen enkel probleem is. Er zijn genoeg internationale mogelijkheden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Vrachtrijder Geplaatst 23 december 2015 Forumlid Share Geplaatst 23 december 2015 en jij denkt echt, dat als al deze chauffeurs alleen maar in West Europa rond rijden, dat die chauffeurs dan elk weekend thuis zijn??? Droom lekker verder...... Ik geloof niet dat deze vrachtrijders hun kilometers alleen in west Europa maken. Er wordt immers genoeg vervoert richting oost Europa en verder. Ik hou het dan ook niet voor onmogelijk dat de vrachtrijders begin januari 2016 hun voertuig weer ophalen in België en voor een deel ergens in een zeehaven hun bak volladen en terugkeren naar oost Europa om daar te gaan lossen en een nieuwe lading te halen. En als ze dan toch in eigen omgeving zijn, dan kan het goed dat ze hun weekeinde thuis doorbrengen. Ik geloof er absoluut niet in dat er oost Europese transportbedrijven zijn die enkel en alleen hier in west Europa rondrijden. Ik geloof er wel in dat er oost Europese transportbedrijven zijn die permanent voertuigen in west Europa hebben staan die hier transporten uitvoeren. Jij en ik zien immers niet of een voertuig hier al lang rondrijdt of dat het vorige voertuig weer in oost Europa is en er een ander voertuig met een bijbehorende vrachtrijdersduo op de bok zit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast transploft Geplaatst 23 december 2015 Share Geplaatst 23 december 2015 (bewerkt) Met zo veel wagens in West Europa zal het met de cabotage volgens mij ook wel mee vallen ja, maar dat deze auto's West Europa zelden uitkomen geloof ik absoluut. En ja, ze regelen het inderdaad netjes, dat moet ook gezegd worden ja 23 december 2015 bewerkt door transploft Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Vrachtrijder Geplaatst 23 december 2015 Forumlid Share Geplaatst 23 december 2015 kijk een op de parking in Rotterdam Waalhaven. Er zijn een paar bedrijven die en elke dag staan, en ook regelmatig elke avond dezelfde kentekens. Dat deze bedrijven illegale cabotage doen is wel zeker, maar ik geloof niet dat Waberer zich daar schuldig aan maakt. Dat er iedere dag voertuigen van hetzelfde bedrijf staan hoeft nog niet te betekenen dat er ook illegale cabotage plaatsvind. Als er iedere dag dezelfde kentekens staan, dan is die mogelijkheid wel aanwezig, maar zelfs dat hoeft niet. Het zou ook kunnen dat die voertuigen dagelijks op en neer rijden tussen Rotterdam en het Ruhrgebied. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Vrachtrijder Geplaatst 23 december 2015 Forumlid Share Geplaatst 23 december 2015 Met zo veel wagens in West Europa zal het met de cabotage volgens mij ook wel mee vallen ja, maar dat deze auto's West Europa zelden uitkomen geloof ik absoluut. En ja, ze regelen het inderdaad netjes, dat moet ook gezegd worden ja Waarom denk je dat? Er is toch genoeg werk van west Europa naar oost Europa en verder? Dat werk kan een Waberer toch prima doen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast transploft Geplaatst 23 december 2015 Share Geplaatst 23 december 2015 Waberer is ook her en der in Europa vestigingen aan het openen dus volgend jaar zullen die auto`s wel op hun eigen parking staan ipv een weiland.klopt, in Nederland ook, maar daar worden geen Nederlandse chauffeurs aangenomen. Dit is dus puur voor de overslag en onderstruning Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast transploft Geplaatst 23 december 2015 Share Geplaatst 23 december 2015 Waarom denk je dat? Er is toch genoeg werk van west Europa naar oost Europa en verder? Dat werk kan een Waberer toch prima doen?als ze allemaal geregeld in hun thuisland zouden terug komen, Zouden dan die regelmatige pendeldiensten van chauffeurs tussen Oost en West nodig zijn denkt u???? En nee, ik bedoel niet nu alleen tijdens de Kerst....... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Vrachtrijder Geplaatst 23 december 2015 Forumlid Share Geplaatst 23 december 2015 als ze allemaal geregeld in hun thuisland zouden terug komen, Zouden dan die regelmatige pendeldiensten van chauffeurs tussen Oost en West nodig zijn denkt u???? En nee, ik bedoel niet nu alleen tijdens de Kerst....... Ik neem aan dat je hiermee bedoelt dat de vrachtrijders met de bus gependeld worden. In dat geval kan het inderdaad niet anders zijn dan dat er hier meer voertuigen rondrijden dan er heen en weer tussen oost en west rijden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast transploft Geplaatst 23 december 2015 Share Geplaatst 23 december 2015 Dat bedoel ik dus....... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Vrachtrijder Geplaatst 23 december 2015 Forumlid Share Geplaatst 23 december 2015 Pendelen tussen Waalhaven en Maasvlakte lijkt mij toch echt geen buitenland werk. En dat de eigenaar van dat Poolse bedrijf een Nederlander is is ook op zijn minst verdacht. Dat lijkt mij ook niet erg internationaal nee. In dat geval is het goed dat ITL er eens gaat kijken. Van de andere kant, zijn er wel Nederlandse collega's die dat werk willen doen? Het lijkt mij in elk geval niets. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid steenhaas1 Geplaatst 23 december 2015 Forumlid Share Geplaatst 23 december 2015 (bewerkt) Dokus was me voor dus Er zijn ook voldoende NL bedrijven/chauffeurs die Rotterdam amper uitkomen. Een dag pendelen in de haven levert meer op als een rit naar de Ruhr. 23 december 2015 bewerkt door steenhaas1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast routier Geplaatst 23 december 2015 Share Geplaatst 23 december 2015 (bewerkt) Ook niet altijd hoor. De container overrijders gaan ook voor een schijt prijs van de hand. Ergens wachten op een terminal, en de room is er af. 23 december 2015 bewerkt door routier Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast transploft Geplaatst 23 december 2015 Share Geplaatst 23 december 2015 Gelukkig komt dat zelden voor...... :: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid scania1965 Geplaatst 23 december 2015 Forumlid Share Geplaatst 23 december 2015 (bewerkt) Oke...en dan staan er 300 trucks in Nederland....... En dan zeg maar 300 in Frankrijk op een koeienwei ....en dan ook 400 wagens in Duitsland (groot land dus ietsjes meer ! (die hebben 2 wei-tjes gehuurd voor ze) Dan zijn er nog altijd 2000 wagens die netjes na hun 3e carbotagerit weer keurig naar huis gaan !!!!!!!!!!!! En dan nog wat.....alsof er geen NL trucks in het buitenland staan tijdens de Kerst.......laat me niet lachen Het is niet gauw goed he. 23 december 2015 bewerkt door scania1965 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast shompie Geplaatst 23 december 2015 Share Geplaatst 23 december 2015 Mijn facebook word vervuilt door mensen die niet weten waarnze het over hebben. Dit zou het bewijs van sociale dumping zijn. Degene die daar ik geloven moeten opnieuw de schoolbanken in. Wat bewijst het? Dat de werkgever zijn chauffeurs naar huis haalt met ksrst niets meer en niets minder. Mijn eerste werkgever deed dat ook 25 jaar geleden. Toen liet ik ook mijn auto staan en mocht met het vliegtuig naar huis. Wat nou uitbuiting, gewoon een sociale werkgever. Wat een kansloos gezwets. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Administrators Murphy Geplaatst 23 december 2015 Auteur Administrators Share Geplaatst 23 december 2015 Jaaaa..... In de jaren 80 reed ik bij RdJ en lieten we de wagen geregeld onderweg staan en namen met een paar man een huurwagen (uiteraard betaald door de firma) mee naar huis... Achteraf voel ik me wel uitgebuit..... 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast shompie Geplaatst 23 december 2015 Share Geplaatst 23 december 2015 kijk een op de parking in Rotterdam Waalhaven. Er zijn een paar bedrijven die en elke dag staan, en ook regelmatig elke avond dezelfde kentekens. Dat deze bedrijven illegale cabotage doen is wel zeker, maar ik geloof niet dat Waberer zich daar schuldig aan maakt. Via de telefoon Dokus. Jij zegt de bewijzen te hebben. Archiveer het en overhandig het aan de politie ipv er hier melding van te maken. Als het illegaal is moet de politie wat doen. Zo niet dien je een klacht in. En die moeten ze behandelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts