Spring naar bijdragen

Het zonnetje stuurt de chauffeurs naar huis...


Murphy

Recommended Posts

Ger, zoals jij weet zijn bonussen niet toegestaan in onze cao.

Behoudens de feestdagen toeslagen kan er niets extra's betaald worden.

Het had jouw broodheer dan ook gesierd om het personeel thuis te krijgen.

Bij voorkeur met een rit Polen of Roemenië uiteraard.

bewerkt door routier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ger, zoals jij weet zijn bonussen niet toegestaan in onze cao.

Behoudens de feestdagen toeslagen kan er niets extra's betaald worden.

Het had jouw broodheer dan ook gesierd om het personeel thuis te krijgen.

Bij voorkeur met een rit Polen of Roemenië uiteraard.

 

 

Waarom met auto en al?

 

Hij heeft zelf al gezegd dat er veel onderhoud gebeurd deze dagen. Dit is goed voor onze economie en werkgelegenheid. Laten we dat lekker koesteren voordat er iemand op het idee komt om dat ook goedkoper te gaan doen. Het werk zal toch nooit meer door een Hollander gedaan worden. Vooral omdat we bezig zijn ons nog minder flexibel te maken en als het aan de meeste chauffeurs ligt nog 2 keer zo duur.

 

Er zal dus nooit meer een oplossing komen voor het verdwijnen van "werk" naar het oosten. Hoe graag we  dat ook zouden willen.

bewerkt door shompie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar om op het verhaal terug te komen: ik reed gisterenmiddag langs Shell Portland.

Daar stonden de heren Poolse en Bulgaarse chauffeurs van westerse vervoerders als DSV, ECS en Ewals.

Terwijl de directie zich deze dagen volvreet, laten ze hun personeel net om de hoek drie dagen op een troosteloze parking staan.

Prettig kerstfeest.

Gelukkig was er een echtpaar wat met een combo vrijwillig maaltijden kwam brengen.

Een mooie en nette kerstgedachte.

Maar dat zo een werkgever zo de kerst in kan gaan, zonder enig moreel gevoel van humaniteit, is mij wel een raadsel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(overigens stonden er op de parking bij Brescia-est ook zomaar nog zeker honderd Waberers. Het geel en blauw overheerste daar ook al)

 

  •  

 

  Wederom keihard bewijs van uitbuiting

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee. Ger. Want ik reed net over die parking heen.

Dus heb ik heb ook al die chauffeurs bij die combo zien staan.

En er stond van elke vervoerder maar een wagen.

Maar zoals je weet zijn er altijd wel mensen in kersttijd die zich het lot van deze mensen aantrekken.

bewerkt door routier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ger, zoals jij weet zijn bonussen niet toegestaan in onze cao.

Behoudens de feestdagen toeslagen kan er niets extra's betaald worden.

 

 

Is dat zo ???

 

Bij ons krijgen chauffeurs ook buiten het CAO betaald als ze met een feestdag werken.

Naast de 8 uren feestdagvergoeding die elke chauffeur krijgt volgens CAO, krijgt men 200 % over elk gewerkt uur.

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is dat zo ???

 

Bij ons krijgen chauffeurs ook buiten het CAO betaald als ze met een feestdag werken.

Naast de 8 uren feestdagvergoeding die elke chauffeur krijgt volgens CAO, krijgt men 200 % over elk gewerkt uur.

 

 

Lientje kijk uit met wat je zegt hier. Er zijn er hier die dit soort uitspraken bij de bond voor leggen onder het mom van, mag dit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar er zijn dus mensen die er een hobby van gemaakt hebben om geparkeerde vrachtwagens uit het Oostblok te fotograferen. Er zijn der zelfs die kentekens opschrijven om daarna de conclusie te trekken dat ze illegale cabotage doen en er zijn er zelfs die op tweede kerstdag met een personenauto over vrachtwagenparkeerplaatsen rijden om te kijken wie daar staan om vervolgens de conclusie te trekken dat hun bazen zich aan het volvreten zijn.

 

Als ik toch als "gast" hier op het forum zou komen en ik zou dit topic lezen zou ik gelijk iedere beroepschauffeur tot randdebiel bombarderen waar ze nog helemaal gelijk in hebben ook. 

 

Get a live.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee er is maar een randdebiel op het forum, nou ja ....... misschien 2 of 3  :p

 

 

Dat weet ik Ger, maar daar kun je niets aan doen :p

 

Maar als je hier als buitenstaander een kijkje komt nemen en je ziet hier dit topic.....

 

Nou ja, je begrijpt wat ik bedoel....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee. Ger. Want ik reed net over die parking heen.

Dus heb ik heb ook al die chauffeurs bij die combo zien staan.

En er stond van elke vervoerder maar een wagen.

Maar zoals je weet zijn er altijd wel mensen in kersttijd die zich het lot van deze mensen aantrekken.

Denk je niet dat als er van elke vervoerder maar één auto staat dat deze mannen bewust zijn achtergebleven? Dat zij dit weekend werk hebben? Staan ze er het hele weekend?

En stond op de trailer of het in overleg is gegaan? Stomme gelul, je weet de afspraken niet. Denk je echt dat als de chauffeur had aangegeven dat hij naar huis wilde, net als zijn collega's dat hij toch moest blijven? Als dat is dan moet die chauffeur bij dat bedrijf sowieso weg.

Er zijn ook mensen die uit vrije wil de Kerstdagen niet thuis willen zijn... En het prima vinden met enkele collega's onderweg en aan het werk. Daar hebben ze wellicht meer aanspraak dan thuis...

Trek toch niet zo snel conclusies!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat was "in mijn tijd", een aantal jaren geleden ook al zo, lege trailers werden op straat neergezet wegens ruimtegebrek. Maar in mijn beleving was de verhouding gele <--> witte nummerplaten toen nog wel wat anders. En als de witte nummerplaten werkelijk allemaal elders hun thuis zouden hebben, zouden er op Hanzepoort zeeën van ruimte zijn...

 

Klopt 16 jaar terug ook al, stond parking 1 bij kantoor ook al vol. nu stonden die andere 4 parkings ook vierkant vol. Heb donderdag ff speciaal rondje hanzepoort gereden om te kijken. Was toch in de buurt. En dan hebben ze niet eens zoveel auto's meer als 15/16 jaar geleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee je zult maar een nl werkgever hebben en vandaag staan te lossen in la france, Ook nog ff terugladen en rap het land uit. Morgenmiddag thuis. Weinig kerst aan.

Nu vind hij het niet zo erg, heeft niks met deze dagen, maar gaat om het idee.

 

Er zijn genoeg nl'ers aan het werk. Zag nog 1 die gister op weg was naar Oslo. Omdat ze daar maandag ook verse groente en fruit willen.

 

Of zoals ik op FB las, vannacht vertrokken om bij een nederlandse grootgrutter te lossen, en niet 1 auto, nee gewoon 7 auto's aan pad vannacht. 

Omdat die nl grootgutter vandaag vers spul in zijn dc wil. Daarom. En het is niet vers, had donderdag ook gekund, nee het moest vandaag. Dus gister om 20 uur naar bed omdat vannacht om 2 uur de wekker gaat of zoals zijn collega om 22.30 vertrekken op 1e kerstdag had 4 uur bed gezien, Hoopte dat het een beetje liep en vanmorgen nog ff op bed te kunnen. Zijn gewoon je beide kerstdagen naar de klote omdat een grootgutter wil dat er vanmorgen geleverd word. En nee je hebt geen keuze. Vorig jaar was je vrij, dit jaar werk je en volgend jaar ben je vrij, zijn je collega's aan de beurt die nu 2 dagen vrij hadden.  Het is gewoon diep triest.

  • Like 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit jaar staat deze autohof ook vol met auto's van Waberer! 10 euro per auto per 24uur is leuk verdienen! (Als dat dan wel zo is)

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

Das zeg maar 140 per auto. Met 100 auto's heb je 14.000 compenseert een beetje de misgelopen inkomsten voor die 2 weken. Omdat iedereen bij de keet is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je denkt toch niet dat Waberer de volle pond voor de gehele tijd moet betalen? Reken maar dat er gewoon onderhandeld is voor een vast tarief. De uitbater weet ook wel dat in deze tijd van het jaar de gehele parking toch nooit geheel vol komt te staan. Dus loopt hij zonder Waberer (als voorbeeld) dan inkomsten mis. Nu krijgt hij voor de parkeerplaatsen die anders toch leeg zouden zijn en niets opleveren alsnog geld en hij hoeft er niets voor te doen.

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ITTL (vos deventer) staat in Winschoten

Reining staat o.a. bij Nabuurs in Haps met 50 auto's

Van ITTL staat er ook ene bij Shell Charlois.

Bemand wel te verstaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Nee je zult maar een nl werkgever hebben en vandaag staan te lossen in la france, Ook nog ff terugladen en rap het land uit. Morgenmiddag thuis. Weinig kerst aan.

Nu vind hij het niet zo erg, heeft niks met deze dagen, maar gaat om het idee.

 

Er zijn genoeg nl'ers aan het werk. Zag nog 1 die gister op weg was naar Oslo. Omdat ze daar maandag ook verse groente en fruit willen.

 

Of zoals ik op FB las, vannacht vertrokken om bij een nederlandse grootgrutter te lossen, en niet 1 auto, nee gewoon 7 auto's aan pad vannacht. 

Omdat die nl grootgutter vandaag vers spul in zijn dc wil. Daarom. En het is niet vers, had donderdag ook gekund, nee het moest vandaag. Dus gister om 20 uur naar bed omdat vannacht om 2 uur de wekker gaat of zoals zijn collega om 22.30 vertrekken op 1e kerstdag had 4 uur bed gezien, Hoopte dat het een beetje liep en vanmorgen nog ff op bed te kunnen. Zijn gewoon je beide kerstdagen naar de klote omdat een grootgutter wil dat er vanmorgen geleverd word. En nee je hebt geen keuze. Vorig jaar was je vrij, dit jaar werk je en volgend jaar ben je vrij, zijn je collega's aan de beurt die nu 2 dagen vrij hadden.  Het is gewoon diep triest.

 

Vandaag rijden er ook gewoon bussen.

Weet ff niet zo uit mijn kop hoeveel, maar enkel Bergen e.o. heeft er al enkele tientallen op de weg en bij ons zelf gaan er vanmiddag 2 rijden (waaronder ik er eentje ben).

Leven gaat gewoon door, ook tijdens de kerst!

 

Neem wel mevr. Blafmans mee, kunnen ze niet zeggen dat er geen hond in de bus zit vandaag!

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

c3ff14faf80acc07318d6eff995e1607.jpg

LTT Polen, locatie Weert.

Mooie foto van een zooitje knap materiaal. Netjes neergezet ook. Ik weet zeker dat de chauffeurs die er werken daar trots op zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En dan heeft die boer in België er 300 staan en ook nog eens € 25 sleepkosten per auto er bij. LOL LOL LOL LOL

 

Leuk centje erbij om een toch al bagger jaar goed te maken.

 

Laatste paar weken veel boerenwerk gedaan, maar die mannen klagen alleen maar over regen. En dat klopt, als je ziet hoe hoog overal het water staat en wat er nog onder water staat.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden